02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

کدام برند ایمپلنت دندان سوئیسی را انتخاب کنیم؟ اشترومن، SIC، بیودنتال یا SPI - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1402/08/09

بروزرسانی شده در: 1403/01/21

اشترومن معروفترین سازنده ایمپلنت دندان سوئیسی در جهان است. مهندسی دقیق ایمپلنت دندانی ساخت این شرکت برای کاشت دندان با کیفیت بسیار بالا در بیمارانی که استخوان فک آنها با مشکلات متعددی از جمله کافی نبودن تراکم یا کوتاه بودن مواجه است؛  راه حلی ایده آل به شمار می‌آید.
متخصصین و دندانپزشکان با تجربه، ایمپلنت دندان سوئیسی اشترومن را باکیفیت ترین جنس ایمپلنت موجود در بازار می دانند؛ به همین علت قیمت ایمپلنت دندان اشترومن نسبت به سایر برند ها کمی بالاتر است. اما در عوض احتمال شکست کاشت دندان با استفاده از ایمپلنت اشترومن به شدت کاهش پیدا کرده و طول مدت درمان نیز کوتاه تر خواهد شد.
طراحی سیستم ایمپلنت دندان اشترومن در عین سادگی بسیار حرفه ای و بالاتر از استانداردهای روز دنیا است. در حال حاضر دو خط تولید ایمپلنت دندان در سطح بافت و در سطح استخوان در این شرکت وجود دارد که انواع مختلفی از ایمپلنت مانند Straumann® BLX، Roxolid® و SLActive® را تولید می کند. 
انواع ایمپلنت های دندان سوئیسی ساخت شرکت اشترومن :

ایمپلنت های دندانی در سطح بافت 

این نوع ایمپلنت را می توان به راحتی طی یک جلسه بلافاصله بعد از کشیدن دندان در استخوان فک بیمار کاشت. با توجه به جنس خاص سطح پایه ایمپلنت که موجب می شود فرایند اسئواینتگریشن به سرعت انجام گیرد و استخوان فک بهبود یابد؛ جای نگرانی برای شکست عمل جراحی کاشت دندان وجود ندارد. ایمپلنت های در سطح بافت اشترومن با جنس سطح SLA ساخته شده اند که ایجاد انواع بیماری ها مثل peri-implantitis را به حداقل می رساند.
اشترومن با بیش از ۴۰ سال سابقه در تولید ایمپلنت های دندانی و عرضه تجهیزات دندانپزشکی با کیفیت به بازار، اعتبار و جایگاه ویژه ای در بین دندانپزشکان پیدا کرده است. دوام و طول عمر ایمپلنت دندان اشترومن بیش از ۲۰ سال است و در تمام مطالعاتی که تاکنون انجام گرفته، طی ۹ سال اول هیچگونه بیماری لثه پس از کاشت ایمپلنت اشترومن مشاهده نشده است.

ایمپلنت دندان سوئیسی اشترومن در سطح استخوان

ایمپلنت های در سطح استخوان اشترومن ظاهری بسیار طبیعی دارند و عملکرد آن ها برای قرار دادن تاج دندان مصنوعی کاملا انعطاف پذیر است. این نوع فیکسچر را می توان با کیفیت ترین نوع از لحاظ زیبایی و عملکرد نسبت به سایر برندهای موجود در بازار دانست. مشهورترین ایمپلنت های دندانی ساخت اشترومن مثل Roxolid® و SLActive® در این خط تولید ساخته می شوند.

جنس ایمپلنت دندان اشترومن

جنس ایمپلنت اشترومن با توجه به کاربرد آن می‌تواند متفاوت باشد. در حال حاضر در این شرکت سیستم های ایمپلنت سرامیکی و تیتانیومی تولید می‌شوند که در ساخت هر دو، از انواع فرمولاسیون خاصی که توسط محققان شرکت اشترومن طراحی شده اند؛ به کار می رود. به عنوان مثال، Roxolid یکی از آلیاژهای با عملکرد بسیار بالا ساخت شرکت اشترومن است که از ۱۵ درصد زیرکنیوم و ۸۵ درصد تیتانیوم تهیه می شود. استحکام بسیار بالا و قابلیت جوش خوردن قوی به استخوان فک، مهم ترین ویژگی های این نوع فیکسچر است.
ایمپلنت های دندانی اشترومن با طراحی های مختلف در سایز های بسیار متفاوتی از ۲.۹ میلیمتر گرفته تا ۴ میلیمتر و حتی بیشتر طراحی شده اند که هر کدام از آنها بسته به نوع نیاز بیمار توسط دندانپزشک انتخاب شده و در محل مناسب در استخوان فک کاشته می شوند.
ایمپلنت سرامیک خالص اشترومن نیز برای بیمارانی که به تیتانیوم حساسیت یا آلرژی دارند؛ ساخته شده است. فرایند ساخت خلاقانه این خط تولید به‌نحوی است که تمام آزمون های استاندارد را پشت سر گذاشته است و با توجه به استحکام فوق العاده ای که ؛ نحوه گاز زدن و جویدن بیمار را کاملا مثل دندان های طبیعی پس از کاشت دندان ایجاد خواهد آورد. جنس ایمپلنت سرامیک خالص یا زیرکونیای اشترومن از نوع  است(Y-TZP) که با توجه به تحقیقات انجام گرفته با بیش از ۱۵ سال ماندگاری، نرخ موفقیت بالاتر از ۹۷ درصد داشته است.
مطالب مرتبط: قیمت ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان سوئیسی ساخت شرکت  SIC

شرکت سوئیسی SIC با یک تیم باتجربه و پزشکان خلاق همکاری می کند و تا به حال توانسته است محصولات متنوعی را در زمینه ایمپلنت های دندانی با کیفیت بسیار بالا مطابق با تکنولوژی ها و استانداردهای روز دنیا تولید کند. ایمپلنت SiC  یکی از آنهاست.
این شرکت سوئیسی جزو اولین سازندگان پیچهای استئوسنتز بود که کاربرد گسترده ای در ایمپلنت‌های دندانی دارند. بنیانگذار این شرکت پروفسور شیلی (Wilfried Schilli) با بیش از ۶۰ سال سابقه در رشته دندانپزشکی و تحقیقات در زمینه ایمپلنتولوژی‌ و دندانپزشکی زیبایی توانست با تکیه بر تجربه ای که در کاشت ایمپلنت های دندانی داشت؛ آنها را به نحوی طراحی کند که هم از لحاظ عملی برای دندانپزشکان و هم از لحاظ زیبایی و عملکرد برای بیمار مهندسی شده باشد.
در سال ۲۰۱۸، شرکت سوئیسی SIC نوع جدیدی از ایمپلنت دندان با نام AG را به بازار عرضه کرد که در سطح بالاترین استانداردهای جهانی از لحاظ کیفیت، عملکرد و زیبایی قرار داشت. در حال حاضر ایمپلنت دندان سوئیسی SIC در انواع زیر تولید و به بیش از ۹۰ کشور جهان صادر می شود:
SICvantage Tapered
1.ساخته شده با بالاترین کیفیت و استاندارد با طراحی بسیار نازک جهت قرارگیری به جای ریشه دندانهای جلویی
2.استحکام مکانیکی بسیار بالا و مقاومت در برابر فشار و ضربه
3.ایده آل برای کاشت ایمپلنت دندان یک روزه و نصب تاج دندان موقتی بلافاصله بعد از کاشت پایه ایمپلنت
SICmax و SICace
1.طراحی دقیق و خاص برای هر کدام از دندان‌های فک 
2.طراحی خاص فیکسچر برای راحت تر قرار گرفتن در استخوان فک
3.جنس ایمپلنت دقیق و انعطاف پذیر برای به کارگیری در استخوان فک با هرنوع کیفیتی
4.استفاده از پایه ایمپلنت های بسیار کوتاه با اندازه ۶ میلیمتر برای قرار گیری به جای ریشه دندان های خلفی
 
 
کدام برند ایمپلنت دندان سوئیسی را انتخاب کنیم؟ اشترومن، SIC، بیودنتال یا SPI
 مطالب مرتبط: ایمپلنت فوری

ایمپلنت دندان سوئیسی Thommen Medical) SPI)  

شرکت تومن مدیکال، ایمپلنت های دندان با کیفیت خود را در سراسر جهان در کشورهای اروپایی، آسیایی، خاورمیانه و حتی آمریکا نیز عرضه می کند. استانداردهای بالای محصولات این شرکت از لحاظ ایمنی و زیبایی کاملا مورد تایید دندان پزشکان و بیماران قرار گرفته است. چون محصولات ایمپلنت این شرکت تحت نام سری SPI تولید می شوند اغلب به این نام در ایران شناخته می شود. 
شرکت تومن با ۳۳ سال سابقه در طراحی و تولید ایمپلنت های دندانی به عنوان یکی از با سابقه ترین تولیدکنندگان تجهیزات دندانپزشکی شناخته می شود. طراحی خاص و منحصر به فرد ایمپلنت‌دندان Thommen Medical بیش از سه دهه است که با موفقیت برای کاشت دندان به کار می رود و توانسته اعتماد بیماران را به خود جلب کند.

مزایای ایمپلنت دندان SPI

سازگار با تمام تمام انواع پروتز و تاج دندان
پایداری مکانیکی فوق العاده 
استحکام بالای پیچ اباتمنت حتی در مدلهای فوق باریک

جنس ایمپلنت دندان Thommen

جنس سطح ایمپلنت دندان تومن از INICELL سومر هیدروفیلیک طراحی شده که با تکنولوژی APLIQUIQ بیشترین امنیت را طی دوره بهبود و جوش خوردن به استخوان فک ایجاد می کند. جنس سطح ایمپلنت تومن به نحوی طراحی شده که بتوان از انواع مختلف آن برای کاشت ایمپلنت در یک جلسه نیز استفاده کرد. 

انواع ایمپلنت دندان ساخت شرکت تومن

SPI® MONO
SPI®ART
SPI®VARIOmulti
SPI®SELECTION
SPI® CONTACT 
VECTOdrill
SPI® ELEMENT 
SPI®VARIO

ایمپلنت دندان سوئیسی  CAMLOG- بیودنتال

شرکت سازنده ایمپلنت دندان سوئیسی CAMLOG که در ایران با نام بیو دنتال شناخته می‌شود؛ تامین کننده تجهیزات دندانپزشکی و زیبایی از جمله پروتز، ایمپلنت و کیت های جراحی است. ویژگی اصلی سیستم ایمپلنت بیودنتال راحت بودن کاشت آن در استخوان فک و انعطاف پذیر بودن آن است. پرکاربردترین محصول ساخت شرکت بیودنتال، ایمپلنت دندان CONELOG است که با اتصال اباتمنت به تاج دندان وصل می شود.
شرکت CAMLOG جزو سازندگان ایمپلنت سوئیسی است که تیم تحقیقاتی خود را همواره به نحوی آموزش می دهد تا بر اساس آخرین درخواست ها و نیازهای دندانپزشکان از یک طرف و بیماران از طرف دیگر طراحی ایمپلنت های دندانی را به روز کنند.
در سال ۲۰۰۴ شرکت سوئیسی AXIS biodental SA به کمپانی CAMLOG در تحقیق و توسعه تولید ایمپلنت های دندانی از جنس اکسید زیرکونیوم با قالب گیری تزریقی سرامیکی یا CIM کمک کرد. چون این شرکت جزو اولین سازندگانی بود که پایه ایمپلنت سرامیکی را به بازار عرضه کرد؛ نام بیودنتال در سراسر جهان جا افتاد و در ایران نیز شرکت کملاگ سوئیسی به نام بیودنتال شناخته می شود.
مطالب مرتبط: مراحل ایمپلنت دندان

انواع ایمپلنت دندان سوئیسی بیو دنتال

CAMLOG®
CONELOG®
CERALOG® 
iSy®

مزایای ایمپلنت دندان بیو دنتال

این نوع ایمپلنت دندان با سه شیار در پایه خود طراحی شده که موجب می‌شود اباتمنت بسیار دقیق با پایه اتصال برقرار کند. این اتصال دقیق می تواند هر نوع فشاری را که از طرف پروتز دندان مصنوعی به پایه ایمپلنت وارد میشود؛ تحمل کند. به طوری که هیچ گونه جابجایی حتی در حد میکرو نیز نداشته باشد. از ایمپلنت دندان بیودنتال می‌توان در کاربردهای اصلاح طرح لبخند دیجیتالی در سیستم‌های ایمپلنت پیشرفته با نرم‌افزار CAD/CAM نیز استفاده کرد.

جنس ایمپلنت دندان سوئیسی بیودنتال

شرکت بیودنتال دو خط تولید متفاوت برای ایمپلنت های دندانی دارد: یک خط تولید، ایمپلنت های نوع CONELOG را از جنس تیتانیوم خالص تهیه می‌کند که سازگاری کاملا مناسبی با بافت دهان و دندان دارند. خط تولید دیگری، ایمپلنت های دندان را از جنس زیرکونیا تولید می‌کند که با نام تجاری CERALOG شناخته می شود.

ایمپلنت دندان سوئیسی دکتر ایده (Dr. Ihde Dental AG)

Dr. Ihde Dental AG از دیگر سازندگان معتبر ایمپلنت های دندانی سوئیسی است که بیش از ۶۰ سال سابقه تولید تجهیزات دندانپزشکی را دارد. تکنسین های دندانپزشکی با دقت بسیار بالایی، مواد و سیستم‌های تولید شده در این شرکت را از لحاظ ایمنی و کاربردی بودن بررسی می کنند. 

قیمت ایمپلنت دندان سوئیسی دکتر ایده

کیفیت بالا و قیمت مناسب ایمپلنت دندان دکتر ایده از عواملی است که کاربرد آنرا در کشورهای آسیایی و خاورمیانه افزایش داده است. هر چند قیمت ایمپلنت دندان سوئیس سطح سایر برندهای آسیای شرقی ایمپلنت دندان کره جنوبی دو تا سه برابر بیشتر است؛ اما جنس ایمپلنت، کیفیت و طراحی آن قابل مقایسه با این شرکتها نیست. بنابراین در صورتی که بودجه بیمار اجازه بدهد معمولاً دندانپزشکان از ایمپلنت های دندان سوئیسی که دوام و طول عمر بیشتری دارند؛ استفاده میکنند.
ایمپلنت دندان دکتر ایده در سال ۱۹۶۰ با نام Dr. Ihde Dental AG در سوئیس شرع به کار کرد و در حال حاضر ۴ نمایندگی در اروپا و ۴۵ نمایندگی فروش از سراسر جهان دارد.

انواع ایمپلنت دندان سوئیسی ساخت شرکت دکتر ایده

BCS
KOS
ZSI
Hexacone
S system
BLP
Xign
BCS® small head
BCS® large head
BCS® MU

ویژگیهای ایمپلنت دندان سوئیسی ایده

مهمترین مزیت ایمپلنت های دندانی دکتر ایده که آن را از سایر برندها، متمایز می سازد؛ طراحی منحصر به فرد آنها برای شرایط بسیار سخت حین جراحی کاشت دندان است. آنها نتوانسته اند پایه های ایمپلنت را به نحوی طراحی کنند که محل اتصال اباتمنت به پایه به صورت زاویه دار باشد. به همین علت ایمپلنت‌های دکتر ایده بیشترین کاربرد را در روش کاشت ایمپلنت ALL-ON-4 دارند. پایه ایمپلنت دکتر ایده را میتوان در هر موقعیتی در استخوان فک که بیشترین تراکم را دارد؛ کاشت و سری زاویه دار آن را به نحوی تنظیم نمود که تاج دندان با ظاهری زیبا روی اباتمنت سوار شود.

جمع بندی

ایمپلنت های دندان سوئیسی نسبت به سایر ایمپلنت های دندانی، از کیفیت و ماندگاری بالاتری برخوردار است. طراحی ایمپلنت دندان سوئیسی با تکنولوژی روز دنیا به طور قابل توجهی پیشرفت کرده به طوریکه اکثر سازندگان سوئیسی توانسته اند؛ ایمپلنت های دندانی متفاوتی را از لحاظ طول، پهنا، نوع اتصال و جنس ایمپلنت تولید کنند، تا دندانپزشک امکان کاشت دندان را در هر شرایطی داشته باشد.
با توجه به اینکه قیمت ایمپلنت دندان سوئیسی نسبت به سایر برندها بسیار بیشتر است؛ در کلینیک دکتر شهاب محمدی امکان پرداخت هزینه ایمپلنت قسطی درنظر گرفته شده تا همه بیماران بتوانند از شرایط درمانی یکسانی برخوردار شوند و حتی با بودجه محدود بتوانند جای خالی دندان خود را با ایمپلنت دندان سوئیسی با کیفیت پر کنند.
 
  مطالب مرتبط: ایمپلنت دیجیتال
 

مشاوره رایگان دندانپزشکی

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

حسن

سلام فک بالام کاملن از ایمپلت کره اوستم هست ولی فک پایین هشتا ندانم هست ولی همه لغه ایا از نوع ای تی ای استفاده کنم مشکل سازه نمیشه؟

مهناز

سلام وقت عالی دکتر بین ایمپلنت sic, cmiکدوم رو انتخاب کنیم؟؟؟

فرشته

باسلام،دندان‌بامارک‌سویسی،چقدقیمتش‌میشه

دکتر شهاب محمدی

سلام هزینه ها تو سایت موجوده.

فرشته

باسلام،قیمت‌دندان‌بامارک‌سویسی،چقدرمیشه

دکتر شهاب محمدی

سلام هزینه ها تو سایت موجوده.

علی کیا

خواستم در مورد مارک ایمپلنت ها و کشور سازنده هر کدام از مارک ها و قیمت جز به جز و در نهايت قیمت کل هر ایمپلنت بدونم.

دکتر شهاب محمدی

سلام لطفا برای دریافت اطلاعات کامل و جزئی با مطب تماس بگیرید.