02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

انواع روکش دندان را بشناسید

زمان مطالعه : 5 دقیقه | منتشر شده در: 1400/01/12

بروزرسانی شده در: 1401/12/16

یکی از روش های زیبایی و حفظ سلامت دندان ها، استفاده از روکش دندان است. اجرای بدن ما انسان ها یا به عبارتی آنچه را که خداوند آفریده بی عیب و نقص است. اما ممکن است در طول زندگی به علت بی توجهی به سلامت دهان و دندان یا بروز مشکلات مختلف، باعث آسیب دیدگی به دندان ها شود. روکش دندان می تواند در این هنگام به شما کمک کند تا علاوه بر محافظت از سلامت دندان هایتان، زیبایی را به دهان و دندان شما اهدا کند.

اما یکی از سوالاتی که در این مورد مطرح است، مربوط به انواع روکش دندان می باشد. قطعا لازم است بدانید تا چند نوع روکش دندان وجود دارد تا پس از آشنایی کامل با آن ها یکی از آن ها را برای اجرا انتخاب کنید. در این مطلب از وب سایت دکتر محمدی قصد داریم تا در مورد انواع روکش دندان با شما صحبت کنیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا پس از آشنایی کامل با روکش دندان،دسته بندی های مختلف آن را بشناسید.

آشنایی با روکش دندان

عدم رعایت بهداشت توسط ما باعث می شود تا خرابی هایی در دندان هایمان ایجاد شود. بد رنگی و از دست رفتن زیبایی یکی از این مشکلات و خرابی ها است. اما گاهی دندانمان بر اثر ضربه دچار شکستگی خواهد شد. به نظر شما برای رفع این مشکل چه باید کرد؟ اگر شکستگی دندان بسیار کوچک باشد، می توان آن را به کمک روش پر کردن، اصلاح کرد. اما اگر شکستگی کمی بیشتر باشد، تنها روش مورد استفاده استفاده از روکش دندان است. .

روکش دندان باید متناسب با شکل و فرم دندان خودتان باشد. شما با استفاده از این روش می توانید چند سالی سلامتی را برای دندان هایتان تامین کنید. علاوه بر تامین سلامتی دندان ها، استفاده از روکش می تواند زیبایی منحصر به فردی به شما اضافه کند. با استفاده از روکش دندان زیبایی تان دو چندان خواهد شد.

روکش دندان

مطالب مرتبط: روکش دندان چیست

کاربرد های روکش دندان

شاید برایتان سوال باشد که روکش دندان در چه مواردی کاربرد دارد. یا به عبارتی کاربرد های روکش دندان چیست؟ روکش دندان را می توان با دلایل مختلفی استفاده کرد اما 5 مورد از مهم ترین کاربرد های روکش دندان عبارتند از: رفع ترک های دندانی، ترمیم زیبایی دندان های بدرنگ، پوشاندن دندان های شکست خورده، رفع مشکل دندان هایی که به علت شکستگی تاج توانایی نگه داشتن پر کردگی را ندارند و بازسازی کردن سطوح جونده دندان. این 5 مورد از مهم ترین کاربرد های روکش دندان هستند. اما در ادامه به معرفی انواع روکش های دندان خواهیم پرداخت .

روکش دندان سرامیکی فلزی

یکی از انواع روکش های دندان، روکش سرامیکی فلزی است. به این روکش ها روکش سرامیک جوش نخورده یا پی اف ام نیز گفته می شود. اجرای اصلی این روکش ها را یک  قاب فلزی درون هسته و یک لایه سرامیک شکل می دهد. این ترکیب می تواند هم زیبایی و هم ایمنی دندان هایتان را تامین کند.

این روش ها بر خلاف روکش های تمام سرامیکی به هیچ عنوان دارای شکستگی کامل نمی شوند. لب پر شدن روکش های دندان امری طبیعی است اما شکستگی کامل در برخی روکش ها مانند روکش های تمام سرامیکی رخ می دهد. البته این مسئله چندان مهم نیست زیرا شکستگی  به سادگی رخ نمی دهد. این موضوع بیشتر جهت این بیان شد که بدانید با داشتن دندان قروچه شدید امکان آسیب دیدگی به روکش ها وجود دارد.

روکش دندان

مطالب مرتبط: اسنپ اسمایل

روکش دندان تمام سرامیکی

یکی از پرطرفدار ترین انواع روکش دندان، روکش های سرامیکی است. این روکش ها بیشتر جهت زیبایی دهان و دندان های استفاده می شود. در این روکش ها بر خلاف روکش های سرامیکی فلزی، هیچ فلزی وجود ندارد و تمامی آن از سرامیک ساخته شده است. البته لازم است بگوییم که این سرامیک دندان پزشکی از مواد بسیار مرغوب و مقاومی ساخته شده و به راحتی شکسته نمی شود.

اکثرا از این روکش ها برای دندان های جلویی استفاده می شود زیرا هنگام لبخند زدن زیبایی خاصی به چهره شما می دهند . نباید فراموش کنید که استفاده از این روکش ها برای دندان هایی که تحت فشار قرار می گیرند توصیه نمی شود زیرا مقاومت این روکش ها از سایرین پایین تر است.

روکش دندان

مطالب مرتبط: مراحل ایمپلنت دندان

روکش دندان تمام فلزی

از جمله دیگر دسته های روکش دندان، روکش های تمام فلزی است. انتخاب این روکش برای دندان ها بسیار هزینه بردار و گران است زیرا این روکش ها تماما از جنس طلا و فلزات گران قیمت است. این روکش ها استحکام بسیار زیادی در مقابل انواع روکش های دندان دارند و به راحتی آسیب نمی بینند. البته باید این را هم ذکر کنیم که این روکش ها هیچ تحریکی برای لثه ایجاد نخواهند کرد.

اما نباید زیبایی دندان را نادیده گرفت. استفاده از روکش های فلزی که شکل زیبایی ندارد باعث می شوند زیبایی دندان هایتان از دست بروند. غالبا قرار گرفتن دندان فلزی در دهان حس خوبی به انسان منتقل نمی کند به همین دلیل این روکش ها را بیشتر برای دندان های پشت دهان استفاده می کنند.

شما برای ما از انواع روکش دندان بنویسید

در این مطلب از وبسایت دکتر محمدی سعی کردیم تا شما را با انواع روکش دندان و کاربرد های آن آشنا کنیم. مطالعه این مطلب می تواند به شما در انتخابی مناسب تر کمک کند. شما می توانید در انتهای این مطلب، دیدگاه های خود را برای ما بنویسید. شما می توانید تمامی سوالات خود در خصوص روکش دندان و انواع آن را برای ما به اشتراک بگذارید.

 

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!