02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

چطور بهترین ایمپلنت را از بین انواع برند های مختلف ایمپلنت آلمانی انتخاب کنیم؟ - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/06/05

بروزرسانی شده در: 1403/01/30

سیستم ایمپلنت زایو، شهرت بسیار زیادی در جهان دارد و بیش از ۱۵ سال است که محصولات آن با پایداری فوق‌العاده به خصوص برای بارگذاری فوری تاج ایمپلنت توسط دندانپزشکان مورد استفاده قرار می گیرد. ایمپلنت دندانی آلمانی زایو ساخت شرکت دنسپلای سیرونا است.

شرکت دنسپلای سیرونا (Dentsply Sirona) 

ایمپلنت های دنسپلای سیرونا (Dentsply Sirona) روشی فوق العاده برای درمان دندان‌های از دست رفته هستند. این شرکت دارای سه خط تولید ایمپلنت شامل آنکیلوز (Ankylos)، آسترا تک (Astra Tech)و زایو (Xive) می باشد که هر کدام از آنها در  یک کشور خاص طراحی و تولید می‌شوند.
ایمپلنت زایو که در کشور آلمان ساخته می شود؛ یکی از محصولات معتبر و با کیفیت دنسپلای به شمار می‌آید که در ۳ مدل زیر به بازار عرضه شده است:
Xive® S  
Xive® TG   
Xive Gingiva Former C
در ایمپلنت‌های زایو از لحاظ طراحی، استانداردهای بسیار بالایی رعایت شده است. به طوری که هم از لحاظ زیبایی و هم از لحاظ سازگاری با بافت استخوان و لثه، کارایی موثری دارد. ایمپلنت های زایو را به راحتی می توان در استخوان فک کاشت چون طراحی نوک تیز با رزوه های مخصوص در فیکسچر عمل جراحی کاشت ایمپلنت را ساده تر کرده است.

جنس ایمپلنت دندان آلمانی زایو

جنس ایمپلنت دندان آلمانی زایو از نوع آلیاژ تیتانیوم ای است که در اندازه های کوتاه و بلند موجودند. این ایمپلنت عملکرد فوق‌العاده‌ای در جوش خوردن با استخوان فک دارد و استحکام بالای آن دوام و طول عمر ایمپلنت دندان آلمانی زایو را تضمین میکند.

ایمپلنت آلمانی بگو (Bego) 

ایمپلنت دندان آلمانی بگو هنگام تاسیس با نام  Goldschlägerei شناخته می‌شد. چون از طلا و روشی منحصر به فرد برای پر کردن دندان ها استفاده میکرد که توسط دکتر ویلهلم مشهور (Wilhelm Herbst) به دنیای دندانپزشکی معرفی شده بود.
شرکت بگو (BEGO) در سال ۱۹۹۴، با تکنولوژی جدید ایمپلنت دندان شروع به کار کرد و محصولات و خدماتی را به بیماران و دندانپزشکان در بیش از ۱۰۰ کشور جهان ارائه داد که جزو پیشرفته ترین و با کیفیت ترین ایمپلنت های دندانی سراسر جهان شناخته می شود.
قیمت ایمپلنت دندان آلمانی بگو به عنوان یک شرکت میان رده نسبت به سایر شرکتهای آلمانی بسیار مناسب است. جنس ایمپلنت آلمانی بگو توسط متخصصین خود این شرکت طراحی شده که علاوه بر کیفیت بالا و طول عمر بسیار زیاد، قیمت مناسبی دارد.

انواع ایمپلنت دندان آلمانی بگو

ایمپلنت های سری Semados® از سال ۱۹۹۳ در شرکت بگو طراحی و تولید شده اند .این سری ایمپلنت در شش نوع متفاوت به بازار عرضه شده است:
BEGO Semados® S implants
BEGO Semados® SC/SCX implants
BEGO Semados® RS/RSX implants
BEGO Semados® RI-Line
BEGO Semados® provisional implant
BEGO Semados® Mini implant
ایمپلنت دندان آلمانی  BEGO Semados® RI تحول بزرگی در  سیستم‌های ایمپلنت دندان به وجود آورد. به طوری که دندانپزشک می تواند از آن در شرایط بسیار خاصی که استخوان فک بیمار تراکم کافی برای کاشت ایمپلنت ندارد با عملکرد بسیار مناسب استفاده کند.
مینی ایمپلنت های شرکت بگو آلمانی نیز به نحوی طراحی شده که می توان از آن ها به عنوان ریشه دندان های کوچک جلو نیز استفاده کرد. پایه ایمپلنت بگو بسیار باریک است؛ در عین حال پایداری قابل قبولی در استخوان فک دارد.

جنس ایمپلنت دندان آلمانی بگو سری  BEGO Semados®

ایمپلنت دندان آلمانی بگو تحت شرایط خاص و استانداردهای بسیار بالا در اتاق های مدرن و کاملاً بهداشتی طراحی و تولید می‌شود. طراحی جنس ایمپلنت دندان آلمانی بگو به نحوی است که باید فرآوری های مختلفی روی سطح آن انجام بگیرد تا فرآیند اسئواینتگریشن را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام بدهد. از مهمترین خصوصیات جنس ایمپلنت آلمانی بگو می‌توان به توزیع همگن زبری سطح و همچنین خلوص تیتانیوم آن اشاره کرد.
با استفاده از تکنولوژی های دیجیتال، جنس سطح پایه ایمپلنت بگو بهینه سازی شده است که مزایای بسیار زیادی برای بیمار و دندانپزشک خواهد داشت. از ایمپلنت دندان BEGO می‌توان در روشهای ایمپلنت دندان دیجیتالی نیز استفاده کرد.

ایمپلنت آلمانی تیو لوژیک Tiologic  شرکت Dentaurum

ایمپلنت دندان تیولوژیک ساخت شرکت دنتروم میباشد. این شرکت از سال ۱۸۸۶ در کشورهای فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، آمریکا، کانادا، استرالیا، سوئیس و آلمان هم زمان شروع به کار کرد و در حال حاضر محصولات ایمپلنت آن به بیش از ۱۳۰ کشور جهان صادر می شود. تجربه ۲۵ ساله شرکت دنتروم در ساخت ایمپلنت موجب شده که کیفیت محصولات آن فوق العاده بالا باشد و در عین حال قیمت مقرون به صرفه ای داشته باشد.
ایمپلنت آلمانی تیولوژیک را می‌توان در ایمپلنتولوژی دیجیتال همراه با فرایندهای کدکم مورد استفاده قرار داد. انواع دیگر ایمپلنت‌های دندانی ساخت شرکت دنتاروم شامل tioLogic® TWINFIT و CITO mini® می‌شوند که دوام بالایی دارند و بسیار انعطاف پذیر هستند. به طوری که اباتمنت آنها با هر نوع پروتز دندان مصنوعی یا تاج دندان سازگار است.
مطالب مرتبط: ایمپلنت ارزان

 ایمپلنت آلمانی DENTAL RATIO® ساخت شرکت DRS 

شرکت سازنده ایمپلنت DENTAL RATIO® با نام اختصاری DRS در جهان شناخته می‌شود و بیش از ۳۰ سال سابقه در ارائه محصولات و خدمات دندانپزشکی دارد. این شرکت با کیفیت ترین و ماندگارترین ایمپلنت دندان آلمانی را تولید می کند و به همین علت قیمت ایمپلنت آلمانی DRS نسبت به سایر برندها کمی بیشتر است.
شرکت دنتال ریشو معتقد است که کیفیت حرف اول را در برتر بودن میزند. به همین علت هزینه قابل توجهی برای خرید مواد اولیه ساخت ایمپلنت می کند و تیم تحقیقاتی این شرکت مواد مورد نیاز برای ساخت ایمپلنت دندان را با فرمولاسیون خاصی تهیه می کنند. فرایند ساخت مدرن و همچنین کیفیت تجهیزات به کار رفته برای کنترل فرآیند در کارخانه و خط تولید ایمپلنت دنتال ریشو موجب شده قیمت ایمپلنت دندان آلمانی DRS تا حدودی افزایش یابد اما عملکرد فوق العاده و دوام و طول عمر بالای ایمپلنت های دندانی دی آر اس محبوبیت آنرا در بین بیماران و دندانپزشکان بیشتر کرده است.

انواع ایمپلنت دندان آلمانی دی آر اس (DRS)

ایمپلنت آلمانی OKTAGON®

سیستم ایمپلنت دندان آلمانی اکتاگون شرکت DRS از سادگی و تنوع بالایی برخوردار است. این نوع ایمپلنت به شکل در سطح بافت و در سطح استخوان تولید می شود.
ایمپلنت آلمانی HEXAGON
ایمپلنت دندان آلمانی هگزاگون ساخت شرکت دی آر اس در عمل جراحی کاشت ایمپلنت انعطاف‌پذیری بسیار زیادی دارد و می‌توان آن را در استخوان های بسیار پر تراکم و یا استخوان های نرم کاشت. اتصال حلزونی داخلی این ایمپلنت و همچنین جنس سطح ایمپلنت هگزاگون موجب اتصال پایدار بین پایه ایمپلنت و استخوان فک از یک طرف و فیکسچر با اباتمنت از طرف دیگر شده است.
ایمپلنت آلمانی TRI-TAPERED
سیستم ایمپلنت آلمانی  TRI-TAPERED ساخت شرکت DRS در قطرهای متفاوتی تولید می‌شود به همین علت از آن می توان برای کاشت دندان در موقعیت های مختلف استخوان فک استفاده کرد.
 
="چطور
 مطالب مرتبط: مراحل ایمپلنت دندان

ایمپلنت آلمانی تریاس Trias

 ایمپلنت آلمانی تریاس بیش از ۴۰ سال سابقه تولید ایمپلنت دندان در آلمان را دارد و محصولات با کیفیت آن در آزمایشگاه های معتبر این شرکت تولید شده و سپس به بازار عرضه می‌شود. ایمپلنت آلمانی تریاس توسط شرکت سرو دنتال (Servo Dental) که از لحاظ فنی و تکنولوژی حرف اول را در جهان میزند؛ تولید می شوند.
سرو دنتال (Servo Dental) انواع مختلفی از ایمپلنتهای دندانی، اباتمنت و تجهیزات مرتبط با آنها را طراحی و تولید می‌کند. محصولات ایمپلنت شرکت سرو دنتال در دو خط تولید تحت عنوان تریاس (Trias) و ixx2 ساخته می شوند.
قیمت ایمپلنت آلمانی تریاس بسیار مقرون به صرفه است و جنس آن نیز با ایمپلنت های دندانی و کره‌ای قابل مقایسه است. گرچه کیفیت آن به اندازه سایر ایمپلنتهای دندانی اروپایی نیست اما چون قیمت مناسبی دارد؛ بیشتر مورد استقبال دندانپزشکان و بیماران ایرانی قرار گرفته است.

ایمپلنت آلمانی آلفاتک (Alphatech) 

ایمپلنت آلمانی آلفاتک از سال ۱۹۹۲ تحت نام  FMZ Feinmechanisches Zentrum GmbH تولید شده است. چیدمان دقیق اجزا مختلف ایمپلنت دندان ساخت شرکت آلمانی زنتروم از ویژگی های منحصر به فرد ایمپلنت آلمانی آلفاتک است که در سال ۲۰۰۵ توسط این شرکت تولید شده است.

جنس ایمپلنت آلمانی آلفاتک

شرکت زنتروم در سال ۲۰۰۷ جنس ایمپلنت دندان جدیدی را با نام های BONITex® و DUOTex® معرفی کرد که در سطح فیکسچر و پایه ایمپلنت مورد استفاده قرار گرفت. از ویژگی های جنس ایمپلنت دندان DUOTex® می توان به شستشو با اسید وHA  بلست شدن آن اشاره کرد. سطح ایمپلنت دندان از جنس BONITex علاوه بر ویژگی های قبلی با یک پوشش خاص به نام BONIT کاور شده است که پایداری آن را در استخوان فک افزایش می دهد. 
کیفیت بسیار بالای این ایمپلنت دندان و همچنین پایداری فوق‌العاده آن در استخوان فک موجب شد که شرکت زنتروم خط تولید ایمپلنت جدیدی را با نام اسلیم لاین راه بیندازد که در آن ایمپلنت های دندانی در سایز بسیار کوچک را تولید می کند.
در نهایت در سال ۲۰۱۸ ایمپلنت آلمانی آلفا تک (alphatech) توسط شرکت زنتروم به بازار معرفی شد. این خط تولید شامل دو نوع ایمپلنت Tube-Line و Slime-Line® می‌شود که جنس ایمپلنت آلمانی آن از تیتانیوم خالص گرید ۴ و ۵ است. 

ایمپلنت دندان آلمانی آرگون (Argon) 

آرگون مدیکال از سازندگان ایمپلنت آلمانی شناخته شده در جهان است که تمام محصولات آن با پیشرفته ترین تکنولوژی روز دنیا و به صورت کاملا مهندسی شده تولید می شوند. شرکت آرگون سرمایه گذاری زیادی روی تحقیقات و توسعه محصولات خود کرده است و هر ساله سمینارهای متعددی را برگزار می‌کند تا جدیدترین دستاوردهای خود را در زمینه ساخت ایمپلنت با سازندگان دیگر  به اشتراک بگذارد. سخنرانان این شرکت در صنعت ایمپلنتولوژی کاملاً شناخته شده هستند.
ایمپلنت دندان آرگون از استانداردهای بسیار بالایی برخوردار است و در اندازه‌های مختلفی تولید می شود. تجربه این شرکت آلمانی در ساخت ایمپلنت دندان بیش از ۱۵ سال است و طی این مدت توانسته با تکیه بر تحقیقات علمی خود، ایمپلنت های دندانی با درصد موفقیت بسیار بالا را تولید کند که کاملا با محیط دهان و دندان سازگار است. از ویژگی های منحصر به فرد این ایمپلنت آلمانی عدم رشد باکتری اطراف پایه ایمپلنت است.
سیستم ایمپلنت K3Pro با اجزاء مهندسی شده و بهینه شده طراحی شده و به همین علت نتایج آن از لحاظ عملکردی و زیبایی فوق العاده است. اتصال دقیق پایه ایمپلنت به اباتمنت جابجایی های میکرو را به حداقل رسانده و موجب شده که ماندگاری ایمپلنت دندان ساخت شرکت آرگون به حداکثر برسد.

ایمپلنت آلمانی دنتگریس (Dentegris) 

  ایمپلنت آلمانی دنتگریس از دیگر برندهای مشهور و موفق اروپایی است که محصولات آن به سرعت طی چند سال در بازارهای جهانی مورد استقبال قرار گرفت. علت اصلی محبوب شدن ایمپلنت آلمانی دنتگریس، قیمت مناسب آن در مقایسه با سایر برندهای آلمانی و کیفیت خدمات بسیار بالای آن بود.
تمام فرآیند تولید ایمپلنت آلمانی دنتگریس توسط تیم کنترل کیفیت بسیار حرفه‌ای و متخصص بهینه سازی می شود. به همین علت تکنسین ها و دندانپزشکان از محصولات و ایمپلنت‌های دندانی دنتگریس به عنوان باکیفیت‌ترین ایمپلنت دندان آلمانی یاد می کنند که قیمت مقرون به صرفه ای نیز دارد.
تیم طراح ایمپلنت دندان شرکت آلمانی دنتگریس را جمعی از جراحان فک و دهان و تکنسین های ساخت پروتز دندان تشکیل می دهند و به همین دلیل، تمام ایمپلنت‌های دندانی ساخته شده در این شرکت مورد تایید دندانپزشکان و تکنسین های لابراتوار است.

انواع ایمپلنت دندان شرکت دنتگریس آلمان

SL Tapered
SLS straight
Soft bone
Mini implants
ایمپلنت نوک تیز S ساخت شرکت دنت گریس کاملا شبیه به ریشه دندان طبیعی طراحی شده است که کاربرد آن را برای کاشت فوری بعد از کشیدن دندان بسیار آسان و راحت کرده است. نتیجه عمل جراحی کاشت ایمپلنت فوری با انواع ایمپلنت دندان آلمانی دنتگریس از لحاظ زیبایی کاملاً بی عیب و نقص است و این نوع ایمپلنت دندان با ماندگاری بسیار بالایی با استخوان فک جوش میخورد. انواع مختلف ایمپلنت دندان دنت گریس در اندازه‌های مختلف تولید شده‌اند تا دندانپزشک بتواند با توجه به موقعیت قرار گیری پایه ایمپلنت در استخوان فک بهترین نوع را انتخاب نماید. 

جمع بندی

ایمپلنت های دندانی آلمانی با برندهای مختلف آلفاتک، زایو، دنتگریس و تریاس در بازار موجود است که هرکدام با توجه به کیفیت و جنس پایه ایمپلنت، قیمت های متفاوتی دارند. قیمت ایمپلنت آلمانی نسبت به سایر برندهای اروپایی مقرون به صرفه تر است اما به هرحال نسبت به ایمپلنت های کره ای و چینی قیمت بالاتری دارد.
در بسیاری از کلینیک های معتبر از جمله کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی، امکان پرداخت قسطی هزینه ایمپلنت دندان در مراحل مختلف کاشت دندان وجود دارد تا بیماران بتواند با هربودجه ای از ایمپلنت های دندان آلمانی استفاده کنند.
 مطالب مرتبط: ایمپلنت فوری
 
 

مشاوره رایگان دندانپزشکی

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!