02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

روش های جلوگیری از عفونت ایمپلنت - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1398/09/09

بروزرسانی شده در: 1403/01/03

روش های جلوگیری از عفونت  ایمپلنت دندان معمولا پس از کاشت دندان توسط جراح به بیمار توصیه می شود که شامل حفظ بهداشت دهان و دندان، حفظ رژیم غذایی و مراجعه منظم به دندانپزشک است. البته درصورتیکه دندانپزشک تشخیص دهد احتمال عفونت ایمپلنت وجود دارد؛ بسته به سطح عفونت، ممکن است دهانشویه های مخصوصی را تجویز نماید و یا ترکیبی از گزینه های دیگر را به منظور حفظ ایمپلنت توصیه نماید. روش های جلوگیری از عفونت ایمپلنت ممکن است شامل مصرف آنتی بیوتیک ها، لیزر درمانی همراه با ضدعفونی سطحی ناحیه ایمپلنت دندانی شده، ضد عفونی کردن تمام بافتها یا درمان ضد میکروبی باشد.

احتمال عفونت ایمپلنت چقدر است؟

در صورتیکه که باکتریها در اثر بیمارهای مختلف یا عدم رعایت بهداشت دهان و دندان به ناحیه ی اطراف ایمپلنت نفوذ نمایند؛ احتمال عفونت ایمپلنت افزایش می یابد. اگر استخوان اطراف ایمپلنت دندان نیز عفونی شود، خطر شکست روش کاشت ایمپلنت دندان وجود خواهد داشت. 

چگونه میتوان عفونت ایمپلنت را  بهبود بخشید؟

- در خانه استراحت کرده و از انجام فعالیتهای بدنی خودداری نمایید.
- از کیسه یخ استفاده نمایید.
- غذاهای نرم بخورید.
- آنتی بیوتیک های تجویز شده را مصرف نمایید.
- بهداشت دهان و دندان خود را حفظ کنید.
- با دقت مسواک بزنید.
- غذاهای سرشار از ویتامین A  و C بخورید. چرا این که این ویتامین ها به روند بهبودی کمک میکنند.
مطالب مرتبط: مراحل ایمپلنت دندان

علائم عفونت ایمپلنت دندان چیست؟

اگر با عفونت ایمپلنت در مراحل ابتدایی یا نهایی مواجه شوید، علائم آن میتواند شامل موارد زیر باشد:
- مشکل در جویدن
- التهاب لثه
- تحلیل لثه
- افزایش تورم
- شل شدن ایمپلنت
- درد یا ناراحتی شدید

آیا عفونت ایمپلنت می تواند موجب شل شدن آن شود؟

یکی از دلائلی که ممکن است پایه ایمپلنت در استخوان فک شل شود؛ عفونت ایمپلنت است. عفونت ایمپلنت موجب می شود استخوان اطراف ایمپلنت تحلیل رود و درنتیجه پایه ایمپلنت با استخوان جوش نخورد. بیماری لثه به نام پری ایمپلنتیتیس نیز می تواند موجب عفونت ایمپلنت و شل شدن پایه آن شود. اگر درمان عفونت ایمپلنت زود شروع شود، با رعایت بهداشت دهان و دندان و همچنین مصرف آنتی بیوتیک ها میتوان ایمپلنت را نجات داد.

بهبودی عفونت ایمپلنت چقدر طول میکشد؟

درصورتیکه عفونت ایمپلنت دندان سریع تشخیص داده شود میتوان آن را درمان کرد و فرآیند بهبودی نباید بیش از هفت روز به طول انجامد.
مطالب مرتبط: قیمت ایمپلنت دندان

بیماری پری ایمپلنتیتیس (peri-implantities) چیست؟

پری ایمپلنتیت یک پروسه التهابی مخرب است که بافتهای نرم و سخت اطراف ایمپلنت را تحت تأثیر قرار میدهد. در این بیماری بافتهای نرم ملتهب میشوند به طوری که استخوان آلوئول (بافت سخت) که اطراف ایمپلنت واقع شده است با گذر زمان تحلیل میرود. 
بیماری پری ایمپلنتایتیس که شایعترین عارضه بعد از کاشت ایمپلنت است نوعی عفونت ایمپلنت است که با التهاب لثه و تحلیل استخوان فک و در نتیجه شکست روش کاشت ایمپلنت همراه است. عفونت ایمپلنت معمولا در اثر باکتری ایجاد میشود و بهترین روش برای از بین بردن آن مسواک زدن و کشیدن نخ دندان میباشد. 
 
 

  مطالب مرتبط: ایمپلنت فوری

احتمال عفونت ایمپلنت دندان

طبق مطالعات دانشگاه گوتنبرگ، نیمی از افراد پس از کاشت ایمپلنت دندان؛ علائم پری ایمپلنتیتیس را نشان دادند که 14.5% از آن گروه دارای موارد متوسط تا شدید بودند که تحلیل قابل توجه استخوان فک در آنها مشاهده شد. بنابراین،احتمال عفونت ایمپلنت برای نیمی از بیماران پس از کاشت ایمپلنت وجود دارد. به همین علت مراقبت های بعد از کاشت ایمپلنت به خصوص بهداشت دهان و دندان مهمترین عوامل جلوگیری از عفونت ایمپلنت شناخته می شوند.

علائم عفونت ایمپلنت و دلائل آن

اگر شما دارای عفونت ایمپلنت باشید ممکن است علائم زیر را تجربه نمایید:
- خونریزی مداوم پس از 24 ساعت اول جراحی
- درد شدید رو به ضعف  و تب: در اکثر موارد، درد اطراف ایمپلنت و تب در بدن مرتبط با عفونت باکتریایی هستند. تب شدید زمانی رخ میدهد که بدن میخواهد در برابر باکتریها دفاع کند.
- مشکل در جویدن: اگر هنگام جویدن احساس درد و ناراحتی داشته باشید احتمال عفونت ایمپلنت وجود دارد، بنابراین بهتر است هرچه سریعتر برای جلوگیری از عفونت ایمپلنت به دندانپزشک مراجعه کنید.
- ایمپلنت شُل: ایمپلنتهای شل این پتانسیل را دارند که سبب عفونت باکتریایی شوند. 
- تورم شدید
- بوی بدن دهان: زمانی که عفونت ایمپلنت بروز کند سبب بوی بدن دهان میشود. حتی پس از مسواک زدن و کشیدن نخ دندان نیز این بو و تنفس بد رفع نخواهد شد. 
اگر شما متوجه هر یک از ایمن علائم شدید، فورا با دندانپزشک خود در کلینیک دندانپزشکی تماس بگیرید و وقت معاینه تعیین نمایید. هر چه زودتر درمان عفونت ایمپلنت را شروع کنید، جلوگیری از عفونت ایمپلنت های دندانی راحت تر خواهد بود. 

روش های درمانی عفونت ایمپلنت دندان چیست؟

در صورت بروز عفونت ایمپلنت، گزینه های درمان بستگی به سطح عفونت پیش آمده دارند. اگر عفونت بلافاصله پس از کاشت دندان اتفاق افتاد سریعا با دندانپزشک خود تماس بگیرید تا آنتی بیوتیک های مناسب برای شما تجویز شود و یا حتی ایمپلنت را تعویض نماید. بهترین گزینه قبل از اینکه عفونت بسیار شدید شود رعایت بهداشت دهان و دندان، استفاده از دهانشویه های ضدباکتری و پاکسازی بافت های عفونی اطراف پایه ایمپلنت است.
از طرف دیگر، اگر عفونت پس از اینکه تاج قرار داده شد ایجاد شود، درمان نمیتواند چندان موفقیت آمیز باشد. دندانپزشک پس از اینکه احتمال عفونت ایمپلنت را بررسی نمود؛ اطراف آن را تمیز کرده و به شما آنتی بیوتیک می دهد. در موارد شدید، موثرترین استراتژی برای خلاص شدن از عفونت ممکن است جراحی برای تعویض ایمپلنت باشد. 
مطالب مرتبط: ایمپلنت ارزان

اگر عفونت ایمپلنت به موقع درمان نشود چه اتفاقی رخ خواهد داد؟

اگر گمان میکنید که در ناحیه ایمپلنت شده عفونت دارید، در مراقبت از آن به هیچ وجه تأخیر نکنید. عدم درمان عفونت ایمپلنت ممکن است به مشکلات بسیاری منجر شده و در نتیجه درد و ناراحتی آزاردهنده ای را برای شما رقم بزند. 
اگر عفونت درمان نشود ممکن است نیاز به برداشتن بافت های استخوانهای فک باشد که میتواند استخوان و فک شما را کلا تضعیف کند. 
اگر مراقب باکتریهای به وجود آمده نباشید حتی ممکن است ایمپلنت خود را از دست بدهید. علاوه بر احتمال عفونت ایمپلنت، دندانهای طبیعی مجاور آن نیز ممکن است عفونی شوند. علاوه بر این، عفونت میتواند به بافتهای نرم و سینوسها نیز نفوذ کند. از آنجایی که ریشهی بسیاری از دندانهای فوقانی به سینوسها میرسند، در صورت عدم درمان عفونت ایمپلنت میتواند به راحتی به نواحی اطراف گسترش یابد و به درد سینوس منجر شود. به همین ترتیب، باکتری میتواند بافتهای نرم دهان را تحت تأثیر قرار داده و منجر به مشکلات بسیاری از جمله مشکل در مجاری تنفس شما شود. 
در موارد شدیدتر، عفونت ایمپلنت به سپتیسمی یا عفونت خونی منجر میشود به طوریکه عفونت وارد جریان خون شما می شود. در این شرایط، پاسخ طبیعی بدن افزایش تعداد آنتی بادیها در خون  مشاهده علائمی مانند تب بسیار شدید است که خطرناک نیز می باشد. 
اگر عفونت ایمپلنت درمان نشود و گسترش پیدا کند میتواند به مغز شما سرایت کند که این مسئله بسیار خطرناک بوده و شما باید برای مداوا در بیمارستان بستری شوید. 

آیا عفونت ایمپلنت را فقط می توان با تعویض پایه ایمپلنت درمان کرد؟

خیر. گاهی اوقات میتوان پایه ایمپلنت دندان را حتی پس از عفونت حفظ کرد. دندانپزشکان با روشهای مختلفی مانند لیزر درمانی، به متوقف ساختن عفونت و حتی بازسازی استخوان در برخی موارد موفق عمل کنند.
اما قطعا موفقیت این نوع درمان از بیماری به بیمار دیگر فرق دارد. اگر لیزر درمانی ناموفق باشد، دندانپزشک احتمال عفونت ایمپلنت و استخوان فک اطراف آن را بررسی کرده و در صورت نیاز از روش پیوند استخوان استفاده خواهد کرد و در شرایط بسیار حاد عفونت ایمپلنت، تعویض آن را به شما توصیه خواهد نمود. 

آیا استفاده از آنتی بیوتیک ها در جلوگیری از عفونت ایمپلنت موثر است؟

آنتی بیوتیک ها باعث از بین رفتن باکتریها شده و یا از رشد و گسترش آنها جلوگیری میکنند. آنها میتوانند برای پیشگیری و عفونت های بعدی موثر واقع شوند و واقعا به حفظ ایمپلنت برای طولانی مدت کمک کنند. اما نظر دندانپزشکان در مورد چگونگی استفاده کردن از آنتی بیوتیک ها متفاوت است. به هر حال اگر احتمال عفونت ایمپلنت وجود داشته باشد؛ دندانپزشک آنتی بیوتیک مناسبی تجویز می کند تا از گسترش عفونت جلوگیری نماید.
همانطور که آنتی بیوتیک ها برای جلوگیری از سایر عفونت ها استفاده میشوند، میتوانند برای مقابله با عفونت ایمپلنت نیز استفاده شوند. گرچه آنتی بیوتیک ها میتوانند از ایجاد باکتری در دهان شما جلوگیری نمایند، اما در برابر عفونت های ویروسی یا قارچی بی اثر هستند. 
آنتی بیوتیک ها غالبا به عنوان روشی برای درمان عفونت ایمپلنت استفاده میشوند. اما همانطور که قبلا نیز ذکر کردیم، اگر عفونت بسیار شدید باشد، آنتی بیوتیک ها به اندازه ی کافی برای این مشکل قوی نبوده و باید به جراحی و تعویض ایمپلنت فکر کرد. 
  مطالب مرتبط: ایمپلنت دیجیتال

چه عواملی در افزایش احتمال عفونت ایمپلنت دندان موثر است؟

عوامل بیشماری هستند که میتواند در افزایش احتمال عفونت ایمپلنت های دندانی موثر واقع شوند از جمله:
1. بیماری لثه: لثههای سالم معیار مهمی برای جراحی کاشت دندان بوده و شما نمیتوانید با وجود داشتن بیماری لثه این عمل را انجام دهید. بیماری لثه یا بیماری پریودنتال، عفونتی است که میتواند به لثه و استخوان فک آسیب بزند. زمانی که عفونت درمان نشود اطراف ایمپلنت گسترش یافته و ایمپلنت از دست می رود. پس باید قبل از کاشت، بیماری لثه را درمان کنید تا از جلوگیری از عفونت ایمپلنت اطمینان حاصل کنید.
2. سیگار کشیدن: سیگار کشیدن میتواند سبب عفونت ایمپلنت شود زیرا کشیدن سیگار سبب محدودیت جریان خون در لثه شده و فرآیند بهبودی را کُند میسازد. تحقیقات متعدد نشان دادهاند که احتمال عفونت ایمپلنت در افراد سیگاری بالای بیست درصد است. سیگاری بودن بدین معنا نیست که شما کاندید مناسبی برای کاشت ایمپلنت نمیباشید اما در هر صورت برای رسیدن به نتیجه ی بهتر ایمپلنت، یک هفته قبل از آن و حداقل دو ماه پس از آن سیگار کشیدن را کنار بگذارید.
3. تراکم استخوان فک نامناسب: کاشت ایمپلنت دندان به استخوان مناسب برای حمایت از پایه آن بستگی دارد. بدون وجود استخوان فک سالم، جراح نمیتواند ایمپلنت را در فک شما با اطمینان کامل بکارد چون تحلیل استخوان میتواند استخوانها را شکننده کرده و خطر شکستگی و شل شدن پایه ایمپلنت را افزایش دهد. بیماری حاد لثه نیز میتواند سبب تحلیل استخوان فک شود. به هردلیلی استخوان فک پس از کاشت ایمپلنت تحلیل رود؛ احتمال عفونت ایمپلنت نیز افرایش می یابد.
4. اختلال در سیستم ایمنی بدن:اگر شما دچار بیماری خود ایمنی یا بیماریهایی نظیر رماتیسم مفصلی و دیابت باشید، احتمال عفونت ایمپلنت وجود دارد چرا که سبب میشود روند بهبودی کُند شود. کند شدن روند بهبودی ایمپلنت میتواند مانع از جوش خوردن استخوان فک با پایه ایمپلنت شود و درنتیجه احتمال عفونت ایمپلنت افزایش یابد. 
5. مصرف داروهای خاص: استفاده از برخی داروهای خاص نیز میتواند به گونهای منفی ایمپلنت را تحت تأثیر قرار دهد. از این رو مهم است که دندانپزشک خود را در مورد داروهای مصرفی در جریان بگذارید. در سال 2016، محققین دانشگاه مکگیل دریافتند که داروهای سوزش معده ممکن است احتمال رشد استخوان جدید پس از کاشت پایه ایمپلنت را کاهش داده و پیوند استخوان را تحت تأثیر قرار دهند. همچنین در سال 2016، محققین در دانشگاه بوفالو نتایج مشابهی را در مورد افرادی که داروهای ضد افسردگی مصرف مینمودند گزارش کردند. درصورتیکه مصرف این داروها موجب عدم تکمیل فرایند اسئواینتگریشن شود؛ احتمال عفونت ایمپلنت به شدت افزایش می یابد.
6. عدم رعایت بهداشت دهان و دندان: رعایت بهداشت مناسب پس از ایمپلنت نیز تأثیر مهمی بر کاهش احتمال عفونت ایمپلنت دارد. اگر نمیتوانید به خوبی دهان و دندان خود را تمیز نگه دارید کاندید مناسبی برای کاشت ایمپلنت نخواهید بود.
7. جراح بی تجربه: تجربیات تمامی جراحان مشابه یکدیگر نیست و اگر برای ایمپلنت نزد یک جراح بیتجربه بروید؛ احتمال عفونت ایمپلنت بسیار زیاد است. دندانپزشک معمولا شما را به یک جراح دهان و دندان ارجاع می دهد، اما بهتر است برای انتخاب جراح حرفه ای و باتجربه در کاشت ایمپلنت های دندانی تحقیق کنید. یک جراح باتجربه میداند که چه تعداد ایمپلنت باید در استخوان فک شما کاشته شود و محل کاشت پایه های ایمپلنت را به دقت بررسی و تعیین می نماید تا احتمال شل شدن ایمپلنت ها و عفونت آنها را پس از کاشت به حداقل برساند. محل کاشت و نحوه کاشت ایمپلنت های دندانی بسیار مهم است چون اگر سوار کردن تاج دندان سبب وارد آمدن فشار اضافی بر روی ایمپلنت و لق شدن آن شود احتمال عفونت ایمپلنت افزایش می یابد. 
مطالب مرتبط: ایمپلنت یک روزه

مشاوره رایگان دندانپزشکی

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

فرشته

سلام من تزدیکه 11 روز ه که پایه ایمپلنت گذاشتم البته ی دتدونموهمون لحظه کشید ودوتا پایه کار گذاشت واس 3 تا دندون گمونم دندوان 5و6 و7 سمت راست فک بالا هست پیوند استخوان شدم کم کم درداش خوب شده بودن اما یهو درد گرفت دوباره رفتم دکتر دید مسکن رو تکرار کرد واقعاا نمی تونم دردو تحمل کنم خواستم نظرتونو بدونم طبیعیه یا ن ؟چه مسکنی رو پیشنهاد می کنید خودم الان سیفیکسیم 400 هر 12 ساعت مصرف می کنم

صادق

سلام.نزدیک یکسال ایمپلنت گذاشتم ۳عدد یکیش که دندان ۲بحساب است دونه قرمز رنگی روی لثه تشکیل شده.با احساس یکم متورم شدن.بعد گوش درد وسردرد هم دارم دوروزی هست..ایا نشانه عفونت ایمپلنت هستش.چکار باید بکنم..چون روکش همون دندون درست نچسبیده به لثه فلزش مشخص میشه..راهکاری ممنون..

دکتر شهاب محمدی

سلام گوش درد و سردرد به ایمپلنتتون مربوط نمیشه

فرناز

سلام دکتر مادرم 69 سال داره 6 روز پیش ایمپلنت کرده از دوروز قبلش کواموکسی کلاو و مترونیدازول را شروع کرده دیشب بالا اورده و دیگه نمیتونه دارو را بخوره جیکار باید بکنیم تشکر

دکتر شهاب محمدی

سلام دارو رو قطع کنین مگر اینکه عفونت الان موجود باشه که معمولا نیست

z

سلام.من دوهفته اس که پروتز ایمپلنتمو گذاشتم.ولی لثه ام دردناک شده و آبسه کرده.نمیدونم باید چیکار کنم.دکترمم فعلا در دسترس نیست

دکتر شهاب محمدی

سلام باید تشریف بیارید معاینه بشید

رحیم شیخ زاده

من دوروز پیش سه عدد پایه ایمپلنت دکتر برایم نصب کرد که یکی ازانها عفونت کرده وگاید هم از محل استقرار خود خارج شد والان هم درد زیادی ایجاد کرده ودرالان هم به تعطیلی خوردیم بایستی چه کاری انجام دهم لطفا"راهنمایی کنید باتشکر از شما

دکتر شهاب محمدی

سلام فعلا فقط مسکن مصرف کنید تا به دکترتون مراجعه کنید

زمانی

سلام من یک هفته تازه پایه ،ایمپلنت گذاشتم ،یکمی بوی عفونت میدهد ولی هیچ دردی ندارم آیا همین بو نشانه عفونت،راهکارش چی هست

دکتر شهاب محمدی

سلام با از بین رفتن زخم از بین میره

عمراني

سلام من ٨ماه از اينپلنتم گذشته و پروتز نزاشتم الان از كنار ايينپلنتم عفونت خارج ميشه ولي اينپلنت محكم ولي لثه درد داره ايا بايد اينپلنت بالا اگر خارج بشه امكان باز شدن در كانال سينوسم براي دوباره اينپلنت كردن وجود داره

دکتر شهاب محمدی

سلام باید معاینه بشید

مریم

سلام من دو‌ماه پیش ایمپلنت کردم دندان اسیاب فک پایین بعد جراحی خونریزی نداشتم اما چند روز بعد از جراحی سر و گردن درد شدید گرفتم و تبو لرز کردم و سرم شروع به سوت کشیدن کرد الان دو ماهه یک ثانیه هم سوت سرم قطع نشده فقط سمتی که جراحی کردم سوت میکشه سمت دیگه سرم سوت نمیکشه و قسمت کنار گوش گونه و فک و زیر فکم درد میکنه گاهی اوقات سرمو مبچرخونم احساس سوزش هم میکنم الان هر چند وقت یبار دردم میگیره و زمانی که دردم زیاد میشه سوت سرمم بلند تر میشه و احساس بی حالی و لرز بهم دست میده تا چند ساعت و دوباره به حالت عادی برمیگردم دکتر گوش رفتم نوار عصب گرفتن گوشام سالم بود و شنواییم نرمال دکتر فک هم رفتم فقط گفتن کمپرس گرم بذار و دهنتو زیاد باز نکن دندانپزشک خودمم زیر بار نمیره که این صدا از بعد جراحیم به وجود اومده میشه راهنمایی بفرمایید مشکل من چیه اینم بگم زیاد حرف میرنم یا بلند میخندم یا سرمو تکون میدم درد و صدا زیاد میشه ممنون

دکتر شهاب محمدی

سلام من ارتباطی بین این علامتها و ایمپلنت آسیاب نمی بینم

پروانه

سلام حدود ۱۰روز ایمپلنت کردم ۹ واحد البته با بیهوشی کامل حالا دوطرف فک پایین درد دارم وسمت چپم زبون میزنم احساس یه چیزی مث نخودحس میکنم ممکن ابسه باش لطفا راهنمایی بفرماید

دکتر شهاب محمدی

سلام با ۹ واحد ایمپلنت به هر حال کمی درد دارین

علی

سلام دکتر. من فک بالا و پایین رو ایمپلنت کردم الان ۱۸ ماهه دکتر پروتز موقت برام گذاشته کلا در فک بالا زیاد راحت نیستم دکترم میگه علت ناراحتیت برای پروتز ه میشه .ضمنا چند روزیه دور بینی خارشک دارم ودر لثه ام یک جوش زده امکان عفونت داره یا نه ولی درد ایمپلنت ندارم میشه لطفا راهنمایی بفرمایید

رضا

سلام دکتر اصولا کاشت پیچ ایمپلنت میتونه التهاب داشته باشه و اگه داره چند روز طول میکشه من سه روزه که کاشتم ولی هنوز درد و التهاب داره

دکتر شهاب محمدی

سلام 3 روز درد و التهاب طبیعیه ممکنه تا 1 هفته هم التهاب داشته باشید جای نگرانی نیست.

مهسا

با سلام آقای دکتر .من ۶ روز جراحی کردم .منتهی یکی از بخیه ها که افتاد جاش یک سفیدی عفونت درومد مثل آبسه. دکتر کلی آمپول زد .بعد ۶ روز دردی در ناحیه پایین فکم‌دارم .البته عفونت داره کمتر میشه ولی این درد چیه؟خوب میشم؟

دکتر شهاب محمدی

سلام عفونت از بین بره درد هم میره

محمدی

سلام خسته نباشی من سه تا دندونم اینپلنته بقیش هم عصب کشی رو‌کشه در کل زیبای انجام دادم اومدم خیلیا گفتن خوب نیست دوباره رفتم در آوردم روکش از سر قالب گرفته الان کل لثه هام عفونت کرد چه جوری رفع بشه عفونت لثم

طاها

سلام من بعد از یکماه ایمپلنت به علت آبسه و عفونت شدید و درد زیاد ،ایمپلنت راپزشکم در آورد ولی باز دوروز هست درد شدید دارم چه کنم؟

دکتر شهاب محمدی

سلام از مسکن استفاده کنید و کمی صبر کنید خوب میشه

مهدیه

سلام من ۱۷ سالمه و سال ۹۸برج ۱۱ دو تا دندون ایمپلنت کردم بعد ۳ ماه که رفتم دکتر گفت جوش نخورده و پیچ ها رد در آورد... دوباره ایمپلنت کردم که الان ۵ روز میشه ...فضای ایمپلنت خیلی کمه میترسم ایندفعه هم جوش نخوره حتی درد هم دارم میشه بگین برای جوش خوردن ایمپلنت بهترین راهش چیع

دکتر شهاب محمدی

سلام نگران نباشین شما کار زیادی نمیتونین بکنین فقط ‌فشار نیارین بهش

علی

سلام دکتر یک پایه ایمپلنت داشتم سه روز پیش فقط یک پیچ داخل ان گذاشته و سفت کردن الان شدیدا درد داره هر چه داروی مسکن می خورم تاثیر ندارد چکار کنم چرا باید جای پیچ درد داشته باشد

دکتر شهاب محمدی

سلام کمی صبر کنین بهتر نشد ویزیت لازمه

تمنا

سلام سه ماه پیش ایمپلنت کردم که همون ماه اول عفونت کرد. سر یک ماه ونیم کورتاژ لثه انجام دادم الان بازم عفونت داره. قبلن ایمپلنت کردم مشکل نداشتم الان چی شده .من به فلز حساسم مارک قبلی ایتالیایی و الانی کره ای . نمیدونم چکار کنم. دکترمم کارش خوبه. قبلی بعد از دوازده سال و جدیده رو بعد سه ماه ایمپلنت کردم. لطفا راهنمایی کنید

دکتر شهاب محمدی

سلام باید معاینه بشین ببینم مشکل چیه

طاهره

من حدود ۵ماهه ۴ تا دندان ایمپلنت کردم از همان اول کار یه حالت لقب داشت غذا که میخواستم بخورم روی هم قرار نمیگرفت چند روزه فکم خیلی درد داره خارش میکنه میترسم رفتم دکتر ۶ تا آمپول آموکسی سیلین داده خیلی از عفونت میترسم نمیدونم چکار کنم اگر خوب نشد چی میشه

دکتر شهاب محمدی

سلام نگران نباشین درمان میشه در هر صورت

اسعد ترابی

توضیحات کاملی بود .ممنون

علی رصایی

سلام دکتر مدت 5 سال اسن 4گایه ایمگلنت در فک پایین سمت را ست گذاشته ام ولی یکی از گایه ها مدام خارش می کند ودلم می خواهد آنرا بیرون بیاورم ولی دکترم می گوید مشکلی ندارد آیا بعد از 5 سال می توان آن پایه را درآورد خیلی اذیت می ‌شوم فلز ایم پلنت نیز بیرون زده ومرتب به آن زبان می زنم دکتر چه کار کنم

دکتر شهاب محمدی

سلام باید تشریف بیارین ویزیت شاید به پایه تیتانیوم حساسیت دارین

فاطمه مهدی زاده

متن کاملی است لطفاً مرا راهنمایی کنید من تقریبا دوسال قبل دودندان۴ و۵ایمپلنت کردم الان عفونت داره به علت نچسبیدن لثه دندان ۴ومشخص بودن فلز ایمپلنت حال آموکسی ومترونیدازول مصرف می کنم و هنوز داغ به دلم مونده باایندندونای ۸میلیونی غذا بخورم آقا بگید من چکار کنم

دکتر شهاب محمدی

سلام تشریف بیارین ویزیت ویزیت رایگانه شاید نیاز به عکس هم باشه