02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

بهترین زمان برای کاشت ایمپلنت پس از کشیدن دندان - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1398/05/29

بروزرسانی شده در: 1403/01/30

در صورتی که یک یا چند دندان شما باید کشیده شود و یا برخی از دندان هایتان افتاده است؛ جایگزین کردن آنها به منظور حفظ ظاهر چهره و همچنین سلامت دهان و دندان بسیار مهم است. حتی از دست دادن یک دندان نیز می تواند روی تناسب سایر دندان های طبیعی تاثیر گذار باشد؛ به طوری که خالی بودن جای دندان موجب می‌شود دندان های دیگر از مکان خود خارج شده و یا کج شوند. این تغییرات روی نحوه جویدن و گاز زدن شما تاثیر قابل توجهی خواهد داشت. به همین علت در حال حاضر تعداد بیمارانی که روش کاشت ایمپلنت دندان را به عنوان روش دائمی جایگزین کردن دندان از دست رفته خود انتخاب می کنند افزایش چشمگیری یافته است. اکثر افرادی که چند سال از کشیدن یک یا چند دندانشان می گذرد و به تازگی با تکنولوژی کاشت دندان آشنا شده اند؛ در انتخاب روش کاشت ایمپلنت دندانی به عنوان درمان جایگزین کردن دندان از دست رفته شان تردید دارند. این سوال همواره در ذهن آنها وجود دارد که بهترین زمان برای کاشت ایمپلنت دندانی پس از کشیدن دندان ها چه مدت است؟

بهترین زمان برای کاشت ایمپلنت پس از کشیدن دندان ها چه مدت است؟

برای پاسخ به این سوال باید گفت برنامه ریزی برای درمان با روش کاشت ایمپلنت دندانی در صورتی که فرد شرایط لازم برای انجام کاشت را داشته باشد؛ توسط ایمپلنتولوژیست تعیین می شود. به منظور برنامه ریزی برای کاشت ایمپلنت دندان موارد مختلفی باید در نظر گرفته شود. یکی از این عوامل میزان تراکم، ارتفاع و پهنای استخوان فک است  که با استفاده از عکس اشعه ایکس از استخوان فرد و یا سی تی اسکن مشخص می شود. این ارزیابی ها دید خوبی نسبت به تراکم استخوان فک به دندانپزشک می دهد که باتوجه به آن سنجیدن شرایط محل کاشت ایمپلنت دندان توسط دندانپزشک بسیار راحت تر است.

سایر عوامل

به همین علت دندانپزشکان توصیه می‌کنند که بیمار بلافاصله پس از کشیدن دندان، اقدامات لازم جهت کاشت ایمپلنت را انجام دهد. عامل دیگری که در کاشت ایمپلنت دندان موثر است نحوه کشیدن دندان است که با نام کشیدن‌ دندان آتروماتیک شناخته می شود. این روش به حفرات استخوان اطراف دندان کمک کرده و در نتیجه نحوه کاشت ایمپلنت را راحت تر می کند. دندانپزشک متخصص با در نظر گرفتن تمامی موارد به شما توصیه خواهد کرد که آیا روش کاشت ایمپلنت برای جایگزین کردن دندان از دست رفته تان مناسب است یا خیر.
 آیا کشیدن دندان و ایمپلنت همزمان امکان پذیر خواهد بود؟ چهار دوره زمانی مختلف را می توان برای کاشت ایمپلنت پس از کشیدن دندان درنظر گرفت که انتخاب زمان مناسب آن بستگی به شرایط بیمار و نظر دندانپزشک دارد. شما هم اگر در سر خود کشیدن دندان و ایمپلنت همزمان را می پرورانید به چهار دوره مختلف زمانی زیر مراجعه کرده و بهترین زمان را انتخاب کنید. چنانچه مردد هستید و فکر می کنید این کار برای شما خطراتی دارد می توانید برای اطلاع از معایب کاشت ایمپلنت بلافاصله بعد از کشیدن دندان کلیک کنید.
 
 
بهترین زمان ایمپلنت
 

کاشت ایمپلنت فوری یا انتظار یک تا دو ماهه پس از کشیدن دندان

اولین راه حل، کاشت ایمپلنت فوری است اما ممکن است دندانپزشک به شما توصیه کند تا حدود ۱ تا ۲ ماه پس از کشیدن دندان منتظر بمانید و سپس اقدام به کاشت ایمپلنت نمایید. در روش کاشت ایمپلنت فوری، پایه ایمپلنت بلافاصله پس از کشیدن دندان در استخوان فک کاشته می شود. البته در صورتی که تراکم استخوان کافی وجود نداشته باشد باید پیش از کاشت پایه ایمپلنت، عمل پیوند استخوان انجام گیرد؛ تا فضای کافی برای در استخوان فک ایجاد شود. متخصص ایمپلنت، زمانی پیوند استخوان را پیشنهاد می دهد که حفره های استخوانی وسعت بسیار زیادی داشته باشند. در صورتی که ۱ تا ۲ ماه پس از کشیدن دندان منتظر بمانید بافت لثه شما تا حدودی بهبود یافته و احتمال موفقیت کاشت ایمپلنت در این زمان بالاتر می رود. چون بافت لثه می‌تواند بهتر از پایه ایمپلنت حمایت کند و از لحاظ زیبایی نیز نتیجه بهتری خواهد داشت.

انتظار طولانی تر : اقدام به کاشت ایمپلنت در فاصله 2 تا 4 ماه پس از کشیدن دندان

انتخاب دیگر این است که بین ۲ تا ۴ ماه پس از کشیدن دندان منتظر بمانید تا استخوان نیز بهبود پیدا کند. کاشت دندان در این شرایط، موجب پایداری و استحکام بیشتر ایمپلنت دندان می شود چون ایمپلنت کاملا به استخوان فک جوش می خورد.
البته مدت زمان انتظار بین ۴ تا ۶ ماه پس از کشیدن دندان جهت کاشت ایمپلنت به خصوص برای دندان های جلویی فک نیز متداول است. چون پس از این مدت لثه کامل بهبود یافته و درصورتیکه بیمار دچار بیماریهای لثه یا عفونت باشد نیز کاملا درمان می شود.  همچنین از لحاظ زیبایی نیز ایمپلنت کاشته شده و تاج دندانی سوار شده روی آن شرایط بسیار بهتری خواهد داشت.
مطالب مرتبط: ایمپلنت اقساطی

انتظار طولانی تر بیش از 6 ماه نیز امکان پذیر است.

گاهی اوقات با اینکه بیمار تمایل دارد عمل کاشت ایمپلنت و پر کردن جای خالی دندان خیلی سریع انجام شود که کاملا هم طبیعی است؛ متخصصان دهان و دندان به منظور اطمینان از موفقیت کامل روش کاشت ایمپلنت توصیه می کنند که این عمل را بیش از 6 ماه به تعویق بیاندازند. البته در این شرایط نیز بیمار نباید نگران عدم موفقیت کاشت ایمپلنت باشد چون ایمپلنتولوژیست باید ابتدا به طور کامل شرایط بیمار را بررسی کرده و بهترین زمان برای کاشت پایه ایمپلنت در استخوان فک را تعیین می کند. همچنین در صورتی که پیش از انجام عمل کاشت، بیمار نیاز به عمل جراحی پیوند استخوان، لیفت ‌سینوس یا درمان عفونت لثه داشته باشد نیز زمان انتظار برای کاشت ایمپلنت ممکن است بیش از ۶ ماه پس از کشیدن دندان به تعویق بیفتد.

اقدام به کاشت ایمپلنت چند سال پس از کشیدن دندان

با اینکه خالی ماندن جای دندان موجب جابجا شدن سایر دندان ها و حتی از دست دادن دندان های سالم دیگر نیز می شود و  معمولا متخصصان ایمپلنت توصیه می کند که بهترین زمان برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته بلافاصله پس از کشیدن دندان است؛ اکثر اوقات زمانی که بزرگسالان یکی از دندان های دائمی خود را از دست می‌دهند؛ مدت زمان زیادی را بدون جایگزین کردن دندان سپری می کنند که مشکلات بسیاری از جمله تحلیل استخوان فک را به دنبال خواهد داشت. اما باید بدانید که هیچ زمانی برای اقدام به کاشت ایمپلنت دیر نیست. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، تقریبا تمامی مشکلاتی که برسر راه کاشت ایمپلنت وجود دارد؛ قابل حل است. پس حتی اگر چندین سال است که برخی از دندان های خود را کشیده اید می توانید با مراجعه به یک ایمپلنتولوژیست ماهر، روند درمان کاشت ایمپلنت خود را پیگیری کنید.
مطالب مرتبط: قیمت ایمپلنت دندان

روش های جایگزین کردن دندان های از دست رفته با ایمپلنت دندان

بهترین گزینه برای جایگزین کردن دندانی که افتاده یا کشیده شده ایمپلنت های دندانی است. ایمپلنت دندانی یک روش دائمی است که از طریق یک عمل جراحی ساده فیکسچر را به عنوان جایگزین ریشه دندان طبیعی داخل استخوان فک می کارد. زمانی که ایمپلنت دائمی کاشته شد یک پروتز دندان مصنوعی همراه با اباتمنت روی آن سوار می شود. نصب تاج دندان پس از جوش خوردن پایه ایمپلنت نیازی به تراشیدن دندانهای مجاور ندارد. چون تاج دندان مصنوعی به طور کامل از لحاظ ظاهری و ابعاد با دندانهای مجاور مطابقت دارد و کاملا به شکل دندان طبیعی که از دست داده‌اید به نظر می رسد.
جایگزینی فوری دندان از دست رفته موجب می شود که فضای خالی بین دندانها پر شده و از جابجا شدن یا کج شدن سایر دندان های طبیعی به سمت فضای خالی جلوگیری می کند. با کاشت ایمپلنت دندان دائمی لثه های شما سلامت خود را حفظ خواهند کرد و هنگام خوردن و جویدن غذا مشکلی نخواهید داشت. کاشت ایمپلنت به حفظ سلامت استخوان نیز کمک خواهد کرد.

روش 1: کاشت ایمپلنت فوری

در بسیاری از موارد ایمپلنت های دندانی همزمان با کشیدن دندان طبیعی در دهان بیمار کاشته می شود. این گزینه برای اکثر بیماران بهترین انتخاب است چون در یک جلسه مراجعه به دندانپزشک، عمل کشیدن دندان و کاشت ایمپلنت به طور همزمان انجام می گیرد و نیازی به عمل جراحی مجدد برای کاشت فیکسچر نیست.
ایمپلنت هایی که در همان روزی که دندان کشیده می شود؛ کاشته می‌شوند؛ در صد موفقیت بسیار بالایی دارند. در این شرایط، ترمیم استخوان در بهترین حالت انجام گرفته و بیمار مجبور نیست بدون دندان در فعالیت های اجتماعی شرکت کند.
در صورتی که دندانتان شکسته است و هنوز ریشه آن را از دهان خارج نکرده اید؛ کاشت ایمپلنت فوری گزینه مناسبی برای شما است چون هم به ترمیم بافت استخوان و لثه شما کمک خواهد کرد و هم درصد موفقیت کاشت ایمپلنت را بالا خواهد برد.
مطالب مرتبط: ایمپلنت فوری

روش دوم: کاشت ایمپلنت در کوتاه مدت

در این روش، کاشت پایه ایمپلنت چند هفته پس از کشیدن دندان طبیعی انجام می گیرد. اگر به بیماری های لثه مبتلا باشید و پیش از انجام عمل جراحی عفونت در ناحیه دندان کشیده شده نیاز به درمان داشته باشد؛ کاشت ایمپلنت در کوتاه مدت بهترین گزینه برای شماست.
در صورت وجود عفونت، کاشت ایمپلنت فوری، ریسک شکست روش ایمپلنت دندان را به شدت افزایش می دهد. به همین علت دندان پزشک در این شرایط توصیه می کند که به منظور درمان بافت های لثه عفونی شده چند هفته منتظر بمانید و پیش از بهبود کامل لثه و استخوان فک، عمل کاشت ایمپلنت را انجام ندهید. این روش کوتاه موجب می شود نتیجه کاشت ایمپلنت از لحاظ زیبایی بسیار بهتر بوده و بافت لثه اطراف ایمپلنت نیز سالم تر باشد.
روش سوم: کاشت ایمپلنت با تأخیر
کاشت ایمپلنت با تاخیر، کمتر مورد توجه دندانپزشکان است. چون در صورتی که ایمپلنت های دندان چند ماه پس از کشیدن دندان طبیعی کاشته شود؛ چالش های بیشتری برای ایمپلنت به وجود خواهد آمد. در این شرایط استخوان پیش از کاشت پایه ایمپلنت شروع به بهبود یافتن می کند و با سرعت غیر قابل پیش بینی شروع به ریکاوری خواهد کرد. رشد مجدد استخوان ممکن است بسیار سریع اتفاق بیفتد و موجب ایجاد مشکل در جراحی ایمپلنت شود. با این وجود، در شرایطی که برخی مشکلات مانند عفونت در حفرات استخوان اطراف پایه وجود داشته باشد؛ کاشت ایمپلنت با تاخیر به بیمار توصیه می شود.
مطالب مرتبط: ایمپلنت ارزان

روش چهارم: کاشت ایمپلنت در طولانی مدت

اگر  بیش از ۶ ماه از کشیدن دندان طبیعی شما گذشته باشد؛ همچنان کاشت ایمپلنت می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. در برخی شرایط، بیمار نیاز به انجام عمل جراحی پیوند استخوان جهت ترمیم بافت استخوان فک خود دارد که زمان انتظار برای کاشت ایمپلنت را حدود شش ماه به تاخیر می‌اندازد تا در این مدت گرفت های استخوانی به بهبود تراکم استخوان فک کمک می کند تا پایه ایمپلنت بتواند پس از نصب بهتر از تاج دندان حمایت کند. برای بسیاری از بیماران در نظر گرفتن این مدت زمان انتظار پایداری و استحکام ایمپلنت دندان را تضمین می کند.
کاشت دندان با تأخیر یا در طولانی مدت برای بیمارانی که به مدت طولانی از دندان مصنوعی استفاده کرده‌اند و پس از چندین سال تصمیم گرفت دندان های مصنوعی را با اوردنچر جایگزین کند  نیز گزینه مناسبی است.

بهترین زمان برای کاشت ایمپلنت دندان چه مدت بعد از کشیدن دندان طبیعی است؟

اگر می خواهید یک یا چند دندان خود را به روش کاشت ایمپلنت جایگزین کنید؛ در مرحله اول باید با یک ایمپلنتولوژیست مشورت نمایید. متخصص ایمپلنت در ابتدا شرایط دهان و دندان و سلامت عمومی بدن شما را بررسی کرده و سپس با پرسیدن سوالاتی همه بهترین زمان برای کاشت ایمپلنت را برای شما برنامه ریزی خواهد کرد. برای مشاوره در خصوص بهترین زمان کاشت ایمپلنت می توانید با کلینیک دندانپزشکی یا با مطب دکتر شهاب محمدی ایمپلنتولوژیست و جراح دندان تماس گرفته و با تعیین یک قرار ملاقات، پاسخ تمامی سوالات خود را طی یک جلسه مشاوره رایگان دریافت کنید.

بهترین سن انجام ایمپلنت دندان چه زمانی است؟

با وجود اینکه ایمپلنت دندان مزایای بسیار زیادی از جمله توانایی جویدن غذا، صحبت کردن بدون هیچ گونه مشکلی، ظاهر زیبا، جلوگیری از تحلیل استخوان فک و تغییر ساختار چهره را دارد اما معمولا این روش برای افراد بیماران زیر ۱۸ سال توصیه نمی شود.

چرا کودکان و نوجوانان کاندید مناسبی برای انجام عمل کاشت دندان نیستند؟

پیش از اقدام به کاشت ایمپلنت، استخوان فک بیمار باید به طور کامل رشد کرده باشد. معمولا رشد استخوان فک پیش از اتمام نوجوانی و حتی پس از دوران بلوغ نیز به رشد خود ادامه می دهد. بنابراین ایمپلنتولوژیست معمولاً عمل کاشت ایمپلنت را تا سن ۱۸ سالگی در بیماران به تاخیر می اندازند. البته این محدودیت سنی دقیق نیست زیرا رشد استخوان فک در افراد مختلف در اثر عوامل گوناگونی تغییر می یابد.
برای تعیین اینکه آیا استخوان فک نوجوانان به اندازه کافی رشد کرده است یا خیر باید دندانپزشک عکس اشعه ایکس استخوان فک آنها را بررسی کرده و در صورتی که تشخیص دهد رشد استخوان کافی بوده عمل کاشت ایمپلنت را انجام دهد. البته اجازه والدین نیز برای افراد زیر ۱۸ سال جهت کاشت ایمپلنت گرفته می شود.
خبر خوب این است که حداکثر سن برای انجام ایمپلنت مطرح نیست بیش از نیمی از بیمارانی که عمل کاشت ایمپلنت را انجام می دهند سن بالای ۶۵ سال دارند و محدودیت سنی و بالا بودن سن موجب نمی شود که کاندید مناسبی برای انجام ایمپلنت نباشند. در حال حاضر سوار کردن دندان مصنوعی ثابت و متحرک بر پایه ایمپلنت روی بیماران ۸۰ یا حتی ۹۰ ساله با درصد موفقیت بالا انجام می گیرد. در حقیقت دندانپزشکان به اکثر کهنسالانی که از دندان های مصنوعی متحرک استفاده می کنند؛ توصیه می کنند که به جای آنها از دندان های دائمی بر پایه ایمپلنت یا همان اوردنچر استفاده کنند.
 مطالب مرتبط: ایمپلنت دیجیتال

مشاوره رایگان دندانپزشکی

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

رويا

سلام، من دوتا دندون فك پايينم نياز داره ب ايمپلنت ولي اين مدت چندماهه ك خالي ميمونه خيلي برام اذيت كنندس چون ك حرف زدني كامل مشخص ميشه، نميش يه كاري انجام بشه ك موقت باشه و اون جاي خاليو پر كنه تا زمانيكه دندون كاشته ميشه؟

فرشته وحید

سلام،من 38سن دارم ماه آبان هر دو دندون هفت فک پایینم رو کشیدم چه زمانی باید برای کاشت ایمپلنت اقدام کنم؟

شجاعی

سلام جناب دکتر من حدود یکسال پیش رفتم ایمپلنت انجام بدم الان پیچ ها کار گذاشته ولی از بقیه مراحل کار خبری نیست میگن فعلا موادش نیست به نظر شما من چکار کنم الان حدود ۶ ماه از پیچ گذاشتن گذشته

محمدرسول

سلام ۲۰ ساله هستم کمی بیشتر از یه ماه پیش فکر کنم دومین دندان آسیاب کوچک رو کشیدم به نظرتون حدودا تا چند وقت اگر نخوام ایمپلنت کنم مشکل ساز نمیشه؟... اگر اطلاعات دیگه ای نیازه بگم... ممنون

Darya

دفترچه نیروهای مسلح قبول میکنین آقای دکتر؟!؟!

دکتر شهاب محمدی

خیر

نازنین زهرا حسن زاده

سلام من دو روزه دندون شش فک پایینم رو کشیدم عفونت کرده چرک خشک کن میخورم دیواره هم نداشت و به زحمت کشیده شد چقدر باید بگذره تا دندان بکارم و کاشت دندان باید به چه روشی باشه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام باید دو ماه و نیم بگذره و بعد عکس بگیرید طبق عکس روش مورد نظر تعیین میشه

اقدس شفیی

سلام من ھمہ دندنامو کشیدم و با دندون مصنویی نمیتونم میشہ ایمپلند کنم

زهرا

سلام آقای دکتر دندونهای جلو راهمزمان با کشیدن ایمپلنت کردم درد داره زیر زبونم ورم کرده صورتم هم به طور وجیعی ورم داره این حالت طبیعی یا نه چون لب پایین هم ورم کرده و بی حسه

دکتر شهاب محمدی

سلام چند وقت هستش که ایمپلنت کردید ؟ تورم و درد طبیعی هستش اما بی حسی رو پیگیری کنید

زهرا

سلام آقای دکتر دندونهای جلو راهمزمان با کشیدن ایمپلنت کردم درد داره زیر زبونم ورم کرده صورتم هم به طور وجیعی ورم داره این حالت طبیعی یا نه چون لب پایین هم ورم کرده و بی حسه

بند خدا

سلام . ببخشید من دندونام پوسیده شده و اینکه چون دندون جلو هست اگر بکشم زشت میشه دندونام و اینکه راهی هم هست که بلافاصله بعد از کشیدن ایمپلنت بشه یا مثلا حداقل یه چیزی باشه موقتی جای اون دندون قرار داده بشه ؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بله میشه

امید

سلام ۴۴ سال سن دارم فک بالا رو میخام ایمپلنت کنم اما لیمینت کردم همه فک بالا را . فک بالا سمت چپ خالی فق سه دندان سالم داره ایا می تونم برای ایمپلنت فوری اقدام کنم . ضمنا لثه تم خوب ودارم

امید

سلام ۴۴ سال سن دارم فک بالا رو میخام ایمپلنت کنم اما لیمینت کردم همه فک بالا را . فک بالا سمت چپ خالی فق سه دندان سالم داره ایا می تونم برای ایمپلنت فوری اقدام کنم . ضمنا لثه تم خوب ودارم

امید

سلام ۴۴ سال سن دارم فک بالا رو میخام ایمپلنت کنم اما لیمینت کردم همه فک بالا را . فک بالا سمت چپ خالی فق سه دندان سالم داره ایا می تونم برای ایمپلنت فوری اقدام کنم . ضمنا لثه تم خوب ودارم

دکتر شهاب محمدی

سلام اگر استخون و لثه خوب داشته باشید می تونید برای ایمپلنت فوری اقدام کنید

امید

سلام ۴۴ سال سن دارم فک بالا رو میخام ایمپلنت کنم اما لیمینت کردم همه فک بالا را . فک بالا سمت چپ خالی فق سه دندان سالم داره ایا می تونم برای ایمپلنت فوری اقدام کنم . ضمنا لثه تم خوب ودارم

امید

سلام ۴۴ سال سن دارم فک بالا رو میخام ایمپلنت کنم اما لیمینت کردم همه فک بالا را . فک بالا سمت چپ خالی فق سه دندان سالم داره ایا می تونم برای ایمپلنت فوری اقدام کنم . ضمنا لثه تم خوب ودارم

م.شریعت

سلام دکتر.وقتتون بخیر و خسته نباشید سه شنبه دندان ۶ پایین رو کشیدم و بلافاصله ایمپلنت کردن من ایمپلنت سوئیسی انتخاب کردم و منشی هزینه رو گرفتن اما وقتی واسم دندان رو کشیدن حرفی از ایمپلنت نردن منم اونقدر درد داشتم که نمیتونستم حرف بزنم بعد که اومدم خونه تو فکر رفتم که نکنه منشی بهدکتر نگفته باشن نوع ایمپلنتم رو به نظرتون چجور بفهمم که نوع ایمپلنتم چیه؟؟؟ و سوال دوم اینه که بعد از ۵ روز هنوز با مسکن آروم میشم و درد دارم ممکنه بخاطر کشیدن همزمان دندون و گذاشتن پودر استخوان باشه؟؟ و سوال سوم اینه که با توجه به اینکه من ورزش میکنم،۵ روزه بخاطر ایمپلنت هیچ فعالیتی ندارم از چه زمانی میتونم شروع کنم؟

امیر

سلام من ی پسر ۱۸ سالم و ب علت بد در اومدن یکی از دندونای بالام نیاز ب ارتودنسی دارم خواستم بپرسم میشه بجای ارتودنسی اون دندون و بکشم و جاش ایمپلنت کنم؟

الهام کشاورز

سلام آقای دکتر،خسته نباشید من الان ۱۳سالمه و سمت راست پایین یکی از دندان هام به علت پوسیدگی شدید کشیده شد من در سن بالای ۱۸سالگی میتونم ایمپلنت کنم یا نه؟ ممنون میشم پاسخ بدید 🌸

میلاد

سلام.عرض شود که دندون زیر روکش شکست و الان فقط ریشه مونده .آیا همزمان با کشیدن ریشه میتونم پیچ ایمپلنت بزارم .عفونت نداره لثه هام.

ارام

سلام خانم 46 ساله هستم دندان جلو یک چپ بالا شکستگی دارد که باید کشیده شود و اینپلنت شود بهترین زمان برای اینپلنت چند روز بعد از کشیدن می باشد با تشکر

دکتر شهاب محمدی

سلام 3 ماه بعد از کشیدن

زری

سلام آقای دکتر چن تا دندون افتاده دارم. ریشه هاشون رو نکشیدم. لثه م عفونت داره. رفتم دکتر، دکتر عکس رو نگاه کرد ولی خود دندونام رو نه. واسه همین میترسم از کشیدن. آیا شما کشیدن هم انجام میدین؟

ثروتی هستم

سلام من ۶۰ سال دارم ۴ ماه پیش دندان کشیدم دکتر گفته با ۴ یا ۵ مان بعد واسی ایمپلنت برم ارا درسته اگر دیتر برم مشگلی پیش نمیاد

هانا

سلام.دندون‌آسیابم که چند سال پیش عصب کشی کرده بودم به دلیل اینکه روکش نکردم در حال حاظر شکسته.دو سه روزی هست که دهانم بوی بدی میده .آیا عفونت کرده؟برای درمان عفونت باید چه کار کرد؟در ضمن من بعد از کشیدن دندان میخوام ایمپلنت کنم .آیا اگر عفونت درمان بشه مشکلی برای ایمپلنت فوری هست؟

دکتر شهاب محمدی

سلام اگر عفونت کرده باشه نمیشه ایمپلنت فوری کار کرد. باید معاینه بشین.

فائزه

درسن ۱۷سالگی میشه ایمپلنت کرد؟؟؟

دکتر شهاب محمدی

پاسخ داده شد

فائزه

سلام من ۱۷ سالم هست دندان شیشم پوسید شدید و فقط ریشش باقی مونده و درد میکنه قرص مصرف میکنم ایا باید بکشم؟؟؟

دکتر شهاب محمدی

سلام اگر فقط ریشه مونده بله

نور

سلام،وقت بخیر-برای کشیدن وایمپلنت دندانی که دارای عفونت میباشد،آیابهترست که دندان رابکشم و تابرطرف شدن عفونت ایمپلنت کنم،یاعفونت رابرطرف کنم و درلحظه کشیدن ایمپلنت کنم

دکتر شهاب محمدی

سلام بنا به نظر دندانپزشک باید پیش برید

فرخی

آره پودر استخوان تزریق شده.پس مورد نداره؟ممنون از راهنماییتون🙏

دکتر شهاب محمدی

سلام نه نگران نباشید.

فرخی

آقای دکتر دیروز یکی از دندونام رو ایمپلنت کردم پیچ گذاشتن الان احساس میکنم التهاب پیدا کرده چون یکم جای ایمپلنت سفید شده.بوی بد دهان هم دارم.این خطرناکه

دکتر شهاب محمدی

سلام نه شاید پودر استخوان تزریق شده در اون ناحیه

قرائی

سلام .من دیروز یکی از دندون جلویی رو ایمپلنت کردم الان فقط پیچ گذاشتن با پودراستخوان وگفتن ۴ماه دیگه مراجعه کنم.ولی صب دیدم لثم جلوی پیچ رو پوشونده دیگه پیچ دیده نمیشه.میخام بدونم اشکال نداره

دکتر شهاب محمدی

سلام نه مشکلی نیست

امید

دردداشت ایمپلنت کردین

امید

دردداشت ایمپلنت کردین

ابولفضل

سلام آقای دکتر بنده از هفته پیش شروع به کشیدن دندونهام کردم 5 دندون خراب داشتم برای کشیدن و قراره به جای اون ایمپلنت بذارم دکترم گفتن بعد از کشیدن همه دندونهام و اگر عفونتی نداشته باشن تا دو هفته بعدش برای گذاشتن پیچهای ایمپلنت اقدام میکنن به نظر شما مشکلی نداره بعد از این زمان پیچ گذاشتن

دکتر شهاب محمدی

سلام خیر

بزرگزاده

سلام بنده دیابت دارم قند ۱۵۰ قرص میخورم ایمپلنت جواب میده یا نه

دکتر شهاب محمدی

سلام Hba1c رو ازمایش بدین زیر ۷ جواب میده

مینا

سلام.جناب دکتر من سه روز پیش دندان بالا و نیش را کشیدم و عفونت داشت برای ایمپلنت دکتر گفتن ی پروسه یکساله در نظر بگیرم والان با توجه ب نیاز دندانهای بغل نیش و بالا ب روکش گفتن فعلا بریج کامل بزارم بعد از چند سال دوباره ایمپلنت نظر شمارو خواستم بدونم

دکتر شهاب محمدی

پاسخ داده شد

مینا

سلام و روز بخیر .جناب دکتر من سه روز پیش دندان بالا و نیش را کشیدم اما هردو عفونت داشت ک دکتر گفتن برای ایمپلنت ی پروسه یکساله در نظر بگیرم و نظرشان این هست فعلا بریج استفاده کنم این کارو انجام بدم یا صبر کنم برای ایمپلنت

دکتر شهاب محمدی

سلام نمیدونم چرا بهتون گفتن چند سال؛ اما به نظر بنده هرچی زودتر اینکارو انجام بدید به نفعتونه.

محمد

باسلام...فقط از دردش میترسم...ددم وای یادش میفتم دست پام سست میشه

محمد

سلام میخواستم ببینم اگه چهارتا دندان فک بالا کنار هم رو باهم بکشم و امپیلنت کنم خیلی درد داره

سعیده

سلام، ممنونم بابت اطلاعات مفیدتون، همیشه موفق باشید.

فرشته

سلام ببخشید چه زمان از کشیدن دندان بگذره مناسب هست برای ایپلنت کردن

دکتر شهاب محمدی

سلام بهترین موقع همون زمانه کشیدنه دندونه در غیر این صورت 2 ماه بعد

Shila

سلام دندان 5 پایین سمت چپ جراحی کردم برا امپلنت روزه 5 هست و درد زیاد دارم دندان های جلویی هم درد گرفتن مبشه راهنمایی کنید ممنون

دکتر شهاب محمدی

سلام درد بعد از ایمپلنت گاهی به وجود میاد

مهرانگیز فلاح

من ۶۰ سالمه میخوام همون روز که کشیدم دهانم خالی نباشه ظاهر خیلی مهمه برام در ضمن فک بالا وپایین هزینه چقدر میشه ممنون راهنمایی کنید

دکتر شهاب محمدی

سلام تشریف بیارید معاینه بیینیم ایمپلنت فوری میتونید بذارید یا نه هزینه ی کلی هم تو ویزیت مشخص میشه

صادق میرزایی

سلام من چند روزه پایه ایمپلنت گذاشتم دوتا دندون قبلا کشیده بودم یکی رو همزمان کشیدم پانسمان و پایه گذاشتم خیلی درد داره حتما بایدمسکن بخورم تا ساکت بشه به نظرتون این درد طبیعی است ممنونم

دکتر شهاب محمدی

سلام بله طبیعیه

سحر

سلام، من خارج از ايران زندگى ميكنم ودوتا از دندانهاى ٥ فك بالا نياز به كشيدن دارن يكى شكسته و قابل گذاشتن تاج نيست و دومى تاج داره اما زيرش به مرور دندون خراب شده كه دكتر نظرش به كشيدن و ايمپلنت هست ، من چقدر قبل از امدن به ايران بهتره بكشم هر دو رو كه قسمتى از كار ايمپلنت جلو تر بيوفته ،ممنون ميشم پاسخ بدين

دکتر شهاب محمدی

سلام میتونید ۲ یا ۳ ماه قبل بکشین میتونین هم همین ایران همزمان با کشیدن، ایمپلنت کنین اگه عفونت نداشته باشین

حیدری

سلام.. خسته نباشید دکتر جان. بنده ۷ سال پیش دندان ۲ بالا رو کشیدم و بجاش مجبورا یه دونه دندان مصنوعی گذاشتم الان جای دندونم یخورده گود شده... میتونم ایمپلنتش کنم؟ جواب میده یا ن با تشکر

علی

سلام ببخشید من دندونمو الان کشیدم دکتر گفتن دو ماه بعد برای ایمپلنت بیا پس چطور شما میگین بلافاصله پس از کشیدن بیاین ینی دوماه بعد ک دکتر گفتن روش غلطیه؟لطفا راهنماییم کنید...

دکتر شهاب محمدی

سلام خیر غلط نیست شاید دندونتون عفونت داشته و یا به هر دلیلی دکتر صلاح ندیدن همون موقع پایه رو بزارن

عاطفه

سلام من در سن 29 سالگی تمام دندون هام رو کشیدم و تا الان از مصنوعی متحرک استفاده میکنم،،، آیا من کاندید خوبی برای ایمپلنت هستم، الان 43 سال سن دارم،،،

دکتر شهاب محمدی

سلام بله میتونید ایمپلنت کنید باید تشریف بیارید ویزیت شاید نیاز به پودر استخوان باشه

بهروز

سلام ۷ دندان جلویی فک بالام فقط ریش هاش مونده اگه فک بالا را ایمپلنت کنم چقدر خرجش میشه ممنون ضمنا روش all on 4 imlant روشی مطمءن است وهزینهاش چقدر است

دکتر شهاب محمدی

سلام باید این روش حتما باید تشریف بیارین ویزیت تا استخوان فک بررسی بشه و‌ قیمت همون جا اعلام میشه

Parisa

سلام اگر تمامی دندان های فک بالا نیاز به کشیدن داشته باشد زمانی که پایه ایمپلنت گذاشته بشه دندان های ک سوار بر پایه ایمپلنت میشوند با لثه مصنوعی هست؟ یا فقط روکش ساده استفاده می‌شود؟

دکتر شهاب محمدی

سلام لثه مصنوعی نداریم یه تاج روی پایه ایمپلنت قرار میگیره

بهاره

سلام وقتتون بخیر.دندون جلو،بالا سمت چپ ۱۵ ساله کشیده شده و متحرک گذاشته شده.امکان ایمپلتت هست.

دکتر شهاب محمدی

سلام بله میتونید تشریف بیارید ویزیت

ستاره

سلام من ٣٠ سالمه و هنوز دندون نيشم دندون شيريم هست و دندون اصليم ب صورت عمودي در لثه مىخواستم ببينم روزى كه جراحى مىكنم امكان ايمپلنت هست؟ و اينكه د چند مرحله انجام ميشه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بله امکانش هست

دکتر شهاب محمدی

سلام دکترتون ببینن معمولا مشکلی نیست

مهدی

باسلام من دندان 5 بالا راست را سال گذشته ایمپلنت کردم ولی با اینکه در عکس گرفتم و نشان میداد خوب جوش خورده ولی در زمان قالب گیری مشخص شد که لق هست و ایمپلنت را گذشیتند الان باید کی برای اینپلنت جدید اقدام کنم

دکتر شهاب محمدی

سلام باید تشریف بیارید ویزیت

مریم

باسلام دوروز قبل یک دندان اسیایی فک پایین رو کشیدم وایمپلنت کردم خیلی الان درد دارم ورم وجرک کرده وعفونت مشکلی داره جه دارویی رومصرف کنم

حسین

با سلام بهترین زمان ایمپلنت برای دندان نهفته ای که با ارتودنسی سر جای خود نیومده و فکجوش شده برای فرد ٣٨ ساله چه موقعیه؟ فوری یا استفاده از پودر استخوان و ...

دکتر شهاب محمدی

سلام اینطوری ‌نمیشه گفت. باید ویزیت بشین و‌همه شرایط سنجیده بشه

دیانا

سلام.وقت بخیر.من 33سالمه و تو 9سالگی دندون ششم از پایین رو کشیدم.ایا الان امکان ایمپلنت وجود داره؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بله تشریف بیارید ویزیت.

مهدی

سلام ایمپلنت بدون سر پیچ داریم که روی دندون ۶ سوار بشه ، و بدون سرپیچ بودنش بخاطر شل نشدنش باشه، و زیر لثه بمونه...(فک بالا کامل میخواد دندان بزار ) اقای دکتر داریم همچین چیزی در جراحی ایمپلنت ..؟؟

دکتر شهاب محمدی

سلام نه ایمپلنت خوب بزارین مشکلی پیش نمیاد

مریم

سلام خسته نباشید ببخشید ایمپلنت عوارض نداره

دکتر شهاب محمدی

پاسخ داده شد.

مریم

سلام خسته نباشید ببخشید آقای دکتر ایمپلنت عوارض نداره

دکتر شهاب محمدی

سلام اگه توسط دندانپزشک با تجربه انجام شه خیر.

امیر اردلان

سلام من دندونام کامل خراب هستن و فقط ریشه مونده دوتارا چند روز کشیدم دکتر گفت عفونت داره زیرش چه مدت صبر کنم برای ایمپلنت

دکتر شهاب محمدی

سلام 2 ماه

نفیسه

سلام

نفیسه

سلام..خسته نباشید ببخشید من دندون هفتم ی بار عصب کشی شده و پرشده چند وقت پیش شکست رفتم درست کنم عکس گرفتم دکتر گفت خوب عثب کشی نشده و باید از اول عصب کشی بشه و روکش و دوهفته طول میکشه و هنوز بهم وقت نداده.. من تثمیم گرفتم بکشمش و ایمپلنت کنم چون گاه گاهی درد میکنه و هنوز دندون شکسته ت لثه ام هست و اذیتم میکنه ایا کار درستیه؟ و اینکه چقدر بعدش من میتونم ایمپلنت کنم ایا شما میکشین و ایمپلنت کنید و هزینش چقدر میشه..و اینکه من خیلی از دندون پزشکی میترسم وحشت کردم از الان؟؟ دندون هفت سمت چپم

دکتر شهاب محمدی

سلام تا جایی که میتونین دندون خودتونو نگه دارین قیمت ها در صفحه تعرفه موجوده

حسن

سلام من سه تا دندون را باید ایمپلنت کنم این کار با بیهوشی امکان پذیره یا خیر

دکتر شهاب محمدی

سلام خیر متاستفانه. ایمپلنت با دندونپزشک باتجربه درد نداره و نیازی به بیهوشی نیست.

میشا

سلام دکتر،من سال۹۷دندان آسیای کوچکم در فک بالا رو عصب کشی کردم ولی روکشش نکردم دیواره ی این دندانم ضعیف بود والان احساس می کنم دندانم لق میزنه به نظرتون میشه الان روکشش کرد ؟؟؟؟

دکتر شهاب محمدی

سلام باید تشریف بیارین ویزیت

زهرا

سلام دکتر من بهمن ماه کاشت ایمپلنت انجام دادم اما مرحله بعدش که فک کنم آشکار سازی باشه به خاطر شرایط کرونا تا الان هم به تاخیر افتاده این قضیه مشکلی ایجادمیکنه؟خیلی نگرانم

دکتر شهاب محمدی

سلام نه مشکلی پیش نمیاره

مهین کریمی

سلام اقای دکتر سلامت باشید واقعا صحبت ها وراه کارهایتان کامل وجامع است همیشه موفق باشید

مجید

سلام.به نظرتون فک بالا کامل بخام ایمپلنت کنم همه را یکجا انجام بدم بهتره یه الان نصف کار ونصف بقیه را بعدا؟

دکتر شهاب محمدی

سلام منظورتونو متوجه نمیشم

مجید

سلام.به نظرتون فک بالا کامل بخام ایمپلنت کنم همه را یکجا انجام بدم بهتره یه الان نصف کار ونصف بقیه را بعدا؟

دکتر شهاب محمدی

سلام منظورتونو متوجه نمیشم

سارا

سلام،مادر من تمام دندون هاش رو کشیده،دندون مصنوعی براش گذاشتن ولی نتونست استفاده کنه ازش الان نزدیک 2ساله دندون نداره،ایا امکان ایمپلنت هنوز وجود داره?

دکتر شهاب محمدی

سلام باید تشریف بیارین ویزیت ویزیت رایگانه

دکتر شهاب محمدی

سلام باید تشریف بیارین ویزیت ویزیت رایگانه

سید محمد رضا إزاد حسینی

جناب دکتر دندان شماره 4 فک پائین سمت چپ من عصب ریشه آن عفونت کرده. الآن پس از خوردن بیست عدد آنتی بیوتیک دردش آرام گرفته و چند دکتر متخصص درمان ریشه به من گفتند که این دندان باید فورا کشیده شود و بجایش ایمپلنت بگزارم. لطفا راهنمایی کنید من که عمل قلب باز کردم و دریچه قلب پیوند زدم وسنم 78 سالست آیا میتوانم به راحتی پس از کشیدن دندان و عمل ایمپلنت را تحمل کنم.

سحر

من ۲۴سالمه وحداقل دوازده تادندون کشیدم ب طرز عجیبی از ایمپلنت میترسم بنظرتون چیکار کنم

دکتر شهاب محمدی

سلام ایمپلنت زیر نظر دندونپزشک با تجربه نه ترس داره و نه درد داره

زهرا

سلام من ۱۷‌سالمت امروز دندون شیۺ پایبن سمت چپمو کشیدم واسه من ایمپلنت ضرر نداره و جواب میده؟؟؟

دکتر شهاب محمدی

سلام ضرری که نداره باید تشریف بیارین ویزیت

تارا

سلام خسته نباشید من دندون 1 بالام عفونت داشت و حتی بر اثر ضربه در بچگی اندو انجام نمیشد الان دکترم گفتن بکش حالا برای ایمپلنت چه مدت صبر کنم

دکتر شهاب محمدی

سلام بهتر در همان زمان کشیدن ایمپلنت کنین البته نباید عفونت داشته باشه تشریف بیارین ویزیت

مهدی

سلام من امروز دو تا دندان از فک بال سمت راست رو کشیدم بهترین زمان برای ایمپلنت کی هست . میتونم امروز یا فردا مراجعه کنم

دکتر شهاب محمدی

سلام بهترین زمان همون موقع کشیدنه بهتره تشریف بیارین ویزیت تا وضعیت لثه تون بررسی بشه ویزیت رایگانه

لیلا،۳۵ ساله

سلام،من دندان نیش فک بالاییم شکسته طوریکه فقط ریشش مونده.در ضمن دندون کناری همونم روکش هست،خواستم بدونم امکانش هس هردو دندونمو ایمپلنت کنم

دکتر شهاب محمدی

سلام بله

سحر

انقدر توضیحات متفاوت بود نفهمیدیم بهترین زمان کیه😒تو هر متن یه چیزی گفته

دکتر شهاب محمدی

سلام برای چی بهترین زمان رو میخوان اگه ایمپلنت منظورتونه بهترین زمان همان موقع کشیدن دندان است در خیلی از موارد در غیر این صورت باید توی ویزیت مشخص بشه

محمد خزایی

سلام من بیمار ام اس هستم و بخاطر استفاده از داروهای متعدد مثل کورتن اکثر دندان هایم خراب شده تا جائی که احساس درد ندارم آیا میشود کاری برایم کرد

دکتر محمدی

بله میشه تشریف بیارین ویزیت ویزیت رایگانه