02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

قیمت کامپوزیت دندان - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/03/13

بروزرسانی شده در: 1402/09/26

کامپوزیت ونیرها با ترمیم دندان های نا مرتب و بهم ریخته، دندان های دارای لکه و لب پر شده می توانند لبخندی زیبا را برای شما به ارمغان آورند. در برخی موارد این روش حتی می تواند لبه های دندان شما را که نازک و شکننده شده اند؛ ترمیم نماید. با کامپوزیت ونیر به لبخندی دست خواهید یافت که همیشه آرزوی آن را داشته اید. اما در ابتدا باید از قیمت کامپوزیت دندان آگاهی داشته باشید.  قیمت کامپوزیت ونیر در مقابل روش های دیگر اصلاح طرح لبخند مثل لمینت پایین تر بوده و این یکی از مزایای آن به شمار می آید. علاوه بر این، کامپوزیت دندان یک روش محافظه کارانه نیز شناخته می شود چون برای نصب آن، به تراش دندان نیازی نیست. 
کامپوزیت ونیر طی یک جلسه و به طور مستقیم توسط دندانپزشک روی دندان ها قرار داده می شود. جنس این کامپوزیت ونیرها از جنس مواد ترمیمی هم رنگ دندان است که با مهارت و دقت بسیار زیاد و شناخت اصول زیبایی و آناتومی دندان ها روی آنها قرار داده می شود و به کمک این روش می توان بهم ریختگی، فاصله بین دندان ها، ترک ها، شکستگی ها، لب پریدگی و ... را بر طرف نمود. کامپوزیت ونیر ثبات رنگ کمتری نسبت به لمینت دارد اما در عوض قیمت کامپوزیت دندان بسیار مناسب تر است. 
در واقع قیمت کامپوزیت دندان با توجه به اینکه ارزان تر است و تنها در یک جلسه انجام می گیرد آن را به یک روش پرطرفدار تبدیل کرده است. عوامل متعددی هزینه کامپوزیت را تحت تأثیر قرار می دهند. قبل از تصمیم گیری برای انجام کامپوزیت بهتر است از هزینه کامپوزیت، میزان مقاومت و نوع مواد استفاده شده در آن آگاهی لازم را کسب نموده و برای درمان به یک دندانپزشک شناخته شده مراجعه کنید تا مجبور نشوید مراحل درمانی را تکرار کرده و متحمل هزینه های تکراری شوید. 

چه عواملی قیمت ونیر کامپوزیت را تحت تأثیر قرار می دهند؟

یکی از عوامل موثر روی قیمت کامپوزیت دندان، دستمزد دندانپزشک است که بسته به تجربه کاری او، منطقه مکانی که کار می کند و میزان تقاضایی که در آنجا وجود دارد؛ متفاوت می باشد.
دستمزد سازنده مواد که ونیر کامپوزیت را طبق تخصصی که طی سال ها تجربه کسب نموده؛ می سازد از دیگر عوامل موثر روی قیمت ونیر کامپوزیت است.
اینکه دندانپزشک از چه برندی برای رزین کامپوزیت استفاده می کند هم در قیمت کامپوزیت دندان تاثیر دارد.
تعداد دندان هایی که ونیر کامپوزیت باید روی آنها نصب شود؛ روی قیمت کامپوزیت ونیز تاثیر می گذارد.
مطالب مرتبط: روکش دندان چیست

قیمت کامپوزیت برای هر واحد دندان 

برای اینکه متوجه شوید چند واحد از دندان های شما باید کامپوزیت شود روبروی آینه ایستاده و لبخند بزنید. هر تعداد از دندان های شما که هنگام لبخند زدن مشخص شدند نیاز به کامپوزیت ونیر دارند. برای محاسبه قیمت کامپوزیت دندان می بایست قیمت هر واحد کامپوزیت را در تعداد دندانهایی که می خواهید کامپوزیت کنید؛ ضرب کنید؛ تا هزینه کلی مشخص شود. 
منظور از هر واحد دندان نیز یک دندان فرد است که درمان های مختلف نظیر کاشت ونیر، ترمیم یا نصب تاج دندان روی آن صورت می گیرد. منظور از هر واحد کامپوزیت نیز هر یک واحد دندانی است که به وسیله کامپوزیت ونیر پوشش داده می شود. بر اساس مواد سازنده ماتریس کامپوزیت قیمت هر واحد مشخص شده و دندانپزشک با توجه به تعداد دندان هایی که باید کامپوزیت شوند و دستمزد آن، قیمت کامپوزیت دندان را تخمین می زند. 

انجام درمان های جانبی که قبل از درمان بر روی قیمت کامپوزیت تأثیر می گذارند

گاهی اوقات یک سری درمان های جانبی مانند لیفت لثه (Gum Lift)* جهت افزایش طول تاج یا جراحی لثه که با برداشتن استخوان جهت دیده نشدن لثه های بزرگ انجام می شود و یا افرادی که قبل از کامپوزیت دندان باید اقدام به رفع پوسیدگی های دندان و ترمیم آن نمایند؛ برای شخصی که برای زیبایی و کامپوزیت ونیر مراجعه می نماید باید صورت گیرد. البته بعضی افراد قبلا کامپوزیت انجام داده و ناراضی هستند و برای این روش مجددا مراجعه می کنند. در این حالت برای برداشتن کامپوزیت قبلی هم شخص باید هزینه ای جدا بپردازد. بسیاری از پزشکان ممکن است تا قبل از مراجعه در مورد این هزینه ها به شما توضیح ندهند اما بهتر است شما در مورد قیمت آنها اطلاعاتی کسب نموده و سپس مراجعه کنید. 

قیمت هر واحد کامپوزیت دندان به چه عواملی بستگی دارد؟

مهارت و تجربه دندانپزشک

مهارت و تجربه دندانپزشک زیبایی یکی از عوامل مهمی است که بر قیمت کامپوزیت دندان اثر می گذارد. دندانپزشکانی که سابقه طولانی مدت در انجام کامپوزیت ونیر دارند دستمزد بالاتری دارند. زیرا نتیجه اصلاح طرح لبخند توسط این دندانپزشکان با تجربه با موفقیت بیشتری همراه است. یکی دیگر از موارد مهم دیگر در درمان موفق، فرم دهی کامپوزیت ونیر است زیرا این عمل نیز به مهارت و تجربه زیادی نیاز دارد.

مارک کامپوزیت دندان 

یکی از عوامل دیگر در تعیین قیمت کامپوزیت دندان، انواع مارک کامپوزیت دندان است. در حال حاضر کشورهای مختلفی اقدام به ساخت مواد کامپوزیت می نمایند. کامپوزیت ونیر از رزین کامپوزیت های مختلفی تولید می شود. به جز مواد، کشورهای سازنده نیز در هزینه نهایی هر واحد کامپوزیت نقش بسزایی دارند. به طور کلی قیمت هر واحد کامپوزیت که در کشورهای اروپایی مانند سوئیس ساخته می شوند؛ بسیار گران تر از کشورهایی آسیایی مانند کره جنوبی هستند. 
گارانتی توسط شرکت سازنده نیز بر روی قیمت تأثیرگذار است. اگر کامپوزیت ونیر توسط شرکت سازنده گارانتی شده باشد، با بروز هر مشکلی در کوتاه مدت مانند ترک خوردن، دندانپزشک به صورت رایگان آن را ترمیم خواهد نمود. اما به خاطر داشته باشید که کامپوزیت ونیر با گارانتی گران تر از کامپوزیتی است که گارانتی ندارد. 
 
قیمت کامپوزیت دندان
مطالب مرتبط: چرک خشک کن دندان

نوع موادی که در ساخت کامپوزیت دندان استفاده می شوند

ویژگی هایی مانند ماندگاری و طول عمر کامپوزیت دندان مقاومت در برابر لکه و نوشیدنی های رنگی یا سایش ارتباط مستقیمی با مواد به کار رفته در کامپوزیت دارند. هر اندازه که این مواد مرغوب تر و با کیفیت تر باشند قیمت کامپوزیت دندان نیز بیشتر خواهد بود.

آماده سازی دندان پیش از کامپوزیت ونیر

برخی از عیوب ظاهری را می توان به راحتی با کامپوزیت ونیر پوشش داده اما برخی دیگر باید قبل از درمان ترمیم و آماده سازی شوند. مثلا اینکه دندان تا چه اندازه تخریب شده است. قیمت کامپوزیت دندان در این شرایط بستگی به لایه هایی دارند که دندانپزشک روی دندان مراجعه کننده شکل می دهد تا ظاهر هر واحد دندان را پوشش دهد. 

کیت های دندانپزشکی زیبایی و قیمت کامپوزیت دندان

امروزه کیت های دندانپزشکی مختلفی برای دندانپزشکان زیبایی ارائه گردیده است تا برای تراشیدن دندان یا فرم دهی لایه های کامپوزیت از آنان استفاده کنند. این کیت ها متشکل از تجهیزات مختلفی هستندکه هر یک دارای هزینه متفاوتی می باشد. تجهیزات دیگری نیز وجود دارند که بر قیمت کامپوزیت دندان تأثیر می گذارند مانند نور لیزر که دندان را با آن سفت می کنند یا نوع چسبی که استفاده می کنند.

موقعیت مکانی مطب دندانپزشکان زیبایی

قیمت کامپوزیت دندان در نقاط مختلف کشور بسیار متنوع است. در شهرهای بزرگ به دلیل هزینه های بیشتر، قیمت نیز بالاتر است برای مثال به دلیل اجاره بها یا مالیاتی که دندانپزشک باید بپردازد. زیرا در شهرهای کوچک این هزینه ها مثل شهرهای بزرگ زیاد نیستند. البته مراجعه کنندگان ترجیح می دهند برای کامپوزیت ونیر به شهرهای بزرگ مراجعه کنند زیرا دندانپزشکان در شهرهای بزرگ بیماران بیشتری را پذیرا بوده و از این رو تجربه آنان بیشتر است. 

نوع پرداخت هزینه کامپوزیت دندان

از آنجایی که بیمه های درمانی هزینه کامپوزیت ونیر را تحت پوشش قرار نمی دهند مراجعین مایل هستند به مطب هایی رجوع کنند که در آنها امکان پرداخت طولانی مدت هزینه ها وجود دارد. در این راستا برخی دندانپزشکان با ارائه برنامه های پرداختی طولاتی مدت، بودجه بیماران را در نظر گرفته و متناسب با آن پیش می روند. زمانی که دندانپزشک برنامه درمانی کامپوزیت ونیر را ارائه داد بیماران می توانند قیمت نهایی را بر طبق نحوه دریافت دستمزد توسط دندانپزشک تعیین کنند. در هر صورت می توانید قبل از انجام این کار و آگاهی از نحوه پرداخت از یک جلسه مشاوره بهره گیرید.
باتوجه به اینکه هزینه کامپوزیت دندان به عنوان یک روش زیبایی درمانی، تحت پوشش بیمه های درمانی قرار ندارد و بیمار باید کل قیمت کامپوزیت ونیر را از جیب بپردازد؛ برخی از کلینیک ها، شرایط پرداخت قسطی هزینه کامپوزیت دندان را به بیماران پیشنهاد می دهند تا بیماران با هر بودجه ای بتوانند از خدمات اصلاح طرح لبخند برخوردار شوند.
برای مشاهده آفرهای ویژه یا امکان پرداخت اقساطی هزینه کامپوزیت دندان در کلینیک تخصصی دکتر شهاب محمدی می توانید به بخش تعرفه های سایت مراجعه کرده یا در صفحه اینستاگرام یا کانال تلگرام ما عضو شوید.

هزینه ترمیم یا شکستگی دندان با کامپوزیت

ترمیم با کامپوزیت با استفاده از موادی که همرنگ دندان ها بوده و با آنها هماهنگی داشته باشند صورت می گیرد. البته این مواد را بیشتر برای دندان های جلو استفاده می کنند که با لبخند زدن نمایان می شوند. قیمت کامپوزیت دندان به منظور ترمیم این دندان های آسیب دیده به نوع مواد مصرفی توسط دندانپزشک دارد و همینطور مهارت و تجربه دندانپزشک که چطور این مواد را مطابق با دندان های دیگر فرم می دهد. مواد دیگری نیز با قیمت های مختلفی وارد بازار شده اند که برای دندان های خلفی استفاده می شوند. این نوع مواد در مقابل جویدن و فشارهای وارده بر دندان ها بسیار مقاوم هستند. دندانپزشکان این مواد را صرفا برای دندان های خلفی استفاده می کنند. برای این نوع مواد و به طور کلی برای مواد ترمیم، مارک مواد و کشور سازنده بسیار تأثیر گذار هستند.
شکستگی نیز اگر در قسمت جلوی دندان باشد در هنگام لبخند زدن دیده می شود. از این رو دندانپزشک با روش کامپوزیت می تواند دندان را اصلاح یا ترمیم نموده و آن را به رنگ طبیعی درآورد. در این روش که معمولا نیازی نیز به مواد بی حسی وجود ندارد، در ابتدا دندانپزشک مواد کامپوزیت را فرم داده و سپس با نور ماوراء بنفش آن را سفت می کند. به طور کلی شکستگی، ترک خوردگی، تغییر رنگ، اصلاح شکل دندان، درمان فاصله میان دندان ها و لب پریدگی را می توان با کامپوزیت دندان برطرف نمود که قیمت هر یک از این موارد به تخصص، تجربه و مقدار و نوع مواد کامپوزیت بستگی دارند. 

جمع بندی

کامپوزیت ونیرها نسبت به لمینت از قیمت مناسب تری برخوردار بوده و عیوب ظاهری دندان ها به طور کامل با آنها پوشش داده می شوند. عوامل بسیاری هستند که این قیمت را تحت تأثیر قرار می دهند مانند میزان تخصص و تجربه دندانپزشک، جایی که دندانپزشک مطب دارد، مارک کامپوزیت ونیر، نوع تجهیزات به کار رفته در آن، تعداد دندان هایی که باید روکش شوند، میزان مواد استفاده شده، میزان تخریب دندان، انجام درمان هایی که پیش از کامپوزیت ونیر لازم است و یک سری عوامل دیگر. در نظر داشته باشید که بهترین کار برای اینکه متحمل هزینه ها و درمان های تکراری نشوید اطلاع از رضایت بیماران و دیدن نمونه کارهای انجام شده کامپوزیت دندان توسط دندانپزشک زیبایی است. همچنین باید در مورد مهارت و تجربه دندانپزشک اطلاعات کافی را کسب نمایید. ترجیحا برای کامپوزیت دندان نزد دندانپزشکانی بروید که سابقه طولانی مدت بیش از ده سال برای انجام این روش درمانی دارند. همچنین باید اذعان داشت که با یک بار هزینه صحیح می توانید از بروز مشکلات آتی جلوگیری نمایید. هرچند هزینه کامپوزیت دندان چندان پایین هم نیست اما این روش کم خرج ترین و ارزان ترین روش درمانی برای دندانهای خراب به حساب می آید. از این رو قبل از اقدام بهتر است از هزینه نهایی درمان، میزان مقاومت و نوع کامپوزیت ونیر مورد استفاده مطلع شوید. در آخر باید اذعان داشت که انتخاب نادرست در این مراحل علاوه بر هزینه های گزاف می تواند به دندان ها، لثه و فک بیمار نیز آسیب بزند.
 
مطالب مرتبط: فرق کامپوزیت و لمینت
 

مشاوره رایگان دندانپزشکی

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

سینا

سلام ، عرض ادب خدمت شما ، بنده دندون های پایینم روی حادثه شکسته شده بودند و خیلی زود همه رو کشیدم و تصمیم گرفتم یه تیکه کامل متحرک مصنوعی بزارم _ ولی بالایی ها کلا ده تا دندون دارم اونا خدارو شکر چیزیشون نشده ولی از اونجایی که جنس دندون های من اصلا خوب نیستند و سال به سال شاهد پوسیده شدن و شکستنشون هستم میخواستم ببینم به نظر شما همه ده تا دندون هام رو تا پوسیده تر نشدن و شکسته نشدن میشه کامپوزیت بکنم که خوب بشن!؟ ممنونم اگرم میشه لطفاً ذهنی و تقریبی چقدر هزینه ام میشه!؟ مرسی از شما

دکتر شهاب محمدی

سلام کامپوزیت کردن مانع پوسیدگی نمیشه. واسه اطلاع از هزینه ها لطفا با مطب تماس بگیرید.

فریده

سلام خسته نباشید من دوتا دندون بدشکل جلو ی فک بالام دارم میخواستم بدونم با کمپوزیت درست میشه یان؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بدون معاینه نمیتونم نظری بدم

علی

اسم بهترین کامپوزیت چیه

دکتر شهاب محمدی

سلام آی پی اس

علی مهاجر

من میخواهم دندان های جلوم گامپوزیت کنم چقد میفده

دکتر شهاب محمدی

سلام با مطب تماس بگیرید

فلاح

قیمت واحدی چند کامپوزیت

دکتر شهاب محمدی

سلام تو اینستاگرام پیام بدید یا با مطب تماس بگیرید 88695864