02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

چطور بهترین دندانپزشک برای لمینت را پیدا کنم؟ - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/03/18

بروزرسانی شده در: 1402/09/26

بهترین دندانپزشک برای لمینت باید با توجه به تجربه کاری و تخصصی که دارد انتخاب شود. اولین چیزی که هنگام رویارویی با افراد بخصوص در چهره آنها جلب توجه می کند؛ لبخند آنهاست. هر چه این لبخند زیباتر باشد؛ جذابیت فرد نیز در پی آن افزایش خواهد یافت. اما این لبخند زیبا زمانی دو چندان خواهد شد که توأم با دندان هایی ردیف و سفید رنگ باشد. یکی از روش های متداول و بسیار موفق در اصلاح مشکلات دندان و اصلاح طرح لبخند ونیز دندان است که بهتر است توسط بهترین دندانپزشک برای لمینت انجام شود. 
لمینت ونیر روی دندان ها را پوشش داده و بدین ترتیب مشکلات ظاهری مثل ناهماهنگی دندان ها، تغییر رنگ و ... را برطرف می نماید. اما تمامی این زیبایی زمانی حاصل خواهد شد که به بهترین دندانپزشک لمینت ماهر و هنرمند مراجعه کنید. درحقیقت، این تجربه و هنر دندانپزشک است که می تواند رویاهای داشتن یک لبخند زیبا را به واقعیت تبدیل نماید. اما چطور می توان بهترین دندانپزشک برای لمینت را پیدا نمود؟ 
موارد متعددی هستند که در یافتن بهترین دندانپزشک لمینت دخیل هستند مثل تخصص دندانپزشکی زیبایی، مهارت وی، اینکه از چه موادی برای لمینت استفاده می کند، یا معاینه قبل از درمان چقدر دقیق است. مشاهده نمونه کارهای لمینت دندان یک دندانپزشک نیز در انتخاب بهترین متخصص به شما کمک می کند. در ادامه با تمامی این موارد آشنا خواهیم شد.

وظایف کلی یک دندانپزشک خوب قبل از انجام لمینت

یک دندانپزشک خوب، متعهد به انجام برخی وظایف عمومی در قبال بیماران خویش است مانند:
جدا کردن پوسیدگی از دندان ها و پر کردن حفره های دندانی
ترمیم یا کشیدن دندان های آسیب دیده
استفاده از مواد بی حسی: زمانی که دندان پزشک احساس نماید کار درمانی او با درد همراه است باید از مواد بی حسی استفاده نماید تا بیمارش متحمل درد زیادی نشود.
در صورت لزوم آنتی بیوتیک یا داروهای دیگر تجویز نموده و توضیحات کاملی را در این خصوص ارائه دهد.
معاینه دقیق بیمار و تشخیص مشکلات دندان ها، لثه، فک و سایر موارد
ارائه نمونه کار برای مراجعین. مثلا می تواند فیلمی از رضایت آنان تهیه کرده و در وب سایت قرار دهد، یا در مطب عکس هایی از نمونه کارهای خویش داشته باشد.
پس از اتمام درمان توضیحات کافی را در مورد رژیم غذایی، استفاده از نخ دندان، استفاده از فلوراید و دهانشویه های غیر ساینده و سایر مراقبت های دهان و دندان ارائه دهد.
مطالب مرتبط: فرق کامپوزیت و لمینت

مهارت و تخصص، معیاری مهم برای بهترین دندانپزشک لمینت

قبل از اقدام به کاشت لمینیت باید اطمینان حاصل نمایید که دندانپزشکی که شما به او مراجعه نموده اید؛ دارای مهارت و تخصص کافی در این زمینه می باشد. تخصص یکی از مهمترین ویژگی های دندانپزشک زیبایی است. شاید اکثر دندانپزشکان با پشت سر گذاشتن دوره عمومی دندان پزشکی و آموزش دوره های کوتاه بتوانند در زمینه لمینت دندان کار کنند اما این کافی نبوده و دندان پزشک باید تخصص لازم در زمینه لمینت ونیر را دارا باشد. نکته بسیار مهم دیگر پس از تخصص دندان پزشک دارا بودن مهارت کافی در زمینه لمینت ونیر است. هر چه دندان پزشک از تجربه بالاتری برخوردار باشد؛ قطعا مهارت بیشتری را در این زمینه پیدا خواهد نمود. 
علاوه بر مهارت در زمینه لمینت ونیر یا به عبارتی مهارت در زمینه کاری، یک دندانپزشک خوب باید دارای مهارت های ارتباطی خوبی نیز باشد. 

داشتن مهارت های ارتباطی خوب دندانپزشک لمینت

داشتن مهارت های ارتباطی خوب برای دندانپزشک یک مشخصه حیاتی است چرا که باید بتواند به طور موثر با بیماران صحبت نماید و با آنان ارتباط برقرار کند. مهارت های ارتباطی شامل مهارت های کلامی و غیر کلامی می شوند. دندانپزشک لمینت باید بتوان عبارات غیر کلامی بیمار خود را ارزیابی نماید بخصوص حین انجام کار که بیمار نمی تواند صحبت نماید و دندانپزشک باید با دارا بودن این مهارت اطمینان کافی برای یک کار خوب را به بیمار خود بدهد. علاوه بر این، دندانپزشک خوب باید درک کاملی در مورد موضوعات مختلف اجتماعی و فرهنگی بیماران داشته باشد. 

رفتار حرفه ای و انسجام کاری برای کاشت لمینت

مهارت بعدی که برای بهترین دندانپزشک لمینت مهم است حفظ یک استاندارد اخلاقی والا است، بدین معنا که در تمام کارهای خود باید یک رفتار حرفه ای و صادقانه داشته باشد. یک دندانپزشک خوب هنگام برخورد با بیماران باید حس دلسوزی و حساسیت از خود نشان دهد. او باید سلامت عاطفی خود را حفظ نماید تا بتواند بهتر به بیماران خود خدمت رسانی نماید. داشتن رفتارهای حرفه ای سبب می شود که بیماران به سمت او جذب شوند و اعتماد کافی را به او داشته باشند. 

توانایی های شناختی از فرایند لمینت دندان

یک دندانپزشک لمینت خوب با داشتن توانایی های شناختی قادر خواهد بود که کار درمانی خود را به موفقیت بیشتری به اتمام برساند و هر آنچه را که در دوره های آموزشی گذرانده است به نحو احسن عملی نماید. دندانپزشک لمینت باید بتواند موقعیت ها را به خوبی تجزیه و تحلیل نماید و بهترین راه حل درمانی را مطابق با نیازهای بیماران ارائه دهد. یک دندانپزشک خوب باید بداند چگونه این عوامل را از نظر کمی بررسی نمایند و آنها را با یک برنامه ی درمانی خاص برای هر بیمار و مطابق با درمانی که نیاز دارد ترکیب کنند. داشتن مهارت های عالی شناختی، این امکان را به دندانپزشک می دهد تا قاطعیت کافی را در طول درمان داشته باشد و تصمیمات راسخی را برای بیماران اتخاذ نماید. 
 

مطالب مرتبط: چرک خشک کن دندان

بهترین دندانپزشک لمینت و موادی که برای کاشت لمینت ونیر به کار می برد.

طیف وسیعی از مواد در بازار وجود دارند که می توان به وسیله آنها لمینت ونیر را برای بیماران استفاده نمود. عمده ترین مواد پرسلن می باشد. یک دندانپزشک خوب باید از بهترین مواد موجود در لمینت ونیر استفاده نماید و به دنبال آن رضایت بیماران را کسب کند. در واقع باید او باید بهترین مارک لمینت دندان را مطابق با نیاز و شرایط بیمار انتخاب کند. پس یکی از عوامل مهم هنگام انتخاب ونیر کارخانه سازنده آن است. یک دندانپزشک خوب باید با مزایا و معایب برندهای مختلف آشنا باشد و بتواند در زمینه انتخاب بهترین مارک لمینت دندان بیمار را به خوبی راهنمایی کند. 

انتخاب یک لابراتور حرفه ای برای طراحی و ساخت ونیر لمینت 

ونیرها معمولا پس از اینکه دندانپزشک دندان ها را معاینه می کند در آزمایشگاه های خارج از مطب ساخته می شوند. دندان ساز متخصصی که در آزمایشگاه حضور دارد باید تخصص کافی در این زمینه داشته باشد و طوری لمینت ونیر را بسازد که ظاهری طبیعی داشته باشد و حس مصنوعی بودن به بیمار دست ندهد. از آنجا که بخش مهمی از کار لمینت دندان در لابراتور انجام می گیرد پس انتخاب یک لابراتور معتبر و دندان ساز ماهر و متخصص از فاکتورهای مهم از موفقیت و ماندگاری لمینت دندان می باشد. یک دندانپزشک خوب و حرفه ای باید کار ساخت لامینت دندان را به لابراتوری معتبر بسپارد، زیرا همه مواد ونیرهای دندان یکسان نیستند، همچنین در نوع مواد به کار رفته و نیز اصول ساخت لمینت تفاوت هایی وجود دارد. 

معاینه کامل دهان و دندان قبل از کاشت لمینت ونیر توسط یک دندانپزشک خوب و ماهر

یک دندانپزشک خوب برای لمنیت ونیر باید قبل از درمان از سلامت عمومی بیمار مانند سلامت دهان و دندان ها، دندان هایی که قرار است درمان روی آنها صورت گیرد و همچنین دندان های مجاور اطمینان حاصل نماید. برخی از دندانپزشکان حتی غربالگری سرطان دهان را نیز به بیماران خویش توصیه می نمایند. یک دندانپزشک خوب همچنین باید به خوبی و با دقت سلامت لثه و فک را مورد بررسی قرار دهد. همچنین اینکه بافت و استخوان فک برای این درمان مناسب است یا خیر. پس معاینه دقیق تمامی دندان ها و در صورت لزوم گرفتن عکس یک مولفه بسیار مهم است. در نهایت پس از این معاینات کامل و مشاهده عکس های دندان، دندانپزشک تصمیم بهترین روش درمانی را برای لمینت ونیر در مورد بیماران خود اتخاذ می نماید. 

تعداد دندان هایی که باید لمینت شوند

بهترین دندانپزشک لمینت ونیر، تعداد دندان هایی که باید لمینت شوند را به درستی انتخاب می کند. او باید در اصلاح طرح لبخند تنها تعداد دندان هایی را که از زوایه روبرو دیده می شوند در نظر نگیرد چرا که عدم رعایت این موضوع سبب ناهماهنگی در رنگ و شکل دندان های بیمار شده و در نتیجه رضایت بیماران حاصل نخواهد شد.

توجه به رنگ لمینت ونیر و رعایت عادات فردی بیمار:

یک دندانپزشک خوب نباید مینای دندان را بیش از حد بتراشد همچنین از چسب مناسبی برای لمینت استفده نماید. او باید به خوبی در مورد تأثیر عوامل غیر کلینیکی مانند مصرف بیش از حد نوشیدنی ها و غذاهای رنگی به بیماران توضیح دهد زیرا این موارد می توانند منجر به تغییر رنگ لمینت شوند. همچنین او باید عادات فردی بیماران را در نظر بگیرد و در مورد آنها تذکر دهد. عاداتی مانند ناخن جویدن، دندان قروچه، جویدن مداد و غیره می توانند ماندگاری و دوام لمینت را تحت تأثیر قرار داده و باعث کاهش طول عمر آن شوند. 

آماده سازی دندان قبل از لمینت توسط دندانپزشک

مهمترین قسمت آماده سازی دندان ها برای لمینت، تراشیدن بخشی از مینای دندان به منظور کاهش ضخامت دندان های طبیعی است. یک دندانپزشک خوب طوری باید دندان ها را تراش دهد که پس از لمینت ونیرها، بیمار حس وجود جسم اضافی در دهان نداشته باشد و از لحاظ ظاهری نیز دندان ها غیرطبیعی و ضخیم به نظر نرسند. اگر در ناحیه ای از دندان ها که قرار است لمینت ونیر روی آن قرار گیرد پوسیدگی وجود داشته باشد، دندانپزشک موظف است که مقدار بیشتری را تراش دهد تا لمینت ارتباط خوبی با مینای دندان برقرار نماید. یک دندانپزشک خوب باید ارتفاع دندان ها را در نظر بگیرد و در صورت لزوم آنها را تراش دهد. اگر در موقع تراش دندان ها درد و ناراحتی برای بیمار ایجاد شود دندانپزشک باید از داروی بی حسی استفاده نماید. پس موفقیت ونیرهای لمینت سرامیکی تا حد زیادی به آماده سازی دندان ها قبل از نصب بستگی دارد و یک دندانپزشک خوب باید به تمامی این موارد توجه کافی داشته باشد و این تراش به گونه ای نباشد که موجب از میان رفتن مینای دندان باشد. در غیر اینصورت مشکلاتی از قبیل نیاز به عصب کشی دندان، احتمال پوسیدگی و حتی جدا شدن لمینت از دندان رخ می دهد. 

انتخاب بهترین دندانپزشک و قیمت لمینت دندان

از آنجایی که لمینت ونیرها مشمول بیمه نمی شوند میزان هزینه آن برای بیماران بسیار مهم است. بیماران تمایل ندارند نزد دندانپزشکانی که کل مبلغ را یک جا دریافت می کنند؛ بروند. از این رو برخی دندانپزشکان با توجه به شرایط بیماران، این هزینه را قسط بندی می کنند و یک برنامه پرداختی مناسب به آنان ارائه می دهند.
در کلینیک تخصصی دکتر شهاب محمدی، لمینت اقساطی در سه قسط انجام می گیرد. برای اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید به بخش تعرفه های وب سایت مراجعه کنید.

جمع بندی

همانگونه که در بالا اشاره شد موارد زیادی هستند که برای انتخاب بهترین دندانپزشک لمینت مورد توجه قرار می گیرند. مواردی همچون تخصص و مهارت دندانپزشک، اینکه او از چه مواد و برندی استفاده می نماید، همچنین چطور دندان ها را قبل از نصب لمینت ونیر آماده می سازد، معاینه دندان ها قبل از درمان چقدر دقیق است، هزینه لمینت دندان را چگونه دریافت می کند و ... . پس شما باید قبل از اینکه تصمیم به انجام این کار بگیرید؛ تمام موارد فوق را با دقت بررسی نمایید. به عبارتی بررسی نکات بالا میزان موفقیت لمینت ونیر را نیز تا حد زیادی افزایش می دهند و بدین ترتیب می توانید بهترین دندانپزشک لمینت را انتخاب کنید. چرا که در غیر این صورت آسیب های جبران ناپذیری هم از نظر سلامت و عملکرد دندان ها و هم از نظر زیبایی به دندان های شما وارد می آید. 
 
مطالب مرتبط: روکش دندان چیست
 

مشاوره رایگان دندانپزشکی

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!