02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

چه عواملی باعث جوش نخوردن ایمپلنت می شود؟

زمان مطالعه : 5 دقیقه | منتشر شده در: 1399/12/23

بروزرسانی شده در: 1403/01/30

یکی از روش هایی که به مرور زمان جایگزین دندان های مصنوعی شده، ایمپلنت دندانی است. معمولا افرادی که دچار کمبود ریشه طبیعی دندان و یا عدم وجود آن هستند این روش را انتخاب می کنند. ایمپلنت مانند دندان های طبیعی به نظر می رسد و کارایی دندان های طبیعی را دارد. اما در برخی از مواقع ممکن است در این کار با مشکلاتی همراه شوید. یکی از این مشکلات جوش نخوردن ایمپلنت می باشد. در این مطلب از وب سایت دکتر محمدی قصد داریم تا شما را با ایمپلنت دندان و مشکلاتی که ممکن است برایتان رخ دهد، آشنا کنیم. با ما همراه باشید تا در مورد جوش نخوردن ایمپلنت اطلاعات لازم را کسب کنید.

جوش نخوردن ایمپلنت

ایمپلنت یک جایگزین بسیار مناسب و قابل اعتماد برای دندان های طبیعی شما است. این کار برای اولین بار و در دهه 1980 مورد استفاده قرار گرفت. با گذشت زمان کیفیت کار ایمپلنت و علاقه مردم برای انجام آن بیشتر شد. این علاقه به سمتی پیش رفت که امروزه افرادی که مشکل دهان و دندان دارند، ایمپلنت را در اولویت انتخاب های خود قرار می دهند.

با وجود تمام مزایای ایمپلنت ، در این امر نیز ممکن است مشکلاتی رخ دهد. یکی از مشکلاتی که احتمال وقوع آن نسبت به سایر مشکلات بیشتر است، جوش نخوردن ایمپلنت می باشد. معمولا در برخی مواقع و با توجه به دلایل مختلف ممکن است با جوش نخوردن ایمپلنت رو به رو شوید. به نظر شما دلیل این امر چیست؟ توجه خود را به ادامه مطلب جلب کنید تا با 3 مورد از عمده ترین دلایل جوش نخوردن ایمپلنت آشنا شوید.

مطالب مرتبط: مراحل ایمپلنت دندان

3 دلیل جوش نخوردن ایمپلنت

معمولا ایمپلنت هایی که انجام می شود کمتر دچار مشکل می شوند. اما ممکن است با توجه به شرایط مختلف شما پس از اتمام کار شاهد جوش نخوردن ایمپلنت باشید. شناسایی دلایل جوش نخوردن ایمپلنت می تواند به شما کمک زیادی کند تا کمتر دچار این مشکل شوید. حال توجه خود را جلب کنید به 3 دلیل اصلی جوش نخوردن ایمپلنت.

دندان قروچه (براکسیسم)

عادت های غلط و نادرستی که برخی افراد دارند، می تواند یکی از پیش پا افتاده ترین دلایل جوش نخوردن ایمپلنت باشد. دندان قروچه می تواند از جوش خوردن ایمپلنت جلوگیری کند. این اتفاق زمانی رخ می دهد که شما به طور ناخودآگاه دندان های بالایی و پایین خود را روی هم بکشید. این قبیل از کارها می تواند به تاج متصل به ایمپلنت آسیب جدی برساند و یا حتی آن را بشکند.

این قبیل کارها حتی می تواند با فشار آوردن به تاج ایمپلنت دندان، از جوش خوردن آن جلوگیری کند. معمولا این دسته عادت ها در خواب و در زمان استرس رخ می دهد. سعی کنید پس از انجام ایمپلنت دندان از انجام این رفتار ها و رفتار های مشابه آن جلوگیری کنید تا ایمپلنت جوش بخورد.

مطالب مرتبط: قیمت ایمپلنت دندان

استخوان ضعیف

یکی دیگر از عمده ترین دلایل مربوط به جوش نخوردن دندان، کیفیت پایین استخوان است. ایمپلنت برای جوش خوردن و انجام صحیح فرایند به مقدار مشخصی استخوان نیاز دارد. برخی از رفتارها می تواند باعث تضعیف استخوان ها شود. شما نباید رفتارهایی مانند استعمال دخانیات را در دوران پس از ایمپلنت دندان و یا حتی قبل از انجام این کار انجام دهید. زیر را این کارها باعث تضعیف استخوان شما می شود و اجازه نمی دهد تا فرایند ایمپلنت دندان به خوبی طی شود.

در برخی مواقع لازم است تا با افزایش حجم استخوان از طریق پیوند زدن، میزان استخوان مورد نیاز را برای انجام ایمپلنت فراهم شود. این کار با تشخیص پزشک مربوطه و معمولا در زمان کشیدن دندان رخ می دهد. شرایطی مثل دیابت و پوکی استخوان می توانند قبل از انجام ایمپلنت دندان برایتان مشکل ساز شود. حتما باید قبل از انجام فرایند ایمپلنت دندان به پزشک مراجعه کنید و از سلامت دهان و دندان و به خصوص استخوان خود اطمینان حاصل کنید.

بیماری های لثه

بیماری های لثه ای می توانند به صورت غیر مستقیم در جوش نخوردن ایمپلنت موثر باشند. معمولا بیماری ها و عفونت ها به درون ایمپلنت نفوذ نمی کنند، اما اگر دچار بیماری های لثه ای باشید می تواند اطراف ایمپلنت را خراب کنند. برای مثال اگر دچار بیماری های عفونی و لثه ای باشید به درون ایمپلنت آسیبی نمی رسد اما سیاهی های دور ایمپلنت زیبایی دهان و دندان شما را برهم می زند.

معمولا افرادی که اقدام به ایمپلنت دندان میکنند علاقه ندارند تا مشکلی برای زیبایی دهان و دندان آن ها پیش بیاید. شما می توانید با استفاده از بهداشت مداوم روزانه از بروز این مشکلات جلوگیری کنید. اگر این دسته مشکلات را پس از انجام ایمپلنت مشاهده کردید فورا به پزشک مراجعه کنید.

جوش نخوردن ایمپلنت

مطالب مرتبط: ایمپلنت دیجیتال

شما برای ما از دلایل جوش نخوردن ایمپلنت بنویسید

در این مطلب از وبسایت دکتر محمدی سعی کردیم تا برخی از عمده ترین دلایل جوش نخوردن ایمپلنت را برای شما بیان کنیم. شما با استفاده از راهکارهایی مانند عدم استعمال دخانیات و رعایت بهداشت می توانید تا حدودی خود را از مشکلات پس از انجام ایمپلنت در امان نگه دارید. اگر تجربه ای در این زمینه دارید، آن را برای مخاطبین ما از طریق قسمت نظرات به اشتراک بگذارید. همچنین شما می توانید سوالات خود را در انتهای این مطلب و در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید تا در کمترین زمان پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

 

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

محمد اسلامی

با درود خدمت جناب دکتر..بنده تعداد 8عدد دندانهای آسیاب و یکی هم کنار دندان جلو چون لق شده هم کشید و ایمپلنت کردم پس از سه ماه بعد هم ایمپلنت جلو جوش نخورده و یکی هم از آسیاب فک پایین خراب شد و. در صورتی که ب گفته دکتر فک. سالم بود دکتر میفرمایند چون سیگار مصرف میکنم باعث شده آیا دلیل علمی هست یا که واسه خالی نبودن عریضه میگن دکتر جان

دکتر شهاب محمدی

من ندیدم و نمیتونم نظر بدم