هزینه لیفت لثه با لیزر چقدر است؟ - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

تاریخ انتشار - ۲۰ مهر ۱۳۹۹

هزینه لیفت لثه با لیزر به عوامل متعددی همچون میزان تجربه دندانپزشک، جایی که کلینیک واقع شده است و میزان درمانی که شما نیاز دارید، بستگی دارد. این درمان معمولا جزء درمان های زیبایی دندانپزشکی محسوب شده و به همین علت، بیمه هزینه آن را پوشش نمی دهد.

لیفت لثه با لیزر یک روش درمانی زیبایی برای ترمیم خطوط ناهموار لثه یا لبخند لثه ای است. گاهی اوقات به این دلیل که بافت لثه بیش از حد روی دندان ها را پوشانده است، آنها کوچکتر یا کوتاه تر به نظر می رسند. لیفت لثه با لیزر این بافت اضافی را برداشته و سبب می شود که دندان ها بهتر و بلندتر به نظر برسند. همچنین می توان از این روش برای تسطیح خط لثه بهره گرفت.

دندانپزشکان حرفه ای و کلینیک های تخصصی با کاربرد لیزر در جراحی لیفت لثه این اطمینان را بیماران خود می دهند که با بهره گیری از آخرین فن آوری لیزر، خطر خونریزی را کاهش داده و به سریع تر بهبود یافتن لثه پس از عمل جراحی کمک کنند.

همچنین با توجه به اینکه هزینه لیفت لثه با لیزر نسبت به تیغ جراحی کمتر است و خطر ابتلا به عفونت و احساس ناراحتی و درد را به حداقل می رساند، در سال های اخیر با استقبال بی نظیری مواجه شده است.

لیزر دندانپزشکی چیست؟

سالهاست که از لیزر در دندانپزشکی استفاده می شود زیرا کابرد مناسب این روش برای درمان های زیادی اثبات شده و کاملا بی خطر انجام می گیرد. لیزر برای نمونه برداری یا بیوپسی، بلیچینگ یا سفید کردن دندان ها، انجام جراحی های لثه و حتی در برخی موارد برداشتن پوسیدگی های دندان به کار می رود.

لیزر دندانپزشکی یک ابزار دستی با نوک بسیار کوچک و ریز، شبیه نوک قلم است. این نوک ظریف و کوچک به دندانپزشک کمک می کند تا به طور دقیق بافت لثه را از میان ببرد بدون اینکه به نواحی اطراف آن آسیبی وارد آید. در واقع دقت کار در لیزر نتایج بسیار مطلوبی را در پی دارد. این دستگاه برای درمان خطوط ناهموار لثه عالی بوده و لبخندی متقارن را برای بیمار به ارمغان می آورد.

لیفت لثه با لیزر همانند روش سنتی این عمل برای تغییر شکل خط لثه به کار می رود با این تفاوت که به جای استفاده از اسکالپل دستی از لیزر استفاده می شود و با این ابزار پیشرفته، هزینه لیفت لثه نیز کاهش می یابد. علاوه بر این، دندانپزشک با انرژی نور لیزر اقدام به برداشتن بافت لثه می نماید که با دقت بیشتری همراه است.

چرا لیفت لثه با لیزر

لیفت لثه با استفاده از لیزر یک روش غیر تهاجمی و تقریبا بدون درد است.

انجام این درمان معمولا کمتر از یک ساعت طول می کشد.

زمان بهبودی آن نیز از سایر روش های درمانی برای لیفت لثه سریع تر است.

به محض اینکه درمان به پایان رسد بیمار می تواند نتایج آن را بلافاصله مشاهده نماید.

هزینه لیفت لثه با لیزر بسیار کمتر از سایر روش های درمانی از جمله تیغ جراحی است.

برای لیفت لثه با لیزر نیازی به بیهوش کردن بیمار نیست.

فرآیند لیفت لثه با لیزر

پس از معاینه کامل دهان و دندان، دندانپزشک برای لیفت لثه با لیزر در ابتدا از اشعه ایکس استفاده می نماید تا سطح استخوان نسبت به دندان مشخص شود. این امر به دندانپزشک کمک می کند تا میزان دقیقی از بافت لثه را نسبت به دندان ها برش دهد. مقدار بافتی که او با این روش از میان بر می دارد معمولا بسیار کم و در حدود 2 میلی متر یا کمتر است.

برای بی حس شدن محل درمان از بی حسی موضعی استفاده می شود تا درد به حداقل برسد. یکی از مهمترین مزایایی که خطر و هزینه لیفت لثه با لیزر را به حداقل می رساند، عدم نیاز به استفاده از داروی بیهوشی است.

دندانپزشک لیفت لثه را با استفاده از یک لیزر با بافت نرم انجام می دهد تا رگ های خونی را ببندد، خونریزی را به حداقل برساند و همچنین خطر ابتدا به عفونت را کاهش دهد. کل این فرآیند کمتر از یک ساعت به طول می انجامد.

تغییر شکل لثه با لیزر به دلیل دقت زیاد، می تواند در ترکیب با سایر روش های درمان زیبایی دندان نظیر ونیرهای پرسلن یا تاج دندان، زیبایی لبخند را دو چندان نماید. به عبارتی اگر به لبخند لثه ای دچار باشید پیش از اینکه بافت لثه شما اصلاح شود، ونیرهای دندان نمی توانند زیبایی چندانی به همراه داشته باشند.

بسیاری از درمان های لیفت لثه با لیزر روی ناحیه لبخند واقع در دندان های جلویی متمرکز هستند و می توانند با بهترین نتیجه همراه باشند.

البته در شرایطی که علاوه بر کانتورینگ قصد داشته باشید از سایر روش های اصلاح طرح لبخند استفاده کنید، هزینه لیفت لثه با لیزر افزایش خواهد یافت.

هزینه لیفت لثه با لیزر چقدر است؟

مزیت های لیفت لثه با لیزر

لیفت لثه با لیزر در مقایسه با سایر روش هایی که می توانند ظاهر لثه و لبخند شما را بهبود بخشند از مزایای زیادی برخوردار است. شاید هزینه پایین تر لیفت لثه را بتوان بزرگترین مزیت آن به شمار آورد اما قطعا تنها مزیت آن نیست.

مزیت اصلی لیفت لثه با لیزر، استفاده از فناوری پیشرفته ای است که برای انجام این درمان استفاده می شود. لیزر یک ابزار دقیق است که در طیف گسترده ای از روش های درمانی که قبلا با جراحی سنتی انجام می شدند، مورد استفاده قرار می گیرد.

با استفاده از لیزر، دندانپزشک می تواند برش های دقیقی روی لثه ایجاد کند و خط لثه را فقط تاجایی که مورد نیاز است، برش بدهد. به این ترتیب، عوارض جانبی بعد از لیفت لثه با لیزر به حداقل می رسد و بیمار می تواند بلافاصله پس از اتمام جلسه درمانی به کارهای روزمره خود برسد.

جراحی سنتی لیفت لثه گرچه کارآمد است اما برش لثه ها با چاقوی جراحی موجب می شود زمان بهبودی طولانی و ناخوشایند شود که از بزرگترین معایب لیفت لثه با تیغ جراحی به شما می آید. در این شرایط، التهاب پس از عمل جراحی بسیار شدیدتر است و بیمار باید چند روز منتظر بماند تا عوارض جانبی پس از لیزر به روش سنتی بهبود یابد.

در ضمن در جراحی سنتی لثه خطر ابتلا به عفونت بیشتر است. درحالیکه، روش پیشرفته لیفت لثه با لیزر، احتمال عفونت بعد از جراحی را نیز به طور قابل توجهی کاهش می دهد.

از دیگر مزایای لیفت لثه با لیزر که انقلابی در دندانپزشکی و درمان های زیبایی ایجاد نموده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بهبودی سریع تر:

در پروسه لیفت لثه با لیزر نیازی به بخیه نبوده و هیچگونه زخمی روی لثه های بیمار به جای نمی ماند. از این رو دوره بهبودی آن بسیار کمتر از جراحی سنتی است.

خونریزی کمتر:

لیفت لثه با لیزر در مقایسه با روش سنتی، تقریبا بدون خونریزی است. در این روش با استفاده از لیزر همزمان با برش لثه، بافت ها نیز سوزانده می شوند تا خونریزی به حداقل برسد.

دقت بیشتر:

خط لثه با لیزر نسبت به روش سنتی با دقت بسیار زیادی برش می خورد و شکل آن به درستی تغییر می یابد. به عبارتی دقت لیفت یا کانتورینگ لثه با لیزر در مقایسه با روش سنتی بسیار بیشتر است و نمی توان آن را با اسکالپل مقایسه نمود.

حداقل درد:

از آنجایی که لیزر در لیفت لثه، اعصاب و بافت ها را می سوزاند، بیمار دردی را احساس نکرده و یا درد بسیار جزئی را تجربه خواهد نمود. اگر کسی می خواهد که در طول درمان احساس راحتی داشته باشد، دندانپزشک برای او از بی حسی موضعی استفاده خواهد نمود.

هزینه پایین تر:

هزینه لیفت لثه با لیزر نسبت به روش سنتی آن کمتر است. در این روش علاوه بر اینکه نیازی به استفاده از داروی بیهوشی نیست، عمل جراحی طی مدت کوتاهتری انجام می گیرد و کار دندانپزشک نیز بسیار راحت تر است. همه این عوامل موجب می شود که هزینه لیفت لثه با لیزر به طور قابل توجهی کاهش یابد.

زمان درمان کمتر:

پروسه لیفت لثه با لیزر معمولا یک ساعت و یا کمتر است اما در روش سنتی، فرآیند درمان تغییر شکل لثه بیشتر طول می کشد. دقت بالای لیزر به دندانپزشک کمک می کند که فقط نواحی از لثه که به درمان نیاز دارند را با لیزر برش زده و بسوزاند. سرعت برش لیزر نسبت به چاقوی جراحی بسیار بیشتر است و درنتیجه مدت زمان این عمل نیز کمتر از روش سنتی است.

عفونت کمتر:

احتمال عفونت بافت های لثه حین لیفت لثه با لیزر بسیار کمتر از روش سنتی است. زیرا لیزر علاوه بر برش لثه، بافت ها را می سوزاند و این کار احتمال عفونی شدن بافت ها را بعد از عمل جراحی به حداقل می رساند.

نتایج ماندگار:

نتایج حاصل از درمان لیفت لثه با لیزر معمولا دائمی و ماندگار هستند. افرادی که یک بار یا حداثر دوبار این عمل را تجربه کنند می توانند تا آخر عمر از لبخند زیبای خود بدون نمایان شدن لثه ها لذت ببرند.

کاندید مناسب درمان لبخند لثه ای با لیزر

محدودیت های انجام لیفت لثه با لیزر می تواند مرتبط با میزان تغییر و شکل دهی بافت لثه باشد. اینکه چه مقدار بافت لثه پیرامون دندان های شما وجود دارد و برای اصلاح لبخند لثه ای باید میان لثه ها و دندان ها تعادل برقرار باشد.

بهترین راه برای اینکه متوجه شوید لبخند لثه ای دارید یا خیر، مراجعه به دندانپرشک متخصص است. در صورت تأیید، دندانپزشک می تواند لیفت لثه با لیزر را به عنوان یک روش سریع و موثر برای درمان و اصلاح لبخند لثه ای به شما پیشنهاد دهد و با یک لیزر مخصوص، با نهایت دقت بافت های اضافی لثه را از میان بردارد و لبخندی جذاب به شما ببخشد.

کاندید مناسب لیفت لثه افرادی هستند که لثه های آنان از قبل سالم بوده و تنها نیاز به تغیر شکل دارند. افرادی که دچار بیماری های پریودنتال هستند باید برای لیفت لثه با لیزر، با دندانپزشک متخصص خود مشورت نمایند.

البته هزینه لیفت لثه نیز باید هنگام انتخاب این روش درمانی در نظر گرفته شود. برخی از بیماران به جز لیفت لثه نیاز به درمان های زیبایی دیگری از جمله پیوند لثه، ترمیم پوسیدگی ها یا درمان ریشه دارند که بر هزینه این عمل جراحی تاثیر می گذارد.

مدت زمان ریکاوری لیفت لثه با لیزر چقدر است؟

به طور کلی، زمان ریکاوری برای لیفت لثه با لیزر بسیار کوتاه است. در طی فرآیند درمان، بیماران تقریبا هیچ دردی را احساس نمی کنند. اما پس از درمان، بیماران ممکن است در اطراف لثه احساس ناراحتی یا حساسیت جزئی داشته باشند، اما این طبیعی بوده و به سرعت فروکش می کند. در حقیقت بسیاری از بیماران در همان روز عمل، می توانند غذا بخورند و به راحتی صحبت کنند.

مراقبت های پس از لیفت لثه با لیزر

خوشبختانه عوارض و مشکلاتی برای لیفت لثه با لیزر وجود ندارد و بیماران می توانند با رعایت دستورالعمل های لازم از سوی دندانپزشک متخصص، درد و حساسیت را به راحتی کنترل کنند. پس از انجام این درمان ممکن است لثه ها و یا شاید دندان ها شما حساس شوند و از این رو توصیه می شود که از خوردن غذاهای ترش، تند، پر ادویه و چسبناک اجتناب شود تا لثه ها تحریک نشوند.

رعایت بهداشت دهان و دندان نیز برای کنترل این وضعیت ضروری بوده و از عفونت لثه جلوگیری می کند. بنابراین باید طبق دستور دندانپزشک مسواک زده و از دهانشویه هایی که او تجویز می کند استفاده نماید تا آسیبی به لثه ها وارد نشود.

مراقبت پس از لیفت لثه با لیزر در 24 ساعت بسیار حائز اهمیت بوده و بیمار در صورت تورم می تواند از کیسه یخ روی صورت استفاده کند. بیماران باید از انجام فعالیت های سنگین بدنی خودداری کنند و سعی کنند روزهای اول خوب استراحت کنند.

جمع بندی

هزینه لیفت لثه با لیزر نسبت به روش سنتی بسیار کمتر است و به علت مزیت های بیشتری که نسبت به کانتورینگ با لثه دارد به عنوان یکی از روش های درمانی زیبایی پرطرفدار شناخته می شود.

مشاوره رایگان دندانپزشکی

نظر خود را درباره مطلب بالا بیان کنید