02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

جرم گیری چه نقشی در سلامت دندان دارد؟

زمان مطالعه : 6 دقیقه | منتشر شده در: 1399/12/23

بروزرسانی شده در: 1401/12/16

سلامت بودن دندان ها و بهداشت دهان، امروزه به یکی از نیازهای اکثر مردم تبدیل شده است. مردم زیبایی را دوست دارند و سعی می کنند با راهکار های مختلف آن را به دست آورند. زیبایی دهان و سلامت دندان ها نیز یکی از مهم ترین بخش های زیبایی است که باید آن را به دست آورید. به نظر شما از چه طریقی می توان سلامت دهان و دندان را به دست آورد؟ یکی از روش های به دست آوردن زیبایی دهان و دندان جرم گیری است. در این مطلب از وب سایت دکتر محمدی قصد داریم تا در مورد نقش جرم گیری در سلامت دندان با شما صحبت کنیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا بدانید جرم گیری چه نقشی در سلامت دندان دارد؟

نقش جرم گیری در سلامت دندان ها

برخی افراد انجام دادن جرم گیری را عملی بیهوده تلقی می کنند و گمان می کنند که انجام جرم گیری نه تنها به سلامت دندان های آن ها منجر نمی شود، بلکه هزینه کردن اضافی نیز می باشد. اما جرم گیری دندان های علاوه بر بهبود سلامت دهان و دندان، می تواند بر سلامت بدن نیز تاثیر مثبت بگذارد. حال قصد داریم چند مورد از نقش های مثبتی که جرم گیری در سلامت دندان هایتان ایفا می کند را بیان کنیم.

جرم گیری چه نقشی در سلامت دندان دارد؟

مطالب مرتبط: قیمت ایمپلنت دندان

جلوگیری از جمع شدن پلاک

تجمع پلاک یکی از جدی ترین آسیب ها را به دندان های شما وارد می کند. استفاده از مسواک به صورت روزانه تا حدودی می تواند دندان ها را تمیز کند. جرم گیری بهترین راهکار برای عدم تجمع پلاک است. شما با استفاده از مسواک یا حتی نخ دندان نمی توانید تمامی نقاط دهان را به خوبی تمیز کند.

تجمع پلاک ها در یک نقطه می تواند به مرور زمان باعث پوسیدگی و از بین رفتن دندان شما شود. یکی از مهم ترین نقش های جرم گیری بر سلامت دندان همین جلوگیری از تجمع پلاک است. شما با استفاده از جرم گیری می توانید پلاک های تشکیل شده در دهان را خارج کنید و سلامت را به دندان های خود هدیه دهید.

رفع بوی بد دهان

بوی نامطلوب دهان یکی از پر تکرار ترین معضلاتی است که اغلب مردم با آن رو به رو هستند. رعایت بهداشت دهان و دندان می تواند باعث زدودن بوی بد از دهان شود. اما بهترین راهکار برای رفع دائمی بوی نامطلوب دهان چیست؟ یکی از دیگر نقش های کاربردی جرم گیری، رفع بوی نامطلوب دهان و اهدا کردن بوی تازه به دهان شماست.

افرادی هستند که علاوه بر رعایت بهداشت به صورت روزانه، باز هم با بوی نامطلوب از دهان خود مواجه اند. تنها راه پیش روی این افراد جرم گیری دندان ها است جرم گیری منظم دندان ها بهترین راهکار برای مبارزه با بوی بد دهان است. شما می تواند با انجام جرم گیری دندان، احساس تازه و نو را به سلامت دندان های خود هدیه دهید.

جرم گیری چه نقشی در سلامت دندان دارد؟

مطالب مرتبط: مراحل ایمپلنت دندان

جلوگیری از بیماری های لثه ای

یکی دیگر از نقش های سازنده ای که جرم گیری در سلامت دندان ها دارد، جلوگیری از ایجاد بیماری های لثه ای و از دست رفتن استخوان لثه است. برخی انسان ها نسبت به سلامت دهان و دندان خود بی اعتنا اند و چندان توجهی به سلامت دهان خود نمی کنند. این کار رفته رفته باعث تشکیل بیماری های لثه ای می شود که می تواند بسیار خطر ساز و هزینه بردار باشد.

جرم گیری می تواند باعث افزایش طول عمر دندان های شما شود و از تشکیل بیماری های لثه ای جلوگیری کند. انجام منظم و صحیح جرم گیری باعث می شود شما تا پایان زندگی خود، دندان های سالمی در اختیار داشته باشید. اما علاوه بر این نقش های تاثیر گذاری که جرم گیری در سلامت دندان دارد، مزایای خاصی با خود به همراه دارد که در ادامه به برخی از آنها خواهیم پرداخت.

زیبایی ظاهری دندان ها

هیچ عملی نمی تواند مانند جرم گیری، دندان های شما را سفید و درخشان کند. جرم گیری دندان همان چیزی است که شما برای زیبایی دهان و دندان خود به آن نیاز دارید. از نقش های جرم گیری در سلامت دندان آگاه شدید. اما یکی از مهمترین دلایلی که افراد اجرای جرم گیری را انتخاب می کنند، زیبایی ظاهری دندان های آن هاست.

با انجام جرم گیری بیشتر به اعتماد به نفس خواهید رسید. انجام این کار باعث می شوند شما بدون استرس لبخند بزنید و در محل کار، جمع های دوستانه و سایر مکان ها با شادی و نشاط حاضر شوید.

جرم گیری چه نقشی در سلامت دندان دارد؟

مطالب مرتبط: ایمپلنت فوری

مقرون به صرفه بودن

برخی افراد به دنبال این هستند تا با کمترین میزان هزینه، زیبایی و سلامت دندان های خود را به دست آورند. جرم گیری نسبت به سایر درمان های تخصصی دندان پزشکی با هزینه پایین تری انجام می شود. شما می توانید در طول سال، چندین بار دندان های خود را با هزینه نه چندان زیاد جرم گیری کنید.

تاثیر در سلامت عمومی بدن

در ابتدا با نقش های جرم گیری در سلامت دندان آشنا شدید. اما یکی از تعجب بر انگیز ترین مزایای جرم گیری تاثیر داشتن بر سلامت عمومی بدن است. اهمیت دادن به جرم گیری منظم دندان های می تواند باعث تاثیر گذاری در کاهش سکته و بیماری های قلبی و عروقی شود. بنابراین سعی کنید کار جرم گیری دندان هایتان را در اولویت برنامه ها قرار دهید. در کنار این مزایا، جرم گیری دندان یک مزیت بزرگ و بسیار مهم دیگر نیز دارد. زمانی که شما برای جرم گیری به دندانپزشک مراجعه می کنید، دندانپزشک می تواند با معاینه دندان شما، ابتلا به بیماری های خطرناکی همچون سرطان دهان را تشخیص دهد. توصیه می کنیم از کلینیک دندانپزشکی ما برای این کار استفاده نمایید.

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!