02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

علت لق شدن پایه ایمپلنت

زمان مطالعه : 5 دقیقه | منتشر شده در: 1399/12/23

بروزرسانی شده در: 1403/01/30

ایمپلنت دندان یکی از پرکاربردترین و پرطرفدارترین خدماتی است که در دنیای دندانپزشکی مدرن ارائه می شود. این روش بهترین جایگزین برای دندان های طبیعی شما می باشد، چرا که کمترین میزان آسیب دیدگی را در مقایسه با سایر روش ها در خود دارد. معمولا مشکلاتی که ایمپلنت برای شما به همراه دارد، بسیار اندک است. بسیاری از متقاضیان ایمپلنت دندانی را به خاطر مزایای بسیار بالا و معایب اندک آن انتخاب می کنند. در برخی از موارد ممکن است بعد از ایمپلنت دچار مشکل شوید. یکی از این مشکلات لق شدن پایه ایمپلنت است. از این رو ما داریم در این مطلب در مورد یکی از اتفاقات نادر در دنیای دندانپزشکی یعنی لق شدن پایه ایمپلنت با شما صحبت کنیم. با ما در این مطلب از وبسایت دکتر محمدی همراه باشید تا علت و راه های پیشگیری این کار را بشناسید.

3 علت لق شدن پایه ایمپلنت

معمولا این اتفاق در اولین روزها پس از جراحی انجام می گیرد، به همین دلیل باید سعی کنید تا بیشترین مراقبت را در این روز ها آغازین ایمپلنت انجام دهید. در ادامه این مطلب به 3 مورد از مهم ترین علت های لق شدن پایه ایمپلنت اشاره خواهیم کرد. به این سه مورد بعد از ایمپلنت دندان توجه وافر داشته باشید، زیررا اصلی ترین عواملی هستند که می توانند هزینه های شما را از بین ببرند.

علت لق شدن پایه ایمپلنت

دندان قروچه (براکسیسم)

برخی افراد عادت های نادرستی در خود دارند که می توانند سلامت خود را به خطر بیندازد. دندان قروچه (براکسیسم) یکی از بدترین عادت های دهانی است که می تواند باعث لق شدن پایه ایمپلنت شود. در این عادت، افراد دندان های بالایی و پایینی خود را روی هم می کشند و با فشردن و ساییدن آن ها بر همدیگر سعی در رفع عادت خود دارند. معمولا این دسته عادت ها در خواب و یا در هنگام قرارگیری در موقعیت های استرس زا رخ می دهد.

دندان قروچه یا براکسیسم می تواند یکی از اصلی ترین علت های لق شدن پایه ایمپلنت باشد. پس از جراحی ، دهان شما نیاز به استراحت دارد تا فرایند جراحی ایمپلنت روند خوب خود را ادامه دهد. بروز این عادت دهانی نامناسب در این ایام می تواند آسیب جدی به پایه ایمپلنت وارد کند.

عدم رعایت بهداشت دهان

برخی افراد گمان می کنند که با انجام ایمپلنت دیگر لازم نیست تا بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنند. اما این باور کاملا نا درست است. عدم توجه به بهداشت دهان و دندان باعث می شود عفونت های در دور ایمپلنت تجمع شوند. توجه نکردن به این مسئله می تواند رفته رفته در لق شدن پایه ایمپلنت تاثیر گذار باشد.

حال برخی افراد علاوه بر بی توجهی به بهداشت دهان و دندان خود، دخانیات و مشروبات الکلی نیز مصرف می کنند. این مسئله قدرت لق شدن ایمپلنت را دو چندان می کند و اجازه نمی دهد زیبایی دهان و دندانتان حفظ شود. سعی کنید. با رعایت بهداشت روزانه دهان و دندان خود از بروز این عارضه جلوگیری کنید.

ابتلا به بیماری بیماری نرمی استخوان یا پوکی استخوان

نرم بودن استخوان یکی دیگر از 3 علت لق شدن پایه ایمپلنت است. اگر فک استخوان محکم و لازم را برای کاشت ایمپلنت نداشته باشد، مشکلات جدی برایتان بوجود خواهد آورد. سعی کنید حتما با تایید یک پزشک متخصص پروسه کاشت ایمپلنت دندان را انجام دهید تا با مشکلات و عوارض ناشی پس از ایمپلنت به خصوص لق شدن مواجه نشوید. لق شدن ایمپلنت می تواند آرامش شما را بخراشد پس حتما زیر نظر یک پزشک ماهر این کار را انجام دهید.

علائم لق شدن پایه ایمپلنت

مطالب مرتبط: ایمپلنت دیجیتال

علائم لق شدن پایه ایمپلنت

شاید این سوال در ذهن اکثر شما افرادی که قصد کاشت ایمپلنت را دارید شکل بگیرد که لق شدن پایه ایمپلنت را از روی چه علائمی متوجه شویم؟ این عارضه خود را با اشکال مختلفی نشان خواهد داد. چند مورد از شایع ترین علائم لق شدن پایه ایمپلنت دندان عبارت اند از: تغییر رنگ در اطراف ایمپلنت دندان، خونریزی در اطراف ایمپلنت و مشاهده کردن ضایعات استخوانی.

اما علاوه بر این سه مورد ذکر شده، شما می توانید بروز این مشکل را از حرکت پروتز و ایمپلنت و یا احساس جا به جایی دندان متوجه شوید. با لق شدن پایه ایمپلنت، احساس درد شدیدی در شما بوجود خواهد آمد. هر گاه هر کدام از این عوامل را مشاهده کردید می تواند به لق شدن پایه ایمپلنت خود شک کنید.

بهترین راه های درمان لق شدن پایه ایمپلنت

برای درمان این مشکل راهکار هایی وجود دارد. اما انتخاب هر راهکار بسته به بیمار و نظر پزشک است که کدام راهکار را انتخاب کنند. معمولا اکثر افراد سعی می کنند این مشکل را با تمیز کردن ناحیه ایمپلنت دندان برطرف کنند. در برخی از اوقات لازم است قطعات ایمپلنت دندان را محکم کرد.

اما در مواقعی راه حلی برای رفع مشکل لق شدن پایه ایمپلنت دندان وجود ندارد. در این هنگام باید با تشخیص دندان پزشک متخصص به کلی اقدام به برداشتن ایمپلنت کنید. اما به نظر شما اگر نسبت به این لق شدن بی تفاوت باشید، نتیجه چه خواهد بود؟ یکی از خطرناک ترین رفتار هایی که می توانید انجام دهید، بی توجهی به لق شدن پایه ایمپلنت است. اگر نسبت به این موضوع بی تفاوت باشید، عفونت موجود به سیستم گردش خون شما راه پیدا می کند و از این طریق باعث آلودگی خون شما می شود. البته باید بدانید که این عفونت می تواند به سراسر دهان، گردن و حتی مغز شما نیز سرایت کند. با این اوصاف باید بدانید که در صورت مشاهده هر یک از علائم لق شدن ایمپلنت دندان، باید فورا به پزشک مراجعه کنید تا درمان قرار بگیرید.

 

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!