02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

کی کامپوزیت انجام داده و کامپوزیت دندان کجا برم؟ - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/02/25

بروزرسانی شده در: 1402/09/26

وقتی برای اولین بار با تکنولوژی ونیر های دندانی آشنا شدم از اینکه روش های دندانپزشکی زیبایی چقدر پیشرفت کرده؛ تعجب کردم و از طرفی خوشحال شدم. چون می توانستم دندانهایم را شبیه بازیگر مورد علاقه ام با قیمتی ارزان اصلاح کنم. مشکل اصلی من این بود که کامپوزیت دندان کجا برم؟ با کمی جستجو در اینترنت و خواندن مقاله "همه چیز درباره کامپوزیت ونیر" متوجه شدم که کامپوزیت دندان انواع مختلفی دارد و باید توسط یک متخصص با تجربه و دندانپزشک زیبایی نصب شود؛ تا زیبایی و جذابیت خود را حفظ کرده و دوام و طول عمر بیشتری داشته باشد. پس به دنبال بهترین کلینیک کامپوزیت دندان گشتم. تعداد آنها بسیار زیاد بود و واقعا گیج شده بودم و نمیدانستم کدام دندانپزشک را انتخاب کنم که بتواند آنطور که دوست دارم طرح لبخند مرا اصلاح کند. با پرسیدن از بیمارانی که کامپوزیت انجام داده بودند و رضایت داشتند؛ با کلینیک تخصصی دکتر شهاب محمدی آشنا شدم و توانستم برای کامپوزیت دندان به این کلینیک اعتماد کنم. اگرشما هم مثل من گیج شده اید و مدام این سوال در ذهنتان تکرار می‌شود که کی کامپوزیت  انجام داده و کامپوزیت دندان کجا برم؟ تجربیات خودم را با شما در میان می گذارم تا بتوانید بهترین دندانپزشک متخصص و کلینیک کاشت ونیر های دندانی را انتخاب کنید.
مطالب مرتبط: روکش دندان چیست

تجربه دندانپزشک در کاشت کامپوزیت دندان

پیدا کردن دندانپزشکی که تجربه و تبحر کافی در کاشت کامپوزیت دندان داشته باشد؛ چندان مشکل نیست. اما به این معنا نیست که به هر دندانپزشکی که به شما پیشنهاد می دهد می‌تواند طرح لبخندتان را اصلاح کند؛ مراجعه کنید. معمولاً دندانپزشکانی که آفرهای بسیار ویژه‌ای به بیماران پیشنهاد می دهند؛ خدمات زیبایی دندان باکیفیتی ارائه نمی دهند و یا در شروع کار نصب کامپوزیت ونیر قرار دارند و قصد دارند تجربه کسب کنند. برای اینکه تشخیص دهید تجربه دندانپزشک در کاشت کامپوزیت دندان چقدر است؛ بقیه مطلب را دنبال کنید.

عکس های قبل و بعد از نصب کامپوزیت ونیر

به دنبال پاسخ این سوال که کی کامپوزیت انجام داده و کامپوزیت‌دندان کجا برم؟ توی اینترنت جستجو می کردم و متوجه شدم که بسیاری از کلینیک های دندانپزشکی عکس های قبل و بعد از کامپوزیت دندان بیمارانشان را در اینستاگرام قرار داده اند. مشاهده این تصاویر قبل و بعد از کامپوزیت، در انتخاب بهترین کلینیک کامپوزیت دندان کمک زیادی به من کرد. اگر میخواهید بهترین کلینیک تخصصی دندانپزشکی زیبایی را انتخاب کنید باید نمونه کارهای کامپوزیت ونیر آنها را بررسی کنید. با مراجعه به کلینیک به راحتی چندین نمونه کار متفاوت به شما نشان داده خواهد شد. بهتر است عکسهای قبل از کامپوزیت دندان را با عیوب ظاهری دندان‌های خود مقایسه کنید و آنهایی را که مشکلاتی شبیه دندان های شما داشتند را بیشتر بررسی کنید. با مشاهده عکس های بعد از کاشت کامپوزیت ونیر این بیماران تا حدودی متوجه میشوید که دندانپزشک زیبایی این کلینیک تا چه حد می تواند به اصلاح طرح لبخند شما کمک کند.

محل مطب کلینیک تخصصی کامپوزیت دندان

اگر در گوگل سرچ کنید کامپوزیت‌دندان کجا برم؟ معمولاً به شما نزدیکترین کلینیک های تخصصی کامپوزیت دندان را در شهر یا محل سکونت تان نشان می دهد. در شهرهای بزرگ مثل تهران پیدا کردن متخصص باتجربه اطراف محل کار یا زندگی تان مشکل نیست اما در شهرستان ها باید کمی بیشتر وقت بگذاریم. به هر حال انتخاب مطب و کلینیک تخصصی کامپوزیت دندان که نزدیک به محل کار یا منزل شما باشد؛ موجب صرفه جویی در وقت و هزینه تان خواهد شد و همچنین می توانید برای جلسه مشاوره به راحتی به آنجا مراجعه کنید.

انتخاب نوع ونیر کامپوزیت

قبل از اینکه به متخصص ونیر دندان مراجعه کنید؛ بهتر است کمی در خصوص انواع ونیر کامپوزیت و بهترین مارک ونیر دندانی تحقیق کنید. ونیر دندان توسط شرکت های و برندهای مختلفی ساخته می شود و البته هر دندانپزشک با توجه به در دسترس بودن کامپوزیت ونیر ها و مشکلات و عیوب ظاهری دندانهای شما، بهترین نوع را انتخاب می‌کند. اگر خودتان هم از انواع کامپوزیت دندان مطلع باشید می توانید برای انتخاب یکی از آن ها با دندان پزشک مشورت کنید.

مراقبت های بعد از کاشت کامپوزیت ونیر 

دندانپزشک زیبایی که تجربه کافی در امر کاشت کامپوزیت ونیر داشته باشد مطمئناً در جلسه مشاوره در خصوص مراقبتهای بعد از کاشت کامپوزیت دندان با شما صحبت خواهد کرد. اگر تصور می کنید نمی توانید به توصیه های پزشک عمل کنید بهتر است از فکر نصب کامپوزیت ونیر بیرون بیایید. چون در صورتی که بهداشت دهان و دندان خود را رعایت نمی کنید یا عادات بدی مثل سیگار کشیدن و دندان قروچه کردن دارید؛ کامپوزیت ونیر ها به سرعت است از روی دندانهای شما می افتند یا طی چند ماه نیاز به تعویض و ترمیم پیدا میکنند.

خدماتی که کلینیک کامپوزیت دندان ارائه می دهد

قبل از اینکه به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید؛ بهتر است خدمات آن را چک کنید. بسیاری از کلینیک ها کاشت دندان را با روش های قدیمی انجام میدهند و از تکنولوژی های جدید مانند CAD/CAM* یا نانو کامپوزیت ها* استفاده نمی کنند. اگر به دنبال این هستید که کامپوزیت دندان کجا برم که ارزان تر باشد باید در وبسایت ها و صفحات اینستاگرام به دنبال دندانپزشکی هایی باشید که خدمات ویژه یا آفرهای ویژه به شما پیشنهاد میدهند. من به شخصه توصیه نمی کنم که به این کلینیک های ارزان‌قیمت مراجعه کنید چون معمولاً روش‌های مدرن را به شما پیشنهاد نمی دهند و خدمات آن ها کیفیت مناسب را ندارد.

کیفیت کامپوزیت دندان

زمانی که من در اینترنت جستجو کردم کی کامپوزیت انجام داده؟ به تجربیات برخی از بیماران برخوردم که از کاشت کامپوزیت ونیر اصلاً راضی نبودند و شکایت می‌کردند که ونیر دندانی آنها چند هفته بعد از کاشت از روی دندان هایشان افتاده و یا شکسته و ترک خورده است. با خواندن تجربیات کسانی که کامپوزیت دندان انجام داده بودند؛ متوجه شدم کیفیت کامپوزیت دندان در نتیجه نهایی آن از لحاظ زیبایی و دوام و طول عمر تاثیر قابل توجهی دارد. بنابراین زمانی که به کلینیک دکتر شهاب محمدی مراجعه کردم؛ در مورد کیفیت کامپوزیت دندان مورد استفاده در این کلینیک تحقیق کردم و متوجه شدم در این کلینیک از بهترین انواع لمینت و کامپوزیت دندان استفاده می شود.

خدمات به بیمار بعد از کاشت کامپوزیت دندان

ارائه خدمات بعد از کامپوزیت دندان توسط دندانپزشک اهمیت بسیار زیادی دارد. بسیاری از کلینیک ها اگر قبل از سه ماه مشکلی برای کامپوزیت ونیر شما ایجاد شود یا دندان های تان با مشکلاتی مثل حساس شدن به سردی گرمی غذا مواجه شود؛ کاملاً رایگان کامپوزیت ونیرها را برای شما ترمیم می کنند یا در ویزیت های رایگان داروهای مناسبی را تجویز می کنند تا درد و ناراحتی شما کاهش پیدا کند. کلینیک هایی که خدمات ارزان قیمت را به شما پیشنهاد می دهند معمولاً خدمات بعد از کاشت کامپوزیت را به طور رایگان انجام نمی دهند و در صورتی که ونیر کامپوزیت شما به مشکلی بر بخورد باید برای تعویض و ترمیم آن مجددا هزینه‌های گزافی پرداخت کنید.
 
کی کامپوزیت انجام داده و کامپوزیت دندان کجا برم؟
مطالب مرتبط: چرک خشک کن دندان

بررسی دقیق عیوب ظاهری دندان پیش از کامپوزیت

امروزه کلینیک‌ها و مطب‌های بسیار زیادی خدمات ونیر دندان را انجام می دهند اما کاشت ونیر دندان برای همه مناسب نیست. دندانپزشکان متخصص و باتجربه پیش از اقدام به کاشت کامپوزیت دندان، عیوب ظاهری دندان های شما را به طور کامل بررسی می کنند و در صورت نیاز با گرفتن عکس اشعه ایکس، نحوه قرار گرفتن دندان های شما را نیز در نظر می گیرند. شاید نصب کامپوزیت دندان طی یک جلسه و به راحتی انجام گیرد اما اگر شما کاندید مناسب برای کاشت لمینت یا کامپوزیت ونیر نباشید پس از کاشت ونیر های دندانی با مشکلات متعددی رو به رو خواهید شد. دندانپزشک باید به طور کامل دهان و دندان شما را معاینه کند و از سلامت دندان‌ها و لثه شما مطمئن شود. اگر هرگونه مشکلی مثل پوسیدگی و عفونت در دندان های تان وجود داشته باشد؛ کاشت کامپوزیت دندان نه تنها کمکی به درمان آن نخواهد کرد بلکه به گسترش بیشتر آن و حتی افتادن و از دست رفتن دندان های تان منجر خواهد شد. 

روش کاشت کامپوزیت دندان

امروزه تکنیک های مختلفی با پیشرفت تکنولوژی در دسترس دندانپزشکان قرار گرفته که می توانند برای فرم دهی، شکل دهی و سفت کردن و چسباندن و پیوند زدن کامپوزیت دندان از آنها استفاده کنند. دندانپزشکانی که با توجه به آخرین متدهای روز دنیا و مطابق با نیازهای بیمار، روش کاشت کامپوزیت دندان را انتخاب میکنند؛ رضایت بیماران را جلب می کنند. با انجام تحقیقاتی در مورد این که کی کامپوزیت انجام داده و کامپوزیت دندان کجا برم؟ در گوگل می توانید بیمارانی را پیدا کنید که از یک کلینیک یا مطب دندانپزشکی خاص کاملاً راضی بوده‌اند. به این ترتیب تا حدودی به این نتیجه گیری می رسید که می توانید به روش کاشت کامپوزیت دندان در آن کلینیک اعتماد کنید. بهترین کلینیک کامپوزیت دندان باید بتواند از تمام روش‌های موجود برای کاشت کامپوزیت دندان استفاده کرده و بهترین انتخاب را برای بیمار بر اساس شرایط او داشته باشد.

سفارشی ساختن کامپوزیت دندان

ونیرهای دندانی را کاملا می توان مطابق با درخواست بیمار سفارشی ساخت. بنابراین اگر مدل یا رنگ خاصی مد نظر دارید؛ حتما در جلسه مشاوره با دندانپزشک خود مطرح کنید. کامپوزیت ونیر ها دارای تنوع بسیار زیادی از لحاظ رنگ و سایه هستند و در صورتی که دندان پزشک تجربه کافی داشته باشد؛ با تکنیک لایه گذاری پیشرفته، سفارشی ساختن کامپوزیت دندان را به راحتی برای شما انجام می دهد. انتخاب نوع رنگ و سایه معمولاً مشابه با دندانهای طبیعی خودتان انجام می گیرد اما اگر دوست دارید لبخند هالیوودی داشته باشید باید از دندان پزشک بخواهید که دو یا سه درجه روشن تر از دندانهای طبیعی تان کامپوزیت ونیر را سفارشی کند. البته دندان پزشک به شما پیشنهاد می دهد که پیش از انجام کامپوزیت ونیر دندان های خود را با روشهایی مثل بلیچینگ سفید کنید. با توجه به تجربیات من از کامپوزیت دندان که انجام دادم؛ کلینیک هایی که تنوع سایه و رنگ کامپوزیت دندان آنها بیشتر است و می‌توانند ونیرها را سفارشی شده روی دندانهای شما شکل دهند؛ مناسبترند.

کلینیک های دندانپزشکی مجهز به دستگاه های تصویربرداری اشعه ایکس

کلینیک های دندانپزشکی برای گرفتن عکس X-RAY شما را به نزدیکترین مرکز رادیولوژی راهنمایی میکنند تا بتوانید از آنجا عکس دندان های تان را تهیه کرده و برای دندانپزشکی بیاورید. اما بسیاری از کلینیک های تخصصی، خدمات ویژه به بیماران ارائه می دهند و مجهز به دستگاه های تصویربرداری اشعه ایکس نیز هستند. به این ترتیب در وقت و هزینه شما صرفه جویی بیشتری می شود چون نیازی نیست برای عکس برداری از کلینیک خارج شوید و به رادیولوژی هایی که اطلاعات زیادی درباره آنها ندارید؛ مراجعه کنید. برخی از مطب ها نیز به تکنولوژی های جدید مثل سیستم CAD/CAM، اسکنر های دیجیتال* و پرینترهای سه بعدی مجهز هستند و با گرفتن چند عکس و ارسال آن به سیستم های کامپیوتری، پیشرفته‌ترین ونیرهای دندانی را در همان مطب طراحی و تولید می‌کنند.

جمع بندی

ونیر های دندانی روشی فوق العاده در دندانپزشکی زیبایی هستند که به پوشاندن عیوب ظاهری دندان ها مثل زرد شدگی یا فاصله زیاد کمک می کنند. هر چند کاشت ونیر کامپوزیت در کمتر از چند ساعت انجام میگیرد اما انتخاب دندانپزشک متخصص و باتجربه که کاشت کامپوزیت را در یک کلینیک با تکنولوژی پیشرفته انجام دهد؛ در نتایج زیبایی ظاهری و دوام و طول عمر کامپوزیت ونیر تاثیر بسیار زیادی دارد.
همچنین دندانپزشک باید بتواند تشخیص دهد که آیا شما کاندید مناسبی برای انجام کامپوزیت دندان هستید یا خیر. بسیاری از عیوب ظاهری دندان مثل دندان هایی که به طور کامل از جای خود خارج شده باشند یا پرشدگی عمیق داشته باشند؛ قابل اصلاح با کامپوزیت ونیر نیستند و نیاز به روش های درمانی زیبایی دیگر مانند ارتودنسی و لمینت سرامیکی دارند. بنابراین اگر این سوال که کامپوزیت دندان کجا برم؟ هنوز برای شما مطرح است بهتر است چند نمونه کار از کلینیک های مختلف را در اینترنت مشاهده کنید و سپس یک جلسه مشاوره رایگان با پزشک متخصص تنظیم کنید و پس از مشورت با چند دندانپزشک بهترین ‌کلینیک کامپوزیت دندان را انتخاب نمایید.
برای انتخاب بهترین کلینیک کامپوزیت دندان که برای مشاوره به آن مراجعه کنید باید فاکتورهای مختلفی مانند نزدیک بودن کلینیک به محل کار یا خانه تان، خدماتی که در آن کلینیک ارائه می شود؛ گواهینامه های پزشک متخصص و نظر سایر بیمارانی که در آن کلینیک کامپوزیت دندان انجام داده اند را بدانید و تصمیم بگیرید.
مطالب مرتبط: فرق کامپوزیت و لمینت
 
 

مشاوره رایگان دندانپزشکی

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!