02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

آیا جراحی ایمپلنت درد دارد؟ - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1402/02/04

بروزرسانی شده در: 1403/01/30

ایمپلنت دندانی زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند که یک یا چند دندان خود را از دست داده باشید. ایمپلنت ها پایه هایی هستند که طی یک عمل جراحی در استخوان فک بالا یا پایین شما کاشته می شود. این پایه ها به عنوان ریشه دندان مصنوعی نقش حمایت از تاج دندان را دارند که با جوش خوردن به استخوان فک استحکام کافی را ایجاد می کنند. با کاشت ایمپلنت دندانی جویدن، گاز زدن، صحبت کردن و ظاهر دندان ها کاملا شبیه دندان های طبیعی خواهد شد.

عمل بدون درد

در حین انجام عمل جراحی کاشت ایمپلنت دندان باید تا حدودی انتظار درد و ناراحتی را داشته باشید. اما افرادی که تحت این عمل جراحی قرار گرفته اند تا به حال از تجربه درد غیرقابل تحمل هنگام عمل جراحی شکایتی نکرده اند. چون دندانپزشک پیش از اقدام به شروع جراحی نواحی خاصی از لثه را با آمپول های مخصوص بی حس میکند و با این بی حسی موضعی هیچگونه دردی هنگام عمل جراحی احساس نخواهید کرد.

آیا درد جراحی ایمپلنت خیلی شدید است؟

بسیاری از افرادی که نیاز به کاشت ایمپلنت دارند نگران درد پس از عمل جراحی هستند و تصور می کنند این درد تا مدتها پس از انجام عمل جراحی باقی خواهد ماند. درست است که احساس دست درد پس از عمل جراحی کاشت ایمپلنت امری عادی است اما با مراقبت های لازم و عمل کردن به دستورات پزشک احساس درد به اندازه قابل تحمل ای کاهش خواهد یافت.
پس از اینکه بی حسی موضعی از بین رفت احساس درد و ناراحتی شروع خواهد شد. احساس درد پس از کاشت ایمپلنت به نحوه انجام عمل جراحی و تعداد ایمپلنت های کاشته شده بستگی دارد. با استفاده از داروهای مسکن و آنتی بیوتیک های تجویز شده بعد از عمل جراحی ایمپلنت بیمار درد و ناراحتی خاصی احساس نمی کند. وجود کمی تورم چند روز پس از عمل جراحی کاملا طبیعی است و بهتر است به منظور جلوگیری از شدید شدن عوارض جانبی تا بهبودی کامل محل عمل از غذاهای نرم استفاده کنید.
همانطور که پیش از این توضیح داده شد عمل کاشت ایمپلنت با درد بسیار کمی همراه است و اکثر بیماران در همان روز سر کار خود بر می گردند و از راحت بودن این عمل متعجب هستند. البته اگر پیوند استخوان و لیفت سینوس را به منظور آماده سازی پیش از ایمپلنت دندان انجام داده باشید؛ احتمالاً جراح از بی حسی استفاده می کنند. در این شرایط بهتر است به مدت ۲۴ ساعت رانندگی نکنید و از مسکن های مناسب استفاده کنید. واکنش بدن هر فرد نسبت به درد جراحی ایمپلنت متفاوت است اما تجربه نشان داده بیشتر بیماران درد غیر قابل تحملی احساس نمی کنند.
البته بهتر است تا حدودی انتظار درد را پس از کاشت ایمپلنت داشته باشید. معمولاً افرادی که عمل کاشت ایمپلنت را انجام داده است بیان کرده‌اند که کشیدن دندان، درد بیشتری نسبت به این عمل دارد. چون در عمل جراحی ایمپلنت جراح باید بخشی از لثه شما را ببرد باید آن ناحیه را با استفاده از بی حسی موضعی بی حس کند. همچنین احتمالاً از بی حسی موضعی پیش از شروع عمل جراحی استفاده خواهد کرد و بعد از عمل جراحی نیز چند مسکن قوی برایتان تجویز می کند تا دردی احساس نکنید.
اگرچه ناراحتی و درد از فردی به فرد دیگر متفاوت است اما تقریباً همه بیماران اتفاق نظر دارند که درد ناشی از عمل کاشت ایمپلنت بسیار کمتر از آن چیزی بوده که انتظارش را داشتند. جراحان ایمپلنت از تکنیک های بسیار پیشرفته ای استفاده می کنند و در محیطی بسیار تمیز کار می کنند. به همین علت احتمال عفونت زخم بسیار کم است و در صورتی که دستورات پزشک را برای مراقبت از ایمپلنت های دندانی پس از انجام عمل جراحی رعایت کرده و آنتی بیوتیک های مناسب را مصرف کنید؛ احساس درد و ناراحتی شما به حداقل خواهد رسید.
 
 
ایمپلنت درد
 مطالب مرتبط: مراحل ایمپلنت دندان

درد ناشی از عمل کاشت ایمپلنت تا چه مدت پس از عمل ادامه خواهد داشت؟

مشکل است بگوییم که در پس از عمل کاشت ایمپلنت، درد دقیقا تا چند روز ادامه خواهد یافت اما اکثر بیماران تا حدود ۱۰ روز پس از کاشت ایمپلنت احساس درد و ناراحتی را تجربه می کنند که با داروهای مسکن تجویز شده توسط پزشک کاهش می یابد. وجود تورم نیز ۳ تا ۵ روز پس از عمل جراحی طبیعی است.

سطح تقریبی درد پس از کاشت ایمپلنت در دوره های زمانی مختلف :

درد عمل کاشت ایمپلنت بعد از یک هفته
احساس درد تا یک هفته پس از کاشت ایمپلنت کاملا طبیعی است. برای بهبود و کاهش درد بهتر است دستورالعمل هایی که پزشک به شما داده را رعایت کنید. این احساس در ممکن است تا ۱۰ روز پس از جراحی ایمپلنت نیز ادامه داشته باشد.
درد ایمپلنت دندان بعد از دو هفته
پس از دو هفته درد باید به طور قابل توجهی تسکین یافته باشد. اگر در این زمان همچنان درد غیر قابل تحملی داشتید به طوری که نیاز به مصرف مسکن بود؛ حتماً با دندانپزشک مشورت کنید. چون احتمال دارد زخم ناحیه جراحی شده عفونت کرده باشد.
درد جراحی ایمپلنت بعد از ۳ تا ۴ ماه
احساس درد سه تا چهار ماه پس از جراحی کاشت ایمپلنت ممکن است به یکی از دلایل زیر باشد:
بیماری سیستم ایمنی، 
خون رسانی ضعیف به بافت های اطراف ایمپلنت، 
تداخل دارویی با سایر قرص های مصرفی، 
سلامت عمومی ضعیف، 
وجود عفونت، 
وارد آمدن فشار زیاد به پایه ایمپلنت، 
پس زدن ایمپلنت، 
واکنش های آلرژیک، 
آسیب دیدن بافت یا رشته های عصبی
 مطالب مرتبط: قیمت ایمپلنت دندان
در هر صورت با احساس درد در ناحیه ایمپلنت کاشته شده باید فوراً به دندانپزشک مراجعه کنید تا علت درد مشخص شده و فرایند درمان آغاز گردد.

احساس درد یک سال پس از جراحی ایمپلنت

اگر یک یا چند سال پس از کاشت ایمپلنت در آن ناحیه احساس درد داشتید احتمالاً دلیل آن یکی از موارد زیر است:
کشیدن سیگار، 
دندان قروچه کردن، 
عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، 
ناکافی بودن بافت لثه در ناحیه ایمپلنت، 
رادیوگرافی اطراف سر و گردن، 
ناکافی بودن استخوان فک، 
عفونت
در این شرایط نیز حتماً باید با مراجعه به ایمپلنتولوژیست منشا این احساس درد را مشخص کرده و درمان را شروع کنید.

چه عواملی موجب می شود درد بیشتری پس از کاشت ایمپلنت تجربه کنید؟

افتادن هیلینگ کپ
گاهی اوقات پیچ کوچکی که در بالای ایمپلنت پیچ می شود با شروع فرایند بهبود شل شده و از جای خود خارج می شود. در این شرایط دندانپزشک باید هیلینک کپ را برداشته، آن را تمیز کند و مجددا داخل ایمپلنت قرار دهد. انجام این عمل ممکن است موجب شود کمی احساس درد و ناراحتی داشته باشید.
لق شدن پایه ایمپلنت
در صورتی که استخوان فک تراکم کافی نداشته باشد؛ ایمپلنت داخل استخوان جوش نخورده و لق می‌شود. احساس درد و ناراحتی در این شرایط کاملاً طبیعی است و دندانپزشک مجبور است ایمپلنت را برداشته و پس از برطرف کردن مشکلات و درمان استخوان فک به عنوان مثال با پیوند استخوان مجددا اقدام به کاشت ایمپلنت نماید.
عفونت
هر گونه عفونت لثه می تواند در ناحیه ایمپلنت ایجاد درد کند. در صورتی که عفونت سریع تشخیص داده شود به راحتی قابل درمان است.
پس زدن ایمپلنت
گاهی اوقات پایه ایمپلنت به درستی با استخوان فک بیمار جوش نمی‌خورد و بدن آن را پس میزند یا اصطلاحا عمل کاشت ایمپلنت با شکست مواجه می شود. اگر این اتفاق بیفتد ایمپلنت لق شده و موجب احساس درد در ناحیه ایمپلنت شده می شود.
احساس سوزش در استخوان
احساس سوزش پس از کاشت ایمپلنت مخصوصاً در ناحیه استخوان متداول نیست. اما گاهی اوقات حرارت دریل کردن استخوان توسط دندانپزشک ممکن است به نواحی اطراف عمل جراحی روی استخوان آسیب برسانند و در نتیجه درد، سوزش و ناراحتی شدیدی برای بیمار ایجاد کند. اگر این اتفاق بیفتد دندانپزشک باید ایمپلنت را خارج کرده و استخوان فک را که تحت تأثیر قرار گرفته درمان کند.
آسیب دیدن عصب دندان
آسیب رسیدن به رشته‌های عصبی نیز به ندرت اتفاق می افتد. اگر دندانپزشکی با دریل کردن نادرست یا با کاشت ایمپلنت در ناحیه ای خیلی نزدیک به رشته های عصبی موجب آسیب رسیدن به آن‌ها شود؛ بیمار درد شدیدی را احساس خواهد کرد. در این حالت ایمپلنت باید برداشته شده و مجدداً جایگزین شود.
مطالب مرتبط: ایمپلنت فوری

نکات مربوط به مدیریت درد پس از کاشت ایمپلنت دندان

نکات بسیاری وجود دارد که رعایت کردن آنها به تسکین یافتن و به حداقل رساندن درد پس از کاشت ایمپلنت کمک خواهد کرد:
بهترین دندانپزشک را  انتخاب کنید
بدیهی است که انتخاب ایمپلنتولوژیست در انجام گرفتن نحوه صحیح کاشت ایمپلنت اهمیت بسیاری دارد. بنابراین اینکه دندانپزشکی با هزینه بسیار پایین عمل کاشت ایمپلنت را انجام می دهد اصلاً معیار مناسبی برای انتخاب او نیست. چون احتمالاً کیفیت کار و یا مواد مورد استفاده توسط این دندانپزشک بسیار پایین است.  با مراجعه به دکتر شهاب محمدی - ایمپلنتولوژیست و جراح دندان -  انجام گرفتن عمل جراحی کاشت ایمپلنت را با بهترین کیفیت و حداقل درد و ناراحتی تضمین کنید.
رعایت کردن دستورالعمل ها
تمام مواردی که دندان پزشک به شما توصیه می کند پس از انجام کاشت دندان، رعایت کنید را به دقت انجام دهید. چون برای سلامت دهان و دندان و کل بدن شما ضروری است. بهتر است توصیه‌های دندانپزشک را یادداشت کنید تا آنها را فراموش نکنید.
مصرف دارو
احتمالاً جراح پس از کاشت دندان مسکن هایی را برای شما تجویز می‌کند تا به تسکین درد کمک کند. این مسکن ها معمولا از نوع ایبوپروفن هستند. اگر دوز توصیه شده توسط دندانپزشک درد شما را تسکین نداد بهتر است بلافاصله با او تماس حاصل کنید و در خصوص افزایش دوز دارو و یا داروهای جایگزین با دندان پزشک مشورت نمایید.
گذاشتن یخ
در چند روز اول گذاشتن یخ می تواند موجب بی حس شدن و کاهش درد و تورم شود. بهتر است کیسه یخ را روی گونه خود نزدیک ناحیه ایمپلنت شده قرار دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.
قرقره آب نمک
دهان خود را با آب نمک ولرم غرغره کنید تا از رشد هر گونه باکتری و عفونت جلوگیری کرده و درد خود را تسهیل دهید. اگر قرقره آب نمک دهان شما را می سوزاند؛ طبیعی است و بهتر است آن را تحمل کنید تا دوره ریکاوری شما سریعتر بگذرد.
خوردن غذاهای سرد و نرم
از خوردن غذاهای سفت، آبنبات و غذاهای خیلی داغ در مدت ریکاوری خودداری کنید. بهتر است از غذاهای سرد و نرم مانند سوپ میکس شده استفاده کنید. خوردن ماست، اسموتی ها و آبمیوه نیز توصیه می شود.
بهداشت دهان و دندان خود را حفظ کنید
مسواک زدن و نخ دندان کشیدن یک تا دو بار در روز توصیه می شود. حفظ بهداشت دهان و دندان بسیار مهم است و بهتر است همواره آن را رعایت کنید. البته احتمالاً دندان پزشک به شما توصیه می‌کند که تا بهبود کامل از مسواک زدن و نخ دندان کشیدن ناحیه عمل خودداری کنید.
استراحت کافی
مطمئن شوید که بدن و استخوان فک شما استراحت کافی داشته باشد. فعالیت های شدید ورزشی و یا بلند کردن اجسام سنگین در دوره ریکاوری ممکن است به ایمپلنت آسیب وارد کرده و احساس درد و ناراحتی را بیشتر کند. بهتر است اجازه دهید بدن شما بیشتر انرژی خود را صرف بهبود یافتن ناحیه عمل شده کند.
تجربه یکی از مراجعین به کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی پس از کاشت ایمپلنت:
"به عنوان یکی از افرادی که عمل کاشت ایمپلنت را انجام داده می ‌توانم بگویم که هیچ کدام از مراحل انجام ایمپلنت دندان درد چندانی ندارد. چون دکتر ناحیه مورد نظر برای کاشت ایمپلنت را بی حس کرد و در نتیجه دردی احساس نکردم. حتی زمانی که در حال سوراخ کردن استخوان فک برای قرار دادن ایمپلنت و پیچ کردن آن بودند نیز هیچگونه احساس دردی نداشتم. حتی حین عمل جراحی تا حدودی احساس خواب آلودگی هم داشتم و کل عمل نیز در کمتر از 30 دقیقه انجام گرفت و زمانی که به پایان رسید خودم به خانه برگشتم. بعد از ظهر آن روز کمی احساس سوزش در آن ناحیه داشتم. البته دکتر به من توصیه کرد که سه بار در روز ایبوپروفن مصرف کنم و به مدت چند روز این دارو را مصرف کردم. من علاوه بر عمل کاشت ایمپلنت، لیفت سینوس نیز انجام داده ام و عمل پیوند استخوان نیز برایم انجام گرفته است. در هیچ کدام از این موارد درد چندانی احساس نکرده ام اما به مدت چند هفته نزدیک آن ناحیه را را با احتیاط بیشتری مسواک میزدم و نواحی اطراف ایمپلنت را نیز مسواک نمی زدم."
مطالب مرتبط: ایمپلنت ارزان
 

آیا ایمپلنت دندان با بی حسی موضعی درد دارد؟

بی حسی موضعی که در حین کاشت ایمپلنت دندان در اطراف ایمپلنت تزریق می‌شود درد خیلی ناچیزی دارد که این درد نیز بیشتر مربوط به فرو رفتن سوزن در لثه بیمار است. بعد از اینکه ماده بی حسی در لثه اثر کرد بیمار هیچ دردی نخواهد داشت و در طول درمان نیز هیج احساس دردی نخواهد داشت. فقط فشار دریل را روی استخوان فکش حس خواهد کرد که آن هم دردی ندارد. 
 

آیا ایمپلنت دندان با استفاده از اکسید نیتروژن درد دارد؟

اکسید نیتروژن به عنوان یک تسکین دهنده عمل می‌کند که به نام "گاز خنده آور" هم مشهور است. اکسید نیتروژن علاوه بر اینکه هیچ دردی ندارد بلکه باعث آرامش بیمار نیز می‌شود. پس این ماده کاری فراتر از بی حسی‌های موضعی معمول انجام می‌دهد. کاملا بی‌خطر است و همه سنین می‌توانند از آن استفاده کنند. حتی در خانه نیز می‌توانید از این ماده برای تسکین و آرامش خودتان استفاده کنید و هیچ منع مصرفی ندارد. این ماده در زمان کاشت دندان نیز باعث می‌شود بیمار ناهوشیار باشد و هیچ دردی را در ناحیه دندان خود حس نکند.
 

آیا ایمپلنت دندان با مصرف داروی مسکن خوراکی درد دارد؟

داروی خوراکی والیوم به صورت قرص به بیمار داده می‌شود. این دارو باعث حس آرامش به بیمار در زمان کاشت ایمپلنت می‌شود. البته با مقدار مصرف آن  می‌توان آرامش‌بخشی آن را از خفیف تا متوسط کنترل کرد. میزان مصرف خفیف آن باعث می‌شود تا بیمار هوشیاری بیشتری داشته باشد. این هوشیاری زیاد به معنی این نیست که بیمار در طول عمل همه چیز را احساس می‌کند بلکه برعکس، دوز خفیف این دارو نیز باعث می‌شود بیمار هیچ چیزی از مراحل کاشت ایمپلنت را احساس نکند و به یاد نداشته باشد. این دارو بیشتر برای کسانی مناسب است که از عمل جراحی ترس و اضطراب زیادی دارند.

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

مبينا

سلام من 15سال دارم يكي از دندونهاي جلويم فك بالا ب علت خوردن زمين از دست دادم مشكلي نيست ان را ايمبلنت كنم؟

مبينا

سلام من 15سال دارم يكي از دندونهاي جلويم فك بالا ب علت خوردن زمين از دست دادم مشكلي نيست ان را ايمبلنت كنم؟

مبينا

سلام من 15سال دارم يكي از دندونهاي جلويم فك بالا ب علت خوردن زمين از دست دادم مشكلي نيست ان را ايمبلنت كنم؟

مبينا

سلام من 15سال دارم يكي از دندونهاي جلويم فك بالا ب علت خوردن زمين از دست دادم مشكلي نيست ان را ايمبلنت كنم؟

M

سلام آقای دکتر.. آیا میشه ووسه ۳تا دندان از۲تا پایه ایمپلنت استفاده کرد و دندان وسطی را به اون دوتا قفل یا متصل کرد که کمتر استخوان سوراخ بشود.. منظورم برای همه دندان‌های عقب یا آسیاب-هم پایین و هم بالا کامل..

دکتر شهاب محمدی

بله میشه برای 3 تا دندون از 2 تا پایه استفاده کرد

Mohamad

سلام خسته نباشین ،من ۴ تا دندان های اسیاب بزرگ فک پایین ریشه هستش ،۲ تا سمت راست فک و ۲ تا سمت چپ فک و وضعیت ریشه ها به صورتی هست که به لثه رسیدن و اینکه ریشه ها یکبار ابسه کردن ایا بعد رفع ابسه و کشیدن ریشه ها باز هم میشه همزمان با کشیدن ریشه ها عمل کاشت ایمپلنت را انجام داد؟ با تشکر

سپیده

سلام.من ۱۵ سالمه.۴ سال پیش یدونه از دندونای عقبم رو عصب کشی کردم و پر کردم.الان نصفی از خوده دندونم کنده شده بنظرتون باید ایمپلنت کنم؟توی این سن مشکلی نداره؟اگر همینطوری بمونه تا چند سال دیگه دندونای دیگم رو هم خراب میکنه؟

سلام

سلام آقای دکتر ۵سال قبل ,۴دندان فک پایین کشیدم ۶روز قبل چهار دندون با هم ایمپلنت وکشت استخوان انجام دادم ،هنوز بعد ۶روز که این عمل انجام دادم احساس درد دارم .ورم دندان دارم وارد زیادی در ناحیه دندون های خودم دارم چیکار باید بکنم دارو مرتبط مصرف میکنم آیا این درد عادی هست ممنون میشم

پونه

سلام اقای دکتر من از 12 سالگی دندان های فک بالا رو کامل از دست دادم و حدودا 7 ساله دارم از دندان متحرک استفاده میکنم آیا لازم به پیوند استخان هست من خییییلی از اینکه درد داشنه باشم میترسم

دکتر شهاب محمدی

سلام باید به صورت حضوری و با سی تی اسکن شرایطتن بررسی بشه.

زهرا

سلام جناب دکتر خداقوت خسته نباشید دکتر من 24 سالمه و دو سال پیش یک دندانم را کشیدم خواستم ببینم میتونم ایمپلنت کنم بعد دو سال و اینکه هزینه ش چقدر میشه؟

زهرا

سلام جناب دکتر خداقوت خسته نباشید دکتر من 24 سالمه و دو سال پیش یک دندانم را کشیدم خواستم ببینم میتونم ایمپلنت کنم بعد دو سال و اینکه هزینه ش چقدر میشه؟

ملیکا

سلام. من شش تا دندان ایمپلنت کردم سرسوزن نه درد حس کردم نه تورم صورت. دفعه اخر چون سه تا ایمپلنت یکجا انجام دادم و استخوان فکم نوعa1 بود چندساعت بعد جراحی عین دندان درد خفیف، درد داشتم‌

دکتر شهاب محمدی

سلام و عرض ادب بسیار عالی

نگار

ممنون عزیزم بابت کامنتت مادرم رفته انجام بده خیلی تو فکرم و نگران ممنون خیلی ارامش گرفتم

نگار

ممنون عزیزم بابت کامنتت مادرم رفته انجام بده خیلی تو فکرم و نگران ممنون خیلی ارامش گرفتم

نجمه

کدوم شهری و جای کدوم دکتر رفتی

ش بذرافشان

سلام آقای دکتر من چهل سال دارم نصف دندانم خرابه کشیدن وچند تایی هم ریشه اش مانده تصمیم گرفتم اینپلت کنم آیا ریشه دندان هایی که مانده بکشم یا نمی خواهد همزمان دندان بکارم

دکتر شهاب محمدی

سلام بهترین کار اینه که همزمان با کشیدن، ایمپلنت کنید.

خانم حسینی

سلام من دندانهای فک بالام متحرک باتوجه به هزینه های بالایی که داره چندتا ایمپلنت لازم

دکتر شهاب محمدی

سلام باید معاینه بشین استخوان فکتون بررسی بشه

سونیا

سلام اقای دکتر من یه دندونم و از دست دادم و دکترم یکی از راستش و یکی از چپ رو تراش داد و برام روکش دندانی گذاشت.الان گاهی دندون راستی درد میکنه و صورتم تا چشمم باد میکنه.باید چیکارکنم؟ اون سه تا که زیر روکش هستن باید سه تا ایمپلنت بشن؟ و اینکه مدت ترمیم پس از کشیدنش چیکارکنم دندان جلویی هست ایا میشه تا ترمیم روکش استفاده کرد

دکتر شهاب محمدی

سلام بله میشه از موقت استفاده کرد برای مدت ترمیم

ثنا

سلام آقای دکتر من یه دونه دندانم رو امپلنت خواهم کرد خیلییی میترسم دکتر هم خیلی دکتر خوبیه و معروفیه آیا در چند سالگی باید امپلنت کنیم درد شدیدی داره؟

دکتر شهاب محمدی

سلام از 18 سالگی میتونید ایمپلنت کنید. اگه دکترتون با تجربه باشه دردی حس نمیکنید.

رمضان فندرسکی

سلام اقای دکتر برای کل دندانها چند پایه ایمپلنت لازمه متشکرم

دکتر شهاب محمدی

سلام اینطوری مشخص نمیشه. باید تشریف بیارید معاینه بشید.

زهرا

سلام اقای دکتر بی حسی که درحین انجام جراحی میرنن چقد درد داره ایا همانند بی حسی هنگام کشیدن دندانه؟؟؟

دکتر شهاب محمدی

سلام اصلا دردی نداره

مریم

سلام آقای دکتر من هم میخواهم دندانم رااینپلت کنم ایا درد دارد خیلی میترسم

دکتر شهاب محمدی

سلام خیر. جراحی تحت نظر پزشک با تجربه دردی نداره.

ریحانه

سلام من یه دندون کشیدم بعد اورتودنسی کردم حالا دندونپزشکم میگه باید ایمپلنت کنم تو شهر ما هم هرکی رفته میگه تا پنج شیش ماه درد داشتن یا بو داشتن بعدشم لق شده افتاده الان میشه کاری کرد دکترم بیخیال ایمپلنت بشه

دکتر شهاب محمدی

سلام نه تشریف بیارین تهران دندانپزشک های با تجربه برای ایمپلنت ویزیتتون کنن

زینب

سلام من دندونای فک بالا را ۷ ایمپلنت گذاشتم از روز جراحی ۱۲ روز می گدرد و هنوز در ناحیه زیر بینی احساس درد و دل دل می کند می خاستم دلیلشو بدونم وتا کی ادامه دارد در ضمن همین ناحیه خیلی سخت با امپول بی حس شد با تشکر

دکتر شهاب محمدی

سلام ممکنه تا ۲ هفته دیگه ادامه داشته باشه

ریحانه

سلام دندان 3 بالای من هنوز شیری هست و لق شده..ودندان نهفته دارم خواستم بدونم میشه بدون اینکه دندان نهفته رو بیرون بیارن ایمپلنت کنم؟

دکتر شهاب محمدی

سلام نه مگر در شرایط خاص که توی ویزیت مشخص میشه

محمد امین

سلام دکتر خوبین هزینه هر ایمپلنتی چقده ؟

دکتر شهاب محمدی

سلام هزینه ها تو سایت موجوده

عباس

دندان اول باید جراحی لثه کنم بعد ایملنت

دکتر شهاب محمدی

سلام نه لزوما گاهی میتوان همزمان با کشیدن دندان ایمپلنت قرار داد

مائده

سلام من یه دندون مونده به دندون اخریم از سمت راست یه قسمت کوچیکش کنده شده.... میخواستم ببینم برای دندون من چطور انجام میشه و قیمتش کمتره... و اینکه باید قبل از این کار دندونم رو بکشم.... 🤔

دکتر شهاب محمدی

سلام احتمالا نیازی به کشیدن نباشه تشریف بیارید معاینه مشخص میشه

منصوری

باسلام یه هفته میشه که دوتا دندونمو ایمپلنت کردم وهمزمان دندون عقلمم کشیدم اما هنوز دردکه دارم هیچی اون ناحبه هنور بی حسه آبا احتمال داره که برای همیشه این بی حسی بمونه با تشکر

دکتر شهاب محمدی

سلام احتمال میزان بی حسی با شدت اسیبه لطفا به دکترتون مراجعه کنین

فاطمه

سلام آقای دکتر پس ازکشیدن دندان چه مدت بایدصبر کنیم تا جاش خوب بشه بعد ایمپلنت انجام بدیم

دکتر شهاب محمدی

سلام بهترین زمان ایمپلنت، بعد از کشیدن دندونه. در غیر این صورت 2 ماه بعد

افروز

آقای دکتر من یکهفته است سه دندان فک پایین ایمپلنت کردم همراه با مودر استخوان تورم در فک ولبم همراه باسوزش.دارو خشک کننده واستامینوفن هم مرتب استفاده میکنم اما خوب نشدم

دکتر شهاب محمدی

سلام اگه تو این‌ هفته خوب نشدین تشریف بیارین ویزیت

رحمانی

سلام میشه هزینه دوتا ایمپلنت رو بگین ؟تا ندونم قیمتش چنده نمیتونم انجامش بدم .اگه رو دفترچه تامین اجتماعی انجام میدین باز قیمتشو لطف کنین .ادرستونم بفرمایین ؟

دکتر شهاب محمدی

سلام ادرس و هزینه های ایمپلنت تو سایت موجوده.

پارسا

سلام آقاى دكتر من يك دندان سانترال و لترالم را چند سالى ميشه از دست داده ام و از پروتز متحرك استفاده كردم؛ مي تونم ايمپلنت كنم ؟البته به احتمال زياد پيوند استخوان هم لازم باشه، چند ماه زمان ميبرد تا ايمپلنت ها به طور كامل گذاشته بشن؟ ممنون

دکتر شهاب محمدی

سلام باید تشریف بیارید ویزیت تا مشخص بشه.

مرضیه

سلام ببخشید آقای دکتر من یک دندان شیری در قسمت جلو فک پایین دارم که تا الان مه ۳۲ سالمه با گامپوزیت ومذاهب نگه داشتم اما الان از قسمت لثه شروع کرده به ریختن من چکار میتونم بکنم با توجه به اینکه اون دندون کوچیک هست ‌چند بار ویزیت شدم میگن جایی برای ایمپلنت نداره وتا زمانی که این دندون نیافتاده نمیشه تصمیم گرفت ومن تصمیم به بارداری دارم اگه زمانی که افتاد باردار باشم هیچ کاری نمیشه کرد و چون جلو هست خیلی جای خالی زشت خواهد بود ممنون میشم جواب بدید

دکتر شهاب محمدی

سلام اینطوری نمیتونم نظری بدم متاستفانه. نیاز به ویزیت و معاینه دارید

منیره

واقعا ممنون ازاقای دکتر که بادقت وحوصله جواب دادن ...از ایشون واقعا ممنونم..خدا خیرشون بده ان شا الله

مهدی

سلام وقتتون بخیر آقای دکتر،آقای دکتر دندون ۴و۵بالای من باید ایمپلنت بشه ،البته هنوز ریشه ی دندونام هست یعنی اونا هم باید جراحی بشه،آیا همزمان با هم انجام میشه؟یعنی جراحی ریشه و ایمپلنت؟آیا در حین جراحی درد داره؟؟

دکتر شهاب محمدی

پاسخ داده شد.

مهدی

سلام وقتتون بخیر آقای دکتر،آقای دکتر دندون ۴و۵بالای من باید ایمپلنت بشه ،البته هنوز ریشه ی دندونام هست یعنی اونا هم باید جراحی بشه،آیا همزمان با هم انجام میشه؟یعنی جراحی ریشه و ایمپلنت؟آیا در حین جراحی درد داره؟؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بله امکانش هست تو یک جلسه همزمان انجام بشه. باید تشریف بیارید ویزیت. جراحی توسط دندانپزشک با تجربه درد نداره.

هنرکار

چقدر احتمال داره عمل ایمپلنت با شکست و مشکل مواجه بشه؟

دکتر شهاب محمدی

پاسخ داده شد

هنرکار

چقدر احتمال داره عمل ایمپلنت با شکست و مشکل مواجه بشه؟

دکتر شهاب محمدی

پاسخ داده شد.

هنرکار

چقدر احتمال داره عمل ایمپلنت با شکست و مشکل مواجه بشه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام معمولا ایمپلنت بالای ۹۰ درصد موفقیت آمیزه

هنرکار

سلام. من دوتا دندان کنار هم را ندارم دندان آسیا . آیا میشه یک ایمپلنت به عنوان پایه برای دودندان استفاده کرد؟

دکتر شهاب محمدی

سلام احتمال زیاد میشه. باید تشریف بیارید ویزیت.

سولماز حامدى

من عمل ايمپلنت را انجام دادم. موقع گذاشتن پيت داخل لثه اصلاً دردى نداشتم. بعد از چند ماه كه دندان رو روى پين قرار دادند درد شديدى دارم تا حدى كه هر سه ساعت يكيار مسكن مصرف ميكنم و درد ساكت نميشه. چه كارى بايد انجام دهم؟؟؟

دکتر شهاب محمدی

سلام کمی صبر کنین اگه خوب ‌نشدین تشریف ببرین ویزیت

امیرحسین

سلام آقای دکتر وقتتون بخیر،آقای دکتر من دو تا از دندونام یعنی دندون ۴و ۵بالا باید ایمپلنت بشه من خیلی میترسم که در حین انجام ایمپلنت درد داشته باشه،آیا درد داره ؟اکه درد داره چقدر ؟؟

دکتر شهاب محمدی

سلام ایمپلنت با دندانپزشک با تجربه دردی نداره.

علی

سلام اگه ده تا دندون بکشید و امپلینت کنید چن ماه زمان میبره، برای خلبانی میخوام قدام کنم.

دکتر شهاب محمدی

سلام معمولا همزمان با کشیدن دندون، میشه پایه ی ایمپلنت رو گذاشت. کلا پروسه ی ایمپلنت 3 4 ماه طول میکشه. باید تشریف بیارید ویزیت تا مدت دقیقش مشخص بشه.

محمد

سلام دکتر میخواستم بدون حین جراحی ایمپلنت درد داره؟موقع انجام کار؟؟

دکتر شهاب محمدی

سلام اگه توسط دندانپزشک با تجربه انجام شه، خیر درد نداره.

لیلا

سلام دکتر من دوتا ازدندونهای خط لبخندم که کنار همن رو کشیدم میخواستم بدونم میتونم با یه پایه ابمپلنت دوتاش رو کاشت کنم ممنون

دکتر شهاب محمدی

سلام بله میشه تشریف بیارید ویزیت.

گودرزی

سلام آقای دکتر من میخوام فک بالا رو اینپلنت کنم هزینش چقدر میشه خیلی هم میترسم از درد

دکتر شهاب محمدی

سلام ایمپلنت توسط دندانپزشک با تجربه اصلا درد نداره. هزینه ها تو سایت هست اما هزینه ی کلی تو ویزیت مشخص میشه.

خانم شفیع زاده

سلام اقای دکتر من دندانهای اسیابیم راکشیدم کلا 14دندان دارم میخوام امپیلنت انجام بدم کلا چند دندان باید کاشت کنم وسیستم ایمنی بدنم خیلی ضعیفه میتونم کاشت کنم یا نه ممنون

دکتر شهاب محمدی

سلام باید تشریف بیارید ویزیت تا تعداد پایه ها مشخص بشه.

علی

سلام اقای دکتر من 2 تا از دندونای جلوم در اوردم میترسم ایمپلنت انجام بدم خطری یا عوارضی داره آیا

دکتر شهاب محمدی

سلام خیر خطری نداره. میتونید تشریف بیارید واسه ویزیت.

مهدی

سلام من سیگار میکشم آیا میتونم ایمپلنت کنم

دکتر شهاب محمدی

سلام بله میتونید اما سیگار برای ایمپلنت اصلا خوب نیست

هلما

سلام آقای دکتر من ۲۰ سالمه ۸ تا دندون کشیدم از عقب هم بالا هم پایین از درد بعد کار بیش از حد میترسم و اینکه میترسم بشکنه هزینم حیف بشه .اقای دکتر ایمپیلنت خوب چن سال میره حداقل و حداکثرزمان رو بگید خواهشا ‌؟باسپاس

دکتر شهاب محمدی

سلام بهترین ایمپلنت سوئیسیه که گارانتی مادام العمر داره.

سیروان

سلام من دندان جلویم میخوام ایمپلنت کنم بعد جراحی درد دارد منظورم دو یا سه هفته بعد از ان است؟

دکتر شهاب محمدی

پاسخ داده شد.

سیروان

سلام من دندان جلویم میخوام ایمپلنت کنم بعد جراحی درد دارد منظورم دو یا سه هفته بعد از ان است؟

دکتر شهاب محمدی

پاسخ داده شد

سیروان

سلام من دندان جلویم میخوام ایمپلنت کنم بعد جراحی درد دارد منظورم دو یا سه هفته بعد از ان است؟

دکتر شهاب محمدی

سلام ممکنه که تا 2،3 روز درد داشته باشید

انسیه

سلام آقای دکتر. من ایمپلنت کردم رنگ لثه خاکستری شده دندون کنارشم حساس شده و درد داره. مشکلی نداره؟ ممنون

دکتر شهاب محمدی

سلام نه معمولا مشکلی نیست

عصمت

سلام برای فک کامل یعنی کسی که تمام دندوناشو از دست داده برای فک بالا وپایین چند امپلنت لازم است

دکتر شهاب محمدی

پاسخ داده شد.

عصمت

سلام برای فک کامل بالا وپایین چند امپلنت لازم است؟

دکتر شهاب محمدی

سلام در ویزیت مشخص میشه شاید بشه با ۴ پایه ایمپلنت دندان ها را فیکس کرد

شهین

ایا با پودر استخوان برای ترمیم لثه ها هست که من کل دهانم را ایمپلنت میخواهم انجام بدهم چند در صد موفق خواهم بود؟پودر استخوان از کدام کشور است و کل قیمت

دکتر شهاب محمدی

سلام بله پودر استخوان برای درمان تحلیل استخوان میباشد قیمت ها با توجه به وضعیتتون متفاوته

بهار

سلام من دندون جلوم فاصله داره اندازه به دندون خالی هست مبخوام ایمپلنت کنم ولی از دردش میترسم از درد بعد عمل نه از درد انجام کار لطفا راهنمابم کنید ایا میشه بیهوشی گرفت

دکتر شهاب محمدی

سلام با دندونپزشک با تجربه ایمپلنت اصلا دردی نداره. بیهوشی انجام نمیشه.

الهان

سلام. درد ایمپلنت از درد جراحی ریشه دندان بیشتره؟

دکتر شهاب محمدی

سلام سلام ایمپلنت با دندونپزشک با تجربه اصلا دردی نداره

دلنیا

آیا چندسال بعد از عمل ممکن است دندان خراپ شود و دوباره باید ایمپلنت انجام داد؟

دکتر شهاب محمدی

سلام ایمپلنت ها کیفیت ها متفاوتی دارن ایمپلنت بهتر، زمان بیشتری عمر میکنه

فرح

البته من کانادا انجام دادم وچون ناراحتی معده دارم فقط آستامینوفن اجازه دارم بخورم

دکتر شهاب محمدی

پاسخ داده شد.

فرح

من سه تا ایمپلنت با پیوند استخوان انجام دادم ،در یک ناحیه بیش از حد بعد از بی حسی درد داشتم از کورتن و آنتی بیوتیک استفاده کردم،،بعد از چهار هفته بهتر شدم

دکتر شهاب محمدی

سلام مشکلی نیست.

مایا

سلام. من خیلی از عمل ایمپلنت میترسم از درد و تورم بعد از عمل چون میخواهم بروم سرکار

دکتر شهاب محمدی

سلام چون قبل از جراحی از بی حسی های قوی استفاده میشه، در زمان جراحی دردی حس نمیکنید. اما ممکن است بعد از جراحی کمی درد و ورم داشته باشید که برای درد مسکن تجویز میشود.