ایمپلنت و درمان بیماری های لثه - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1397/07/12

بروزرسانی شده در: 1402/10/12

یکی از بهترین روش‌ها برای درمان بیماری‌های لثه استفاده از ایمپلنت دندان است. البته این روش زمانی کارساز خواهد بود که بیماری لثه تخریب جدی به ساختار لثه یا استخوان فک وارد نکرده باشد.

بیماری لثه علت‌های فراوانی خواهد داشت که ازجمله این علت‌ها می‌توان به عفونت‌های باکتریایی یا ویروسی، عوامل تغذیه‌ای ناصحیح و سیگاری بودن فرد بیمار اشاره کرد. اگر تمامی این عوامل باعث تخریب جدی در استخوان فک نشده باشد شما می‌توانید از ایمپلنت دندان به‌عنوان یک روش درمانی استفاده نمایید.

ایمپلنت دندان برای افراد سیگاری

ایمپلنت دندان برای افراد سیگاری تنها با بررسی‌های دندان‌پزشک بر روی ساختار استخوان و دندان امکان‌پذیر خواهد بود. درصورتی‌که سیگار بر روی دندان و استخوان فک بیماری‌های چون التهاب در لثه و عفونت را به وجود آورده باشد، باید ابتدا میزان پیشروی بیماری را سنجید و سپس ایمپلنت را اجرا کرد.

کشیدن سیگار باعث عفونت، کاهش و عدم ترمیم استخوان، کاهش موفقیت درمان، ترمیم ناقص استخوان و التهاب در ناحیه ایمپلنت خواهد شد.

خدمات و درمان های بیماری های لثه قبل از ایمپلنت

گاهی اوقات دندان پزشک قبل از این که واحدهای ایمپلنت را در دهان بیمار از طریق عمل جراحی قرار دهد، برخی مراقبت ها و درمان های موردنیاز در اطراف دندان بیمار را قبل ایمپلنت انجام می دهد.

درمان بیماری های لثه یا اصطلاحاً periodontal یک دوره آموزش پیشرفته در زمینه انواع مختلف بیماری های لثه و راه های درمانی آن است و یک دندان پزشک پس از این دوره های تخصصی توانایی درمان انواع بیماری های لثه شما (قبل از عمل ایمپلنت تان) را دارد.

اگر بیماری لثه دارید برای ایمپلنت با دندانپزشک خود در کلینیک دندانپزشکی مشورت کنید. در صورتی که لثه شما آسیب دیده است و بیماری لثه دارید، برای عمل ایمپلنت دندانی نیاز به تایید دندان پزشک برای استفاده از ایمپلنت دارید.

انتخاب افرادی  که بیماری دهان و دندان دارند و لثه ی آن ها آسیب دیده است، انجام کاشت ایمپلنت دندان است. از آن جایی که معمولا بیماران لثه، ترجیح می دهند به جای استفاده از پروتز های دندانی  و پل از ایمپلنت استفاده کنند، نیاز است که این افراد و انجام کاشت ایمپلنت برای ان افراد از قبل، توسط دکتر دندانپزشک تایید شود.

چرا که کاشت ایمپلنت دندانی شامل عمل جراحی است و برای انجام این عمل جراحی و کاشت واحد ایمپلنت دندانی در فک بیمار، مستلزم سلامت دهان و دندان بیمار است.

ویزیت و مشاوره رایگان دندان پزشکی

ایمپلنت در تهران

درمان اختلال و بیماری لثه برای کاشت ایمپلنت دندانی

اگر بیماری لثه دارید برای حفظ سلامت دندان های خود و از دست نرفتن دندان های سالم خود به علت بیماری لثه ای خود، هر چه سریع تر به دنبال درمان آن باشید. هر چه یک فرد مبتلا به بیماری لثه برای درمان آن تعلل کند، ممکن است عفونت لثه پیشرفته تر شده و عوارض بیشتری را به همراه آورده و باعث آسیب دیدن تعداد بیشتری از دندان شما شود.

در شرایط بدتر در صورتی که عفونت لثه وخیم تر شود، ممکن است این عفونت وارد جریان خون شما شده و به بدن شما آسیب هایی جدی وارد کند و سلامت کلی شما را با مشکل مواجه کند. با این اختلال قیمت ایمپلنت دندان که پرداخت کرده اید از بین خواهد رفت.

آیا برای یک بیمار لثه، کاشت ایمپلنت دندانی انتخاب درستی است؟

بیمارانی که ایمپلنت های دندانی را به عنوان روش جایگزینی دندان های ازدست داده ی خود انتخاب می کنند، باید قبل از شروع درمان با یک دندان پزشک حرفه ای و با سابقه درخشان در زمینه ایمپلنت های دندانی مشورت کنند.

در صورتی که می خواهید دندان های طبیعی خود را بازگردانید و بدون محدودیت های پروتزهای دندانی و پل های دندانی از راه حلی به صرفه که هم برای شما زیبایی دندان های طبیعی و عملکرد بدون محدودیت و مراقبت خاصی داشته باشد، بهترین روش ایمپلنت دندانی است. در صورتی که هر گونه سوالی راجع به کاشت ایمپلنت دندان داشتید و برای مشاوره رایگان در زمینه درمان بیماری های دهان و دندان خود می توانید با ما تماس بگیرید.