02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

آیا شما گزینه خوبی برای ایمپلنت هستید؟ - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1397/09/11

بروزرسانی شده در: 1403/01/30

برای تعیین اینکه آیا شما گزینه خوبی برای ایمپلنت دندان هستید یا نه، به دنبال مشاور حرفه ای دندانپزشکی آموزش دیده در زمینه ایمپلنت دندانی، تاج یا جراحی دهان و دندان ارائه شده باشید. ایمپلنت یک نوع عمل جراحی است. بنابر این مهم است که اطمینان حاصل کنید که دندانپزشک شما دارای تجربه و آموزش مورد نیاز برای این عمل است. برای آشنایی با سوابق دکتر شهاب محمدی می توانید به کلینیک دندان مراجعه کنید.
 
کاشت دندان می تواند در هر زمان بعد از نوجوانی یا زمانی که رشد استخوان کامل شد، انجام شود. ممکن است قبل از انجام این عمل،  برخی از بیماری ها مانند دیابت، سرطان یا بیماری دهان و دندان نیاز به درمان بیشتری داشته باشند. 
 
برای تعیین این که آیا شما یک گزینه مناسب هستید یا نه، دندانپزشک، دندان و لثه ها را کاملا بررسی خواهد کرد و چگالی و مقدار استخوان را ارزیابی خواهد کرد. اگر سالمند هستید و می خواهید ایمپلنت دندانی انجام دهید توصیه می کنیم مقاله ایمپلنت دندانی برای سالمندان را بخوانید. این کار ممکن است شامل رادیوگرافی و توموگرافی کامپیوتری (سی تی اسکن) باشد تا اطمینان حاصل شود که استخوان کافی برای قرار دادن ایمپلنت دندان وجود دارد و جایی که ایمپلنت دندان باید قرار گیرد دقیقا مشخص شود. (انتظارات قبل و بعد از عمل ایمپلنت دندان)
 
 

مطالب مرتبط: ایمپلنت دیجیتال

بر اساس شرایط بافت های دهان، بهداشت دهان و عادات شخصی و تعهد به پیروی از دستورالعمل های مراقبتی پس از عمل، دکتر محمدی بهترین برنامه درمان را به شما توصیه خواهد کرد. برخی از بیماران نیازمند پیوند های استخوانی یا بافت نرم یا استفاده از ایمپلنت های با قطر کوچک (مینی ایمپلنت) هستند.

 

همچنین، اگر شما سیگاری هستید، دکتر محمدی احتمالا قبل از انجام این عمل به شما توصیه می کند که سیگار را ترک کنید زیرا سیگاری ها با خطر بیشتری در مورد عدم موفقیت ایمپلنت مواجه می شوند. میزان عدم موفقیت در افرادی که از سرکوب کننده های سیستم ایمنی استفاده می کنند، نیز بیشتر رخ می دهد.
نرخ موفقیت 
ایمپلنت دندان یکی از موفق ترین عمل ها در دندانپزشکی است. اگر چه هیچ تضمینی وجود ندارد که یک ایمپلنت کاشته شده موفق باشد، اما مطالعات نشان داده اند که میزان موفقیت 5 ساله برای ایمپلنت های فک پایین 95 درصد و برای ایمپلنت های فک بالا 90 درصد است. میزان موفقیت برای فک بالا کمی پایین تر است، زیرا تراکم فک بالا (به ویژه در ناحیه عقب) کمتر از فک پایین است، و کاشت موفقیت آمیز ایمپلنت سخت تر است. قرار دادن ایمپلنت در عقب فک پایین، دارای بالاترین میزان موفقیت است.
 
خطرات ایمپلنت چیست؟
ایمپلنت های دندانی ممکن است به دلایل گوناگون موفق نباشند، اما علت این عدم موفقیت اغلب به شکست در پیوند استخوانی ارتباط دارد. به عنوان مثال، اگر ایمپلنت در وضعیت ضعیف قرار گیرد، ممکن است پیوند استخوانی رخ ندهد. ایمپلنت ها ممکن است ترک بخورند، مکان آن ممکن است آلوده شود یا تاج بالای آن ممکن است از بین برود.
بهداشت بد دهان و دندان نیز می تواند منجر به عفونت در اطراف ایمپلنت (Peri-implantitis) شود. این یک بیماری است که شبیه توسعه پریودونتیت (بیماری شدید لثه) در اطراف یک دندان طبیعی است. با این حال، تاج ها مانند دندان های طبیعی حساس نیستند.
 
روش های جدید
دندان پزشکان می توانند بلافاصله ایمپلنت ها را در محل هایی که دندان ها خارج شده اند، قرار دهند. هنگامی که این کار شد، این روش می تواند ماه ها در زمان درمان صرفه جویی کند، زیرا فرایند پیوند استخوانی شتاب می یابد.
 
این نوع مداخله زودهنگام به آناتومی منطقه دندان خارج شده بستگی دارد. به عنوان مثال، در بسیاری از موارد، محل دندان های کنده شده بیش از حد گسترده است، و کاشتن ایمپلنت بلافاصله پس از استخراج غیر ممکن می شود. پیوند استخوانی یا بافت نرم برای اطمینان از مناسب بودن و جایگذاری ایمن لازم است.

مینی ایمپلنت ها

مینی ایمپلنت برای دندان های کوچک یا دندان های پیشین استفاده می شود. این ایمپلنت ها برای بیمارانی که نیازمند تثبیت دندان های مصنوعی فک پایین، یا دندان های اسیاب کوچک یا دندان های کوچکتر هستند بهتر است. برخی از این ترمیم ها توسط FDA برای تثبیت دندان های مصنوعی، از جمله مینی ایمپلنت، تایید شده است. فقط دندانپزشکان خاصی همچون دکتر محمدی ممکن است عمل مینی ایمپلنت را انجام دهند. برای داشتن ایمپلتی بی نظیر به کلینیک دندانپزشکی دکتر محمدی مراجعه کنید.

تفاوت های اصلی بین کاشت ایمپلنت معمولی و مینی ایمپلنت:

مینی ایمپلنت ها تقریبا نصف ایمپلنت معمولی هستند.

ایمپلنت در طول یک عمل کوتاه کار گذاشته می شود.

در مینی ایمپلنت به پیوند نیاز نیست.

مینی ایمپلنت ها هزینه کمتری دارند

مینی ایمپلنت ها، نیاز به پیچ ندارند.

مطالب مرتبط: قیمت ایمپلنت دندان

ویزیت و مشاوره رایگان دندان پزشکی

 

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!