02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

نکاتی که قبل از عمل ایمپلنت باید بدانیم - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1397/09/08

بروزرسانی شده در: 1402/09/26

ایمپلنت دندان به خودی خود یک دندان طبیعی نیست. ایمپلنت دندان، یک دندان مصنوعى است که برای جایگزینی دندان های از دست رفته استفاده می شود. اساساً، ایمپلنت یک قطعه تیتانیومی کوچک است که در داخل استخوان جاگذاری شده است، که در بالای آن یک تاج دندان، یک بریج ثابت، یک دندان مصنوعى کامل یا جزئی می تواند متصل شود. هنگامی که ایمپلنت به استخوان شما متصل می شود، یک ساختار به نام مَفصل (abutment پایه کناری) به ایمپلنت وصل می شود و سپس دندان مصنوعی به آن متصل می شود. بنابراین، 3 قسمت در یک "دندان ایمپلنت" وجود دارد: ایمپلنت دندان، مَفصل و دندان مصنوعی (تاج).
گزینه های خوب برای ایمپلنت های دندانی چه کسانی اند؟
تقریبا هر کسی که یک دندان، چند دندان و یا تمام دندان ها را از دست داده، کاندیدای ایمپلنت های دندانی است. با توجه به نیازهای خاص خود، با متخصص دندانپزشک خود صحبت کنید. آیا شما گزینه مناسبی برای ایمپلنت دندان هستید؟
ایمپلنت با کیفیت در تهران
 

مطالب مرتبط: مراحل ایمپلنت دندان

مزایای ایمپلنت های دندانی چیست؟
انسانها 2 مجموعه دندان دارند. (دندان های شیری و دندان های دایمی). هنگامی که یک دندان یا چند دندان دائمی به علت پوسیدگی دندان یا بیماری لثه از بین می رود، ایمپلنت های دندانی می توانند به عنوان مجموعه سوم جایگزین دندان های آنها شوند!
ایمپلنت دندان می تواند یک عمر دوام داشته باشد و می تواند ظاهر، اعتماد به نفس و توانایی شما برای خوردن غذاهای مورد علاقه را بهبود بخشد و یک شیوه زندگی فعال و بدون نگرانی در مورد دندان هایتان را شروع کنید. ایمپلنت های دندانی از تیتانیوم ساخته شده و هرگز نخراب نمی شوند!
معایب ایمپلنت های دندانی چیست؟
همانند هر عمل جراحی دهان و دندان، خطر ابتلا به عفونت، التهاب و درد وجود دارد، اما متخصص دندانساز در مورد چگونگی مدیریت این بیماری ها و وضعیت خاص شما صحبت خواهد کرد. اگر استخوانی برای قرار دادن ایمپلنت وجود نداشته باشد، ممکن است به روش های پیوند زنی استخوان و لثه نیاز باشد، که می تواند هزینه درمان شما را افزایش دهد. با این حال، این سرمایه گذاری می تواند در دراز مدت جبران شود.
هزینه ایمپلنت دندان چقدر است و آیا بیمه هزینه آن را پوشش می دهد؟
به طور کلی، هزینه جایگزینی دندان با ایمپلنت تقریبا همانند جایگزینی آن با یک بریج ثابت است. ایمپلنت دندان ممکن است تحت پوشش بیمه باشد، اما شرایط آن متفاوت است. هزینه آن با توجه به نیازهای بیمار، مقدار و مکان استخوان متفاوت خواهد بود. یک متخصص پروتز براساس نیازهای منحصر به فرد شما، آن را ارزیابی خواهد کرد. برای اطلاع از قیمت ایمپلنت دندان با کلینیک دندانپزشکی تماس بگیرید.
میزان موفقیت ایمپلنت های دندانی چیست؟

میزان موفقیت ایمپلنت های دندانی برای هر فرد و بسته به میزان سلامتی او و عادات فردی اش متغیر است. برای یک فرد سالم با بهداشت دهان و دندان خوب، ایمپلنت های دندانی، به میزان 90 تا 95 درصد موفقیت آمیز خواهد بود.

آیا ایمپلنت های دندانی مانند دندان های مصنوعی قابل جابجایی هستند یا در دهان شما باقی می مانند؟ نه، ایمپلنت های دندانی در استخوان ثابت می شوند و اجازه می دهند که دندان ها مشابه دندان های طبیعی جایگزین شوند.
ایمپلنت های دندانی چقدر عمر می کند؟
بر خلاف دندان های طبیعی، ایمپلنت های دندانی حساس به بیماری های دندانی مانند فساد نیستند؛ با این حال، سلامتی لثه ها برای حفظ موفق ایمپلنت حیاتی است. مراقبت از دندان در خانه توسط بیمار و جرم گیری و نظارت متخصص به طور منظم، از عناصر ضروری برای پایداری ایمپلنت دندان هستند. هر بیمار با دیگری متفاوت است و میزان موفقیت عمل کاشت ایمپلنت دندان به تشخیص و برنامه ریزی، تاریخچه پزشکی و عوامل دیگر بستگی دارد. (نرخ موفقیت ایمپلنت دندانی)
اگر ایمپلنتهای غیر فلزی را بخواهم، چه کنم ؟
ایمپلنتهای غیر فلزی وجود ندارند. تقریبا تمام مواد مورد استفاده برای جایگزینی دندان ها، دارای یون های فلزی هستند. ایمپلنت های دندانی از آلیاژ تیتانیوم (مشابه ایمپلنت های لگن، ایمپلنت های شانه و ایمپلنت های زانو) ساخته شده اند که بسیار سازگار هستند و آلرژی به تیتانیوم بسیار نادر است! در حال حاضر هیچ جایگزین اثبات شده برای دندان تیتانیومی وجود ندارد.
All-on-4® چیست؟
All-on-4® یک روش درمانی است که اساساً شامل جایگزینی تمام دندان های خراب در یک فک با استفاده از 4 ایمپلنت می باشد. این روش مخصوص بیمارانی است که بسیاری از استخوان ها را در قسمت های پشتی دهان از دست داده اند.
آیا دندان های مصنوعی را می توان به ایمپلنت تبدیل کرد؟
دندان های مصنوعی را نمی توان به ایمپلنت تبدیل کرد. ایمپلنت ها پیچ های فلزی هستند که در استخوان قرار می گیرند تا به پشتیبانی از دندان کاشته شده کمک کنند. ممکن است ایمپلنت هایی زیر دندان های مصنوعی موجود برای کمک به ثُبات و حمایت از این دندان های مصنوعی کار گذاشته شود. این امر می تواند تنها در صورتی انجام شود که دندان های مصنوعی فعلی در شرایط خوبی باشند. شما باید با متخصص پروتز خود مشورت کنید تا دندان های مصنوعی موجود شما را با دقت بررسی کند. (ایمپلنت دندان برای سالمندان)
 
اگر من دندان مصنوعی کامل یا جزئی داشته باشم چگونه ایمپلنت های دندانی به من کمک می کنند؟
در واقع ایمپلنتها در بیمارانی که دندان مصنوعی کامل یا جزئی دارند استفاده می شود. ایمپلنت های دندانی می تواند برای نگهداری و حمایت از یک دندان مصنوعی قابل جابجایی استفاده شود که عمدتا روی ایمپلنت ها قرار می گیرد!
بنابراین دندان مصنوعی کامل یا جزئی جابجا نمی شود و وابستگی به چسب های دندان مصنوعی کاهش می یابد. ایمپلنت های دندانی را می توان برای ثابت کردن دندان مصنوعی استفاده کرد، به طوری که دندان های مصنوعی بیمار به واسطه اجزای تیتانیوم ثابت شده و به ایمپلنت وصل می شوند. 
مطالب مرتبط: ایمپلنت فوری

ویزیت و مشاوره رایگان دندانپزشکی

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!