02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

انواع مارک کامپوزیت دندان - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1398/11/16

بروزرسانی شده در: 1402/09/26

انواع مارک کامپوزیت دندان موجود در بازار به دندانپزشکان این امکان را داده که برای انتخاب رزین کامپوزیت مناسب و ایده آل خود گزینه های متفاوتی در دسترس داشته باشند. انتخاب بهترین مارک کامپوزیت دندان باید بر اساس ویژگی ها، سایه های رنگ موجود، مرغوبیت و کیفیت رزین کامپوزیت انجام گیرد. رزین های کامپوزیتی که دوام طولانی تری دارند و بعد از فرم دهی و سفت شدن از لحاظ ظاهری طبیعی تر به نظر می رسند؛ جزو کامپوزیت ونیرهای مرغوب به شمار می آیند. این نوع رزین های کامپوزیت مزایای بسیار زیادی دارند؛ شامل:
زیبایی ظاهری: زمانی که ونیرهای کامپوزیت مرغوب روی دندان‌ها فرم داده شده و سفت شوند؛ از لحاظ ظاهری زیبایی بی عیب و نقص و کاملاً شبیه دندان های طبیعی به نظر می‌رسند.
فرم دهی سریع: بهترین نوع کامپوزیت ونیرها، رزین هایی هستند که به سرعت بعد از برخورد اشعه لیزر سفت شوند و بیمار بتواند بلافاصله بعد از جلسه درمانی برای جویدن غذاهای مختلف از آنها استفاده کند.
انعطاف پذیری: مهمترین ویژگی که برای دندانپزشکان در انتخاب انواع مارک کامپوزیت دندان مهم است؛ انعطاف‌پذیری هنگام فرم دهی رزین هاست. دندانپزشک باید بتواند به راحتی رزین های کامپوزیت را روی دندان‌های بیمار به هر شکلی که می‌خواهد در آورده و آنها را فرم دهی کند.
سازگاری  با دهان و دندان: یکی از مهم ترین مزایای انواع مارک کامپوزیت دندان مرغوب، سازگاری آن با بافت های لثه، دندانهای طبیعی و به طور کلی محیط دهان و دندان است. به طوری که بعد از کاشت کامپوزیت، بیمار احساس ناراحتی یا وجود جسم اضافی در دهان نداشته باشد.
مقاومت در برابر سایش: با پیشرفت تکنولوژی امروزه کامپوزیت هایی به بازار آمده‌اند که کاملاً در مقابل سایش مقاوم هستند و در اثر برخورد با دندان های مقابل به راحتی نمی شکنند.
قابلیت ترمیم: یکی از خصوصیاتی که کامپوزیت ونیرها را نسبت به لمینت سرامیکی متمایز می سازد؛ قابلیت ترمیم آنهاست. به طوری که اگر یکی از آنها ترک بردارد یا بشکند؛ نیازی به تعویض ندارد بلکه دندانپزشک می تواند به راحتی مجددا آنها را ترمیم نماید.
استحکام بالا: رزین های کامپوزیت ترکیبی از مواد شیمیایی پر کننده هستند که برای افزایش استحکام باید اندازه ذرات سازنده آنها کنترل شود. انواع مارک کامپوزیت دندان به علت تکنولوژی های مختلفی که در کار تولید به کار می برند؛ استحکام متفاوتی دارند اما کامپوزیت رزین های مرغوب به علت استحکام بالا طول عمر بیشتری روی دندان ها خواهند داشت.
 دندانپزشکان حرفه ای که تجربه کافی و طولانی‌مدت در زمینه دندانپزشکی زیبایی و کاشت کامپوزیت ونیر دارند؛ کاملا با انواع مارک کامپوزیت دندان آشنا هستند و با بررسی نحوه تولید و تکنیک فرم دهی آنها ایده ال ترین گزینه را به بیماران پیشنهاد می دهند. فرآیند کاشت کامپوزیت ونیر شامل فرم دهی کامپوزیت رزین، انتخاب رنگ و سایه، پوشاندن تمام عیوب ظاهری دندان، هم تراز کردن ارتفاع دندان ها با یکدیگر و در نهایت صفت کردن و پولیش کردن کامپوزیت روی دندان ها است.
مهمترین خصوصیتی که انواع مارک کامپوزیت دندان را از یکدیگر متمایز می کند مواد سازنده و اندازه ذرات به کار رفته در ساخت رزین کامپوزیت است. برای اینکه بیشتر با خصوصیات متفاوت انواع مارک کامپوزیت دندان شنا شوید بهتر است شما را با مواد سازنده آنها آشنا کنیم:
مطالب مرتبط: روکش دندان چیست

میکروفیل (Microfills)

میکروفیل ها اصلی ترین مواد تشکیل دهنده رزین کامپوزیت هستند. این کلاس از کامپوزیت ونیر بیشترین زیبایی ظاهری را بعد از نصب روی دندان ها ایجاد می کند چون ظاهر آن ها مانند سطح مینای دندان شفاف و براق است. میکروفیل ها به طور متوسط کوچکترین اندازه ذره را دارا هستند که حدود0.04 µm می باشد. به همین علت آنها نسبت به سایر رزین های کامپوزیتی، تخلخل کمتری دارند و بعد از پلیش شدن، براق تر به نظر می رسند. کامپوزیت ونیرهایی که از جنس میکروفیل هستند با گذشت زمان براقیت خود را از دست نمی دهند و نسبت به سایش در مقایسه با سایر رزین های کامپوزیت، مقاومت بیشتری دارند. همچنین میکروفیل ها دیرتر زرد می شوند و تجمع پلاکت روی آنها کمتر مشاهده می‌شود. به همین علت سازگاری رزین های کامپوزیت میکروفیل با بافتهای دهان و دندان بسیار بیشتر است. شفافیت کامپوزیت ونیر میکروفیل به علت بازتاب نور فوق‌العاده، روی دندان ها کاملا طبیعی به نظر می رسد.
مطالب مرتبط: چرک خشک کن دندان

معایب رزین کامپوزیت میکروفیل چیست؟

رزین های کامپوزیت میکروفیل نسبت به سایر ونیرهای کامپوزیتی کمتر می توانند برای پر کردن فضاهای خالی بین دندانها مورد استفاد قرار گیرند. معمولاً استحکام رزین کامپوزیت میکروفیل نسبت نانوفیل و میکروهیبرید کمتر است. به همین علت بهتر است فقط در لایه گذاری روی مینای دندان از رزین کامپوزیت میکروفیل استفاده شود. در صورتی که بیمار مینای دندان کافی نداشته باشد و دندانپزشک مجبور باشد لایه کامپوزیت را روی عاج دندان نصب کند؛ بهتر است از رزین کامپوزیت نانوفیل یا میکروهیبرید استفاده کند. کامپوزیت ونیرهایی که با استفاده از رزین کامپوزیت میکروفیل روی دندان ها نصب می شوند؛ فقط در صورتی که با مینای دندان پیوند مناسبی برقرار کند؛ از لحاظ زیبایی طبیعی به نظر رسیده و در مقابل سایش مقاوم خواهند بود.

میکروهیبرید (Microhybrids)

میکروهیبرید ها می‌توانند روی لایه عاج دندان نیز فرم دهی شوند. این نوع رزین کامپوزیت مقاومت بالایی دارد و حتی برای حمایت از لایه میکروفیل مینای دندان نیز گزینه ایده آلی به شمار می آید. اندازه ذرات میکروهیبرید نسبت به نانو فیل و میکروفیل بزرگتر است؛ به همین علت مقاومت آن در برابر زرد شدن کمتر خواهد بود از طرف دیگر به علت داشتن ذرات بزرگتر خواص استحکامی آن بالاتر است. میکروهیبرید ها از سه نوع کامپوزیت متفاوت ساخته می شوند و برای پوشاندن دندان‌هایی که تغییر رنگ داده اند بسیار مناسب می باشند.

معایب رزین کامپوزیت میکروهیبرید چیست؟

میکروهیبرید ها قابلیت فرم دهی کمتری دارند و زاویه دار کردن آن ها کمی مشکل است. رزین های میکروهیبرید در مقایسه با سایر رزین های کامپوزیت ونیر نسبت به سایش مقاومت کمتری دارد. البته نتایج زیبایی آنها از لحاظ ظاهری تقریباً مشابه با‌ رزین میکروفیل است. گاهی اوقات از رزین کامپوزیت میکروهیبرید زیر میکروفیل در نواحی که نیاز به استحکام بالا باشد؛ استفاده می شود و یک لایه رزین میکروفیل روی آن قرار می گیرد تا کامپوزیت ونیر علاوه بر استحکام بالا نسبت به زرد شدن نیز مقاوم شود.
مطالب مرتبط: فرق کامپوزیت و لمینت

نانوفیل (Nanofill)

با ورود نانوتکنولوژی به تولید رزین های کامپوزیتT پیشرفت بسیار زیادی در دندانپزشکی زیبایی مشاهده شد. کامپوزیت‌های نانوفیل با ترکیبی از تکنولوژی فیلرهای قدیمی با ذرات نانو بسیار مستحکم تولید شدند که از لحاظ زیبایی ظاهری نیز کاملا طبیعی به نظر می رسند. در حال حاضر دو نوع رزین کامپوزیت نانوفیل در بازار موجود است. رزین نانوفیل کامل (Completely nanofilled resins) و رزین نانوهیبرید (breed  nanohybrids). رزین نانو فیل کامل، ذراتی با اندازه نانو در ماتریس رزین دارند. در صورتی که نانوهیبریدها حاوی ذرات بزرگتری اطراف ذرات به اندازه نانو می باشند. اگرچه ین مواد رزین نانوفیل ترکیب درصد های متفاوتی در انواع مارک کامپوزیت دندان دارند اما هدف تمام آنها تولید کامپوزیت ونیر مقاوم در برابر زرد شدن و با استحکام بالا است.
همانطور که پیش از این اشاره شد مواد نانوهیبرید حاوی ذراتی با اندازه نانو هستند که در ترکیب با تکنولوژی رزین های پرکننده قدیمی تولید می شوند. این نوع رزین ها ذرات بزرگتری دارند و خواص استحکامی آنها شبیه به مواد هیبریدی می‌باشد. در حالی که قابلیت پولیش کردن رزین نانوفیل بسیار بیشتر است و تقریباً شبیه به رزین های میکروفیل می باشند؛ برخلاف میکروهیبریدها شفافیت فوق‌العاده‌ای دارد و از لحاظ ظاهری کاملاً طبیعی به نظر می رسد. باید توجه داشته باشید که رزینهای نانوفیل نسبت به تجمع پلاک یا زرد شدن در طول زمان به اندازه میکروفیل ها مقاوم نیستند و در مقایسه با رزین های میکروهیبرید سطح صیقلی تری دارند.

 چه زمانی باید از کامپوزیت نانوفیل استفاده کرد؟

هرچند همه مواد رزین کامپوزیت نانوفیل با انواع مارک کامپوزیت دندان متفاوتی در بازار موجود است و هدف همه آنها ترمیم و اصلاح طرح لبخند بیماران می باشد اما شکل دهی و فرم دهی رزین های کامپوزیت نانوفیل کمی مشکل است و در صورتی که روی تمامی دندانهای جلو نصب شود؛ دندانپزشک باید مهارت بسیار زیادی در شکل دهی آنها داشته باشد. رزین های نانوفیل معمولا برای بیمارانی که یک یا دو دندان آنها نیاز به کامپوزیت ونیر دارد؛ مناسب اند.
 

مطالب مرتبط: اسنپ اسمایل

انواع مارک کامپوزیت دندان

Bisco
شرکت Bisco یکی از مشهورترین شرکت‌های آمریکایی تولید کننده کامپوزیت دندان است که برای حفاظت از لثه و دندان های طبیعی زیر کامپوزیت از ماده تحریک کننده سیلیکات کلسیم برای ساخت کامپوزیت ها استفاده می کند. مواد برپایه یونومر شیشه یا همان هیدروکسید کلسیم به راحتی قابلیت فرم دهی روی دندانها را دارند و استحکام و مقاومت آنها نسبت به سایر کامپوزیت ونیرها بیشتر است.
Coltene
Coltene یکی از جدیدترین تکنولوژی های کامپوزیت ونیر را با خصوصیات نانوهیبریدی که به مینای دندان بسیار شبیه است به بازار عرضه کرده است. شرکت Coltene سابقه بسیار طولانی در ساخت ونیر های کامپوزیت دارد و توانسته است رزین های کامپوزیت را با قیمتهای مناسب که تقریباً هزینه آن نصف ونیر پرسنلین می باشد؛ تولید کند.
DMG America
‏DMG از انواع مارک کامپوزیت دندان میکرو می باشد که ونیر کامپوزیت آن خاصیت انقباض پلیمریزاسیون و مقاومت بالایی دارند و زمانی که در برابر اشعه لیزر سفت می شوند در طول زمان مقاومت در برابر سایش و ضربه را روی دندان ها حفظ می کنند.
DMP Dental
شرکت دی ام پی تولید کننده کامپوزیت های nanohybrid و سایه‌های وی تا (VITA shades) است که به راحتی روی دندان ها شکل می گیرند و تخلخل بسیار پایینی دارند. ویژگی های منحصر به فرد این نوع کامپوزیت، پلیمریزاسیون و مقاومت در برابر زرد شدن است. کامپوزیت دندان شرکت دی ام پی، به عنوان یکی از با کیفیت ترین و با دوام ترین کامپوزیت ونیر ها در بازار معرفی شده است. از دیگر مزایای کامپوزیت ونیر DMP رنگ های متنوع و فوق العاده آن هنگام کاشت روی دندان ها است که کاملاً طبیعی به نظر می رسند و قابلیت انطباق با سایر دندانهای طبیعی را دارند.
Ivoclar Vivaden
از دیگر شرکت‌های تولید کننده رزین کامپوزیت نانوهیبرید می‌توان به ایوکلار ویوادن اشاره کرد که سفت شدن ونیرهای آن روی دندان ها بسیار سریع انجام می گیرد و تقریباً هیچ گونه دوره نقاهتی برای بیمار ندارد و مواد استفاده شده از آن بدون نیاز به استفاده از لایه های اضافی یا تجهیزات دندانپزشکی پیچیده می تواند به راحتی روی دندان شکل گرفته و به سرعت سفت شوند. همانطور که در مقاله " بعد از کامپوزیت چه بخوریم" به طور کامل توضیح دادیم؛ معمولاً رضایت بیماران از کامپوزیت دندان به علت امکان گاز زدن و جویدن هر نوع غذایی بلافاصله بعد از اتمام جلسه نصب کامپوزیت است و رزین کامپوزیت Ivoclar Vivaden با همین هدف طراحی شده است.
Kerr
برند مشهور Kerr ابتدا کامپوزیتهای پرکننده دندان های پوسیده را تولید می‌کرد که به علت کیفیت مرغوب و دوام و طول عمر بالا مورد استفاده بسیاری از دندانپزشکان قرار گرفته بود. در سالهای اخیر و بعد از معرفی کامپوزیت ونیر ها، شرکت کر اقدام به تولید رزین های کامپوزیت با قابلیت انطباق رنگ، مقاومت در برابر سایش و استحکام بالا کرد. سازگاری فوق العاده این رزین های کامپوزیت با بافت دندان‌ها و لثه و همچنین تنش برشی بسیار کم و قابلیت سفت شدن بسیار سریع از ویژگی های اساسی موفقیت کر نسبت به سایر انواع مارک کامپوزیت دندان است.
Tokuyama Dental America
 شرکت Tokuyama Dental America از شرکت های تولید رزین کامپوزیت ژاپنی است که کامپوزیت رزین های میکروفیل با ۲۰ سایه مختلف که خواص شیشه ای مرغوبی دارند و قابلیت پولیش کردن آنها نیز برای دندانپزشکان بسیار قابل توجه است به بازار عرضه کردند. این کامپوزیت ونیر های با دوام به راحتی روی دندان ها فرم میگیرند و قیمت مقرون به صرفه ای دارند.
SDI
‏شرکت آمریکایی SDI از زیر مجموعه های شرکت  Aura در شمال آمریکا تاسیس شده است که کامپوزیت ونیر هایی با خصوصیات منحصر به فرد طراحی کرده است. از ویژگیهای ونیر کامپوزیت SDI می توان به مقاومت بالا، امکان انطباق سایه رنگ با دندان طبیعی، شفافیت شبیه به مینای دندان، فرم دهی و پولیشینگ بسیار راحت اشاره کرد.
مطالب مرتبط: کاشت دندان طبیعی
 

مشاوره رایگان دندانپزشکی

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

سحر

سلام وقتتون بخیر کامپوزیت کازمادنت بهتر است یا ای پی اس من ای پی ای اس میگم ولی میگن من دندونام یه مقدار تیره اس ای پی اس مناسبم نیست درسته؟!

بهنام

سلام ips بهتره یا انا ایتالیا. با تشکر

مهدی

سلام دکتر خسته نباشید برای کامپوزیت برند کاریزما آلمان برند درجه یک حساب میشه؟؟

دکتر شهاب محمدی

سلام من نظر خاصی رو برندها ندارم اما انتخاب اول من نیست

مونا

سلام وقت بخیر من میخوام فک بالام رو کامپوزیت کنم به نظرتون برند توکویوما ژاپن بهتر یا زنیت آلمان؟ رنگ سفید طبیعی مد نظرم هست هم از نظر رنگ هم ماندگاری لطفاً نظرتون رو بگید

دکتر شهاب محمدی

بین این دو مورد انتخاب من توکویوما ژاپن هستش

مریم کریمی

سلام آقای دکتر من میخواستم فک بالا و پایین رو کامپوزیت ips انجام بدم دکتر گفتن فک پایین انجام نمیدن چون امکان لب پر شدنش زیاد دلیلشم این بود که گفتن فک پایین جا نداره دندانها خیلی باید تراش بخوره.نظرشون درست بوده آیا؟

دکتر شهاب محمدی

بله بهتره انجام ندین

fatemeh

سلام خسته نباشید کامپوزیت Sw+ سوئیس بهتره یا kerrایتالیا?? شما کدوم رو پیشنهاد میکنین؟؟

دکتر شهاب محمدی

سلام جفتشون خوبن و در یک سطح هستن

سلام آقای دکتر یه سوال داشتم و خیلی هم مهم هست . کامپوزیت سارمکو سوئیسی بهتر هست یا کِر ایتالیا هم از نظر زرد شدن هم از نظر مقاومت و استحکام؟؟ من کدومو انتخاب کنم؟

👌👌

عزیز

سلام خسته نباشید ببخشید کامپوزیت کاریزما بهتره یا سارمکو

دنیز شایسته

سلام اقای دکتر. برند توکویاما و sdi واوپالیس برزیل بکدومشون بهتره؟

دکتر شهاب محمدی

سلام با سلیقه من توکویاما

مهرناز

سلام وقتتون بخير من ميخواستم ده تا از دندوناي فك بالا رو كامپوزيت كنم مشكلي هم براي هزينش ندارم ميخواستم بدون بهترين برند كه رنگ طبيعي هم داشته باشه چي هست يك دكتر هم به من برند ايوكلار معرفي كردن ميخواستم بپرسم بهترينشون چيه 🙏

دکتر شهاب محمدی

سام برندهای مختلفی وجود داره که با توجه به دندون شما انتخاب میشه باید دندان شما دیده شود

محمد

سلام. کامپوزیت سولافیل اینگلیسی بهتره یا سارمکو سوئیسی؟

مارال

سلام دکتر کامپوزیت انگلیسی بهتره یا ژاپنی ؟کامپوزیت انگلیسی رو توصیه میکنید؟

دکتر شهاب محمدی

سلام اگر برندش رو بگید میتونم بهتر راهنماییتون کنم به طور کلی کیفیت کار مهمه نه نوع برندی که شما مورد استفاده قرار می دید

عاطفه

سلام وقت بخیر نظرتون درباره کامپوزیت G_aenialچی هست ؟؟

Zahr

سلام روکش دندان سولافیل انگلیسی خوبه؟؟ میشه در موردش بهم اطلاعت بدین خیلی ممنون میشم

دکتر شهاب محمدی

سلام وعرض ادب کامپوزیت سولافیل یک برند معتبر و با کیفیت هست.روکش نیست.

Zahr

سلام روکش دندان سولافیل انگلیسی خوبه؟؟ میشه در موردش بهم اطلاعت بدین خیلی ممنون میشم

مبی

سلام اقای دکتر میخواستم بپرسم روی روکش یا ایمپلنت با انجام زیر سازی میشه کامپوزیت انجام داد؟؟ و این که کد رنگی w3 سفیدتره یا w2؟؟

دکتر شهاب محمدی

سلام و عرض ادب خیر روی روکش نمیتوان ونیر کامپوزیت انجام داد.چه برند کامپوزیتی مد نظرتون هست؟

علی

سلام جناب دکتر آقای دکتر من ترکیه زندگی میکنم میخواستم از اینجا کامپوزیت M3 برا فروش بیارم کاسبی کنم این مارک تو ایران جواب میده یا برنده دیگه توصیه میکنین برام به راهنمایتون خیلی نیاز دارم ممنون میشم برادری کنین برام

الی

سلام جناب دکتر وقتتون بخیر ،کامپوزیت برند آکسفورد آلمانی خوبه یا کاریزما یا توکویاما ژاپن؟ و همینطور برای باندیگ آکسفورد نسل ۷ بهتره یا Gc ژاپن؟ ممنون

Zahra

سلام جناب دکتر پیج دارید شما؟

علیرضا

سلام دکتر جان کامپوزیت سولافیل انگلیس با کد رنگ bw کیفیتش چطوره؟ خوبه یا بد؟

زهرا

سلام اقای دکتر از نظر شما کدوم برند بهتره ک میخوام سفید باشه و توکویوما وکاریزما و سارمکو بترتیب ک از نظر مقاوت و رنگ پذیری و کیفیت برام بنویسید ممنون میشم

دکتر شهاب محمدی

سلام به نظر من سارمکو‌ توکویاما کاریزما

رها

سلام کدوم باندینگ بهترهس برا کامپوزیت دندان

دکتر شهاب محمدی

سلام پرسلن باند

لادن

سلام وقت بخیر من میخواستم 8 واحد فک بالا رو کامپوزیت کنم و قراره از شهرستان بیام تهران و با توجه به اینکه راهم دوره شما چه برندی رو صلاح میدونید آقای دکتر که از نظر مقاومت و رنگ پذیری و هم اینکه سفید میخوام؟خودم‌ آی پی اس مد نظرم هست ممنون میشم راهنمایی کنید

دکتر شهاب محمدی

سلام آی پی اس و کازمدنت برندهای ایده آلی هستن, اما سفیدی شدید ندارن.

فردین

سلام ایا در کامپوزیت برند xbw داریم؟ اگر هست برند مناسبه برای کامپوزیت؟ پیشنهادش میکنید یا خیر؟

فردین

سلام کامپوزیت xbw ساخت کجاست و در کل مناسبه یا نه

دکتر شهاب محمدی

سلام اسم برندش؟

آزاده خردمند

سلام و وقت بخیر خدمت دکترعزیز جناب دکتر شما بین برند توکویاما و سارمکو از نظر دوام مقاومت برای لب پرنشدن کدوم مارک پیشنهاد میکنید؟

دکتر شهاب محمدی

سلام هر دو در یک سطح کیفی هستند.

ليلا

سلام اقاى دكتر شما كاريزما المان رو پيشنهاد مى كنيد يا توكوياما ژاپن؟

دکتر شهاب محمدی

سلام یه مقدار سلیقه ای هست. بین این دوتا من رنگ توکویاما رو ترجیح میدم اما هردو کیفیت مشابهی دارن.

سوگند

سلام دکتر جان یه برند کامپوزیت خوب تو قیمت 500 الی 600 تومن معرفی کنین؟ ممنونتون میشم

علیرضا

سلام.دکتر جان یه کامپوزیت میخوام که براق و صدفی باشه با مقاوت بالا و رنگ پذیری کم. شما بین دی ام پی ، بیسکو و توکویاما کدوم رو پیشنهاد میکنید؟ اگر نورد دیگه ای هست ذکر کنید لطفا.با تشکر

باقر

سلام وقتتون به خیر بعد از کامپوزیت فرم لب تغییر میکنه یا لبها جلوتر میان ممنون از پاسخگویی شما.

دکتر شهاب محمدی

سلام اگه درست انجام بشه نه تغییر قابل لمسی ایجاد نمیشه

سارا

سلام .وقت بخیر مارک اپالیس بهتره یا ای پی اس؟

دکتر شهاب محمدی

سلام به اعتقاد من آی پی اس

دلناز

سلام اقاي دكتر با توجه به اينكه الان كامپوزيت انا ايتاليا توو بازار نيست شما چه برندي و پيشنهاد ميدين كه نهايت سفيدي داشته باشه و كيفيتش به هموني خوبي باشه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام هر برندی خصوصیات خودش رو داره نمیشه چیزی رو جایگزین چیز دیگه ای کرد

محمدرضا

سلام اقای دکتر ممنون که با حوصله جواب میدین. برند کامپوزیت آکسفورد آلمان آیا تو بازار هست؟ و برندش خوبه؟

ایدا

سلام دکتر .کامپوزیت توکویاما بهتره یا سارمکو؟ ممنون

دکتر شهاب محمدی

سلام به نظر من در یک سطح هستند.

امیر

سلام آقای دکتر دندونی که نامنظمه وبرای کامپوزیت تراش میخوره دچار پوسیدگی میشه؟واین که چه برندکامپوزیتی بهتره برای دندون تراش خورده ؟

نگار

اقاي دكتر كامپوزيت سفيد سفيد كه خيلي حالت شيشه اي داره و براقه چه برنديه؟دكتر افشين ميرزايي استفاده ميكنن ولي متاسفانه اسم برندو نميگن گفتم از شما بپرسم؟

دکتر شهاب محمدی

سلام برند های مختلفی وجود داره

نگار

اقاي دكتر چ برندي اينجوريه؟ ؟من اِنا ميخواستم كه الان توو بازار نيست چ برند ديگه اي كه خيلي براق باشه و نهايت سفيدي داشته باشه ميشه بهم معرفي كنيد

نگار

اقای دکتر یه برند کامپوزیت که نهایت سفیدی داشته باشه و تناژرنگش سفید آفتابی باشه مثل اِنا و کیفیت عالی داشته باشه بهم معرفی کنید

مریم

سلام آقای دکتر،خسته نباشید من از کجا بفهمم دکترم برند توکویاما استفاده کرده؟ منظورم اینه که میخواستن شروع به گذاشتن مواد کنن باید از کجا بفهمم؟

دکتر شهاب محمدی

سلام متاسفانه باید اعتماد کنین

زهرا

وقت بخیر، کامپوزیت برند سولافیل بهتره یا توکویاما؟یا برند های برزیلی ؟

دکتر شهاب محمدی

سلام به اعتقاد من توکویاما

Mah

سلام دکتر کامپوزیت انگلیسی خوبه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام نه

دلناز

اقاي دكتر سفيد ترين و شفاف ترين رنگ ips چه رنگي هست؟

دکتر شهاب محمدی

سلام شفافیت تقریبا در همه وجود داره Blxl از بقیه سفید تره

فرشته

سلام وسپاس از لطف وپاسخ گویی شما، ممنون می شوم که چند برند خوب برای بلیچینگ معرفی فرمایید با احترام

دکتر شهاب محمدی

سلام برندهای بلیچینگ همگی تقریبا کار مشابهی انجام میدن

آوا

سلام وقت بخیر دکتر نظرتون در مورد کامپوزیت ویتال آمریکایی چی هس؟

دکتر شهاب محمدی

سلام کامپوزیت خوبیه از کامپوزیتای مورد علاقه منه

دلناز

ممنون .اخرين درجه سفيدي (سفيد ترين رنگ ) ips به سفيديه برند im هست؟

دکتر شهاب محمدی

سلام خیر

دلناز

سلام اقای دکتر کامپوزیت برند im خوبه يا ips ?اخرين درجه سفيديشو ميخوام كدوم سفيد تر و غير قابل رنگ پذير تر هست

دکتر شهاب محمدی

سلام آی پی اس

دلناز

يعني ips به سفيديه im هست؟

دکتر شهاب محمدی

سلام رنگ به انتخاب خود مراجعه کننده می باشد

ناهید

سلام، وقت بخیر آقای دکتر من یک روز هست که ۸واحد فک بالا رو کامپوزیت کاریزما کردم. مدام فکم، دندونهام درد میکنن و سنگینن و سردرد هم گرفتم طوریکه ژلوفن هم اثری نداره.. دردم می تونه از انجام کامپوزیت باشه؟؟؟؟ ممنون میشم پاسخ بدین

دکتر شهاب محمدی

سلام بله باید ویزیت بشین

نازنین

سلام دکتر جان من فاصله بین دندانی دارم به نظرتون بهترین روش برای فاصله بین دندانی چیست و اینکه می‌خوام کامپوزیت کنم و دکتری که پیشش رفتم میگه کامپوزیت a1،کاتویاما بزار ولی من تحقیق کردم میگن که اون رنگ زردی داره نمی‌دونم چی کار کنم لطفاً بهم یه پیشنهادی بدید ممنونم از شما

دکتر شهاب محمدی

سلام باید ویزیت بشین تا ببینیم فاصله بین دندان شما چقدر است آی پی اس

Amir

سلام دکتر جان خسته نباشید میشه شماره تماس مطب و ایدی اینستاتونو بدید.و اینکه برترین کامپوزیت از لحاظ سفیدی،مقاومت بسیار بالا، و رنگ پذیری خیلی کم کدوم کامپوزیته

دکتر شهاب محمدی

سلام شماره مطب 02188695864 Ips

نسترن علایی

بین کامپوزیت های گرادیا .توکویاما .سولافیل کدومو پیشنهاد میدید

دکتر شهاب محمدی

سلام توکویاما

فرشته

سلام برای بیماری که رنگ دندانهاش A3 هست برای اینکه به رنگ A1 برسیم از چه شماره رنگ ips باید استفاده کنیم ممنون از اینکه پاسخگو هستید

دکتر شهاب محمدی

سلام Bl-l

نسترن علایی

سلام آقای دکتر من می‌خوام دندونم و کامپوزیت کنم با مشورت دکترم تصمیم گرفتیم که کامپوزیت و باندینگ و خودم تهیه منم میشم بگید نسبت به تنوع زیاد کامپوزیت ها چه برندی و که قیمت متوسطی داشته باشه و bwقشنگی داره معرفی کنید و همینطور باندینگ ممنونم از پاسخگوییتون

دکتر شهاب محمدی

سلام خیر این کار حرفه ای نیست در نهایت شما متضرر میشید

مریم

سلام کامپوزیت جی سی چطور هستش

دکتر شهاب محمدی

سلام معمولی

مائده

سلام بین اینا کدوم بهتره ب نظرتون؟👇👇👇👇👇👇👇👇👇 (برندهای :زنیت{آلمانی}/،گرادیا{ژاپنی}،اوپالیس{برزیل،سولافیل(انگلیس)})

دکتر شهاب محمدی

سلام در یک سطح اند

ساحل

سلام وقتتون بخیر چطور بفهمیم که پر شدگی های قدیم با آمالگام باید تعویض بشن ؟ دکتر به من گفت توی عکس خوب نشون نمیده پر شدگی های با آمالگام که وضعیتشون چجوریه!! نظر شما چیه اقای دکتر ؟ سال ها بعضی از دندون هام با آمالگام پر شدن و نمیدونم باید تعویض بشن یا خیر و چطور بفهمم

دکتر شهاب محمدی

سلام باید تشریف بیارین ویزیت ویزیت رایگانه

مائده

سلام وقت بخیر دکتر کامپوزیت شوفو ژاپن مقاومتش دربرابر رنگ پذیری و زیبایی ظاهری چطوره؟ ممن

دکتر شهاب محمدی

سلام در حد متوسط

مهناز

سلام کامپوزیت SDl چطوره از نظر کیفیت؟

دکتر شهاب محمدی

سلام کامپوزیت زیباییش؟ بد نیست

نسترن

سلام آقای دکتر من با مشورت دکترم قرار شد خودم مواد کامپوزیت و باندینگ و بخرم شما چه برندی و هم کامپوزیت هم باندینگ پیشنهاد میکنید که از نظر هزینه خیلی بالا نباشه و کیفیت و دوام و رنگ خوبی هم داشته باشه

شکوفه غلامی

سلام وقتتون بخیر اقای دکتر نظرتون درمورد کامپوزیت زنیت المانی چیه؟میشه راهنمایی کنید که خوبه انجامش بدیم یا نه ممنون

عسل

سلام خسته نباشید،یه سوالی دارم کامپوزیت برند کره‌ای چطور هستش؟ً ژاپنی یا آمریکایی؟ کدومشون مقاومتش خوبه؟کدوم برند صدفی هستش؟

دکتر شهاب محمدی

سلام صدفی آی پی اس. ژاپنی و آمریکایی خوبه. کره ای هم معمولیه.

مهلا

سلام خسته نباشید برای کامپوزیت بین برند سارمکو، کاریزما،زنیت یا دینتکس کدوم بهتره؟

دکتر شهاب محمدی

سلام تقریبا همگی در یک سطح اند.

تورنگ

سلام وقت بخیر، باره اوله ک میخوام دندونامو کامپو کنم، به دکتر پیشنهادیم گفتم هزینه کامپو آی پی اس ندارم بجز آی پی اس چه کامپوزیتی معرفی میکنید، خانوم دکتر کامپوزیت سارمکو سوئیسی و اولترادنت آمریکا رو پیشنهاد دادن، خواستم بدونم آیا این دو کامپوزیت خوبی هستند؟ و کدومشون بهتره؟

دکتر شهاب محمدی

سلام خوبن اولترادنت بهتره

سینا

سلام، آی پی اس آلمانی، کامپوزیته خوبیه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بله

سینا

سلام و خسته نباشی، کامپوزیت آی پی اس آلمانی، کامپوزیت خوبیه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بله

ناهید

سلام و خسته نباشید، من میخوام کامپوزیت کنم اما دستم خیلی باز نیست واسه هزینه بالا میخواستم یه برندی از کامپوزیت بهم معرفی کنید که هم خوب باشه، هم مناسب، واحدی ۳۵۰ میتونم هزینه کنم

دکتر شهاب محمدی

سلام الان متاسفانه نمیدونم

حمیدی

سلام . خسته نباشید. پر کردگی عمیق دندان ها که پوسیدگی نزدیک ریشه هست با آمالگلم بهتره یا کامپوزیت ؟ دکتر برای من با کامپوزیت تری دی پر کرده

دکتر شهاب محمدی

سلام کار درستی کردن

الهه

سلام دکتر خسته نباشید سوالم اینه که الترادنت امریکایی بهتر هست یا ای پی اس المانی ؟ از نظر سفیدی و رنگ پذیری و دوام کدوم پیشنهاد میکنید

دکتر شهاب محمدی

سلام هر دو عالیه

فاطمه

سلام.آقای دکتر.من برندگرادیازدم بعداز ۱۰ روز لک قهوه ای شده.کدوم برند دیرتر لک وجرم میگیره

نسترن

سلام دکترجان.من میخوام کامپوزیت انجام بدم،دکترم کامپوزیت انگلیسی (ماگما)میخوان کارکنن،نظرشما رومیخواستم درمورد این مارک بدونم؟

ناهید

سلام ،من تازه میخوام کامپوزیت انجام بدم هیچ اطلاعاتی ندارم ،،از شیراز ،لطفا راهنمایی کنید همه جوابهارو دادین ،خیلی عالی بود،

دکتر شهاب محمدی

سلام من نمیدونم چه سوالی دارین بهتره با مطب تماس بگیرین هر سوالی دارین پاسخ داده میشه

مهسا

سلام من دیروز کامپوزیت انجام دادم و فرم دندونام خیلی خوب شده امانوک زبونم به کامپوزیت ها میخوره و حس ناخوشایندی دارم حالا این ب کنار واقعا نباید غذاهای رب دار و یا زرد چوبه دار بخورم؟؟نمیتونم با دوستام ک میرم بیرون ساندویچ بخورم؟؟ من ۸تادندون جلو رو کامپوزیت کردم لطفاااا جواب بدین حالم بدههه

دکتر شهاب محمدی

سلام اون زبری رو باید برید پیش دکتر تا پالیش بدن. شما بعد از کامپوزیت هرچی بخواید میتونین بخورین ولی بهتره مواد تیره رنگ کمتر بخورین

اکرم

سلام، برای داشتن دندانهایی به رنگ سفید طبیعی(مثل حالت بلیچ شده)، آی پی اس blxl رو پیشنهاد میکنید یا bll؟ به نظرتون blxl سفید سوپراستاری است یا معمولی؟

شارایل

سلام دکتر کاریزما یا سارمکو؟؟؟

زینب

سلام ببخشی دکتر برای سفیدی دندان که هزینه اش کم باشه چه چیزی خوبه استفاده کنم فقط کامپوزیت هست ؟..

دکتر شهاب محمدی

سلام بلیچ کامپوزیت لمینت

سپیده

آقای دکتر سه قیمت آی پی اس به من معرفی کردند واحدی ۷۰۰، ۱۲۰۰ و ۱۷۰۰ از کجا متوجه بشم کدوم بهتره؟؟ در حالیکه توکویاما رو هم به من قیمت ۷۰۰ تومن دادند!

سیما

سلام آقای دکتر، من جایی مراجعه کردم و میخوام فقط فاصله بین دندون جلومو پرکنم و گفتن ۴دندون جلوم بایدکامپوزیت بشه،باتوجه به شرایطم از نظر شما کامپوزیت point 4 ایتالیایی بهتر هستش یا ips؟

دکتر شهاب محمدی

سلام ips

محمد امبن انصاری

سلام دکتر جان خسته نباشید من دندانپزشک هستم و برای یک بیمار ۶ واحد ونیر کامپوزیت بی دبلیو انجام دادم بعد از دو روز هاله های صورتی هم سطح لبیال و هم پروگزیمال ایجاد شد...خواستم در مورد علت هرگونه تغییر رنگ صورتی یه توضیحی بفرمایید مختصرا

دکتر شهاب محمدی

سلام امیدوارم حالتون خوب باشه هر ماده ای که رنگش به قرمز و صورتی بزنه مثل رژ لب یا خوراکی هایی که رنگ قرمز دارن مثل زغال اخته، هندوانه، هلو تو 24 ساعت اول خیلی میتونن رنگ صورتی بدن. باید از مراجعه کنندگانتون بخواید که تو 24 ساعت اول مراعات کنن و چیزای پر رنگ مثل ماکارونی و مواردی که گفته شد نخورند.

آنیتا

سلام برند luna استرالیایی برای کامپوزیت خوبه؟ توصیه میکنید؟

دکتر شهاب محمدی

سلام مورد علاقه ی من نیست

دکتر سعید رحمنی

سلام و درود دکتر جان. سایت Dental Advisor و امتیازات سال 2012 Luna و Aura که کامپوزیت بالک فیل جدیدش واقعا محشره رو حتما ببینید. یه مقدار هم توضیحاتتون در مورد شرکت عظیم استرالیایی SDI نیاز به تغییرات داره. با درود بسیار

Anita

سلام نظرتون راجب کامپوزیت برند Leno استرالیایی خوبه؟توصیه میکنید؟

دکتر شهاب محمدی

سلام مورد علاقه ی من نیست

حمیدی

سلام وققتون بخیر. برند تری دی امریکایی دکترم برای پر کردگی دندون هام انجام میده- خوب هستش؟ ماندگاری و طول عمرش تا 10 سال هست ؟ در چه صورتی ماندگاریش بیشتر میشه ؟ ممنون میشم راهنماییم کنید چون تعداد زیادی دندان پر شده پوسیده دارم

دکتر شهاب محمدی

سلام ماندگاری پرکردگی خیلی بستگی به نوع کار و میزان خرابی دندان دارد شما با چک آپ ۶ ماه یکبار می تونین کمک کنین

حمیدی

ممنون از پاسختون. اما چطور بفهمم دکتر چطور کار کرده. البته یک ماهی که از پر کردگی میگذره با جویدن حس درد کمی داره دندون هام پر کردگی های با آمالگام هم باید تعویض بشن چون معمولا دکتر ها میگن مشخص نمیشه توی عکس دندون هایی که پر کردگی با آمالگام دارن!! باید چکار کرد دکتر؟

دکتر شهاب محمدی

سلام امکان تشخیصش برای شما نیست

حبیبی

سلام وقت بخیر نظرتون راجع به کامپوزیت Dentex EXW چیه ؟ کیفیت و رنگپذیریش به چه صورت هست ؟

دکتر شهاب محمدی

سلام مورد علاقه ی من نیست.

Maryam

Slm aghaye d.r khaste babashid,compozit ips behtare ya im,

Masi

سلام با اینکه دارم تحقیق میکنم اما چون تنوع برند زیاده متوجه نشدم کدوم برند بهتر از اون یکیه ی لیست از برندا با فیمتا امکان داره ارسال بفرمایید و اینکه با قیمت واحدی 400چ نوع کامپوزیتی استفاده کنم کیفیت دوام بهتری داره ممنون میشم پایخ بدین

ندا محبوب

میشه قیمت حدودی جی سی روهم بفرمایید

ندا محبوب

سلام وقت بخیر میخواستم نظرتونو راجع به کامپوزیت جی سی ژاپن بدونم،و اینکه دوامش چقدره؟؟ممنون میشم جواب بدید

مهسا هادی

سلام آقای دکتر من فک بالا و پایینم رو کامپوزیت کردم رنگ BL ولی اصلن رنگشو‌ دوس ندارم میخوام سفیدتر بشه امکانش هست بدون ریمو کردن اینکارو‌انجام داد ؟

دکتر شهاب محمدی

سلام خیر

مائده

آقای دکتر نانو سرامیک دایموند بهتره یا کاریزما آلمان؟؟

دکتر شهاب محمدی

سلام در یک سطح اند

بهار

آقای دکتر اگه شخص نیاز ب انجام ارتو داشته باشه ولی بدون ارتو کامپوزیت انجام بشه فقط نتیجه ظاهریش ممکن زیبا نباشه یا برای دندون ها هم مشکل ایجاد میکنه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام هر ۲ مورد امکان پذیره ولی خیلی بستگی ‌به ‌فرم ‌دندون هر فرد داره

Soma

سلام وقت بخیر نظرتون راجع به کامپوزیت cosmodent چیه?

دکتر شهاب محمدی

سلام یکی از بهترین هاست

لیلا

با عرض سلام کامپوزیت سارمکو سوئیس کیفیت بهتری دارد یا کاریزما آلمان؟ و برندهای بهتر از این دو کامپوزیت چیست؟

دکتر شهاب محمدی

سلام در یک سطح اند برندهایی مثل ای پی اس و کازمدنت بهتر هستند

سام

آقای دکتر اگه دندونی پوسیدگی داشته باشه کامپوزیت ممکن باعث پوسیدگی بیشتر یا کلا خراب شدن دندون بشه؟

دکتر شهاب محمدی

پاسخ داده شد

سام

آقای دکتر اگه دندونی پوسیدگی داشته باشه کامپوزیت ممکن باعث پوسیدگی بیشتر یا کلا خراب شدن دندون بشه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام خیر

سام

آقای دکتر اگه دندونی پوسیدگی داشته باشه کامپوزیت ممکن باعث پوسیدگی بیشتر یا کلا خراب شدن دندون بشه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام خیر

Mina

آقای دکتر کامپوزیت کاریزما بهتره یا کر ایتالیا یا توکویاما ژاپن؟ تقریبا چقد دوام دارن این نوع کامپوزیت ها؟؟

دکتر شهاب محمدی

سلام تقریبا اینها در یک سطح هستن و دوام بستگی به کار کرد دکترتون داره عمر متوسط ۷ سال

دکتر نیلو

سلام آقای دکتر، آیا وسیله ای هست ک در ایجاد فرم کلی دندان و ایجاد تکسچر روی دندان کمک کننده باشه؟ چون من کار خیلی از همکارا رو ک دیدم حتی در بیمار های مختلف هم خیلی دندان ها شبیه هم فرم داده شدن. و زیبا هم هست . آیا وسیله خاصی هست ؟

دکتر شهاب محمدی

سلام خوب اینکار بوسیله وسایل دندانپزشکی و مهارت دندانپزشک انجام میشه

گلناز

سلام آقای دکتر ممنون که پاسخگو هستید من کامپوزیت براق ترجیح میدم ولی هزینه آی پی سی هم ندارم به من زنیت دبلیو۳ پیشنهاد شده تشخیص شما چیه ؟

نرگس

سلام دکتر سفید ترین رنگ ipsچه شماره ایه و اینکه آمریکاییه یا سوئیس؟

دکتر شهاب محمدی

سلام سوئیسی BLXL

حسین

سلام دکتر خسته نباشید کامپوزیت کاریزما خوبه یا ن؟ اگ میشه ی ذره بیشتر توضیح بدید ممنون میشم؟

دکتر شهاب محمدی

سلام کاریزما درواقع یک کامپوزیت معمولیه

امیرحسین

مارک ips ایوکلار آلمانی هم وجود داره؟ یه دندانپزشک به من گفتن این مارک رو استفاده میکنم

دکتر شهاب محمدی

سلام بله وجود داره

امیرحسین

سلام خسته نباشید آقای دکتر برند ایوکلار آلمان خوبه برای ونیر کامپوزیت؟ توصیه میکنین یا نه

دکتر شهاب محمدی

سلام بله

مریم احمدی

سلام خسته نباشید. من دندان جلوییام فاصله دارن یکیشون هم پریدگی دارد. خواستم بپرسم امکان باندینگ جهت اصلاح فاصله و پریدگی و سپس بیلیچینگ جهت سفید شدن دندانهایم وجود دارد؟ و اینکه کامپوزیت زنیت چه مارکیه؟ استحکام دارد؟ چون جایی با هزینه تقریبا نصف هزینه استاندارد از این نوع کامپوزیت استفاده میکنن و مدعی هستند به علت قیمت رقابتی قیمتهاشون در این سطحه نه کیفیت. خواستم راهنماییم کنین. با تشکر

دکتر شهاب محمدی

سلام بله امکانش هست زنیت مورد علاقه من نیست

سحر

سلام خسته نباشيد خاستم بپرسم كامپوزيت آمريكايي بهتره يا زنيت الماني؟؟

دکتر شهاب محمدی

سلام آمریکایی چه برندی؟

فرنوش نظري

سلام، من يه كامپوزيت خيلي سفيد مي خوام كه براقم باشه كيفيت خوبي داشته باشه، لطفا راهنمايي ميكنيد؟

دکتر شهاب محمدی

سلام تشریف بیارین ویزیت ویزیت رایگانه

علیرضا

سلام از کجا بفهمیم کامپوزیت ای پی ای اصلی هست-؟ایا مشخصاتی داره-؟

دکتر شهاب محمدی

سلام امکان تشخیص برای شما خیلی کمه

مهدی

سلام قیمت هر واحد کامپوزیت مارک توکویاما؟ چند

سحر

سلام برند ips امريكايي بهتره با ips الماني

دکتر شهاب محمدی

سلام IPS سوئیسیه

سحر

سلام برند كاريزماي المان چطوره

دکتر شهاب محمدی

سلام بد نیست

شیوا

سلام خسته نباشید وقتتون بخیر، برند سولافیل برند خوبی هست یا زیاد خوب نیست؟

دکتر شهاب محمدی

سلام مورد علاقه من نیست

Hananeh

سلام به چه علت ميفرماييد ؟ كيفيت زيبايي؟

Hananeh

سلام به چه علت ميفرماييد ؟ كيفيت زيبايي؟

Hananeh

سلام به چه علت ميفرماييد ؟ كيفيت زيبايي؟

دکتر شهاب محمدی

سلام چون بار حقوقی داره من نمی تونم در فضای عمومی به این سوال جواب بدم

محدثه

سلام دکتر کامپوزیت ونیز خوبه؟ یا کاریزما و زنیت آلمانی که نانو سرامیکی هم هست؟ و اینکه دوامش چقدر؟

دکتر شهاب محمدی

سلام متوجه ی سوالتون نمیشم سوالتون غلطه.

Sogand

سلام رنگ پذیری کمتر و مقاومت بیشتر کدوم بهتره ؟نانو سرامیکی؟؟

دکتر شهاب محمدی

سلام نانو

فاطمه

سلام آقای دکتر کدام کامپوزیت خوبه که قیمت مناسبی داشته باشه سوئیسی یا انگلیسی لطفا موندگاریشم بگید

دکتر شهاب محمدی

سلام کامپوزیت آی پی اس

مژی

سلام خسته نباشید از بین برند شوفو ژاپن سولافیل انگلیس و اکسفورد المان کدوم بهتره؟

Mahak

سلام جناب دکتر، ماندگاری کدوم برند کامپوزیت بیشتره که رنگ طبیعی هم داشته باشد؟ به نظر تون ips بهتره یا برند های دیگه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام ای پی اس

H.arefnia

سلام دکتر وقت بخیر.من ی برند کامپوزیت با دوام و براق ک قیمت مناسبی هم داشته باشه میخوام.ممنون میشم راهنماییم کنین

دکتر شهاب محمدی

سلام تشریف بیارین ویزیت راهنماییتون میکنم

راضیه رستمی

سلام خسته نباشید کامپوزیت نانو سرامیک بهتره یا ips ؟

دکتر شهاب محمدی

سلام ای پی اس هم نانو سرامیکه

سحر

سلام به نظرتون برند گرادیا بهتره یا کاریزما

Yegane

سلام دکتر خسته نباشید میخواستم بدونم کامپوزیت نانوسرامیکی چه نوع کامپوزیتی هست؟و خوب هستش و ماندگاریش چقدر هست؟؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بله؛ مواد از نانو هست و موندگاریش حدودا حداقل ۸ سالی هست

شیوا

سلام،سولافیل بهتره یا توکویاما؟برای دوام بیشتر/؟،ولی سولافیل خیلی سفید تره بهم گفتن اگر سفید میخواید سولافیل انگلیسی بهتره،هردو یک قیمت هستن،ممنونم میشم جواب بدین

دکتر شهاب محمدی

سلام برای دوام، توکویاما

محمد

سلام دکتر کامپوزیت گلادیا بهتره یا زنیت ؟

دکتر شهاب محمدی

سلام به نظر من گرادیا

ملینا

سلام خسته نباشید.ببخشید کامپوزیت برند ووکو خوبه؟از لحاظ رنگ پذیری و دوامش؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بله

محمد

سلام دکتر کامپوزیت زنیت بهتره یا گرادیا ؟

دکتر شهاب محمدی

سلام گرادیا

علی

اقا دکتور اخرین درجه سفیدی چی هست

دکتر شهاب محمدی

پاسخ داده شد

علی

اقا دکتور اخرین درجه سفیدی چی هست

دکتر شهاب محمدی

سلام ++ Sw

مریم نظری

سلام وقت بخیر دکتر برند گرادیا چه طوره ؟ میشه ی توضیح کوتاه بدین لطفا

دکتر شهاب محمدی

سلام به نظر من یک برند متوسطه. شخصا علاقه ای ندارم

Saeed

سلام دکتر کدوم پیشنهاد میدین انا ایتالیا کاریزما المان توکویاما

دکتر شهاب محمدی

سلام انا ایتالیا

شبنم

سلام خسته نباشید ،،آقای دکتر ببخشید نظرتون راجب کامپوزیت sw+ چیه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بد نیست

مینا افتخاری

سلام آقایی دکتر وقت بخیر خسته نباشید من یع کامپوزیتی میخوام نهایت سفیدی داشته باشه و سفید سفید باشه برام دکتر دندان پزشکم ساریمکو سویس برام پشنهاد داد خواستم نظر شما رو هم در این باره بفهم سفید حد اکسیر و کیفیت خوب و هزینه مناسب نه مثل ips هزینه بالا ممنون میشم نظرتون بهفمم مرسی

دکتر شهاب محمدی

سلام پیشنهاد دکترتون خوبه

محمد

سلام وقتتون بخیر ببخشید میشه بگید از بین برند های زیر کدوم بهتره؟ زنیت . گلادیا . توکویاما میخوام دیرتر رنگ به خودش بگیره و کدر نشه

دکتر شهاب محمدی

سلام توکویاما

قاضی سعید

درود دکترجان بیماران از من کمپوزیت سفیدبرفی میخان.چه مارکی باید استفاده کنم؟ A1 به سفید برفی نزدیک تره یا B1 ؟

دکتر شهاب محمدی

سلام هیچ کدوم نزدیک نیست

راحله

سلام لطفا بفرمایید چ برندی کامپوزیت بزنیم ک حالت صدفی داشته باشه توکویاما جیانیال سارمکو کازمادنت یا ای پی اس سوال بعدیم اینه ips. همون لمینیت سرامیکی یا کامپوزیت رزینی

دکتر شهاب محمدی

پاسخ داده شد.

راحله

سلام لطفا بفرمایید چ برندی کامپوزیت بزنیم ک حالت صدفی داشته باشه توکویاما جیانیال سارمکو کازمادنت یا ای پی اس سوال بعدیم اینه ips. همون لمینیت سرامیکی یا کامپوزیت رزینی

دکتر شهاب محمدی

سلام آی پی اس

مهدیه

سلام ببخشید میخواستم دوام کامپوزیت ژاپنی یو بدونم همینطور مات هست یا براق؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

دکتر شهاب محمدی

سلام دوامش خوبه و ماته

سحر

سلام دکتر کامپوزیت انگلیسی خوبه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام من ندیدم

احسان

سلام چرا دندان پزشکان برند کامپوزیت رو به بیماران نمیگن از کجا بفهمیم کدوم برند خوبه

دکتر شهاب محمدی

سلام توی ویزیت معمولا میگن

مرضیه

بین اولترادنت وکازمادنت وتوکویاما کدوم بهتره

دکتر شهاب محمدی

سلام در یک سطح اند.

مرضیه

دکتر یکیشو بگو که زیباتر باشه؟رنگ پذیریش کمتر باشه

دکتر شهاب محمدی

توکویاما

ايجان

سلام درباره برند هاي كره ايي هم نظر ميدهد ايا از لحاظ كيفت خوب هستن يا درجه كيفي پاييني دارند؟؟

دکتر شهاب محمدی

سلام برند های خوبی هستن

راحله

میخواستم بپرسم من بخوام کامپوزیت انجام بدم برند کاتویاما بهتره یا جیانیال ایا این برند قیمت حدودیشون تو بازار چقدر هرواحدی ایا حالت صدفی دارن یا گچی بهترین رنگش کدومه

دکتر شهاب محمدی

پاسخ داده شد

راحله

میخواستم بپرسم من بخوام کامپوزیت انجام بدم برند کاتویاما بهتره یا جیانیال ایا این برند قیمت حدودیشون تو بازار چقدر هرواحدی ایا حالت صدفی دارن یا گچی بهترین رنگش کدومه

دکتر شهاب محمدی

سلام من شخصا توکویا ما رو تشخیص میدم ولی هر دو گچیه قیمتش به مهارت دکتر بستگی داره

راحله

سلام خسته نباشید اول از همه تشکر میکنم بابت اینکه ب سوال ها با دیت پاسخ میدی

راحله

سلام خسته نباشید اول از همه تشکر میکنم بابت اینکه ب سوال ها با دیت پاسخ میدی

اکرم کوت آبادی

سلام ،آقای دکتر من آلمان زندگی می کنم ،من می خواهم برای خواهرم مواد کامپوزیت بفرستم گروه Aروشنتره،یاگروهB,در ضمن چه مارکی بهتره،اگر امکان راهنمایی وجود داره ،سپاسگزار میشم

دکتر شهاب محمدی

سلام گروه b روشنتره اما a زیباتره Cosmedent و اگر سفید می خواین sb1

محمد صالحی

سلام و وقت بخیر دکتر برند سارمکو سویس بهتر می باشد یا جیانیال ژاپن ؟ یا کلا برند امریکایی بهتر از هردو می باشد؟؟

دکتر شهاب محمدی

سلام هردو در یک سطحن بله امریکایی بهتره

کلانتری

سلام من قبلا ارتودنسی انجام دادم پست دندونهام فیکس قرارداره میتونم کامپوزیت کنم وهزینه ای پی اس برا دو فک چند میشه

دکتر شهاب محمدی

سلام لطفا به پیج اینستاگرام پیام بدید یا با مطب تماس بگیرید

مجید

سلام آقای دکتر برای ایجاد لبه شیشه ای دندان ipsدو نوع استفده میکنین یعنی ترانس لوسنس واوپک

دکتر شهاب محمدی

سلام بله

محمد

سلام ببخشید کامپوزیت توکایاما بهتره یا امریکایی؟؟؟

دکتر شهاب محمدی

سلام آمریکایی

الهام

سلام وقت بخیر کامپوزیت سوئیسی حالت گچی داره یا صدفی؟

دکتر شهاب محمدی

سلام صدفی

محمد اسدی

سلام ببخشید دکتر من کامپوزیت کردم پولیش هم شده اما براق نیست و همش حباب داره زیرش میشکنه چرااااا

دکتر شهاب محمدی

سلام باید معاینه بشید.

بهتویی

سلام هزینه ی هرواحد ips چنده ؟

دکتر شهاب محمدی

سلام لطفا با مطب تماس بگیرید.

آزاده خردمند

از چه مارک کامپوزیتی استفاده کردید که حباب داره؟

مهیا

سلام خسته نباشید قیمت هر واحد کامپوزیت ای پی اس چقدر هست ؟

دکتر شهاب محمدی

سلام لطفا با مطب تماس بگیرید.

احسان

سلام لطفا شماره مطب بدید

دکتر شهاب محمدی

سلام https://bit.ly/2ETY6zo

عماد

دکتر جان سلام شما بالا تو نوشته هاتون به درجه بندی کامپوزیت وینر ها پرداختی اما حرفی از ipsنبود اما جواب همه سوال ها رو نوشتین ipsاین چه جوریاست ؟!!!!!

دکتر شهاب محمدی

سلام ای پی اس بهترین مارک کامپوزیته

امین

سلام وقتتون بخیر خواستم بپرسم بهترین مارک کامپوزیت چی هستش؟

دکتر شهاب محمدی

سلام آی پی اس

سعید

سلام با عرض خسته نباشید کدام کامپوزیت ونیر براق هستش مات نباشه اسم مارک رو لطف میکنین

دکتر شهاب محمدی

سلام بیشتر کامپوزیتها با پالیش براق میشن ولی ips کمی براق تره

ملیکا

سلام خسته نباشید کامپوزیت ژاپنی چطور هست از نظر کیفیت

دکتر شهاب محمدی

سلام اگر توکویاما باشه خوبه

Negin

سلام ببخشید اقای دکتر نظرت درنورد توکویاما چیه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام برند خوبیه

زهره

سلام و عرض ادب جناب آقای دکتر. ممنون میشم بنده را نیز راهنمایی بفرمائید؛کدوم مارک کامپوزیت بهتره کاریزما گرادیا تری ام ایوکلادر ای پی اس ؟

دکتر شهاب محمدی

سلام آی پی اس

شبنم

سلام وقت بخیر کامپوزیت ips بهتر است یا کالزر دیاموند میشه راهنمایی کنید از نظر کیفیت و مقاومت و براقیت

دکتر شهاب محمدی

سلام ازهر نظر ips

عالم

کامپوزیت آمریکایی بهتره یا سوئیسی?؟ واینکه فرقه قیمته شون کدام یک گرونتره

دکتر شهاب محمدی

سلام سوئیسی بهتره و ایمپلنت هایی با کیفیت بهتر طبیعتا هزینه ی بالاتری دارند.