02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

عوارض کامپوزیت دندانهای جلو - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1402/01/11

بروزرسانی شده در: 1402/09/26

عوارض کامپوزیت دندان نیز مانند سایر عوارض ترمیم ‌های دندان یکی از موضوعاتی است که بیماران باید قبل از انجام این گزینه از آن آگاهی کافی داشته باشند.

به طور کلی، روکش‌های دندان به جز مزایای بی نظیری که ارائه می دهند گاهی با اثرات نامطلوبی نیز همراه هستند. اما لازم نیست نگران باشید زیرا اکثر این عوارض جانبی قابل تحمل و قابل درمان هستند.

کامپوزیت ونیر به خصوص کامپوزیت دندان های جلو یکی از محبوب‌ ترین روش ‌هایی است که افراد اغلب برای دستیابی به یک لبخند زیبا آن را برمی گزینند. در واقع ارمغان ایده تغییر شکل لبخند شما تنها در یک جلسه می تواند بسیار وسوسه انگیز باشد.

اگرچه مضرات کامپوزیت دندان نسبت به مزایای آن قابل توجه نبوده، اما گاهی اوقات این روش به دلایل مختلف می توانند مشکلاتی مانند پوسیدگی دندان را ایجاد کنند. این سوال نیز آیا کامپوزیت باعث جلو آمدن دندان میشود نیز یکی دیگر از مسائلی است که باید مورد بحث قرار گیرد.

در هر حال، داشتن یک لبخند زیبا می تواند ظاهر شما را بهبود بخشد. در ادامه مطلب با عوارض کامپوزیت دندان های جلو آشنا خواهیم شد.

مطالب مرتبط: روکش دندان چیست

مضرات کامپوزیت دندان

ونیرهای کامپوزیت پوسته های نازک و همرنگ دندان هستند که روی سطوح جلوی دندان های شما چسبانده شده اند. آنها از ترکیب مواد پلاستیکی و سرامیکی ساخته می شوند و همین باعث دوام و ماندگاری طولانی آنها می شود.

از این ونیرها می توان برای اصلاح انواع مشکلات دندانی استفاده نمود اما به جز مزایای آن، در ادامه با عوارض کامپوزیت دندان آشنا خواهیم شد.

- رنگ کامپوزیت دندان

یکی از عوارض کامپوزیت دندان، رنگبندی این روکش ها است. برخلاف روکش های ساخته شده از زیرکونیا، کامپوزیت به دلیل ساختار متخلخل خود ممکن است در طول زمان تغییر رنگ دهد. در واقع کامپوزیت حتی از مینای طبیعی متخلخل تر است.

بیمارانی که زیاد شراب، قهوه و چای می نوشند و همچنین افراد سیگاری، مستعد ایجاد لکه هستند. پس اگر در این دسته از بیماران قرار دارید، کامپوزیت ممکن است بهترین گزینه برای شما نباشد.

- دوام کمتر

دوام و ماندگاری کمتر یکی دیگر از مضرات کامپوزیت دندان است. در واقع استحکام مواد کامپوزیت در مقایسه با سرامیک هایی مانند e.max و زیرکونیا کمتر است. این ماندگاری به عادات غذایی بیماران نیز بستگی دارد.

خوردن غذاهای سفت مانند آجیل یا شیرینی های چسبناک، احتمال ترک خوردن یا شکسته شدن کامپوزیت را تا حد زیادی افزایش می دهد. همچنین به همین دلیل است که کامپوزیت برای بیمارانی که دندان قروچه می دارند منع مصرف دارد.

بهترین گزینه برای این بیماران روکش های زیرکونیومی هستند که بالاترین استحکام را در بین تمام مواد سرامیکی موجود در دندانپزشکی ارائه می دهند.

- حجیم بودن

بسیاری از بیماران به دلیل اینکه نمی خواهند دندان هایشان تراش بخورد، به کامپوزیت دندان فکر می کنند. در حالی که این یک گزینه عالی برای اصلاح مسائل جزئی مانند شکاف بین دندان ها یا رفع شکستگی ها و لبه های بریده شده است، اما مشکلات زمانی شروع می شود که بیماران بخواهند کل دندان های خود را با کامپوزیت سفید کرده و شکل آنها را بهبود بخشند.

در این صورت، دندان ها حجیم به نظر می رسند و این یکی دیگر از عوارض کامپوزیت دندان های جلو می باشد.

برای کاهش عوارض کامپوزیت دندان های جلو چه کنیم؟

رعایت دستورالعمل های مراقبت از کامپوزیت دندان که توسط دندانپزشک توصیه می شود؛ از جمله مسواک زدن و نخ دندان کشیدن، نوشیدن آب کافی بعد از هر وعده غذایی، خودداری از گاز زدن و جویدن غذاهای سفت به خصوص در چند روز اول بعد از کامپوزیت دندان و عدم مصرف نوشیدنی ها یا غذاهای اسیدی و حاوی الکل، از دستورالعمل هایی است که می تواند به کاهش عوارض کامپوزیت دندان های جلو کمک کند.
اگر احساس درد و ناراحتی شما بعد از کامپوزیت دندان آنقدر زیاد است که نمی توانید به درستی غذا بخورید بهتر است چند روز اول داروهای مسکن استفاده کنید تا زمانی که بدن تان به کامپوزیت ونیر ها عادت کند. در صورتیکه درد، سوزش، تورم یا کبودی بیش از دو هفته ادامه داشت؛ برای کاهش عوارض کامپوزیت دندان های جلو به دندانپزشک مراجعه کنید. اگر تصور می‌کنید دندانپزشکی که برایتان کامپوزیت نصب کرده مهارت و تخصص کافی نداشته است؛ بهتر است یک عکس اشعه ایکس تهیه کرده و به دندانپزشک زیبایی دیگری مراجعه کنید تا علت عوارض کامپوزیت ونیر مشخص شده و برطرف شود.
مطالب مرتبط: چرک خشک کن دندان

آیا درد بعد از کامپوزیت دندان طبیعی است؟

معمولاً احساس درد و ناراحتی بعد از کامپوزیت دندان باید حداکثر طی دو هفته برطرف شود. در صورتی که درد و ناراحتی به طور مداوم ادامه داشته باشد و یا بدتر شود؛ حتما باید علت اصلی آن را مشخص و برطرف کرد. از اصلی ترین دلایل درد بعد از کامپوزیت دندان های جلو می توان به موارد زیر اشاره کرد:
عدم فرم دهی مناسب کامپوزیت روی دندان توسط دندانپزشک 
وجود پوسیدگی در دندان های زیر کامپوزیت 
عدم مراقبت صحیح از کامپوزیت ها 
داشتن عادات نادرستی مانند دندان قروچه کردن یا ساییدن دندان ها با یکدیگر
آسیب دیدن رگها، بافت ها یا رشته های عصبی هنگام کاشت کامپوزیت دندان

آیا کامپوزیت باعث جلو آمدن دندان می شود؟

این سوال که آیا کامپوزیت باعث جلو آمدن دندان می شود یکی از پرتکرارترین سوالاتی است که بیماران از دندانپزشک خود می پرسند. همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، حجیم شدن دندان ها یکی از عوارض کامپوزیت دندان می باشد.

باندینگ کامپوزیت با افزودن لایه ای از مواد کامپوزیت بر روی دندان انجام می شود. کامپوزیت دارای درجه شفافی است و برای همین به منظور سفید کردن دندان ها، مقدار قابل توجهی از مواد باید لایه لایه قرار گیرد تا سایه طبیعی از بین نرود. همانطور که می توانید تصور کنید، این کار باعث حجیم شدن دندان می شود.

این مسئله ممکن است برای افرادی با دندان‌های بسیار کوچک و ظریف مشکلی ایجاد نکند، اما آنهایی که دندان‌های بیش از حد برجسته دارند ممکن است از چنین حجمی راضی نباشند.

دلیل حساس شدن دندان های جلو بعد از نصب کامپوزیت ونیر چیست؟

پاکسازی دندانها پیش از کامپوزیت: 
اگر دندان های تان بعد از کاشت کامپوزیت ونیر بسیار حساس شده است شاید به علت پاکسازی دندانها توسط دندانپزشک باشد. اگر پلاک و ذرات غذایی بسیار زیادی روی دندان‌های شما تجمع یافته و دندانپزشک پیش از نصب کامپوزیت، آن ها را تمیز کرده باشد؛ احتمال دارد بعد از نصب کامپوزیت ونیر، دندانهایتان تا مدتی به غذاهای سرد و گرم حساس شود. بهتر است برای کاهش این حساسیت از خمیر دندانهای مناسب و ضد حساسیت استفاده کنید و داروهایی که دندانپزشک توصیه کرده را به درستی مصرف نمایید تا حساسیت دندان ها برطرف شود.
مواد رزین کامپوزیت: 
در صورتیکه رزین کامپوزیت با کیفیت و مرغوب انتخاب شود معمولا نسبت به دما کاملا مقاوم است و در نتیجه از حساس شدن دندان های شما جلوگیری می کند. اما در صورتی که مواد کامپوزیت کیفیت پایینی داشته باشند ؛به خصوص در نواحی که از دندانها برای گاز زدن لقمه های غذا استفاده می شود؛ حساسیت بیشتری به دما احساس خواهد شد.
عدم مراقبت از دندان:
بسیاری از بیماران با وجود اینکه به آنها توصیه می‌شود تا چند روز بعد از کامپوزیت دندان از گاز زدن غذاهای سفت خودداری کرده و بیشتر از کامپوزیت دندان خود مراقبت کنند؛ در انجام دستورالعمل های توصیه شده توسط پزشک سهل انگاری می کنند و در نتیجه با گاز زدن غذاهای سفت به کامپوزیت های خود آسیب وارد می کنند. در این شرایط احساس درد و ناراحتی کاملا طبیعی است و از عوارض کامپوزیت دندان های جلو به شمار می‌آید که باید با ترمیم کامپوزیت ها برطرف شود.
 

مطالب مرتبط: فرق کامپوزیت و لمینت

عوارض بعد از کامپوزیت دندان چه مدت طول میکشد؟

معمولاً عوارض بعد از کامپوزیت دندان های جلو بعد از چند روز به طور طبیعی برطرف میشود. اما در برخی از بیماران، عوارض جانبی خاصی مانند احساس درد یا حساس شدن دندان ها به دلایل مختلف تا مدت ها وجود دارد. زمان برطرف شدن عوارض جانبی بعد از کامپوزیت ونیر بستگی به سلامت عمومی بیمار، سلامت دهان و دندان و علت بروز عوارض جانبی دارد.
در اکثر موارد درد کامپوزیت دندان های جلو تا چند روز ادامه خواهد داشت که با مصرف مسکن ها رفع می‌شود. اما اگر درد مدت طولانی ادامه داشته باشد یا با عوارضی مانند سوزش یا کبودی همراه باشد حتماً باید با عکس اشعه ایکس علت‌ درد مشخص شده و برطرف شود. در صورتی که بیمار هنگام گاز زدن یا جویدن غذا مشکل داشته باشد باید علت اصلی آن مشخص شود و تا زمانی که مشکل اصلی برطرف نشود؛ درد و ناراحتی ادامه خواهد داشت.
پرسش:
"هفته پیش دو تا از دندانهای جلو را کامپوزیت کردم. پزشک برای کامپوزیت کردن مدت زمان بسیار زیادی روی دندان هایم کار می کرد. در صورتی که در جلسه مشاوره گفته بود کمتر از یک ساعت زمان می‌برد تا کامپوزیت دندان های جلو را انجام دهد اما حدود دو ساعت و نیم روی صندلی دندانپزشکی نشسته بودم تا کار کامپوزیت دندان تمام شود. بعد از جلسه درمانی، احساس درد داشتم و دندانهایی که روی آن کار شده بود واقعاً حساس شده بودند. چند روز اول مسکن مصرف میکردم اما الان بعد از یک هفته، فقط یکی از دندان های خیلی اذیتم میکند. با مطب دندانپزشک تماس گرفتم به من گفتند عوارض کامپوزیت دندان های جلو هنگام گاز زدن یا جویدن غذا ها ممکن است تا یک ماه هم ادامه داشته باشد و خود به خود برطرف می‌شود چون لثه هایم باید به آنها عادت کند. من اصلا فکر نمی کردم که داشتن درد از عوارض کامپوزیت دندان های جلو باشد. آیا درد کامپوزیت موقع گاز زدن غذا ها طبیعی است؟"
پاسخ: 
"واقعا متاسفم که بعد از نصب کامپوزیت دندان های جلو دچار درد و ناراحتی شده اید. به نظر نمی رسد که این درد شما طبیعی باشد. چند روز اول بعد از کامپوزیت دندان، موقع گاز دادن غذاها درد و ناراحتی احساس خواهد شد و به طور طبیعی بدن طی چند روز اول با کامپوزیت سازگار شده و واکنش غیر طبیعی نشان نمیدهد. بهتر است به یک دندانپزشک زیبایی مراجعه کنید و از او بخواهید تا شرایط ونیر دندان شما را بررسی کند. شاید فقط با چند اصلاح کوچک مشکل درد شما برطرف شود. اگر هنگام جویدن غذا احساس سوزش دارید و کبودی روی لثه های شما مشاهده میشود حتما خیلی سریع به دندان پزشک مراجعه کنید. بعید نیست که یکی از دندان های شما دچار پوسیدگی شده باشد و علت درد شما باشد.
در مورد حساس شدن دندان هایی که کامپوزیت روی آنها کاشته شده بهتر است از داروهای ضد التهابی استفاده کنید تا حساسیت دندان ها به غذاهای سرد و گرم از بین برود. این حساسیت بعد از کامپوزیت دندان غیرطبیعی نیست و ممکن است چند روز ادامه داشته باشد. در صورتی که حساسیت دندان بعد از دو هفته بهبود پیدا نکرد حتماً به پزشک مراجعه کنید. چون احتمال پوسیدگی دندان های زیر ونیر کامپوزیت وجود دارد و ممکن است نیاز به عصب کشی و استفاده از تاج دندان داشته باشید."
مطالب مرتبط: کاشت دندان طبیعی
پرسش:
من روی سه دندانه جلوی خودم چند هفته پیش کامپوزیت کرده ام. از دندانپزشک خواستم تا جای پرکردگی قبلی دندان هایم را به طور کامل بپوشاند و به من توصیه کرد بهتر است طی یک جلسه با کامپوزیت دندان روی تمام آنها را بپوشاند. اما متاسفانه بعد از کامپوزیت دندان های جلو احساس می کنم یک جسم اضافه در دهانم وجود دارد. دندانهایم حساس شده و این احساس هر روز بدتر می‌شود. زمانی که می خواهم لقمه غذا را گاز بزنم؛ احساس درد در یک طرف صورتم می پیچد. با مطب تماس گرفتم و منشی دکتر به من گفت که باید مدتی صبر کنم تا به کامپوزیت‌دندان عادت کنم و این احساس جزو عوارض کامپوزیت دندان های جلو  است. آیا این حرف درست است البته الان که حدود ۳ هفته گذشته احساس می کنم حساسیت دندان هایم کمی بهتر شده است و درد نیز کمتر شده. آیا باید کاری انجام بدهم؟"
پاسخ:
"به نظر من شما باید حتماً به دندان پزشکتان مراجعه کنید. امکان دارد کامپوزیت دندان به درستی به دندان های شما پیوند خورده باشد. در صورتیکه مواد رزین کامپوزیت به خوبی روی دندانهای شما شکل داده شوند اصلاً نباید احساس جسم اضافه ای در دهان خود داشته باشید. نحوه گاز زدن و جویدن غذاها نیز باید بدون درد و کاملاً طبیعی باشد. احتمالاً به علت فرمدهی نادرست کامپوزیت دندان های جلو هر بار که گاز میزنید احساس ناراحتی دارید و درد در صورت شما می پیچد. اگر در تا ناحیه چانه یا پیشانی شما نیز کشیده می شود؛ کامپوزیت های دندان نیاز به ترمیم و اصلاح دارند. این علائم جزو عوارض کامپوزیت دندان های جلو نیست در حقیقت اگر آنها را اصلاح نکنید در خوردن و جویدن غذا ها دچار مشکلات بیشتری خواهید شد.
اگر درد شما کاهش پیدا کرده امکان دارد به علت التهاب لثه چنین عوارضی را تجربه می کردید. بهتر است چند روز از داروهای ضد التهابی مانند ایبوپروفن مصرف کنید. تا دوره نقاهت شما به پایان برسد. اگر بعد از دو هفته همچنان احساس درد می کردید به دندانپزشک مراجعه کنید."
پرسش:
"من روی چند دندان جلویی که به علت تصادف شکسته بودند؛ کامپوزیت نصب کرده‌ام. متاسفانه زمانی که می خواهم هر چیزی را گاز بزنم؛ درد شدیدی دارم. زمانی که با دندانپزشک تماس گرفتم به من گفت درد جزو عوارض کامپوزیت دندان های جلو است و باید مدتی صبر کنم تا لثه هایم به کامپوزیت عادت کند و درد خود به خود از بین می رود. اما هر چه می گذرد دردم بدتر می شود. چه کار باید بکنم؟"
پاسخ :
"کامپوزیت ونیر راه حل فوق‌العاده‌ای برای پوشاندن عیوب ظاهری دندان مانند شکستگی یا لب پر شدن هستند. اگر کامپوزیت دندان های جلو توسط یک دندانپزشک ماهر و با تجربه انجام گیرد؛ نه تنها زیبایی لبخند را به شما باز می گرداند بلکه هنگام گاز زدن و جویدن غذا ها احساس راحتی بیشتری خواهید داشت. بنابراین در مرحله اول باید مطمئن شوید که کامپوزیت دندان های جلویی شما به درستی انجام شده و دندانهای طبیعی شما نیز سالم هستند. اگر فرآیند کامپوزیت درست انجام گرفته باشد درد و ناراحتی برای شما ایجاد نخواهد کرد. البته برخی از بیماران دندانهای بسیار حساسی دارند و شاید چند روز اول بعد از کامپوزیت احساس درد داشته باشند اما این درد و ناراحتی باید به مرور زمان کمتر شود. پس اگر بعد از دو هفته همچنان احساس درد دارید که روز به روز بدتر می شود حتما باید به دندانپزشک مراجعه کنید. یکی از نکاتی که درد بعد از کامپوزیت دندان را به وجود می آورد ارتفاع نامناسب کامپوزیت دندان های جلو است که با یک ترمیم ساده و کوتاه کردن کامپوزیت ها مشکل برطرف می شود.
به عنوان یک توصیه کلی باید بگویم درد از عوارض کامپوزیت دندان های جلو نیست بنابراین باید جدی گرفته شود. دلایل احساس درد و ناراحتی بعد از کامپوزیت‌دندان به چند مورد خاص محدود می شود که دندان پزشک با یک ویزیت ساده می تواند آن را تشخیص داده و برطرف کند."
مطالب مرتبط: اسنپ اسمایل

سخن پایانی

در کامپوزیت دندان های جلو یک ماده رزین همرنگ دندان به روی دندان ها چسبانده شده و به شکلی در می‌آید که بهترین ظاهر حاصل آید و در نهایت با نور UV سخت می‌شود.

رنگ رزین با دندان‌های شما مطابقت دارد، بنابراین به نظر می‌رسد که بخشی طبیعی از دندان است. این روش معمولا برای بهبود شکستگی ها یا شکاف بین دندان ها یا برای رفع تغییر رنگ مورد استفاده قرار می گیرد.

اما این روش مانند هر درمان دندانپزشکی دیگر با مضراتی همراه بوده و بهتر است که شما از عوارض کامپوزیت دندان نیز قبل از انتخاب آگاهی داشته باشید. اینکه رزین به اندازه دندان های طبیعی شما مقاوم نبوده و یا اینکه باعث جلو آمدن دندان ها می شود.

در نهایت اگر شما نیز به دنبال بهبود لبخند و ظاهر دندان های خود هستید، بهتر است که به یک متخصص مجرب و با مهارت مراجعه نمایید تا مضرات کامپوزیت دندان با تخصص او به حداقل برسد. یک دندانپزشک با تجربه می تواند با معاینه دقیق دهان و دندان های شما، بهترین گزینه ترمیم زیبایی را با توجه به شرایط و نیازهای شما ارائه دهد.

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

مهدوي

سلام اقاي دكتر من ٥ سال پيش كامپوزيت كردم دو دندان جلو بينش سياه شده و از زير پوسيده و ماني هم درد داره الان كامپوزيتم از بين ميره خيلي طول ميكشه مراحلش

دکتر شهاب محمدی

من متوجه نشدم دقیقا . دندون اگر پوسیده باید درست بشه ربطی به کامپوزیت نداره

نیوشا

سلام دکتر من چند سالی میشه کامپوزیت کردم دندون جلویی پایینم انگار سوراخ شده فشار که میدم از توش عفونت میاد و بوی بد میده باید چیکار کنم به چی مربوط میشه؟

مهدیه

سلام دوتا دندون جلومو حدود ۴ سال پیش کامپوزیت کردم چون فاصله داشتن بعد از چندسال دوباره داشت فاصله دار میشد رفتم همون دکتر برام ریموت و دوباره کامپوزیت کرد حدود ۱۰ روز پیش...از اون روز به شدت به گرما سرما و حتی هوا حساس شده با اینکه سری پیش اینطور نبود. علتش چی میتونه باشه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام این دوباره کار کردن و چندباره کار کردن دندون ها رو حساس میکنه و معمولا هم از بین میره

اتنا

سلام اقای دکتر من همین امروز۴واحد از دندونامو کامپوزیت کردم فک بالارو و خیلی خیلی زشت و غیر طبیعی و بزرگ شده و فکم اومده جلو میخوام کلا ریمو کنم ضرری داره به نظرتون

سلا

سلام من پارسال دندونمو کامپوزیت کردم تازگیا سرما میزنه تیر میکشه دندونم و پشتش خالی شده بخام درستش کنم از نو باید کامپوزیت شه؟

دکتر شهاب محمدی

اگر پوسیدگیزیاد نباشه میتونید درستش کنید مشکلی پیش نمیاد

نگین

سلام، وقت بخیر خواهر من به دلیل حساسیت زیاد دندان های جلویی چند ماه پیش پیش دکتر رفتن، ایشون متاسفانه مواد ترمیمی که از قبل روی دندان ها بودن رو با این توضیح که سنگین هستن و دندان فشار میارن،،، خارج کردن و بعد پولیش پلاستیکی انجام دادن،، متاسفانه از همون روز دندان های خواهر من به شدتتتت حساس تر شدن به طوری که به هیچ وجه آب سرد یا غذایی که یه مقدار سرد شده باشه رو نمیخورد، این قضیه حدود ۵ ماه طول کشید،، با پرس و جوهایی که کردیم از خمیردندان های ضدحساسیت هم مدام استفاده میکرد ، بعضی روزا اوضاعش بهتر بود ولی همچنان مشکل باقی دندانپزشکی پیشنهاد کامپوزیت را دادن براش،، چون که هم یه مقدار لب پریدگی داشت و هم دوتا از دندان ها فاصله دار دیروز چهارتا دندان فک بالارا کامپوزیت انجام داده،، اما باز هم هوا وارد دندان هاا میشه میخواستم بپرسم آیاا این وضعیت باقی میمونه؟؟ یعنی حساسیتی که قبلاا داشت با کامپوزیت تشدید شده؟ وااقعاا متاسفم که پیام طولانی شد ولی این قضیه شااید در ظاهر چیز خاصی نباشه و کسی درک نکنه ولی چندین ماااهه که یه مشکل خیییلی بزرگ برای ما شده، با توجه به وضعیت خواهرم و حساسیت روحی و جسمانی که داره خواستم اینجا بپرسم ازتون که آیا کامپوزیت راه حل خوبی بوده اصلاا یا خیر.؟

دکتر شهاب محمدی

کامپوزیت دچار حساسیت نمیشه . اگر مشکلی هست باید پر کردگی ها بررسی بشه باید درتون تا الان از بین می رفت

محسن

با سلام من دوتا دندون جلوم رو کامپوزیت کردن موقع جویدن و حرف زدن حس خوبی ندارم، خیلی اذیت میشم، رو دندان های جلوییم سابیده میشه

دکتر شهاب محمدی

اگر سابیدگی دارین باید کامپوزیت کوتاه بسه

حمیدرضا

سلام اقای دکتر وقت بخیر. من دیاستم داشتم و ۶ماه ارتودنسی کردم فاصلع دهان جلویی بستع شد.واینکع بعد ازبرداشتن براکت فاصلع یخوردع برگشت و اینکع الان کامپوزیت کردم و این امکانش هست ک بعد از کامپوزیت فاصلع دندان ها بازهم مثل قبل برگردع؟

دکتر شهاب محمدی

معمولا اون فاصله زیاد نمیشه

نرگس آجورلو

سلام دکتر،من حدود بیست روز پیش کامپوزیت کردم،بگذریم که رنگ مورد علاقه من رو نگذاشتند و لیفت لثه ای که لازم نبوده ویکطرف دندونهام تو لثه بالاتر رفته رو انجام دادند،تلفظ بعضی حروف برام سخت شده،آیا طبیعیه یا نه؟واینکه لبه های دندونهام تیز هستند طوری که باید مراقب زبانم باشم،این هم طبیعیه؟ودر فک بالا احساس چسبیدن چیز اضافه رو دندونم دارم

یاسمن ج

سلام آقای دکتر خسته نباشید من دو هفتس کامپوزیت کردم ولی یک دندونم یک مشکلی که داره موقع خنده از قسمت بالای بالای لثه زیر بینی انگار فشار میاد هیچ دردی نداره فقط احساس فشار هست ممکنه با پالیش درست بشه؟ وقتی دندونم رو با زبون میگیرم این اتفاق نمیوفته لثه نه متورم هست نه خونریزی داره و نه قرمزه فقط یم حس فشار هست

دکتر شهاب محمدی

سلام بله ممکنه از روی کامپوزیت وردارن و فشار از بین بره

Zzz

سلام خسته نباشید من 8 واحد 6 ماه پیش فک بالا کامپوزیت کردم الان پشت دندون های کامپوزیت شدم سیاه شده آیا عادیه؟ از چی میتونه باشه

محمد

سلام دکتر من میخوام کامپوزیت کنم میخواستم بدونم دندون خیلی میاد جلو یا واسه دندونای ریز خوبه ،من دندونام یکیش فاصله داره یا دندونای بالا پایین یکی میشه دیگ

دکتر شهاب محمدی

سلام بله

باران

سلام من یک روز کامپوزیت کردم ۴ واحد فک جلو بالا بعد لبم یکم ورم داره طبیعیه

دکتر شهاب محمدی

بله طبیعیه

آیدا

سلام دو روز است کامپوزیت انجام دادم حس میکنم فک بالاییم جلو اومده و دهنم فرم قبلی و نداره دکترم گفتن که دو هفته زمان میبره تا کامپوزیت در دهان بخوابه و درست میشه ، واقعا همچین مشکلی حل میشه؟

دکتر شهاب محمدی

بیرون زدگی کامپوزیت در بعضی از موارد هستش نگران نباشید عادت می کنید

مینا

سلام ببخشید من دندونای بالای جلمو کامپوزیت کردم یکی از دندونام کامپوزیتش هم خیلی بزرگ شده یعنی لثم خیلی رفته بالا و هم اینکه کج شده دندون خودم کج نبود ولی کامپوزیت خیلی کج شده این موارد قابل اصلاح هستن؟؟؟؟ هرکی میبینه میگه دندونت کج شده

دکتر شهاب محمدی

بله این موارد قابل اصلاحه

زینب

سلام من چند روز پیش کامپوزیت دندان انجام دادم اما اطرف چشمم ورم کرده و کبود شده از روز اول یک طرف صورتم درد داشتم اما امروز که با التهاب همراه بود بیشتر شده میخواستم بدونم به چه دلیلی هست و چه دارویی باید مصرف کنم؟ و اینکه مسواک زدن در روز های اول که هنوز خیلی مقاوم نیستن مشکلی ایجاد نمیکنه؟

دکتر شهاب محمدی

ممکنه بخاطر بی حسی هایی باشه که استفاده کردین. میتونید از قرص نیم میلی گرم دگزا استفاده کنید و مسواک زدن هم مانعی نداره

ILIYA Sotoodeh

سلام من

فاطمه

سلام خسته نباشید دندونای من رو هم ۲تا جلو میخام ۴واحد جلورو کامپوزیت کنم آیا کامپوزیت خوبه یانه

Arifa Ahmadi

سلام آیا دندان عصب کشی شده بعد از انجام کامپوزیت ونیر بازهم میتونه دچار پوسیده گی گردد؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بله امکان داره

تارا

سلام من سه ماه پیش خوردم زمین و یکی از دندانهای جلوم شکست و آسیب دید و کامپوزیت کردم. بعدش هبچ دردی نداشتم و کاملا راحت بود اما الان که ۳ ماه گذشته به شدت درد داره حتی نمیتونم غذا بخورم و حتی خوابیدن هم سخت شده هم اون دندون هم تمام فکم بدون اینکه چیزی بخورم درد میکنه زندگیم حروم شده چیکار کنم🥺

دکتر شهاب محمدی

سلام وقتتون بخیر باید بررسی های مورد نظر روی دندان های شما انجام شود. اگر عفونت کرده باشد باید عصب کشی شود

صدف

سلام من ٢ماه پيش ٤تا دندون جلومو كامپزيت كردم لثه بالايه دندونم التهاب داره رفتم پيش دكتر جرم گيري لثه انجام دادن الان ١٥روز ميگذره هنوز يكم التهاب داره چيكار كنم؟

دکتر شهاب محمدی

سلام باید یه مقدار کامپوزیت ها کم بشه تا التهاب برطرف بشه

صدف

سلام من ٢ماه پيش ٤تا دندون جلومو كامپزيت كردم لثه بالايه دندونم التهاب داره رفتم پيش دكتر جرم گيري لثه انجام دادن الان ١٥روز ميگذره هنوز يكم التهاب داره چيكار كنم؟

مریم

سلام خوبین؟من قبلا دو تا دندون جلو رو پر کردم و یه خطی روی دندونم افتاده میخوام اون خط محو شه هزینه اش چه قدره؟ بعدم اون دکتر دندون منو حلالی در آورده میتونم تراش بدم و هم سطحش کنم؟

دکتر شهاب محمدی

سلام باید معاینه بشین.

مهدی

با سلام و خسته نباشید .من دو دندان فک پایین را میخوام کامپوزیت کنم .خیلی میترسم به دندان هایم آسیب برسه .آیا به دندانه ها آسیب میرسه

مهسا

سلام اقای دکتر.من دوساله که کار ارتودنسیم گذشته میتونم کامپوزیت کنم؟؟ایا امکان داره دندونام به حالت قبل برگردن؟؟

دکتر شهاب محمدی

سلام باید با ارتودنتیست خودتون مشورت کنین.

مهسا

سلام اقای دکتر.من دوساله که کار ارتودنسیم گذشته میتونم کامپوزیت کنم؟؟ایا امکان داره دندونام به حالت قبل برگردن؟؟

دکتر شهاب محمدی

پاسخ داده شد.

مهسا

سلام اقای دکتر.من دوساله که کار ارتودنسیم گذشته میتونم کامپوزیت کنم؟؟ایا امکان داره دندونام به حالت قبل برگردن؟؟

دکتر شهاب محمدی

پاسخ داده شد.

مهسا

سلام اقای دکتر.من دوساله که کار ارتودنسیم گذشته میتونم کامپوزیت کنم؟؟ایا امکان داره دندونام به حالت قبل برگردن؟؟

دکتر شهاب محمدی

پاسخ داده شد.

مهدیه

سلام دکتر من دندونام عقب جلوعه و من خیلی شکمو هستم و طاقت درد دندون بخاطر کامپوزیت هم ندارم.شما میدونید ارتودنسی کنید.بنظر شما میشه ۴تا دندون کنار هم رو فقط ارتودنسی کرد یا کامله؟

دکتر شهاب محمدی

سلام کامل.

مهسا

سلام اقای دکتر.من دوساله از ارتودنسیم گذشته میتونم الان کامپوزیت کنم؟امکان برگشت دندونام به حالت قبل هست بنظرتون؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بله الان می تونین اگر دوره ریتینرتون تمام شده

سارا یغمایی

سلام آقای دکتر وقت بخیر من 4 تا دندون های جلوییم جلوزده و از هم باز هست میتونم با کامپوزیت درست کنم یا آسیب میزنه

دکتر شهاب محمدی

سلام بدون معاینه نمیتونم نظری بدم.

امیر

سلام، خسته نباشید، ببحشید میخواستم بدونم دندونهارو از داخل یعنی سمت داخل دهان هم مواد کامپوزیت میزنن؟ اگه نمیزنن برای سیاهی داخل دندان چیکار باید کرد؟؟؟

دکتر شهاب محمدی

سلام خیر برای داخل جرمگیری انجام میدن

حدیث

سلام من تازه امروز دندونامو کامپوزیت کردم ۲تا دندان بالا که جلوعه احساس میکنم یه چیزی مثل ادامه چسبیده به پشت دندونام یه چیزی هم که میخوام بخورم باید خیلی خیلی آروم بخورم و گرنه دندونام به دندان های پاین برخورد میکنه انگار میخاره دندون ایا طبیعیه اینا

ک

دکتر من دوسال پیش دو دندون جلوی فک بالام که پوسیدگی دات و پر کردم بعد ونیر انجام دادم بعد دپ سال مراجعه مردم به یک مرکز دیگه و ریموو کردم یکی از دندون ها پوسیدگی وسیع داشت و دکتر گفت عصبت اکسپوز شده اما من برات کف بندی و ترمیم کردم انشالله عقب نشینی میکنه و بعد ونیر انجام دادیم ، سوالام اینه چقدر امکانش هست ترمیم جواب بده و به عصب کشی نرسه و اگر رسسد امکان انجام عصب کشی بدون برداشتن ونیر دندون هست ؟ هزینه خیلی زیادی برام داشته هر واحدش :(

فاطمه

سلام دکتر من دندان جلو فک پایین ام براثر دندان قروچه کمی شکست، به دکتر مراجعه کردم و با کامپوزیت ترمیم کردند اما موقعی که میخواست تراش بده تا مواد اضافی بگیره از پشت دندانم احساس درد کردم، احساس میکنم کمی تراش با دندانم اصابت کرد، حالا یک هفته گذشته و کمی درد دارم و این من را به شدت نگران کرده به نظرتون این درد خوب میشه یا به متخصص درمان ریشه مراجعه کنم؟

ف-ن

سلام من دیروز یکی از دندون های جلویی فک بالا رو کامپوزیت کردم چون یه مقداری کج بود دکتر تراشید تا هم سطح کناری بشه از همو موقع تا الان وقتی دست میزنم به دندونم یا دهانم رو باز میکنم و دندون هوا میخوره درد میگیره چه کار باید کنم ایا طبیعیه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام به هر حال تراش زیاد حساسیت به همراه داره ممکنه نیاز به عصب کشی پیدا کنه

کوثر

سلام الان ۲ ابانه من ۲۰ مهر رفتم ۳تا از دندون های جلوییم رو پر کردم . چن روز اول خیلی درد داشت ولی بعد بهتر شد الانم بعضی وقتا درد میکنه ته دندونم و به گرما و سرما حساس شده و خیلی اذیتم میکنه ایا این طبیعیه برطرف میشه؟؟؟؟

دکتر شهاب محمدی

سلام ممکنه کمتر بشه در بعضی موارد هم کم نمیشه

پ.ک

سلام وقت بخیر.دندونهای جلو کامموزیت کردم بعد از چندماهی موادی که استفاده کردش ریخت دندونم هم پوک شده تیکه تیکه ازش ریخت.هوا که سرد میشه دندونم درد میکنه .یه تیکه از دندون جلوم ریخته شده .باید چیکار کنم .از کامپوزیت اصلا راضی نبود .

دکتر شهاب محمدی

سلام باید تشریف بیارین ویزیت شاید باید کامپوزیت تعویض بشه ویزیت رایگانه

محمد

دکتر جان سلام من یکسال نمیشه دندون جلوم رو کامپوزیت کردم و الان پشتش ریخته علتش چیه از مواد دندون پزشک یا کار بی کیفیت دکترم نیست ممنون

دکتر شهاب محمدی

سلام جواب دقیقی نمیشه داد از همه مواردی که ذکر کردین و موارد دیگه میتونه باشه

مهسا

سلام من دندون جلوم یه مقدار جلوتر از کناریش بود ،دکترم تراش زد و کامپوزیت انجام داد.ولی بهم گفتن اول باید عصب کشی میکرد و بعد کامپوزیت میکرد،الان که عصب کشی نکردم آیا مشکلی پیش میاد برام؟

دکتر شهاب محمدی

سلام اگر درد ندارید خیر سالانه چک کنین

شادی.ش

سلام وقت بخیر من دو روزه دوتا از دندونامو کامپوزیت کردم لثه ام قرمز شده و حساس و تا حدودی متورم مال هر دو دندونم در صورتی که قبلا ۴ واحد که کامپوزیت کردم همچین مشکلی نداشتم ، علتش چیه؟و چیکار باید بکنم خوب بشه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام علل مختلفی میتونه داشته باشه بدون ویزیت نمیتونم نظری بدم

کاظمی

سلام

سحر

سلام دکتر من تازه می خوام کامپوزیت کنم ولی امروز یه نفر بهم گفت اصلا انجام نده بعداز مدتی تمام دندونای زیر از بین میره و وقتی گذاشتی دندونات میاد جلو و زشت میشه

کاظمی

سلام من کامپوزیت کردم فقط روی دندونام رو کرده پشت دندونام رو نکرده همه اینجوریه

دکتر شهاب محمدی

سلام بله فقط روی دندون کامپوزیت میشه.

رونا

سلام من دوتا دندون جلویی فک بالایی ی کم زرده و باقیش سفیده میخواستم ببینم اشکالی داره اگ فقط دوتا رو کامپوزیت کنم؟

رونا

سلام من دوتا دندون جلویی فک یالان ی کم زرده و باقیش سفیده میخواستم ببینم اشکالی داره اگ فقط دوتا رو کامپوزیت کنم؟

دکتر شهاب محمدی

سلام خیر

ریحانه

سلام من دندون های جلوم که کامپیوزت انجام احساس میکنم پشت دندونم یه چیز اضافی مثل فلوراید چسبیده . اذیتم میکنه و دندون های پایینیم هم بهش گیر میکنه و نمیدونم چرا اون یکی دندونام هم درد میکنه و یکم حساس شدن . باید چکار کنم

دکتر شهاب محمدی

سلام چند روز صبر کنین اگه بهتر نشد باید معاینه بشید

شهرزاد

سلام وقت خوش.ببخشید من می‌خوام کامپوزیت کنم ولی یکی از دندونهای بالا که دندون شماره یک هست کمی نسبت به دندان بغلیش جلوتر هست .دکتر گفت باید تراش بخوره تا هم سطح بغلی بشه.تا دندونها موقع کامپوزیت جلوتر نیاد.حالا من میترسم با تراش عد مدتی دندونم آسیب ببینه.چکار کنم دکتر آیا انجام بدم یا خیر

دکتر شهاب محمدی

سلام باید معاینه بشین تا ببینیم مقدار تراش چقدره

آیدا

سلام آقای دکتر من کامپوزیت کردم ۸ واحد بالارو الانم لثم بادکرده حتی دماغمم گنده شده رفتم پیش دکترم‌ گفت از سینوزیت اموکسی کلاو دادبخورم‌ گفت تااخربخور ولی من چندتاشوخوردم خوب شد دوباره برگشت بایدچیکارکنم

مریم کاظمی

سلام دکتر خداقوت...ببخشید من حدود یک سال وشیش ماهه که دندان جلوییم که شکسته بود رو کامپوزیت کردم قبلا خیلی خیلی حساس بود بیشتر ازدوهفته ولی خوب شد الان از دیشب درد خیلی شدیدی دارم که بایه ضربه انگشت کوچک درد به کل صورتم میره ونصف صورتم درد میکنه میخواستم ببین بامسکن ازبین میره بعد چند روز یا اینکه به پزشک مراجعه کنم اثری از ترک روش نمیبینم فقط لثه ام یکمی قرمزو خونمرده شده....نرفتن پیش پزشکم بخاطر کرونا هستش خیلی متشکرم ازتون

دکتر شهاب محمدی

سلام بله

سمیرا

سلام من دو دندان فک بالا دارم که خیلی جلو هستند دکتر گفته باید ارتودنسی بشه و بعد جراحی فک پایین انجام بدین چون مشکل از فک پایینتون هستش به نظرتون کامپوزیت راه حل بهتری هستش؟

دکتر شهاب محمدی

سلام باید ویزیت بشین تا فرم دندون ها بررسی بشه تا بتونم جواب دقیق بدم

فائزه

سلام من دندون های بالام مرتبه فقط دندون های نیش یکم جلو هست .اما دندون های ردیف پایین بهم ریخته س اما دکتر گفت با کامپوزیت بر طرف میشه. حالا دو دل هستم که کامپوزیت بکنم یا نه چون قابل برگشت نیست و یه عده بهم گفتن به هردلیل ممکنه زود بشکنه چون خیلی ترد و ظریف هست. شما میتونید پیشنهادی بدین و کمی راهنماییم کنید؟

دکتر شهاب محمدی

سلام تشریف بیارید معاینه دکتر ببیننتون راهنماییتون میکنن.

هاشمزاده

به نظر من انجام نده باهاشون سر کن خیلی بهتره پشیمون میشی

مریم

سلام من دو روزه دندون های فک بالا مو کامپوزیت کردم حس میکنم چیز اضافی مثله آدامس به پشت دندونام چسبیده چه کار باید کرد ؟تراش میکنن؟

دکتر شهاب محمدی

سلام باید ویزیت بشین اگه پالیش بخواد انجام بدن براتون

سحر

سلام من ٥ روزه دندون هاي پايينم رو كامپوزيت كردم به تعداد ١٠ تا الان ٣ روزه نسبت به هوا حساس شده و تير ميكشه دهنم باز باشه و به سرما و گرما هم همينطوره به نظر شما طبيعيه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام اجازه بدین چند روز بگذره بهتر نشد ویزیت لازمه

فاطی

سلام من دو هفته ای میشه کامپوزیت کردم سایز دندونام به اندازس پلی لب بالاییم جلو اومد یکم باید چیکار کنم؟ 😪

دکتر شهاب محمدی

سلام باید ویزیت بشین و شاید کمی پالیش نیاز باشه

مهری

سلام ببخشید من دندونای جلوییم فاصله داره اگه دوتا دندون جلویی رو کامپوزیت کنم ب نظرم بد میشه و میخوام رنگ دندونم سفیدتر بشه آیا. ۸دندان جلویی رو کامپوزیت کنم بهتره؟

دکتر شهاب محمدی

سلام اگه میخواید تغییر رنگ بدید و سفیدتر بشه، بله بهتره که 8 تا دندونتون رو کامپوزیت کنید

رجایی

دودندان جلو یکیش جلوتره آیا می تونم کامپوزیت کنم اخه میگن که تراش دندان، مینای دندانو از بین می بره ودندان پوسیده میشه

دکتر شهاب محمدی

سلام تشریف بیارید معاینه مشخص میشه تو کامپوزیت، دندون کم تراش میخوره

مریم

سلام وقت تون بخیر من دندونای جلو فاصله داره آیا کامپوزیت مناسبه یا ارتودنسی.مشهدهستم.دکترم برای فک پایین ارتودنسی تجویز کرد برای دو دندان فک بالا کامپوزیت ..آیا این همزمان هردو باهم انجام بشه سپپاس

دکتر شهاب محمدی

سلام باید ویزیت بشین

جنت

سلام.وقت بخیر من دندونام بهم ریختگی داره؛ به نظرتون اگه کامپوزیت کنم نتیجه ی خوبی میگیرم؟ یا اول ارتودنسی کنم؟

دکتر شهاب محمدی

سلام اگه بهم ریختگیش زیاد نباشه میشه کامپوزیت کرد. در غیر این صورت باید ارتودنسی کنید باید اول معاینه بشید.

جنت

سلام، وقت بخیر. من دندونام به هم ریختگی داره، به نظرتون کامپوزیت کنم بهتره یا ارتودنسی؟

دکتر شهاب محمدی

سلام نیاز به معاینه دارید

فرشته

سلام وقتتون بخیر؛ببخشید من سه هفته س کامپوزیت کردم فک بالا رو الان دو سه شبه ی دندونم تیر میکشه اب سرد میخورم یا حتی دست بهش میزنم ؛ عصب کشی هم داشتم دو تا دندونم ک یکیش همین بود؛علتش چی میتونه باشه؟رفع میشه یا برم دندون پزشکی؟الان ب تعطیلات خوردیم نگران شدم☹️من خیلی رعایت میکنم مسواک و نخ دندونم همیشه باهامه🤦🏻‍♀ممنون میشم جواب بدید

دکتر شهاب محمدی

سلام به دکترتون مراجعه کنین بررسی کنن

نگار میرزایی

سلام خسته نباشین.خواستم بدونم کامپوزیت دندان همیشگیه یا بعد چند سال نیاز به ترمیم داره؟؟دندونایه جلویه من فاصله هاش از هم زیاده.میخوام ببینم چجوریه و خوب میشه

دکتر شهاب محمدی

سلام دائمی نیست اما بیش از 7 سال ماندگاری داره. تشریف بیارید ویزیت

محمد

دکتر جان من یکسال نیست کامپوزیت کردم اما پشت دندونم شکسته علتش چیه

فاطمه

سلام‌خسته نباشید دکتر من قصد دارم دندون های بالامو ۸ لبخندبالا رو کامپوزیت کنم به نظر شما کلشو کنم یا فقط ۸ لبخند بالا رو ؟؟

دکتر شهاب محمدی

سلام 8 لبخند بالا رو کامپوزیت کنید کافیه

مهسا

سلام وقت بخیر...من دندونام فاصله دارن رفتم پیش دکتر گفتن باید ارتودنسی بشی کامپوزیت به درد نمی خوره پشیمون شدم اما بعد از مدتی رفتم پیش یه دکتر دیگه گفتن می تونین کامپوزیت انجام بدین الان من نمی دونم چی کار کنم...می ترسم کامپوزیت انجام بدم شکل دندونام بدتر بشه یا کامپوزیت بشکنه..

دکتر شهاب محمدی

سلام عکس بفرستین دایرکت پیج اینستاگرام ما https://www.instagram.com/dr_shahab_mohammadi/

مهناز

سلام و خسته نباشید.من دوتا دندون بالاییم یکم پهن ویکیشون سوار شده رو دومی خیلی دوست دارم کامپوزیت کنم ولی از تراشیدن میترسم ب نظرتون درد داره؟؟یا سر میکنن؟؟

دکتر شهاب محمدی

سلام تو کامپوزیت زیاد تراش داده نمیشه. قبل از شروع کار هم بیحسی استفاده میشه.

Amir

سلام وقت بخیر ببخشید من بُکس کار میکنم اگه کامپوزیت کنم با وجود ضربات احتمالی که به صورتم برخورد میکنه مشکلی پیش نمیاد؟

دکتر شهاب محمدی

سلام ویزیت باید بشین ولی بعید میدونم مشکلی باشه

مریم علی اکبری

سلام من قصد دارم دندان های جلوم رو کامپوزیت کنم ولی از تغییر رنگشون میترسم.آیا کامپوزیت تغییر رنگ میده؟

دکتر شهاب محمدی

سلام اگه مراقبت های بعدشو انجام بدید خیر

Fatemeh

سلام ی سوال داشتم من تمام دندونهام سالمن فقط بین دوتا از دندونهام فاصله میخواستم ببینم اگر بخوام دو واحد کامپوزیت ونیر کنم به دندونهام آسیبی نمی‌رسه و باعث خراب شدنشون به مرور زمان نمیشه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بله امکانش هست تشریف بیارین ویزیت

راصیه هاشم زاده

به نظر من انجام نشده من کردم پشیمان شدم فک رو جلو میره واحساس بدی تودهان داری

علی

سلام آقای دکترمن دوتاازدونهای جلوفک بالا روعصب کشی کردم الان بعد حدود۹ماه یکی ازدندونهام دردمیکنه طوری که از همون سمتی که دندون دردمیکنه موقعی که از خواب بیدار میشم از همون سمتی که دندونم دردمیکنه دچارکیپ شدن بینی میشم طوری که چند ساعت طول میکشه تا مشکلم حل بشه و همچنین باعث سردردوحشتناکی میشه دوباره رفتم پیش همون دکتر که عصب کشی وپرکردوگفت برودوباره عکس بگیر من هم دوباره عکس گرفتم وبعدازدیدن عکس مجدددگفت مشکلی نداره عصب کشی و... خلاصه من دیگه خسته شدم حتی بهش گفتم برم بکشم دندونمو ولی ایشون اسرادارن که نکش توروخداکمکم کنید من چیکار کنم مردم از سردرد

دکتر شهاب محمدی

سلام به متخصص ریشه مراجعه کنید.

نسیم

سلام من دیروز ۸دندان فک بالام رو کامپوزیت کردم.امروز دیدم روی سه تا از دندونای کامپوزیت شده یه لکه کوچیک سفید رنگ ایجاد شده، که روز قبل اصلا نبود. مشکل از چی میتونه باشه ؟ خیلی نگرانم

دکتر شهاب محمدی

سلام مشکل خاصی نیست مراجعه کنین برمیدارن براتون

فریبا

سلام دکتر جان خدا قوت .آیا کامپوزیت باعث پوسیدگی یا آسیب دندان ها میشه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام اگه پیش دندون پزشک باتجربه برین خیلی مشکلی پیش نمیاد

مینا

من یک هفته پیش فک پایینمو کامپوزیت انجام دادم،به خاطر جلو عقب بودن دندونام گفتند باید تراش بخوره از اون روز تا الان بالای یکی از دندونام حتی دست هم میزنم تیر میکشه چیکار باید بکنم

دکتر شهاب محمدی

سلام کمی حساس شده یکم صبر ‌کنین

الهه

سلام کامپوزیت دندان روی خود دندون های اصلیمون اثر بدی که نمیگذاره؟یعنی دندون های اصلیمون اسیبی نمیبینن؟

دکتر شهاب محمدی

سلام اگر دندانپزشک با تجربه باشن تاثیر منفی نداره

اتنا

امکان داره بعد از کامپوزیت فک جلو بیاد گفتن بهم که اگه هم ارتودنسی لازم باشه باید دندون سالم باشن

دکتر شهاب محمدی

سلام شاید کمی جلو بیاد ولی نه خیلی محسوس

نغمه

سلام خسته نباشید من یک روز میشه که کامپوزیت انجام دادم پشت دندونای جلوم حس میکنم یه ماده ی اضافی هست باید چیکار کنم ؟

دکتر شهاب محمدی

سلام ویزیت نیاز دارین

فائزه

سلام من شهریور ۹۷ شش دندان جلو رو کامپوزیت کردم بعد الان که تقریبا دو سال گذشته یکی از دندونام(دندون ۳)انگار گاهی تیر میکشه یا ذوق ذوق میکنه مثلا شاید سه چهار بار در روز این اتفاق بیوفته عکس opg هم انداختم پوسیدگی نداره دلیلش چی میتوته باشه؟ ممنون از راهنماییتون

دکتر شهاب محمدی

سلام شاید از عصب باشه باید معاینه بشین

سمیرا حیدری

سلام .من حدود۱ ماه پیش کامپوزیت کردم والان فک میکنم فک بالا ی مقدار جلو اومده ودندونای بالا خیلی ضخامت دارن اصلا راضی نیستم امکانش هست نازک تر بشن؟

دکتر شهاب محمدی

سلام باید تشریف بیارین ویزیت تا مشخص شه.

نبوی

سلام من هشت دندان بالایی رو کامپوزیت کردم و اوایل مشکلی نداشتم فقط کمی حساسیت داشت ولی حدود سه هفته بعد در سمت چپ دندان ها هم بالا و هم پایین احساس درد زیادی داشتم و عکس دندان هم گرفت مشکلی نداشت یک دندان پایینی هم که تراش داده شده بود رو باکامپوزیت ترمیم کردند ولی باز مشکلم حل نشد دوباره به پزشک مراجعه کردم با تست حساسیت و زدن ضربه متوجه شدیم که دو تا از دندان ها حساسیت شدیدی پیدا کردند ودکتر برام دولایه دیگه کامپوزیت گذاشت اما باز مشکلم حل نشده ،درد رو در کل نیمه ی چپ احساس میکنم و نمیدونم مربوط به کدوم دندان هست ضمن اینکه موقع غذا خوردن درد ندارم مثلا توی خواب درد میگیره یا موقع هایی که اصلا چیزی نمیخورم درد شدیدش شروع میشه.

دکتر شهاب محمدی

سلام باید تشریف بیارین ویزیت

ندا

سلام خسته نباشید من دوروزه کامپوزیت کردم ولی از شکلش اصلا راضی نیستم و ضخامتش خیلی زیاده و باعث شده دهنم جلوتر بیاد به نظرتون ضخامتش رو میتونن کم کنن؟

دکتر شهاب محمدی

سلام باید تشریف بیارین ویزیت

دریا اسدی

سلام ایا کاپوزیت فقط چهار داندان جلو فک بالا باعث غیر طبیعی شدن لبخند میشه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام اگه میخواید تغییر رنگ بدید، بهتره که حداقل 8 واحد کامپوزیت شه.

صادقی

سلام من دندون های فک بالام کمی جلو هستن و خرگوشی ماننده دکتر زیبایی رفتم برای کامپوزیت گفت ارتودنسی نیاز نیست دکتر ارتودنسی رفتم گفت حتما باید ارتودنسی بشی بعد کامپوزیت کنی وگرنه اینجوری فک بالات بدتر از الان میشه من موندم چیکار کنم هزینه ی هر دوتاش خیلی زیاد میشه باهم نمیدونمم کدوم حرفشون درسته

دکتر شهاب محمدی

سلام عکس دندونتون رو به اینستاگرام ما بفرستین

حدیث یوسفی

سلام وقتتون بخیر من دیروز کامپوزیت ونیر انجام دادم اما شدیدا حس میکنم سایز دندون واسه صورتم بزرگه و باعث میشه لب پایینم رو گاز بگیرم دکترم گفتن اگه بخوام کوتاهش کنم فرم بدی پیدا میکنه میتونم ریمو کنم مشکلی پیش نمیاد؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بهتره ریمو نکین اگه میشه کمی کوتاهش کنین

مهسا رنجبر

سلام من حدود ۲ هفته کامپوزیت داشتم و چون فرمش دو دوس نداشتم برداشتم و مشکلی پیش نیمد الان بعد از ۱ سال دندونای جلوم خیلی حساس شدن و ناراحتی دارم مشکل کجاس

دکتر شهاب محمدی

سلام به خاطر همون برداشتن کامپوزیت میتونه باشه کمی صبر کنین اگه بهتر نشد تشریف بیارین ویزیت

شبنم

سلام خسته نباشید من تصمیم دارم کامپوزیت کنم و رفتم دندان پزشکی دکتر م گفت که باید دندانم را تراش بده بعد استارت کار و بزنن و تأکید کردن که این کارو تا جایی که میتونم انجام ندم چون دیگه نمیتونم ریمو کنم فقط،باید ترمیم کنم و پیشنهاد دادن ارتودنسی کنم که دندان های پایینیم صاف بشه میخواستم نظر شما رو بدونم که کدوم روش عقلانی تر هست چون دوام دندونم برام مهمه

دکتر شهاب محمدی

سلام باید ویزیت بشین گاهی ارتودنسی باید بشین وبعدش کامپوزیت و گاهی ارتودنسی لازم نیست

نهال الفتی

با سلام چند ماه پیش کامپوزیت دندان انجام دادم اما از همان روز لثه هایم حساس شده و با کوچکترین تحریک خونریزی میکند قابل ذکر است که لثه قرمز شده ایا این عارضه طبیعی است؟

دکتر شهاب محمدی

پاسخ داده شد.

نهال الفتی

با سلام چند ماه پیش کامپوزیت دندان انجام دادم اما از همان روز لثه هایم حساس شده و با کوچکترین تحریک خونریزی میکند قابل ذکر است که لثه قرمز شده ایا این عارضه طبیعی اس؟

دکتر شهاب محمدی

سلام به دکترتون مراجعه کنید درست میکنن براتون