02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

دردهای بعد از ایمپلنت دندان، چه عللی میتواند داشته باشند؟ - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1398/07/20

بروزرسانی شده در: 1403/01/30

اگر تصمیم گرفته اید که برای جایگزین کردن دندان از دست رفته خود تحت عمل جراحی ایمپلنت دندان قرار بگیرید؛ شاید اولین واکنش شما پس از این که بدانید چه مراحلی برای کاشت ایمپلنت طی خواهد شد؛ احساس درد و ناراحتی باشد. زمانی که تصور می کنید استخوان فک شما برای کاشتن یک قطعه فلزی در دهان تان باید دریل شود؛ این حس درد و ناراحتی کاملاً طبیعی است. اما مطمئن باشید که حین عمل جراحی هیچ گونه دردی احساس نخواهید کرد بلکه بیشتر درد کاشت ایمپلنت دندانی مربوط به روز های بعد از عمل جراحی است که معمولاً بین ۷ تا ۱۰ روز طول می کشد.
اما اگر بعد از گذشت این مدت باز هم احساس درد داشتید علت آن چیست؟ بهتر است در این خصوص اطلاعات بیشتری داشته باشید:

دردهای بعد از ایمپلنت دندان در بلند مدت

عفونت به سبب مراقبت نادرست
فرض کنید عمل کاشت ایمپلنت انجام شده است؛ مانند هر عمل جراحی دیگری باید احتیاط هایی را در نظر بگیرید تا از گسترش عفونت جلوگیری شود. وجه مثبت کاشت ایمپلنت دندانی این است که به دلیل استفاده از تکنولوژی های مدرن که در حال حاضر در مطب های پزشکی در دسترس است عفونت کردن ناحیه ایمپلنت به ندرت اتفاق می افتد و حتی اگر هم ناحیه ایمپلنت شده عفونت کند؛ درد فوری و شدیدی احساس نخواهید کرد. به علاوه در صورتی که این عفونت به سرعت تشخیص داده شود؛ به راحتی قابل درمان است. اما اگر عفونت را نادیده بگیرید یا به آن توجه نکنید یکی از عوارض جانبی آن احساس درد شدید خواهد بود و به همین علت چکاپ های منظم از ایمپلنتولوژیست پس از کاشت دندان ضروری است.
جابجایی ایمپلنت دندان
زمانی که یک دست یا پای ما میشکند تا زمانی که استخوان جوش بخورد باید آن را ثابت نگه داریم به همین علت معمولا دست یا پای شکسته گچ گرفته می شود یا آتل بندی می شود. برای جوش خوردن پایه ایمپلنت با استخوان فک نیز باید همین احتیاط مخصوصاً طی ۸ تا ۱۲ هفته اول رعایت شود. در غیر این‌صورت پایه ایمپلنت به درستی با استخوان فک جوش نخواهد خورد و به جای آن بافت نرم اطراف ایمپلنت رشد خواهد کرد و در نتیجه ایمپلنت در محل خود پایدار نخواهد بود. ایمپلنتی که لق باشد و به درستی در جای خود قرار نگرفته باشد؛ در بیشتر مواقع دردناک است.
فشار بیش از حد
فشاری که به طور معمول به دندان‌ها وارد می شود نمی تواند آسیبی به ایمپلنت برساند. اما در صورتی که با بی احتیاطی ضربه به دندان ها وارد شود و یا با گاز زدن یا جویدن چیزهای نامعمول و سفت مثل یخ فشار بسیار زیادی به پایه ایمپلنت وارد شود؛ فشار بیش از حدی به استخوان فک وارد شده و استخوان فک اطراف را می شکند. دندانپزشک طول مشخصی برای ایمپلنت درنظر می گیرد تا خوردن یا جویدن غذاهای معمول موجب وارد آمدن فشار زیاد از طرف پایه ایمپلنت روی استخوان نشود اما در صورتی که این اتفاق بیافتد لثه های اطراف ایمپلنت ملتهب شده و موجب رشد باکتری در آنها و بروز بیماری پریودنتال خواهد شد. تمام این عوامل با درد شدیدی در ناحیه ایمپلنت کاشته شده همراه خواهد بود.
توجه نکردن به توصیه های جراح بعد از عمل جراحی
برخی بیماران از همان روزهای اولیه کاشت ایمپلنت فعالیت بدنی شدیدی را آغاز می کنند که موجب می‌شود احساس ناراحتی بیشتری داشته باشند و زمان بهبود ایمپلنت نیز افزایش پیدا کند. معمولاً بعد از عمل کاشت ایمپلنت دندان پزشک توصیه های زیادی به شما نمی کند اما بهتر است همان چند توصیه شامل حفظ بهداشت دهان و دندان، استراحت کافی و عدم وارد آمدن فشار بیش از حد به پایه ایمپلنت را به طور کامل رعایت کنید تا دردهای بعد از ایمپلنت دندان را تجربه نکنید.
مطالب مرتبط: چرک خشک کن دندان
عدم رعایت بهداشت دهان و دندان
ما هم می‌دانیم زمانی که جای خالی دندان تان را با ایمپلنت پر کردید دوست دارید آن را به همه نشان دهید اما قبل از این که دچار مشکل می شوید بهتر است از آنها به خوبی مراقبت کنید. با وجود این که ایمپلنت های دندانی مانند دندانهای طبیعی پوسیده و خراب نمی شوند اما به علت آسیب هایی که ممکن است به لثه و استخوان فک وارد شود هم چنین دندان‌های مجاور که تاثیر بدی روی ایمپلنت دندان می‌گذارد؛ بهتر است بهداشت دهان و دندان را هر روز رعایت کنید هر گونه ذرات غذا یا باکتری که از اطراف ناحیه ایمپلنت شده تمیز نشود می‌تواند ایجاد التهاب یا عفونت لثه کرده و دردناک باشد. مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و استفاده از دهانشویه ها و مراجعه به دندانپزشک به طور منظم از عواملی است که از بروز بیماری‌های دهان و دندان جلوگیری کرده و احتمال احساس درد در اطراف ناحیه ایمپلنت را کاهش می دهد.
درد ایمپلنت دندان یکی از اولین نشانه هایی است که بعد از از بین رفتن بی حسی تجربه خواهید کرد. این احساس درد در ناحیه ای که ایمپلنت کاشته شده کاملاً طبیعی است و حتی ممکن است در نواحی اطراف مانند چانه، گونه یا سایر دندان ها نیز احساس شود.
فرایند کاشت ایمپلنت شامل بریدن لثه ها و دریل کردن سوراخی در استخوان فک است تا پایه تیتانیومی داخل آن پیچ شود. این فرآیند به نظر ترسناک می رسد اما با استفاده از بی‌حسی موضعی و تکنیک های کاهش هوشیاری می توان بدون احساس هیچ دردی برای بیمار این عمل جراحی را انجام داد. در حقیقت بیشترین درد ایمپلنت پس از عمل جراحی احساس خواهد شد.
درد پس از عمل جراحی معمولاً با داروهای مسکن مانند ایبوپروفن طی چند روز برطرف می شود اما اگر پس از چند ماه یا چند سال در ناحیه ایمپلنت کاشته شده احساس درد کردید؛ چه دلیلی می‌تواند داشته باشد؟
 
 
درد ایمپلنت
 مطالب مرتبط: مراحل ایمپلنت دندان
 

دردهای بعد از ایمپلنت دندان – چرا، چگونه و کجا

در ادامه توضیحاتی در خصوص دلایلی که می تواند موجب شود ایمپلنت دندان در دهان شما ایجاد درد کند؛ خواهیم داد:
1. عفونت
یکی از معمول ترین مشکلات ایمپلنت دندان که ایجاد درد میکند؛ عفونت لثه یا بیماری پری ایمپلنتایتیس است. این بیماری به علت رشد باکتری که یا در حین عمل جراحی وارد ناحیه ایمپلنت شده و یا به علت عدم رعایت بهداشت دهان و دندان به ناحیه ایمپلنت نفوذ کرده است؛ ایجاد می شود. چون جراح برای انجام عمل جراحی کاشت ایمپلنت همه چیز را به دقت چک کرده و از ابزار های استریل استفاده می کند؛ احتمال ورود باکتری حین عمل جراحی بسیار نادر است و در صورتی که درد پس از کاشت ایمپلنت به علت بروز بیماری پری ایمپلنتایتیس باشد معمولاً ناشی از عدم رعایت بهداشت دهان و دندان مانند نخ دندان کشیدن یا مسواک زدن است. علائم دیگر این بیماری به جز درد شامل تورم، التهاب یا خونریزی اطراف محل ایمپلنت است.
اگر تصور کردید که دچار عفونت شده اید بنابراین بهتر است بلافاصله به دندانپزشک در کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید. اگر این علائم را نادیده بگیرید و پس از مدتی ناپدید شوند خطر عفونت استخوان زیر ایمپلنت و از دست دادن آن وجود دارد. اما در صورتی که عفونت را سریع تشخیص دهید می‌توانید ایمپلنت را با مصرف یک دوره آنتی بیوتیک و همچنین بهبود بهداشت دهان و دندان خود حفظ کنید.
در صورتی که کاشت ایمپلنت با شکست مواجه شود باید آن را از دهان خارج کرده و با پایه ایمپلنت دیگری پس از درمان کامل عفونت جایگزین کنید.
2.  ناپایداری
اگر ایمپلنت در محل خود لق شده باشد احتمالا به علت از دست رفتن استخوان اطراف آن است که نشان می‌دهد ایمپلنت شما با شکست مواجه شده و به خوبی و با استخوان اطراف فک در مرحله اولیه جوش نخورده است.
عدم پایداری پایه ایمپلنت ممکن است به علت سیگار کشیدن یا عدم قرار دادن صحیح پایه ایمپلنت توسط جراح در استخوان فک که تراکم ارتفاع کافی نداشته است؛ ایجاد شود. در هر صورت عدم پایداری ایمپلنت برای شما ایجاد درد خواهد کرد. متاسفانه در اکثر مواقع کاشت ایمپلنت در این شرایط با شکست مواجه شده و باید از دهان خارج شود.
۳. خوردن یا جویدن نادرست
اگر ایمپلنت دندان به درستی در استخوان فک جا نگرفته باشد؛ احتمالاً هنگام جویدن یا گاز زدن غذاها احساس‌درد خواهید کرد. همچنین خوردن غذا موجب وارد آمدن فشار بیش از حد به استخوان فک شده و برای شما احساس ناراحتی ایجاد خواهد کرد. البته این احساس درد جای نگرانی ندارد؛ معمولا با عوض کردن تاج دندان مصنوعی که روی ایمپلنت قرار گرفته با پروتز دندان مصنوعی که انطباق بهتری با پایه داشته باشد این درد بر طرف خواهد شد.
4. آسیب دیدن رشته های عصبی
یکی دیگر از مشکلات ایمپلنت دندان که ایجاد درد می کند آسیب رسیدن به رشته‌های عصبی است. هرچند که این اتفاق خیلی نادر پیش می‌آید اما اگر ایمپلنتولوژیست محل رشته عصبی را در استخوان فک پایین به درستی تشخیص ندهد و ایمپلنت به آن آسیب برساند؛ علائمی مانند خارش، بی‌حسی در نواحی پایین صورت مانند لب پایینی یا چونه و یک طرف زبان احساس خواهد شد. در اکثر موارد این علائم زمانی که رشته عصبی بهبود یابد برطرف میشود اما در مواردی نیز درد به طور دائم ادامه داشته است که در این صورت پایه ایمپلنت باید حتماً از دهان خارج شود.
مواردی که مطرح شد در کمتر از ۱۰ درصد ایمپلنت‌های کاهش داده شده مشاهده می شود و به طور معمول بیش از ۹۰ درصد عمل کاشت ایمپلنت با موفقیت انجام می شود. با توجه به پیشرفت های تکنولوژی و در دسترس بودن تکنیک هایی مانند سی تی اسکن، CAD/CAM، راهنماهای جراحی و دستورالعمل های پس از عمل جراحی و کاهش درد ایمپلنت دندان بسیاری از مشکلات به وجود آمده قابل حل است.
در صورتی که پس از کاشت ایمپلنت احساس درد یا ناراحتی دارید عوامل مختلفی وجود دارد که باید ریشه اصلی آن را پیدا کنید این مشکلات باید توسط جراح یا ایمپلنتولوژیست در اسرع وقت تشخیص داده شوند تا بتوانند به سرعت بهبود یافته و درد و ناراحتی شما را برطرف کنند. بدیهی است که احساس درد یا ناراحتی چند روز پس از کاشت ایمپلنت کاملاً طبیعی است اما در صورتی که درد پس از یک ماه برطرف نشد حتما باید علت آن بررسی و درمان شود.
مطالب مرتبط: ایمپلنت اقساطی

دردهای بعد از ایمپلنت دندان در کوتاه مدت

کاشت ایمپلنت دندان یک عمل جراحی است که پس از آن بیمار تا حدودی احساس درد و ناراحتی دارد. اما این احساس درد باید حداکثر طی ۱۰ تا ۱۴ روز از بین برود. در صورتی که درد و ناراحتی شما بیش از این مدت طول کشید و یا روز به روز شدیدتر شد؛ ممکن است به دلایل زیر باشد.
عفونت: اگر درد و ناراحتی شما همراه با التهاب لثه، خونریزی و احساس مزه بد در دهان باشد؛ احتمالا اطراف ایمپلنت شما عفونی شده است.
شل شدن هیلینگ کپ: هیلینگ کپ ها در صورتی که در جای خود محکم نشده باشند؛ ممکن است احساس فشار یا درد ایجاد کنند. 
فشار وارده از طرف دندان مصنوعی موقتی: پروتزهای دندان مصنوعی موقتی که به منظور زیبایی روی ایمپلنت ها ها قرار می گیرند ممکن است به محل عمل جراحی آسیب رسانده و موجب احساس درد شود.
آسیب دیدن رشته عصبی: درد، بی حسی یا خارش در لثه ها، گونه ها، لب ها یا صورت ممکن است نشانه آسیب رسیدن به رشته عصبی در حین جراحی کاشت ایمپلنت دندان باشد. همچنین در صورتی که ایمپلنت بسیار نزدیک به رشته عصبی کاشته شود نیز این درد و ناراحتی احساس می‌شود.
وجود مشکلات سینوسی: احساس درد یا ناراحتی یا فشار بعد از ایمپلنت دندان در فک بالا ممکن است به علت وارد شدن پایه ایمپلنت به حفره های سینوسی یا کاشته شدن آن بسیار نزدیک به حفره های سینوسی باشد.
جوش خوردن ضعیف به استخوان: این شرایط زمانی پیش می آید که پایه ایمپلنت به استخوان فک آن طور که انتظار می رود جوش نخورد و باقی بماند. در این شرایط بیمار تا حدودی احساس درد و ناراحتی به علت جابجا شدن ایمپلنت خواهد داشت.
  البته در صورتی که به تازگی ایمپلنت دندان کاشته اید؛ عادت کردن به این جسم خارجی به عنوان یکی از اعضای بدن کمی زمان می‌برد. بنابراین احساس درد و ناراحتی خفیف کاملاً طبیعی است. در هر صورت اگر درد و ناراحتی شدید داشتید که برای طولانی مدت ادامه داشت بهتر است برای اینکه جانب احتیاط را نگه دارید با جراح ایمپلنتولوژیست مشورت کنید تا در صورتی که مشکل اساسی وجود دارد پیش از آنکه ایمپلنت شما با شکست مواجه شود به سرعت تشخیص داده شده و برطرف شود.
مطالب مرتبط: ایمپلنت یک روزه

مشاوره رایگان دندانپزشکی

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

مریم

با سلام حدود 17 روز پیش دندان 6و7 فک پایین را بدون جراحی برای کشیدن و یا پیوند استخوان ایمپلنت کردم، تا یک هفته درد و تورمی نداشتم، اما در هفته دوم درد از دندان کناری ایمپلنت شروع شد و روز به روز بیشتر شد، بخصوص شبها که قابل تحمل هم نیست.... دکترم آنتی بیوتیک تجویز کردن و مسکن که کارساز نبود،. بعد دگزا دادن که اون هم بعد از یک روز دردم برگشت، آیا احتمال آسیب عصبی حین کاشت هست؟ و اینکه این آسیب عصبی قابل درمان هست یا حتی به شرط خوب شدن ممکنه بعد از نصب روکش برگرده؟

دکتر شهاب محمدی

سلام احتمال اسیب عصبی بعد کاشت نیست اما احتمال این که دندان در محوطه جراحی بهش فشار بیاد هست، نهایتش اینه دندان رو عصب کشی می کنید چیز خاصی نیست

حسین

سلام آقای دکتر عرض ادب. حدودا یه ماه پیش پایه ایمپلنت گذاشتم فک پایین که خوشبختانه بعد از جراحی درد هم نداشتم اما در مرحله دوم که الان ۵ روزه دکتر اباتمنت رو گذاشته دردش از بین نمیره حتی با مسکن بنظرتون مشکلی در کاشت ایمپلنت بوجود اومده؟

دکتر شهاب محمدی

باید از نزدیک ببینم و اینجوری نمیشه دقیق تشخیص داد، احتمال میدم لثه گیر کرده باشه و مشکلی پیش نیاد

خدای مهربان

سلام وقت بخیر دکترجان بنده دوسالی سه تا پایه ایمپلنت برا چهار دندان جلویی فک بالا انجام دادم .الان یکی از این سه تا ایمپلنت احساس درد و تورم داره البته از موقع کاشت هلنگینش افتاد و دکتر برام بست ام الان همان جا کمی درد و تورم داره؟این نشانه چیست باتشکر

دکتر شهاب محمدی

اگر اخیرا بستین درد لثه های اطرافش هست چیز مهمی نیست

صحرا

سلام خسته نباشید تقریبا ۲ هفته هست که همزمان دندان کشیدم و ایمپلنت گذاشتم از همون ابتدا دچار تورم در استخوان فک و زیر لب همان سمت و گوش و گونه شدم و خوب نمیشه در عکس هم کنار دندان ایمپلنت شده لکه سفیدی هست لطفا راهنماییم کنید

دکتر شهاب محمدی

عکس باید دیده بشه ممکنه تورم در استخوان باشه یا موارد دیگه ای دو هفته صبر کنید تا خوب بشه اگر نشد مراجعه کنید به دکتر

محمدرضا

سلام دکتر جان از کشور عمان اومدم ایران ایمپلنت با هلینگ کردم ، متاسفانه درهنگام جویدن غذا اشتباهی هسته الو رو با هلینگ فشاردادم درد شدیدی گرفت ،الان دیگه ایمپلنت شکست خورده

محمدرضا

سلام دکتر جان از کشور عمان اومدم ایران ایمپلنت با هلینگ کردم ، متاسفانه درهنگام جویدن غذا اشتباهی هسته الو رو با هلینگ فشاردادم درد شدیدی گرفت ،الان دیگه ایمپلنت شکست خورده

الهه

سلام بنده چند ماهی هست پین ایمپلنت گذاشتم اما از همون روزای اول تا الان موقع جویدن غذا درد میگیره حتی برای قالب گیری هم رفتم اما گفتن ب علت درد نمیتونن قالب گیری انجام بدن تا دکتر ویزیت کنم علتش چی میتونم باشه ممنون

فاطمه

سلام پنج ساعته آخر ین مرحله ایمپلنت را انجام دادم لحظه به لحظه دردم شدید تر میشه چه کنم ممنون

محمدرضا کرمی

سلام حدود ۲ هفته فک پایین دو واحد اینپلت انجام دادم ولی هنوز بی حسی رو ی لب و لثه احساس و سنگینی روی داندانهای کناری حس میکنم به دکتر مربوطه مراجعه کردم فرمودن چون نزدیک رشته عصبی اینپلت کاشته شده طبیعی هست و بعد از مدت یک ماه برطرف میشه ایا مشکل خاصی نیست

مرضیه

سلام آقای دکتر ۴روزی میشه ایمپلنت کردم کشیدن نداشتن دندان دو سمت چپ الان درد میگیره دندان های سمت پایین هم بیشتر همون سمت چپ با شیاف چند ساعتی آرام باز دوباره کم کم از دندان های پایین شروع ب درد میگیره

بهار

سلام خداقوت من سال 99دندونم روکش داشت و بدلیل ابسه مجبور شدم بکشمش و پایه ایمپلنت را برام بعد از تقریبا 6 ماه گذاستن و الان در سالمرداد 1401 مراجع کردم (چون پزشک هر سری میگفتن باید بمونه تا محکم بشه)دردی نداشتم فقط سمت بالای دندانم کنار بینی وقتی فشار وارد میشد درد داشت و گفتن سر پین ایمپلنت بزرگ هست و یکم شل هست باید تعویض بشه مجدد تعویض شد دو هفته تمام درد داشتم مراجعه کردم ابسه کرد بالای دندادن و گفتم مشکلی نیست در حال حاضر محکم هست و انتی بیوتیک تجویز کردن و خوب شد ولی قسمتی که ابسه کرده یکم مونده و انگار گوشت لثه سفت شده ولی امروز متوجه شدم بازدرد در همون قسمت کنار بینیم هست وقتی اون ناحیه را ماساژ میدم مشکل از چی میتونه باشه

دکتر شهاب محمدی

ممکنه یه بخشی از عفونت باقی مونده باشه باید ببینم تا نظر قطعی بدم

سلام آقای دکتر من ایران زندگی نمیکنم که بیام مطب ویزیت بشم حدود یک ماه پایه ایمپلنت فک بالا گذاشتم ولی درد امانم بریده پیش دکتر رفتم شک کرد دندان بین ایمپلنت ها عصب کشی نشده برای همین اون عصب کشیدکرد ولی من همچنان درد شدید دارم عفونت اصلا ندارم آقای دکتر باید چیکارر کنم قابل ذکر هست من سیگار هم میکشم خواهشا پیشنهادی دارید بهم بدید آقای دکتر کمکم کنید

سلام آقای دکتر من یه ماه خست پایه ایمپلنت گذاشتم ولی درد خیلی زیاد امانم بریده با هیچ مسکنی هم خوب نمیشه درد چنان زیاده من نمیتونم حتی یه ساعت راحت بخوابم پیش دکتر رفتم شک کرد دندون بین ایمپلنت باید باشه برای همین عصب کشی دقیق انجام داد ولی فایده نداره درد شدید تر هم شده عفونت هم اصلا ندارم قابل ذکر من ایران زندگی نمیکنم و‌سیگار هم میکشم آقای دکتر لطفا کمکم کنید

دکتر شهاب محمدی

باید عکس رادیولوژی رو ببینم تا نظر بدم معمولا مشکلی پیش نمیاد اما درد شما زیاده

علیرضا

سلام اقای دکتر من دقیقا دوهفته هست سمت پایین راست سه تا پایه انپلنت گذاشتم ، قرار هم هست دو روز دیگه برم بخیه هارا بکشم اما یکی از تمپلنت ها جاش درد می کنه این درد دو سه روزی هست اما دوتای دیگر خیر ، اقای دکتر دلیلش چی می تونه باشه ، تا ۱۰ روز اول هم از چرک خسک کن استفاده کردم طبق نظر دکتر مربوطه ولی جای یکشون درد می کنه.

دکتر شهاب محمدی

سلام دلایل زیادی داره که اکثرشون هم جای نگرانی نداره برید بخیه تون رو بکشید بهتون میگن چیکار کنید

محمد

با سلام پنج ماه هست که دندانم را کشیدم و پیوند استخوان زده اند بنظرتان برای نصب روکش دیر نشده و سوال دیگه اینکه بعد از پنج ماه که پایه ایمپلنت گذاشته ام دو سه شب است لثه ام جای پایه ایمپلنت درد می کند و فقط شبها درد می گیرد و روزها دردی ندارد بعد از پنج ماه علتش چه هست تورم و عفونت هم نداردممنون اگر زود تر جواب بدهید استرس پس زدن ایمپلنت را دارم

دکتر شهاب محمدی

نگران نباشید همه چی درست انجام شده

محمد

با سلام پنج ماه هست که دندانم را کشیدم و پیوند استخوان زده اند بنظرتان برای نصب روکش دیر نشده و سوال دیگه اینکه بعد از پنج ماه که پایه ایمپلنت گذاشته ام دو سه شب است لثه ام جای پایه ایمپلنت درد می کند و فقط شبها درد می گیرد و روزها دردی ندارد بعد از پنج ماه علتش چه هست تورم و عفونت هم نداردممنون اگر زود تر جواب بدهید استرس پس زدن ایمپلنت را دارم

محمد

با سلام پنج ماه هست که دندانم را کشیدم و پیوند استخوان زده اند بنظرتان برای نصب روکش دیر نشده و سوال دیگه اینکه بعد از پنج ماه که پایه ایمپلنت گذاشته ام دو سه شب است لثه ام جای پایه ایمپلنت درد می کند و فقط شبها درد می گیرد و روزها دردی ندارد بعد از پنج ماه علتش چه هست تورم و عفونت هم نداردممنون اگر زود تر جواب بدهید استرس پس زدن ایمپلنت را دارم

محمد

با سلام پنج ماه هست که دندانم را کشیدم و پیوند استخوان زده اند بنظرتان برای نصب روکش دیر نشده و سوال دیگه اینکه بعد از پنج ماه که پایه ایمپلنت گذاشته ام دو سه شب است لثه ام جای پایه ایمپلنت درد می کند و فقط شبها درد می گیرد و روزها دردی ندارد بعد از پنج ماه علتش چه هست تورم و عفونت هم نداردممنون اگر زود تر جواب بدهید استرس پس زدن ایمپلنت را دارم

فریده

سلام ببخشیدمن ۱۲روزه۳عدد پایه ایمپلنت دندونهای آخری فک پایین گذاشتم ولی ازروزدوم فقط درانتهای فکم بسمت گوش وچشمم موقع بازکردن دهان برای غذاخوردن بااینکه قاشق کوچک استفاده می کنم دردکشنده دارد علتش چیه؟🙏

دکتر شهاب محمدی

سلام احتیاج به معاینه حضوری داره لطفا به مطب مراجعه کنید در صورت صلاحدید

تیمار

سلام اقای دکتر من چهار ماه است دندان شش وهفت فک پایین را ایمپلنت کردم هنوز روکشش را نگذاشتم ولی بعضی از مواقع احساس درد در فک پایین و گاهی کرخت وبی حس است گاهی در د یه دره زیاد میشه به گردن وشانه هم میزند به دکترم هم دسترسی ندارم به نظرتون مشکل چیه

دکتر شهاب محمدی

درد به نحوی نیست که به شانه و کتف شما بزنه خیلی خفیف و کم هستش

شیما مددی

مدت دوماه است پایه ایمپلت کرهتی گذاشتم دو پایه کنار هم یک پایه خوب ویکی دیگه درد داره و وقتی به لثه دست میزنم ماسوره ودر میاد راهنمایی بفرمایید

دکتر شهاب محمدی

ممکنه از ضعیف بودن استخوان و لثه باشه اجازه بدید روند درمان طی بشه

فاطمه

سلام آقای دکتر من ۱۴ روز پیش پایه ایمپلنت گذاشتم هنوز بخیه رو نکشیده ولی الان سه روز روی همون پایه باد کرده علت میتونه چی باشه آنتی بیوتیک هم میخورم

مرضیه

سلام . دو هفته ایمپلنت کردم هنوز درد ولم نکرده . چه کار کنم طبیعیه ؟ همش مسکن میخورم

دکتر شهاب محمدی

سلام دردش طبیعیه

سلام ایا گلو درد بعد از اولین مرحله ایمپلنت عادیه پنج روز انجام دادم

امیر

سلام اقای دکتر خسته نباشید من ۱۴ روزه فک پایین ۳ تا ایمپلنت کردم تا سه روز اول دردم کامل رفت الان بعد ۱۴ روز دوباره درد شدید دارم چی کار کنم لطفا راهنمایی کنید

جعفر محمدی

سلام آقای دکتر،،،حدود ۱۲ روزه که پایه ایمپلنت را برای دندان ۷ فک پایین سمت راست کاشتم.در حالت عادی درد خاصی احساس نمیکنم، اما وقتی مایعی وارد دهان میشود(سرد،گرم و یا ولرم)، احساس درد برای چند دقیقه میکنم. بعدش این درد بند میاد و امروز متوجه شدم که درد از ناحیه خود پایه نیست، بلکه سمت پایین تر سمت استخوان دیواره دهان است که با فشار دادن با انگشت دست، اون درد را احساس میکنم...علتش چیه و درمان داره؟....هرروز هم دهان شویه استفاده میکنم و تب و لرز هم ندارم..‌‌ با سپاس فراوان

دکتر شهاب محمدی

به هیچ عنوان تحریکش نکنید و دست نزنید تا روال عادی خودش رو طی کنه

الهه

سلام آقای دکتر خسته نباشید ببخشید من ۱۱روزه دندون شش فک پایینمو ایمپلنت کردم ولی دقیقا رو لثم نبض احساس میکنم عکس هم گرفتم گفتن ک همه چی خوبه این نبض علتش چیه

دکتر شهاب محمدی

جای نگرانی نداره

زهراخادمیان

سلام من 6 ماه پیش برای کاشت ایمپلنت دندان فک بالا را جراحی کردم بعداز طی مراحل ایمپلنت چند روز پیش روکش ایمپلنت رادکتر گذاشتند قبل از روکش گذاشتن هیچ درد یامشکلی نداشتم اما بعد از اینکه روکش را گذاشتند خیلی درد دارم مسکن وانتی بیوتیک هم میخورم ولی دردش قطع نمیشه البته دکتر حین گذاشتن روکش خیلی فشار به فکم اوردند یعنی با فشار خیلی زیاد روکش را وصل کردند دلیل این همه درد چی میتونه باشه؟

سجاد

با سلام و خسته نباشید. درد به هنگام سفت کردن اباتمنت بر روی ایمپلنت، طبیعیه یا نه؟!

رستمی

سلام جناب دکتر ۱ هفته از روکش ایمپلنتم گذشته موقع جویدن غذای سفت احساس درد دارم مشکل از کجا میتونه باشه ؟؟؟

دکتر شهاب محمدی

سلام میتونه لثه های دورش درد بگیره یا ایمپلنت جوش نخورده بشه باید بررسی بشه

محمدرضا

سلام من یه هفته هست فک پایینمو که کلا دندون نداره ایمپلنت کردم ۶تا گذاشتم در یک روزاز آن روزهرروز درد دارم مسکن میخورم تادردش آروم بشه هر۸ساعت یک بار به نظرتون طبیعیه

دکتر شهاب محمدی

سلام بله طبیعی هستش

امیر

سلام دکتر من15 روز 8 تا بالا و6تا پایین ایمپلنت گذاشتم سینوس لیفت هم داشتم ولی درد دارم با یک عدد مسکن خوب میشه این درد خفیف تا کی میتونه طبیعی باشه؟چه موقع از موفقیت کاشت میشه اطمینان حاصل کرد؟

دکتر شهاب محمدی

سلام درد ممکنه تا دو هفته ادامه داشته باشه موفقیت ایمپلنت نیز در جراحی دوم مشخص میشه

علی

با سلام و خسته نباشید، من ۵ روز پیش روکش ایمپلنتم گذاشت دکتر ازون‌ روز شدید دندان درد دارم و هر روز داره شدیدترم میشه این درد، ایا طبیعی هستش این درد؟ ممنون اقای دکتر

.......

سلام یکماه است فک کامل بالا را هفت ایمپلنت گذاشتم و هنوز درد دارم ونگرانم لطفا راهنماییم کنید

.......

سلام یکماه است فک کامل بالا را هفت ایمپلنت گذاشتم و هنوز درد دارم ونگرانم لطفا راهنماییم کنید

علیرضا

سلام جناب دکتر محمدی عزیز....دکتر الان حدود چند روز هست که فک بالا که هفت ماه طول کشید و ایمپلنت کامل با کاشتن هفت عدد پایه ایمپلنت انجام شد...وقتی تاج های ایمپلنت ها رو گذاشتن...اولا احساس بدی دارم و درست نمی تونم غذا بخورم...ثانیا در ناحیه یکی از پایه ها و اطراف لثه اون پایه احساس درد دارم مخصوصا وقتی نخ دندون اطرافش میکشم....خیلی نگرانم....آنتی بیوتیک آیا مصرف کنم...تورو خدارلهنمایی کنید

انا

سلام ۱۰ روزه که ایمپلنت انجام دادم ولی هنوزم درد شدید دارم سر درد هم دارم .شبها دردش خیلی بیشتر واطراف قسمت ایمپلنت شده ورم دارم.مرتب قرص مسکن و انتی بیوتیک هم مصرف کردم

مهسا

سلام دکتر من ۴ روزه ایمپلنت انجام دادم ولی همچنان درد دارم و باید مسکن بخورم وقتیم دردش شروع میشه هم سرم درد میکنه بعد نفس هم که میکشم یجور دردی رو حس میکنم مثل سرماخوردگی که وقتی نفس میکشی دردناکه..میتونه دلیلش ایمپلنت باشه؟ دردسرم‌ از چیه ایا طبیعی هست

منصور

سلام آقای دکتر .. من حدود شش ماه پیش فک بالا و پایین روهم دوازده واحد ایمپلنت کردم فک بالا سمت چپ چهار عدد و سمت راست سه واحد پایین هم پنج واحد چپ و راست ..من تو این شش ماه هیچ دردی احساس نکردم اما از وقتی که خود قالب دندانها رو چسپ کردن سر درد میگیرم دلیلش چی میتونه باشه با تشکر

منصور

سلام آقای دکتر .. من حدود شش ماه پیش فک بالا و پایین روهم دوازده واحد ایمپلنت کردم فک بالا سمت چپ چهار عدد و سمت راست سه واحد پایین هم پنج واحد چپ و راست ..من تو این شش ماه هیچ دردی احساس نکردم اما از وقتی که خود قالب دندانها رو چسپ کردن سر درد میگیرم دلیلش چی میتونه باشه با تشکر

منصور

سلام آقای دکتر .. من حدود شش ماه پیش فک بالا و پایین روهم دوازده واحد ایمپلنت کردم فک بالا سمت چپ چهار عدد و سمت راست سه واحد پایین هم پنج واحد چپ و راست ..من تو این شش ماه هیچ دردی احساس نکردم اما از وقتی که خود قالب دندانها رو چسپ کردن سر درد میگیرم دلیلش چی میتونه باشه با تشکر

منصور

سلام آقای دکتر .. من حدود شش ماه پیش فک بالا و پایین روهم دوازده واحد ایمپلنت کردم فک بالا سمت چپ چهار عدد و سمت راست سه واحد پایین هم پنج واحد چپ و راست ..من تو این شش ماه هیچ دردی احساس نکردم اما از وقتی که خود قالب دندانها رو چسپ کردن سر درد میگیرم دلیلش چی میتونه باشه با تشکر

منصور

سلام آقای دکتر .. من حدود شش ماه پیش فک بالا و پایین روهم دوازده واحد ایمپلنت کردم فک بالا سمت چپ چهار عدد و سمت راست سه واحد پایین هم پنج واحد چپ و راست ..من تو این شش ماه هیچ دردی احساس نکردم اما از وقتی که خود قالب دندانها رو چسپ کردن سر درد میگیرم دلیلش چی میتونه باشه با تشکر

الهه

سلام من دیروز ایمپلنت انجام دادم دیشب تو خواب حس کردم یکی دوبار فکم خورد به هم البته نه خیلی محکم.امروز وقتی خواستم مایعات بخورم هربار که قورت میدادم یه درد پالسی زیر ایمپلنتم میداد.امکان داره شل شده باشه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام عرض ادب درد طبیعی هست و مشکلی نیست.

طفا

سلان من الان حدود ۱۸ تا ۱۹ روزه ایمپلنت کردم دو دندان اسیاب اخر فک پایین اما یکساعت هم بدون درد نبودم دردم بینهایته حتی من یکشب خواب نداشتم نن محدودیت استفاده از مسکن هم دارم دکتر هم رفتم عکسگرفت گفت مشکل عفونت یا چیز دیگه ای نیست تازه مجبور شدم دیروز اسیاب اخری کنار ایمپلنت رو بخاطر درد شدید و کمی لق شدن بکشم اما دردم بینهایته که تمام دندونام و گوشم را درگیر کرده حتی مسکن هم خیلی کم جواب میده راهکار

دکتر شهاب محمدی

سلام محدودیت چه نوع مسکنی دارین؟ خوراکی؟ تزریقی استفاده کنین. درد شدید می تونه به علت پس زدن ایمپلنت باشه. لطفا یه بار دیگه معاینه بشین.

مهتاب

سلام من يك سال پيش ايمپلنت كردم اصلا درد نداشتم تا اينكه رو كش لق شد وبا پيچش كنده شد به دكتر مراجعه كردم وپيچ رو با فشار وصل كردند وگفتند دوهفته ديگر بروم براى روكش الان خيلى درد دارم ومرتب مسكن مى خورم دليلش چيست كمكم كنيد لطفاً

سارا

سلام و عرض ادب _جناب آقای دکتر ؛ بنده ۵ ماه قبل اولین نوبت ایمپلنت رو انجام دادم که البته پودر استخوان هم زدن و ۹ دندان رو ایمپلنت کردم هفته آینده برای جراحی هیلینگ باید مراجعه کنم خیلی خیلی خیلی میترسم که مثل جلسه اول باشه که زیر جراحی واقعا اذیت شدم و میترسم دردش زیاد باشه تو رو خدا بگید درد داره بستن پیچها؟؟؟؟؟

نادعلی

سلام من ۵روزه پایه ایمپلنت کاشتم سه روز اول درد نداشتم ولی ازدیروز درد دندونم شروع شده بشدت درد میکنه

معصومه

سلام اقای دکتر من دوروزه روکش ایمپلنتمو نصب کردم ولی لثم زیر دندونی که ایمپلنت کردم درد میکنه ممکنه چی باشه قبل روکش اصلا درد نمیکرد

مرتضی

سلام بنده تقریبا یک ساله برای ایمپلنت به بیمارستان میلاد رفتم هنوز تمام نشده کارم ولی امروز برای امتحان پایه پیچها را باز کردن و پایه را گذاشتن ولی درد داشتم انگاری پیچها را بزرگتر درست کردن به این دلیل دوباره پیچهای اولی را بستن ولی الان درد دارم چکار کنم خیلی اذیت میشم

دکتر شهاب محمدی

سلام باید تو چند روز آینده رفع بشه اگر بهتر نشد باید معاینه بشین

ناصر

سلام من ۶ روز پیش در فک بالام ۳تا ایمپلنت گذاشتم و ایمپلنتهام دقیقا تو سینوسم هستن و از اون روز به بعد سر دردهای عجیبی دارم لطف میکنید بگید چه باید بکنم

دکتر شهاب محمدی

سلام باید عکستون رو‌ببینم

M6

چند درصد احتمال داره بعد از ایمپلنت این مشکلات که ذکر کردن پیش بیاد؟

دکتر شهاب محمدی

سلام حدود ۱۰ درصد

رمضانی

سلام من 4 ماه پیش دندان 4 از فک بالا رو ایمپلنت کردم مدت یک ماهه که ایمپلنت روکش شده متاسفانه بعد از روکش ایمپلنت هر 4 تا دندان جلویی من دردناک شد طوری که دو هفته ادامه داشت وحالا دو تا از دندانهایم کمی لق شده من فشار زیادی را در دندانهای جلویی احساس میکنم دوبار به دکترم مراجعه کردم و مشکلم را گفتم و عکس جدید هم گرفتم فقط میگوید مکلی نیست متاسفانه از دیروز تا حالا هم در قسمت بالایی لثه هم احساس درد زیادی دارم آیا میتواند علت بزرگ بودن اندازه روکش باشد؟

دکتر شهاب محمدی

سلام باید تشریف بیارین ویزیت ویزیت رایگانه

مائده

سلام آقای دکتر توروخدا کمکم کنبد الان یکماهه فک پایینم 6و7را ایمپلنت کردم بیحسی شدید ودرد دندان های پایینی رو دارم اصلا دردش آروم نمیشه چندبار دکترم رفتم آخرین باز دیروز بود گفت نمیشه کاریش کرد عصبت آسیب دیده .من خودم ناراحتی گوارشی دارم بهم گعت فقط مسکن بخور البته دوهفته هم انتی بیوتیک خوردم .بیحسی به کنار تمام دندان های پایینم درد میکنن دکتر گفت ممکنه سه ماه اینجور باشید ممکنه هم همیشه .آخه اینجور که نمیکشه من دارم درد میکشم عذاب میکشم .گفت نمیشه بخاطر معده ووده هات کورتون بخوری .دکتر جواب درستی بهمن نمیده .بنظر شما چیکارکنم آیا خوب میشم؟زندگیم مختل شده روز وشبم شده گریه

دکتر شهاب محمدی

سلام نیاز به بررسی دقیق، عکس cbct جدید و معاینه دارید

محمد

سلام من دوماه هست ایمپلنت کردم چندروز هست ک درد میکنه لثه ام هم تیر میکشه عکس هم گرفتم دکتر گفت مشکلی نداره پس برای چی اینطوریه

دکتر شهاب محمدی

سلام بهتره به دندانپزشک های دیگه هم برای معاینه مراجعه کنید.

شیدا

سلام آقای دکتر مامانم ۲ هفته هست ک پایه ایمپلنت رو گذاشته دردش اصلا اروم نمیشه پیش متخصص لثه و عصبم رفته متوجه نشدن دلیلش چی میتونه باشه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام درد ۲ هفته چندان غیر عادی نیست از لحاظ عفونت باید بررسی بشه

حسینی

سلام سه روز ایمپلنت گذاشتم کشیدن دندان نداشتم فقط ایمپلنت کاشت شد به صورت پانچ خونریزی نداشتم فقط الان همچنان درد دارم که بامسکن هم کنترل نمیشه

دکتر شهاب محمدی

سلام نگران نباشید از بین میره.

Reza

سلام دکتر. دوهفته هست دندونم رو کشیدم و ایمپلنت گذاشتم منتها از دو روز پیش که بخیه هام رو کشیدم متاسفانه راه که میرم درد موضعی در اون ناحیه احساس میکنم.بنده سیگاری هم هستم. این درد امکان داره به دلیل جوش نخوردن باشه

دکتر شهاب محمدی

سلام دلایل مختلفی میتونه داشته باشه سیگار هم برای ایمپلنت مضره ولی اگه دردتون کم‌ نشد باید ویزیت ‌بشین و شاید نیاز به عکس هم باشه

رویا

سلام‌. سه روز هست که دندان ۶ فک پایین رو کشیدم و پایه ایمپلنت گذاشتن هنوز درد داره و مسکن می خورم تا کی درد ادامه پیدا میکته..

دکتر شهاب محمدی

سلام اگه بعد از ۱۰ روز ادامه پیدا کرد نیاز به ویزیت دارین

رویا

سلام من الان دوساله اپیلنت انجام دادم الان هم درد دارم هم لثم می‌خواره مسکن با چرک خشن کن میخورم خوبه بعد چند ساعت باز شرع میشه

دکتر شهاب محمدی

سلام باید ویزیت بشین و ‌احتمالا نیاز به عکس هم هست

سحر

سلام من فک پایینی رو دو تا ایمپلنت و یک بریج هم بینش ایمپلنت کردم تاج و پایه هم به متصل هست غذا که میخورم موقع جویدن نان و میوه و حتی بیسکوییت درد دارم انکار فک بالای دندونم درد داره دو سه روزی هست، میخاستم بدونم مشکلی هست؟

دکتر شهاب محمدی

سلام باید معاینه بشین

سوسن

سلام من دوسال هست ایمپلنت کردم ولی الان چند روزه احساس درد در ناحیه دندان های ایمپلنتی دارم opjگرفتم دکتر گفتند چیزی نیست اما درد خوب نشده

دکتر شهاب محمدی

سلام باید معاینه بشید

خانم گلی

باسلام اقای دکتر مادرم ۴ سال است اینپلنت کردند و گاهی اوقات جای ایمپلنت درد میکنه و سخت چیزی میخورن،بهداشت دهان و دندان رو هم رعایت میکنن

دکتر شهاب محمدی

سلام نیاز به معاینه و عکس دارن

مژگان

سلام دکتر من چهل و پنج روزه پایه ایملنت گذاشتم الان کمی درد دارم و وقتی بهشون دست میزنم تکون میخوره چیکار کنم ؟

مژگان

سلام دکتر من ی ماه دو تا دندون پایین جلو پایه ایمپلنت‌ گذاشتم حالا احساس می کنم یکیشون درد داره خفیف دست میزنم بهش ی ذره لق شده خیلی ضعیفه لقیش حالا چکار باید بکنم ممنون میشم

منيره استجلو

سلام ششماه كه بيوند استخوان زدم وسه روز است كه بايه كزاشتم ولى خورد خورد استخوا ن مياد بيرون نظر شما مخواستم بدونم....با تشكر

دکتر شهاب محمدی

سلام معاینه باید بشین

منيره استجلو

سلام ششماه كه بيوند استخوان زدم وسه روز است كه بايه كزاشتم ولى خورد خورد استخوا ن مياد بيرون نظر شما مخواستم بدونم....با تشكر

دکتر شهاب محمدی

سلام معاینه باید بشین

یاسمن

باسلام.آقای دکتر به مدت ۵ روز هست که ایمپلنت انجام دادم ، اما درد فراولن در ناحیه فک دارم.با انکه مدام مسکن و انتی بیوتیک استفاده می کنم.لطفا مرا راهنمایی کتید

دکتر شهاب محمدی

سلام کمی صبر کنین بهتر نشدین ویزیت لازمه

مهدی عادلی

سلام من پریشب مرحله آخر ایمپلنت رو انجام دادم از دیروز درد شدید دارم رفتم پیش دکتر بهم داروی چرک خشکن داد گفت التهاب داره ولی ایمپلنت من اصلا لق نیست درست میشه به نظرتون!

دکتر شهاب محمدی

سلام بله به احتمال خیلی قوی

زهرا

سلام آقای دکتر دو روز هست قالب ایمپلنت دندونم رو گذاشتم اما همچنان درد میکنه میخواستم ببینم طبیعیه یا نه ممنون میشم پاسخ بدهید

دکتر شهاب محمدی

سلام کمی صبر کنین اگه بهتر نشد نیاز به ویزیت دارین

طاهره

باسلام ،،حدوا ۱۰ سال میشه ایمپلنت کردم،،به تازگی احساس می کنم درد می کند ،،فک پایین آخرین دندان هست ،، از نظر بهداشت ،،مسواک میزنم ،،نخ ازدندان استفاده می کنم،گه گاهی که آزرده میشود آب نمک می گیرم پای دندانم ،،راهنمایی بفرمایید ،،ممنون میشم

دکتر شهاب محمدی

سلام نیاز به ویزیت و عکس رادیولوژی میباشد

ZahrA

سلام من امروز دندون شماره ۵ بالا رو کشیدم و جاش پایه ایمپلنت گذاشتند و بخیه زدند معمولا دردش کی بهتر میشه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام ۳ روز حدودا

مهران مبینی

سلام دکتر دو سال هست ایمپلنت کردم همهاش حس میکنم بین لثه ودندان در آخر فک نخ گیر کرده دکتر رفتم میگه چیزی نیست اما با زبون حسش میکنم ودر اون ناحیه چند روزی هست احساس درد میگنم

دکتر شهاب محمدی

سلام باید ویزیت بشین

دریا

سلام ۴روزی میشه که ایمپلنت دکترگذاشته امانمیدانم چرااحساس سنگینی واضافه بودن وگیرکردن غذاکناران را ندارم درصورتی که نخ دندان و مسواک میزنم امابهترنمیشود لطفا راهنمایی کنید

دکتر شهاب محمدی

سلام نگران نباشید عادی میشه.