02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

اصلاح لبخند لثه ای - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1397/05/06

بروزرسانی شده در: 1402/09/26

می دانیم که لبخند زیباترین آرایش صورت محسوب می شود، دندان ها و نوع خندیدن در زیبایی صورت انسان بسیار تأثیر دارد. عده ای از افراد در زمان خندیدن میزان زیادی از لثه شان دیده می شود و این موضوع خود می تواند دلایل مختلفی داشته باشد به این ترتیب در علم زیباشناسی و دندانپزشکی در خصوص اصلاح لبخند لثه ای روش های علمی و کارسازی کشف شده است. در این مقاله قصد داریم دلایل لبخند لثه ای و روش های درمان آن را مورد بررسی قرار دهید.

مطالب مرتبط: چرک خشک کن دندان

درجه بندی لبخند لثه ای

به طور کلی وقتی صحبت از لبخند لثه ای می شود دلایل محدودی وجود دارد، یکی از دلایلی که سبب می شود در زمان خندیدن میزان لثه بیشتر دیده شود کوتاه بودن دندان ها است، در نظر داشته باشید که گاه ارتفاع لثه استاندارد اما دندان ها در وضعیت پنهان در لثه قرار گرفته اند و تنها میزان کمی از دندان آشکار است.

مورد بعدی که در خصوص لبخند لثه ای دیده می شود فضای کوچک دهان و ارتفاع زیاد لثه است. در نظر داشته باشید که این موضوع بارها و بارها مورد بررسی قرار گرفته است و اینطور که مشخص است افرادی که دچار این نوع خنده هستند همیشه از وضعیت ظاهری خود رنج می برند.

یکی دیگری از دلایلی که در خصوص لبخند لثه ای دیده می شود حرکت بیش از لب است و لب در وضعیت بیش فعال قرار دارد. در نظر داشته باشید که هر یک از مسائل عنوان شده در این بخش به نوعی دارای روش های درمان هستند.

روش های اصلاح لبخند لثه ای

افرادی که دارای دندان های پنهان هستند و در واقع لثه آنها در وضعیت سالم قرار دارد می توانند از طریق لیزر میزانی از لثه را برش داده و فضای دندان بیشتری را مشخص سازند، به این ترتیب دندان ها در وضعیت بالاتری قرار می گیرد و بیشتر دندان نمایان خواهد شد تا لثه. این روش به نسبت روش جراحی دارای هزینه و نقاهت کمتری است و البته فرد باید بهداشت دهان و دندان خود را بهتر رعایت کند.

روش جراحی اصلاح لبخند لثه ای آخرین روشی است که برای کاهش ارتفاع لثه به کار می رود، زمانی به سراغ جراحی برای اصلاح لبخند لثه ای خواهیم رفت که دندان دارای ارتفاع صحیح بوده و لثه دارای اضافات قابل برداشت باشد، در این روش فرد باید از طریق روش جراحی میزان اضافی لثه خود را برش داده و از دست دهد. در نظر داشته باشید که این روش دوره نقاهت بیشتر به نسبت روش اول دارد و فرد پس از جراحی مدت زمان مشخصی نمی تواند غذاهای سفت بجود. اصلاح لبخند لثه ای با روش جراحی تا 80 درصد نتیجه مثبت دارد و مشکلی از این دست دیده نمی شود.

اصلاح لبخند لثه ای با بوتاکس

این روش برای افرادی که از نظر علم دندانپزشکی دارای ارتفاع لثه و درمان استانداردی هستند اما عصب لب آن فعالیت بیش از حد دارد، در این روش به بخش های مشخصی از لب بوتاکس تزریق می شود به این ترتیب فعالیت بیش از لب مختلف شد و به اصطلاح لب در وضعیت فلجی قرار می گیرد و سبب می شود که در زمان خنده لب ها بیش از حد لثه نما نباشند. این روش موقتی بوده و هر 6 ماه یکبار نیاز به شارژ مجدد دارد. دقت کنید که این روش نمی تواند سبب اصلاح لبخند لثه ای صدرصد باشد.

اصلاح لبخند لثه ای به کمک علم پزشکی در کلینیک دندانپزشکی تا حد بسیاری برطرف شده است. هزینه های اصلاح لبخند لثه ای بستگی به نوع روش و میزان مشکل دارد.

مطالب مرتبط: ایمپلنت دندان

مشاوره رایگان دندانپزشکی

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!