02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

آیا بعد از کاشت ایمپلنت دندان در لثه (قرار دادن فیکسچر)، لثه بخیه زده می شود؟ - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1398/07/18

بروزرسانی شده در: 1402/09/26

عمل جراحی کاشت ایمپلنت دندان مانند هر عمل جراحی دیگری با بریدن بافت های مختلف بدن از جمله بافت لثه و بافت استخوان همراه است. به منظور جوش خوردن و بهبود سریعتر بافت های نرم مانند بافت لثه، جراح آنها را بخیه می زند. این بخیه ها در دو نوع جذبی و غیرجذبی مورد استفاده قرار می گیرند.
درصورتیکه از بخیه غیرجذبی استفاده شود؛ در اکثر موارد همان روزی که عمل کاشت ایمپلنت را انجام می دهید دندانپزشک روزی که باید برای کشیدن بخیه ها مراجعه کنید را مشخص می کند. تعیین این جلسه درمانی بستگی به نوع عمل جراحی دارد. برای اینکه بهبودی مناسب تا روز کشیدن بخیه در ناحیه زخم مشاهده شود بهتر است کلیه دستورات دندانپزشک را اجرا کنید.
در برخی عمل های جراحی کاشت ایمپلنت دندان، ایمپلنتولوژیست بخیه های جذبی را را به کار می برد. در این صورت بخیه ها خودشان در بافت دهان حل شده و نیازی به کشیدن آنها نیست.

چه مدت پس از ایمپلنت دندان بخیه ها باید روی لثه باقی بماند؟

مدت زمانی که بخیه ها باید روی محل جراحی ایمپلنت دندان بمانند به محل کاشت ایمپلنت، نوع عمل جراحی و نوع بخیه بستگی دارد. بخیه از بخیه ها جذبی هستند اما بخیه دیگر حدود ۲ تا ۳ هفته روی لثه باقی می مانند و سپس باید توسط جراح کشیده شوند. اگر این بخیه ها آزار دهنده باشند باید با پزشک خود مطرح کنید تا هرچه سریعتر آنها را بردارد. خونریزی جزئی بعد از کشیدن بخیه ها تا حدود یک ماه کاملاً نرمال است.

آیا کشیدن بخیه ها بعد از ایمپلنت دندان درد دارد؟

کشیدن بخیه ها از روی لثه به راحتی توسط دندانپزشک انجام می‌گیرد. دندانپزشک ابتدا در کلینیک دندانپزشکی بخیه ها را بریده و سپس آنها را از لثه خارج می کند. احتمالاً کمی سوزش هنگام کشیدن بخیه ها احساس خواهید کرد. اما نیازی به بی حس کردن آن ناحیه نیست. پس از کشیدن بخیه ها، مراقبتهایی که پزشک برای شما توصیه می‌کند را جدی بگیرید تا از التهاب و عفونت زخم آن ناحیه جلوگیری کنید.

آیا استفاده از بخیه های جذبی و غیر جذبی پس از کاشت ایمپلنت تفاوتی دارد؟

صرف نظر از اینکه بخیه جذبی یا غیر جذبی باشد؛ هدف آن یکسان است. بخیه ها برای کنار هم نگه داشتن بافت لثه و کمک به بهبود سریع‌تر آن به کار می رود. بخیه ها همچنین از تورم و ایجاد عفونت در ناحیه زخم جلوگیری کرده و به جوش خوردن بافت ها کمک می کند.
در صورتی که پس از ایمپلنت دندان جراح برای شما از بخیه جذبی استفاده کند؛ بعد از دوهفته این بخیه خودبخود جذب می شود و نیازی به کشیدن آنها نیست. بهتر است طی این مدت قرقره آب نمک ولرم را برای کمک به حل شدن سریع‌تر آنها به کار ببرید. اما اگر بخیه ها غیر جذبی باشند حدود ده روز بعد باید به جراح مراجعه کنید تا آن را بکشد.
 
 
بخیه ایمپلنت
 مطالب مرتبط: ایمپلنت اقساطی

چطور تشخیص دهیم که بخیه های ایمپلنت دندان عفونی شده اند؟

اگر بخیه ها عفونی شوند علائم زیر را مشاهده خواهید کرد:
قرمزی یا تورم اطراف بخیه‌ ها 
افزایش درد یا خارش در ناحیه
خونریزی یا خارج شدن چرک از بخیه ها که ممکن است بوی بدی داشته باشد
تورم گره های لنفاوی

اگر بخیه ها بعد از ایمپلنت دندان از دهان بیرون بیایند نگران کننده است؟

"من یک ماه پیش ایمپلنت دندان انجام داده ام و بخیه هایم حدوداً چند روز بعد از درمان بیرون آمد از آن زمان به نظر می‌رسد که لثه هایم به هم جوش نخورده اند و بین آنها فاصله وجود دارد. آیا این روند نگران کننده است؟"
پاسخ در مورد بیرون آمدن بخیه
"بیرون آمدن بخیه ها در اصل موضوع خیلی مهمی نیست فقط بهتر است که دهان خود را با آب نمک قرقره کنید تا از ایجاد عفونت جلوگیری شود. وجود فاصله بین بافت لثه می‌تواند به علت التهاب و شاید عفونت کردن باشد پس بهتر است به جراح مراجعه کنید تا مطمئن شوید که لثه‌ها عفونت نکرده و روند بهبود به خوبی در حال انجام است."

 بخیه ها چطور کشیده می شوند؟

برای کشیدن بخیه نیازی به بی حسی موضعی نیست چون فرایند کشیدن بخیه ها تقریباً بدون درد است. به ندرت اتفاق می‌افتد که پیش از کشیدن بخیه دندانپزشک ناحیه ایمپلنت شده را بی حس کند.
پیش از کشیدن بخیه، محل کاشت ایمپلنت روی لثه کاملا تمیز می شود. به عنوان گام اول بافت لثه در منطقه‌ای که بخیه زده شده کاملا پاکسازی می شود. معمولاً ابتدا از یک گاز استریل که با محلول پروکسید هیدروژن مرطوب شده حاوی ۳ درصد پروکسی که با آب مقطر رقیق شده است ناحیه مورد نظر تمیز می شود. البته ممکن است از دهانشویه های ضد باکتری دیگری مثل کلرهگزیدین نیز استفاده شود. این مرحله برای جلوگیری از گسترش باکتری داخل زخم و عدم عفونت کردن محل زخم پس از کشیدن بخیه ها بسیار مهم است.
در گام بعدی دندانپزشک اقدام به کشیدن بخیه ها می کند. برای این کار ابتدا باید بخیه ها به سمت بالا کشیده شده و فضای کافی برای وارد کردن قیچی فراهم شود. سپس با استفاده از قیچی های مخصوصی دندانپزشک بخیه هایی که بالا آمده را می برد.
البته به جای اینکه بخیه ها دقیقا از وسط کنده شوند معمولاً از سمتی که نزدیک به لثه هستند؛ برش می خورند. به این ترتیب طولی از بخیه که باید از داخل لثه رد شود حاوی آلودگی کمتری خواهد بود. زمانی که بخیه ها بریده شد؛ دندانپزشک با ابزار مخصوصی آن ها را می گیرد و از بافت لثه بیرون می‌آورد.
جراح باید مطمئن باشد که در آن سر بخیه که باید از داخل بافت لثه رد شود گره یا مانعی که ایجاد خراش یا زخم داخل لثه کند نداشته باشد. آن سر بخیه که آزاد است؛ به راحتی از داخل بافت لثه شما عبور کرده و خارج می شود. معمولا دندانپزشک در جهت زخم بخیه را از داخل لثه بیرون می کشد. در صورتی که بخیه با فشار بیش از حد خارج شود ممکن است موجب شود که سر زخم مجددا باز شود.
دندانپزشک ممکن است زخم شما را با انگشتان دست یا با گاز استریل یا ابزارهای دندانپزشکی سر جای خودش نگه دارد و سپس بخیه را بیرون بکشد و این فرآیند برای هر تعداد از بخیه ای که داخل زخم و شما وجود داشته باشد تکرار می شود.
همانطور که پیش از این مطرح شد هدف از بخیه زدن بهبود سریع تر بافت لثه است. اگر بخیه ها به صورت پشت سر هم زده شده باشند هر کدام از آنها به طور جداگانه بریده شده و تک تک از داخل زخم بیرون کشیده می شوند. سپس بافت لثه که کاملا بخیه های آن بیرون آمده اند با آنتی سپتیک ضد عفونی می شود.
زمانی که تمام بخیه های شما کشیده شد ممکن است چند قطره خون نیز از محل کاشت ایمپلنت بیرون بیاید و حتی ممکن است پلاک‌ها یا مواد یا غذایی که زیر بخیه ها گیر کرده خارج شود. بنابراین دندانپزشکان محل کاشت ایمپلنت را به طور کامل تمیز کرده و شست و شو میدهد تا هیچ گونه ذره ی اضافی به عنوان جسم خارجی داخل زخم باقی نماند.
مطالب مرتبط: مراحل ایمپلنت دندان

احتیاط‌های لازم پس از کشیدن بخیه ها

زمانی که بخیه ها کشیده شد سوراخ های کوچکی در بافت لثه شما باقی خواهد ماند. میزان خونریزی پس از کشیدن بخیه های ایمپلنت دندان معمولاً بسیار کم و قابل کنترل است. زخم های کوچک بدون ایجاد هیچ گونه ناراحتی بهبود خواهند یافت و معمولاً بیمار پس از کشیدن بخیه ها دردی احساس نخواهد کرد. لازم نیست که بیمار مراقبت های خاصی را از محل کاشت ایمپلنت پس از کشیدن بخیه انجام دهد. محل بخیه ها نیز به سرعت بهبود خواهند یافت.
البته باید به خاطر داشته باشید که زخم شما هنوز به طور کامل بهبود نیافته است. به طور معمول ۴ تا ۵ هفته زمان می‌برد تا بافت لثه بتواند دوباره به استخوان زیر آن جوش بخورد. می توانید از دندان پزشک خود سوال کنید که مدت زمان بهبودی کامل شما حدوداً چقدر است تا زمان بهبودی کامل باید احتیاط هایی را که جراح و پس از کاشت ایمپلنت به شما توصیه کرده است؛ رعایت کنید.
این احتیاط ها شامل عدم وارد آوردن فشار زیاد به ناحیه ایمپلنت شده، خودداری از مصرف غذاهای خیلی داغ و خیلی سفت و حفظ بهداشت دهان و دندان می شود.

تجربه کشیدن بخیه ها بعد از ایمپلنت دندان چگونه است؟

 زمانی که دندانپزشک با قیچی بخیه ها را می برد احتمالاً کمی احساس درد خواهید داشت. چون قیچی به بافت‌های لثه هنگام بریدن بخیه ها برخورد می کند. همچنین زمانی که بخیه‌ها از داخل لثه بیرون کشیده می‌شود ممکن است کمی احساس سوزش کنید. اما درد و سوزش ناشی از کشیدن بخیه ها پس از ایمپلنت بسیار کوتاه مدت و کاملاً قابل تحمل است.
به طور معمول بخیه ها پس از چند روز شل می شوند و بافت لثه آنها را پس میزند. در این حالت بیمار هیچ گونه احساس درد و ناراحتی هنگام کشیدن بخیه ها نخواهد داشت. اما اگر هنگام کشیدن بخیه ها احساس درد داشتید احتمالاً مراقبت های لازم را از زخم خود به عمل نیاورده اید که موجب شده بخیه ها فشار زیادی به بافت لثه وارد آورد.
در هر صورت اگر هنگام کشیدن بخیه‌ها درد بسیار زیادی داشتید می توانید از دندانپزشک بخواهید که از بی حسی موضعی استفاده کند. معمولا دندانپزشک از یک ژل بی حس کننده که روی بافت لثه شما مالیده می شود؛ استفاده خواهد کرد. با استفاده از این ژل که به راحتی جذب بافته لثه شما می شود در کمتر از یک دقیقه بی حسی در آن ناحیه ایجاد شده و می توان بخیه ها را بدون احساس هیچ گونه دردی کشید.
کل این فرایند از ابتدا تا انتها طی چند دقیقه انجام می‌گیرد و بسته به محل کاشت ایمپلنت و در دسترس بودن بخیه ها برای بریدن و بیرون کشیدن آن ها و همچنین میزان بهبود یافتن محل بخیه به طور معمول کشیدن هر بخیه بین ۵ تا ۱۰ ثانیه زمان می برد.
 مطالب مرتبط: ایمپلنت فوری

آیا خودم می توانم در خانه بخیه ها را بکشم؟

در حقیقت می توان گفت که بله! خودتان هم می‌توانید این کار را انجام دهید. اما پیش از کشیدن بخیه ها در خانه حتماً با دندانپزشک خود مشورت کنید.  زمانی که دندانپزشک بخیه ها را می کشد بررسی می کند که بافت لثه به خوبی جوش خورده باشد و عفونت در آن ناحیه وجود نداشته باشد. دندانپزشک همچنین نحوه جوش خوردن بافت لثه و استخوان را نیز بررسی خواهد کرد. دندانپزشک نمی تواند پیش بینی کند که چه اتفاقی خواهد افتاد بنابراین به نحوی بخیه‌ها را می کشد که در صورت بروز هرگونه مشکلی امکان مدیریت آن وجود داشته باشد. در بدترین حالت ممکن زمانیکه بخیه ها را خودتان در خانه می کشید؛ اگر یکی از بخیه ها داخل زخم شما گیر کند؛ احتمال می‌رود که زخم مجدداً سر باز کند و شما نمی توانید محل ایمپلنت دندان را مجددا بخیه کنید اما دندانپزشک می تواند. 
کاشت ایمپلنت معمولا برای دندان های عقب فک انجام می گیرد. برای بیمار مشکل است که آن ناحیه را رویت کند و بتواند بخیه‌های آن را بکشد. بنابراین بهتر است به دندانپزشک مراجعه کنید تا طبق دستورالعمل مناسب بخیه ها کشیده شود. یکی از مشکلاتی که کشیدن بخیه در خانه دردسرساز می شود پیدا کردن قیچی هایی است که برای این کار سایز کوچک و مناسبی داشته باشد.
قیچی هایی که برای ابرو ها به کار می رود می تواند گزینه مناسبی باشد. اما باید دقت کنید که قیچی را حتماً استریل کنید.
برای این کار بهتر است که قیچی را به مدت ۲۰ دقیقه در آب جوش بجوشانید یا آنها را با پنبه های الکلی تمیز کنید برای این کار می توانید با دندانپزشک خود مشورت کنید.
زمانی که هر بخیه را می کشید؛ انتظار می‌رود که یک قطره خون از محل آن بیرون بیاید که این برای بافت لثه کاملاً طبیعی است. اما اگر خونریزی بیشتری مشاهده کردید احتمالاً زخم شما سر باز کرده و باید با دندانپزشک خود تماس گرفته و سعی کنید خونریزی را متوقف نمایید.
مطالب مرتبط: قیمت ایمپلنت دندان

مشاوره رایگان دندانپزشکی

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

محمد

باسلام و خسته نباشید حدود یک ماه هست که پایه ایمپلنت فیکسچر رو گذاشتم از لثه م. زده بیرون یعنی قابل دیدنه آیا مشکلی هست یا نه

یلدا

سلام من ی ماه پیش دو تا از دندونامو که بغل هم هستن جراحی ایمپلنت کردم جای یکی تورم بالشی داره یعنی دقیقا جایی که بخیه زده بود درد هم نداره مشکلی داره به نظرتون؟

دکتر شهاب محمدی

سلام و عرض ادب باید شرایط به صورت بالینی بررسی بشه به دندانپطشکتون مراجعه کنید.

نازنین

سلام من ۸ ماه پیش دندون کشیدن بعد که عکس رادیولوژی گرفتم گفتن استخوان دندونت پر شده میتونی بیایی برای ایمپلنت دیروز که رفتم دکتر یه چیزای پیچ زد وبعد بخیه زد الان غیر از نخ های سیاه بخیه چیزی روی دندونم نمی بینم.نباید تاچ بزاره ؟؟که بعد روکش روی اون قراربده ...خیلی هم سرگیجه دارم .و فکم ورم کرده...لطفا راهنماییم کنید میترسم بدتر شه..

دکتر شهاب محمدی

سلام و عرض ادب بعد از جوش خوردن پایه به فک که معمولا 3 ماه زمان میبره تاج گداشته میشود.

نازنین

ممنون

شراره

سلام آقای دکتر وقتتون بخیر من دیروز دندونمو کشیدم و همون موقع پیچ ایمپلنت گذاشته شد. ولی لپ و صورت سمت راست ورم شدید کرده آیا باید به دکترم مراجعه کنم دوباره؟

دکتر شهاب محمدی

سلام معمولا ورم پیش میاد

علیرضا

با سلام من شخصا از مطالب استفاده کردم و مفید بود.

ساناز

سلام اقاي دكتر من حدودا ٥٠ روز پيش ايمپلنت انجام دادم و هنوز تاج را نذاشتم الان چند روزه ميبينم يه چيز فلز مانند سفيد سرش از لثه ام البته خيلي كم در حدي كه فقط زبريش حس ميشه بيرون زده دو تا دونه سفيد ريز كنار هم روي لثه ام زده يه دونه تاولم روي لثمه اين دليلش چيه؟؟

دکتر شهاب محمدی

سلام احتمالا اطراف ایمپلنت پودر ریختن نگران کننده نیست

حسینی

سلام من مسواک ک میزنم رو ایمپلنته خون میاد دکترم هم گفته حتما باید رو ایمپلنت مسواک بزنی ک عفونت نکنه نمیدونم چکار کنم ک خون نیاد مسواکمم نرم هستش یک هفتس ایمپلنت کاشتم

مهسا

سلام اقای دکتر من یک هفتس ایمپلنت کردم بخیشو کشیدم بعد نگاه ایینه میکنم لثم کناریش ب ایمپلنته متصل نیس دست میزنم به لثه لثه شل هس یعنی مشکلی نیس مشکل از ایمپلنت نیس یا چون فعلا یک هفته هس جوش نخوره

واحدکرد

پنج روزپیش اومدم شهرستان پایه ایمپلنت گذاشتم بخیه غیرجذبی زدن پزشک الان بایدبرم شهرم بدلیل بازشدن مدارس میتونم بعدشش روزهم بخیه روبکشم وهم قالب بگذارم برای دندون متحرک تاتاج ایمپلنت اماده میشه دقیقا درایام بخیه میشه همزمان قالب دندونام روهم بگیرند اقای دکتریانه ؟

احسان

سلام آقای دکتر من چند روزه سوال پرسیدم و خیلی نگرانم دکترم درست بهم جواب نمیده و نمیگه دقیقا چیه

احسان

سلام هفته پیش ۶ عدد دندان را با هم کشیدند و چند عدد را پیوند استخوان دادند و البته در فک بالا که ۳ تا کنار هم بود لیفت سینوس کردند و همان روز پایه هارو کار کردند، درست بعد از عمل تا همین الان لثه هام به سمت بیرون تورم بالشتک مانندی (مثل آپسه) ایجاد شده. خیلی نگرانم آیا مشکلی وجود داره؟

دکتر شهاب محمدی

سلام معمولا خیر

احسان

سلام ممنون از وقت شما، آقای دکتر گفتند این تورم ها بیشتر گرافت استخوانیه، آیا باید دوباره لثه من جراحی بشود؟

دکتر شهاب محمدی

سلام باید ویزیت بشین و شاید نیاز به عکس باشه

احسان

سلام هفته پیش ۶ عدد دندان را با هم کشیدند و چند عدد را پیوند استخوان دادند و البته در فک بالا که ۳ تا کنار هم بود لیفت سینوس کردند و همان روز پایه هارو کار کردند، درست بعد از عمل تا همین الان لثه هام به سمت بیرون تورم بالشتک مانندی (مثل آپسه) ایجاد شده. خیلی نگرانم آیا مشکلی وجود داره؟

دکتر شهاب محمدی

سلام معمولا خیر

مهدیه

سلام.من پایه ایمپلنت رو انجام دادم ولی وقتی نگاه میکنم هیچ اثری از بخیه نمیبینم.بخیه ها کجا زده میشه..؟؟؟؟

دکتر شهاب محمدی

سلام ‌داخل لثه است و احتمالا جذب شده

هانیه

سلام من هفته پیش ایمپلنت انجام دادم و خودم توی خونه بخیه هامو کشیدم. تا روزی که بخیه داشتم پایه ایمپلنتم مشخص بود اما امروز کاملا با لثه ام پوشیده شده ممکنه لثه ام بره کنار؟! یا ممکنه روی ایمپلنتمو بپوشونه و جوش بخوره؟! باید چیکار کنم؟! مالین بافت دوطرف لثه ام با اینکه مرتب مسواک میکنم و اب نمک و دهانشویه ولی باز یه بافت سفید مثله افت دهان وجود داره باید چیکار کنم؟!

دکتر شهاب محمدی

سلام کاری باهاش نداشته باشین عادی رفتار کنین

نیما

سلام من یک ماه پیش ایمپلنت یک طرف فک بالا و پایین روکردم حالا برای اینورفکم می خوام برم آیا مشکی نیست بعدخیلی دردداشتم وسردردراهنمایی کنیدلطفا

دکتر شهاب محمدی

سلام نه مشکلی نیست نگران نباشین

فروغ

سلام. جناب دکتر وقت به خیر. من هفته پایه ایمپلنت رو گذاشتم و هنوز بخیه ها رو نکشیدم. فقط زمانی که در آینه به لثه نگاه می کنم کنار ایمپلنت از سمت داخل دهانم چیزی شبیه آفت سفید رنگ می بینم. درد و ورم و خونریزی ندارم. این طبیعی هست؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بله مشکلی نیست کمی صبر کنین بهتر نشد تشریف ببرین ویزیت

نگار

اینکه بخیمو خودم بعد ده روز کشیدم ایرادی نداره؟

دکتر شهاب محمدی

سلام نه

نگار

سلام من ده روز پیش ایمپلنت انجام دادم بعدشم درد زیادی نداشتم بعد چندروز بخیه هاش زد بیرون تا اینکه دیروز خودم کشیدم بخیه هارو فقط چیزی که تازه متوجه شدم اینه که لثه هام افتاده رو چند تا از دندونام یعنی انگار دندونام نصفن خیلی نگرانم علتش چیه

دکتر شهاب محمدی

پاسخ داده شد

Negar

سلام خسته نباشین من ده روز پیش ایمپلنت انجام دادم بعدشم درد زیادی نداشتم ولی بعد سه روز بهیه هام افتاد بیرون خودم دیروز همرو کشیدم ولی الان متوجه چیزی شدم نگرانم کرده لثم افتاده رو چندتا از دندونام یعنی انگار دندونام نصفن علتش چی میتونه باشه خیلی نگرانم

دکتر شهاب محمدی

سلام لثه بر میگرده سر جاش

هانیه

سلام من هم بعد از یک هفته که ایمپلنت کردم خودم بخیه هامو کشدم و الان روی پایه ایمپلنتم رو کلا لثه ام گرفته ممکنه بگید مشکلی داره یا نه؟ من قبل از کشیدن بخیه هام پایه رو میدیم ولی الان لثه ام کاملا روشو پوشونده

دکتر شهاب محمدی

سلام نه مشکلی نیست

سعید

سلام خسته نباشین آقای دکتر من آذر ماه ۹۸ ایمپلنت گذاشته ام و بعد افتاد کرونا موند تا اینکه ۴۰ روز پیش بردم دکتر تاج نصب کرد گفتن۱۵ روز دیگه جای زخم خوب شه بیاین قالب بگیریم ولی الان ۴۰ روزه لثه به استخون نمیچسبه انگار ورم داره دکتر هم میگه باید خوب بشه اینم دندون جلویی هستش کلا روحیمو از دست داده ام

دکتر شهاب محمدی

سلام کمی تورم طبیعیه کمی صبر کنین

صدیقه

سلام من دیروزدندونم روکشیدم دکترهمزمان پایه ایمپلنت روگذاست واطرافش روبخیه زده امروز قرص اموکسی سیلین خوردم اب زیادخوردم احساس کردم پایه ایمپلنتروهم باقرص قورت دادم نگاه هم میکنم جز بخیه چیزی روی جای دندونم نمیبینم چکاربایدبکنم

دکتر شهاب محمدی

پاسخ داده شد.

صدیقه

سلام من دیروزدندونم روکشیدم دکترهمزمان پایه ایمپلنت روگذاست واطرافش روبخیه زده امروز قرص اموکسی سیلین خوردم اب زیادخوردم احساس کردم پایه ایمپلنتروهم باقرص قورت دادم نگاه هم میکنم جز بخیه چیزی روی جای دندونم نمیبینم چکاربایدبکنم

دکتر شهاب محمدی

سلام بعید میدونم ولی اگه عکس رادیولوژی بگیرین مشخص میشه که سرجاش هست با نه

ناشناس

سلام ببخشید میخواستم ببینم از نظر پزشکی برای ایمپلنت بخیه جذبی باشه بهتره یا کشیدنی

دکتر شهاب محمدی

سلام کشیدنی بهتره.

زهرا قویدل

سلام خسته نباشید ببخشید نزدیک ۳ روز هست که دندانم را کشیدم وهمزمان ایمپلنت انجام دادم ودرد دارم میخواستم بدونم تاچه زمانی درد دارم و آیا طبیعی هست

دکتر شهاب محمدی

سلام اره میتونه طبیعی باشه فعلا کمی صبر کنین اگه ادامه پیدا کرد احتمالا نیاز به عکس رادیولوژی دارین و باید معاینه بشین

نسیم عابدی

سلام،یک ماه است که ایمپلنت کردم،چون بخاطر کرونا مطب بسته است.بخیه را نکشیدم.آیا مشکلی پیش نمی آید.

دکتر شهاب محمدی

سلام نه مشکلی تو دیر کشیدن بخیه های ایمپلنت وجود نداره.

ستاره

سلام جراحی لثه کردم الان دو هفته است تمام مطب بسته است هنوز بخیه ها رو نکشیم ایاخودش پوسیده می‌شود غیر جزبچکار کنم؟ راهی پیش م بگذار. ممنونم

دکتر شهاب محمدی

در کامنت قبلی پاسخ داده شد.

دکتر شهاب محمدی

در کامنت قبلی پاسخ داده شد.

س

سلام جراحی لثه کردم اما 14 روز بخیه رو نکشید م چون. همه ی. مطب ها بسته است چه. راه. حلی پیشنهاد مکنید چون بخیه جزبی نیست ممنونم

دکتر شهاب محمدی

سلام مشکلی پیش نمیاد.

ستاره

سلام ممنونم که برایمان وقت مزارین 28 بهمن از لث فیقسمتلث بالا رو جراحی لثه کردم الان دو هفته است بخیه رو نکشید م اما خمیری که دکت روی بخیه ام گذشته بود ریخته تمام دندانپزشکی بسته است خیلی ناراحت هستم راهنما میکنید بخیه بماند مشکل. ساز نمیشه

دکتر شهاب محمدی

سلام خیر اصلا مشکل ساز نیست. نگران نباشین.

فاطمه علیپور

سلام وقت بخیر.اینپلنت انجام دادم ولی پایه ها داخل دهانم دیده نمیشه.بخبه هم زدن.ایا مشکلی نیس؟

دکتر شهاب محمدی

سلام نه مشکلی نیست.

سعید

یک و نیم ماه پیش از مملکت کردم الان احساس میکنم اب ذهنم را قورت میدم سوله ایپلنت

دکتر شهاب محمدی

سلام سوالتون واضح نیست.

هوشنگ

سلام من جراحی برای ایمپلنت انجام دادم بخیه غیر جذبی بوده قرار بود یک هفته پس از جراحی بخیه رو بکشند اما الان ۱۴ روز شده و هنوز بخیه را نکشیدند آیا این مدت زمان ماندن بخیه طبیعیه؟علت نکشیدن بخیه چه چیزی میتواند باشد؟ممنون

دکتر شهاب محمدی

سلام مشکلی نیست بیشتر بمونه بهتره