02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

برندهای سازنده ایمپلنت دندان ایرانی - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1398/07/20

بروزرسانی شده در: 1403/01/30

ایمپلنت دندان یک پیچ تیتانیومی است که فرایند ساخت پیچیده‌ای دارد. هرچه آلیاژ تیتانیومی استفاده شده در ساخت این ایمپلنت، کیفیت بالاتری داشته باشد و طراحی سطح آن نیز  به منظور کاشت در استخوان فک سازگاری بهتری ایجاد کند؛ هزینه ساخت ایمپلنت بالاتر می رود و قیمت آن نیز افزایش می یابد. امروزه کشور های معتبری که در ساخت ایمپلنت دندان  معروف اند به چند کشور آمریکا، سوئیس، آلمان، فرانسه و ایتالیا به عنوان ایمپلنت دندان درجه یک و کره جنوبی به عنوان ایمپلنت دندان درجه دو محدود می‌شوند. از مشهورترین برندهای تولید کننده ایمپلنت جهان در می‌توان به شرکت اشترومن سوئیس و زیمر آمریکا  اشاره کرد. خوشبختانه در حال حاضر ایران جزو یکی از ۵۹ کشوری است که با بهره گیری از تکنولوژی های جدید طبق استاندارد های بین المللی توانسته است ایمپلنت دندان را توسط تجهیزاتی با دقت بالا و کیفیت قابل قبول تولید کند. از چند سال پیش سه شرکت ایرانی، طراحی و ساخت ایمپلنت دندان  را با موفقیت آغاز کردند:

1- شرکت کیمیا کاشت اطباء

شرکت کیمیا کاشت اطباء با تکیه بر دانش مهندسین و متخصصین ایرانی از دانشگاه های معتبر مانند امیرکبیر و علم و صنعت اقدام به ساخت و طراحی ایمپلنت دندان کرده است. این کارخانه که از سال ۹۶ در سنندج کردستان تاسیس شده از دستگاه های CNC ساخت کشور سوئیس و تیتانیوم gr۴ که از با کیفیت ترین مواد اولیه جهان تولید آمریکا می باشد؛ برای ساخت ایمپلنت دندان بهره می برد. آزمایشگاه کنترل کیفی شرکت کیمیا کاشت اطباء سطح کیفی ایمپلنت دندان  ایرانی را با استانداردهای بین‌المللی تطابق داده و تضمین می کند که کیفیت و نحوه ساخت ایمپلنت ها با برندهای اروپایی و آمریکایی در حال رقابت است.
شرکت کیمیا کاشت اطباء توانسته است با ساخت اجزاء مختلف ایمپلنت در سایزها و ابعاد مختلف نیاز دندانپزشکان و بیماران ایرانی را که در حال افزایش چشمگیری است تامین کرده و از طرف دیگر ایمپلنت دندان با کیفیت خود را به نقاط مختلف جهان صادر کند.
طبق آمارهای سازمان ایمپلنتولوژی سالانه حدود ۷۰۰ هزار ایمپلنت دندان  در ایران کاشته می شود و این شرکت قادر است حدود یک سوم از نیاز داخلی را  را تامین کند. با توجه به کاهش هزینه های بیماران با استفاده از ایمپلنت دندان  ایرانی ساخت شرکت کیمیا کاشت اطبا حدود ۲۰ میلیون دلار در سال از خروج ارز از کشور جلوگیری می شود. مدیرعامل این شرکت بیان کرده که فاز دوم این کارخانه در حال ساخت است و با هدف پوشش نیاز بازار کل کشور به ایمپلنت دندان توسعه خواهد یافت.
شرکت کیمیا کاشت اطبا با اخذ تاییدیه ها و مجوز های معتبر جهانی و مجوزهای ساخت و تولید ایمپلنت دندان از سازمان های ذیربط داخلی در بین بیش از ۶۰۰ کارخانه کاشت ایمپلنت در جهان قرار دارد که توانسته است کیفیت قابل قبولی را ارائه دهد. سازمان استاندارد با بررسی ایمپلنت های دندانی ساخت این شرکت بیان کرده که کیفیت آنها حتی از کیفیت ایمپلنت‌دندان زیمر آمریکا نیز بالاتر است و به همین علت است که شرکت کیمیا کاشت اطبا کلیه ایمپلنتهای دندانی ساخته شده توسط این شرکت را به صورت مادم العمر گارانتی می کند.
تولید ایمپلنت های دندانی شرکت کیمیا کاشت اطبا در سه خط تولید مختلف با نامهای کیمیا1، کیمیا ۲ و کیمیا ۳ انجام می گیرد. در حال حاضر نمونه کیمیا 1 هم تراز با ایمپلنت های کره ای ساخته شده و قیمت آن حدود دو سوم ایمپلنتهای کره‌ای است. کیفیت ساخت کیمیا ۲ با محصولات درجه یک اروپایی مانند سوئیس، آلمان و فرانسه رقابت می کند. در حالی که قیمت آن نصف هزینه پرداخت شده برای ایمپلنت اروپایی است. برند کیمیا ۳ نیز بهترین و با کیفیت ترین ایمپلنت دندان تولید شده در کارخانه کیمیا کاشت اطبا است که طبق استاندارد های موجود با کیفیت ایمپلنت دندان زیمر آمریکا رقابت می کند. قیمت تمام شده این محصول حدوداً یک سوم هزینه ای است که بابت ایمپلنت دندان زیمر آمریکا در بازار داخلی باید پرداخت شود.
ویژگی های منحصر به فرد ایمپلنتهای دندانی ایرانی شامل سایزهای متنوع از ۸ تا ۱۴ میلیمتر که دست دندانپزشک را برای انتخاب و انجام عمل جراحی کاشت ایمپلنت باز می‌گذارد و موفقیت کاشت ایمپلنت را افزایش می دهد و همچنین گارانتی مادام العمر ایمپلنت ها توسط شرکت کیمیا کاشت اطبا موجب شده استفاده از این ایمپلنت‌های دندانی افزایش روز افزونی داشته باشند.
کارخانه شرکت کیمیا کاشت اطبا در سنندج کردستان در شهرک صنعتی شماره ۲ به تولید ایمپلنت ایرانی مشغول است. پیش از شروع فعالیت این شرکت ایمپلنت های کره ای بیشترین بازار فروش ایران را در دست داشتند و حدود ۷۴ درصد از ایمپلنتهای مصرف شده در ایران را تامین می کردند اما خوشبختانه با عرضه ایمپلنت دندان ایرانی ساخت این شرکت به بازار، استفاده از ایمپلنت دندان کره ای حدود ۲۰ درصد کاهش و مصرف ایمپلنت دندان ایرانی به همین میزان افزایش پیدا کرد.
در حال حاضر شرکت کیمیا کاشت اطباء اولین تولید کننده ایمپلنت های دندانی در ایران است که توانسته تکنولوژی طراحی و ساخت ایمپلنت دندان را با کمک دندان پزشکان، مهندسین مواد، مهندسین پزشکی و بسیاری از متخصصین دیگر در ایران بومی سازی کند. محصول تولید شده در این شرکت نه تنها از لحاظ کیفیت با برترین برندهای دنیا و مشهورترین آن ها رقابت می کند بلکه قیمت آن نیز پایین تر از محصولات تولید شده و وارد شده به بازار ایران است.
 
 
ایمپلنت ایرانی
  مطالب مرتبط: ایمپلنت فوری
 

2- شرکت کوشافن پارس

شرکت مهندسی و تولیدی کوشا فن پارس در حال حاضر تولید کننده تجهیزات دندانپزشکی است. این شرکت با تولید محصولات متنوع و با کیفیت توانسته سابقه ۳۰ ساله خود را در این حوزه با نامی معتبر حفظ کند و بتواند صادرات محصولات تولید شده ایرانی در حوزه دندانپزشکی را به ۲۵ کشور جهان داشته باشد. با توجه به این که روش کاشت ایمپلنت در جهان گسترش روز افزونی پیدا کرده و دوام و طول عمر این روش نسبت به روش های جایگزین کردن دندان های از دست رفته دیگر مانند بریج و دندان مصنوعی درصد موفقیت بسیار بالاتری دارد در کشور ایران نیز هر ساله بیش از ۶۷۰ هزار ایمپلنت دندان کاشته می شود و طبق مرکز آمار ایران رشد سالیانه کاشت ایمپلنت در این کشور هر سال ۵ درصد افزایش خواهد یافت. پس از اطلاع از چنین بازار گسترده و مناسبی در ایران، شرکت کوشافن پارس تصمیم گرفت طرح تولید و ساخت ایمپلنت دندان ایرانی را در اولویت های تولید خود را در صنعت دندانپزشکی قرار دهد. چون این شرکت در میان کشورهای اروپایی، بسیار خوش‌نام و شناخته شده است توانست با رایزنی های متعدد نظر شرکت اشترومن سوئیسی را که یکی از مشهورترین شرکت‌های سازنده ایمپلنت‌های دندان در جهان است جلب کرده و با انعقاد قراردادی تحت لیسانس این شرکت ایمپلنت دندان ایرانی را تولید کند.
از حدود یک سال پیش که قرارداد تولید ایمپلنت دندان از طرف شرکت اشترومن با شرکت کوشا فن پارس منعقد شده است این شرکت با همکاری دندانپزشکان و لابراتوارهای دندانپزشکی، مهندسین پزشکی، مهندسین مواد، مهندسین مکانیک، جراحان فک و صورت، ایمپلنتولوژیست ها، پریودنتولوژیست ها و تکنسین های ساخت پروتزهای دندانی نخبه و دانش‌آموخته در دانشگاه های معتبر و همچنین متخصصینی که تجربه و تبحر کافی در کلیه رشته های مربوط به ایمپلنتولوژی و دندانپزشکی و مهندسی را دارند؛ شروع به تجهیز کارخانه و خرید دستگاه ها و ماشین آلات برای تولید محصول اولیه و ارسال آن جهت تست های تخصصی به سازمان استاندارد نموده است.
پس از گذشت دو سال این شرکت در حال حاضر ایمپلنت‌دندان ایرانی را تحت لیسانس اشترومن سوئیس به بازار عرضه می کند. کیفیت ایمپلنت دندان شرکت کوشافن پارس کاملا مطابق با استاندارد های جهانی و تکنولوژی شرکت اشترومن است. اما به علت تولید شدن در داخل کشور هزینه های بسیار کمتر و خدمات پس از فروش بالاتری دارد. کیفیت و استاندارد بالای ایمپلنت های دندانی تولید شده توسط شرکت کوشافن پارس به حدی بالاست کرد که آنها اطمینان دارند به زودی طی سال‌های آتی می‌توانند ایمپلنت های تولید شده در ایران را به سراسر جهان صادر کنند.
گروه اشترومن یکی از شرکت هایی است که توجه خاصی به تحقیق و توسعه و استفاده از تکنولوژی های به روز و جدید در ساخت انواع تجهیزات دندانپزشکی دارد. این شرکت با بیش از ۲۰ سال سابقه در تولید ایمپلنت های دندان شبکه های گسترده ای برای فروش در سراسر دنیا داشته و همکاری های بین المللی برجسته ای در خصوص تولید ایمپلنت، پروتز و تجهیزات پیشرفته دیگر با تکنولوژی های جدید مانند CAD/CAM یا تکنولوژی دیجیتال در سراسر جهان دارد. محصولات گروه اشترومن که دفتر اصلی آن در شهر بازل سوئیس قرار دارد در حال حاضر به بیش از ۱۰۰ کشور دنیا صادر می شود. محصولات گروه اشترومن جزو خلاق ترین با کیفیت ترین و بدون نقص ترین محصولاتی است که توسط مصرف کننده مورد استفاده قرار می گیرد. اکثر کلینیک دندانپزشکی  پیشرفت و معتبر از ایمپلنت های دندانی شرکت اشترومن به عنوان قابل اعتماد ترین ایمپلنت‌های دندانی که بیشترین درصد موفقیت را دارند یاد می کنند.
مطالب مرتبط: ایمپلنت ارزان

3- شرکت نیک کاشت آسیا

شرکت نیک کاشت آسیا که یکی از شرکت‌های زیر مجموعه اداره کل تجهیزات دندانپزشکی است؛ توانسته ایمپلنت دندان را از سال ۹۳ تحت لیسانس شرکت ایمپلنت های آلمان طراحی و تولید کند. ایمپلنت های دندان تولید شده توسط این شرکت از سال ۹۳ با نام بایونیک در بازار ایران شناخته می‌شد. در همان سال مرکز تحقیقات ایمپلنت دانشگاه علوم پزشکی تهران تمایل خود را با همکاری با این شرکت به منظور ارتقاء سطح کیفی ایمپلنت های دندانی ساخته شده اعلام کرد. پس از انعقاد قرارداد بین این دو شرکت واحد تحقیق و توسعه با همکاری پریودنتیست ها، پروستودنتیست ها، جراحان فک و صورت، مهندسین پزشکی، مهندسین شیمی، مهندسین متالورژی و گرافیست ها و طراحان معتبر و حرفه ای شروع به کار کرد و در نهایت ایمپلنت ایرانی سینا بایونیک با کیفیت بسیار بالا و تکنولوژی پیشرفته ای که قدرت رقابت در بازار داخلی و خارجی را داراست طراحی و تولید شد.
در حال حاضر ایمپلنت دندان ایرانی تولید شده توسط شرکت نیک کاشت آسیا موفق به اخذ گواهینامه های بین المللی آمریکا در زمینه طراحی و تولید ایمپلنت های دندانی داخل استخوانی گردیده است که برای اولین بار در کشور تولید شده اند. اخیراً این شرکت همکاری خود را با متخصصین دانشگاه علم و صنعت نیز آغاز کرده تا بتواند هر چه بیشتر سطح کیفی محصولات تولید شده را ارتقا دهد. سازمان استاندارد با بررسی ایمپلنت دندان سینابایونیک تایید کردند که کیفیت ایمپلنت های دندانی تولید شده در شرکت نیک کاشت آسیا قابل رقابت با برندهای اروپایی می باشد.
شرکت نیک کاشت آسیا با حمایت شرکت ایمپلازا آلمان یکی از تولید کنندگان مطرح ایمپلنت دندان در جهان توانسته محصولات جدید خود را تحت عنوان ایمپلنت سینابایونیک تیپ ۲ و تیپ ۳ تولید کند. تمامی محصولات ایمپلنت دندان بایونیک این شرکت موفق به اخذ گواهینامه های بین المللی ایزو از موسسه IGC در زمینه طراحی و تولید ایمپلنت های دندانی داخل استخوانی شده اند.
به نظر می رسد با پیشرفت قابل توجه طراحی و تولید ایمپلنت های دندان ایرانی و قیمت مقرون به صرفه آنها کم کم استفاده از این محصولات جای خود را در مطب های دندانپزشکی باز کرده و بتواند جایگزین ایمپلنت های دندانی کره ای و حتی اروپایی شود.
 مطالب مرتبط: ایمپلنت دیجیتال

مشاوره رایگان دندانپزشکی

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

امیر ابراهیمی

هزینه ایمپلنت ایرانی چقدر است چنتا دندان کشیدم میخواستم ایمپلنت کنم ممنون میشم هزینه رو بهم بگید

دکتر شهاب محمدی

سلام هزینه ها تو سایت موجوده.